Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, wytarly mi sie frezy na koncowce walka wom i chcialbym go wymienic bo zadnej maszyny nie mozna podlaczyc. Kupilem juz nowy walek ale niewiem jak zaczac sie od rozkrecania. Jedni strasza ze mus rozpolawiac jedni ze wyjdzie do tylu. Prosze o pomoc

Opublikowano

Jest na ten temat wyczerpująca odpowiedź:

http://www.agrofoto.pl/forum/topic/27289-c-330-wymiana-koncowki-wom/

 

Wprawdzie @cober mocno to skomplikował, ale dokładnie krok po kroku opisał.

Sam wymieniałem wałek 2 lata temu. Nie jest to trudne, niemniej trzeba wykazać się odrobiną sprytu. Czasami łatwiej to wykonać niż opisać, choć warto wcześniej wiedzieć na co zwrócić szczególną uwagę, by potem nie żałować.

Opublikowano
Na prośbę Kolegi chciałbym zadać pytanie, posiada ciągnik jak w temacie i twierdzi że wałek wom działa tylko podczas jazdy nie można go włączyć tak aby działał niezależnie.
Z jego opisu wynika jakby włączył obroty zależne.
Jakiego uszkodzenia i czego ma się dopatrywać?
 
Pozdrawiam

 

Opublikowano

WOM zależny włącza się w drugą stronę (wajcha w stronę silnika), WOM niezależny włącza się dając wajchę w położenie tylne. Za mało informacji żeby wywnioskować coś więcej niz tylko to, że kolega nie do końca wie jak włączać wałek.

Opublikowano

Na wałku atakującym nie masz trybu odpowiedzialnego za WOM zależny jest tam tylko tuleja łącząca, u mnie jest tak samo. Wcześniejsze wersje miały oba późniejsze tylko niezależny 

Opublikowano

Mam takie może dla niektórych głupie pytanie ale jak założyć Korpus osłony wałka WOM w c330, próbowałe go przykręcić ale się nie da, czy pomiędzy ob,udową a korpusem powinna być jakaś przejściówka, bo mi nie pasują otwory na śruby między odbudową, a korpusem

Opublikowano

Koledzy co mogło się zepsuć? - w mojej 30 jak używam wałka wom coś zaczeło stukać w skrzyni biegów a dzwignia włączania wałka "skacze ", wyglada to tak jak by wałek sam się chciał wyłączyć.waszym zdaniem co to może być ?

Opublikowano

Do wymiany sprężynka (przy okazji kulka) pod kołem zębatym przesuwnym od WOM-u. Trzeba zdejmować plecak i odkręcić dźwignię WOM, aby móc swobodnie przesunąć koło zębate i założyć sprężynkę i kulkę. Przed założeniem sprężynki trzeba ten otwór dokładnie wyczyścić, gdyż może znajdować się popękana poprzednia sprężynka.

 

*Jeśli nie czujesz się manualnie na siłach kup kilka sprężyn i kulek w razie ich wystrzelenia w kosmos. :D

Opublikowano

Panowie. Mam problem z wałkiem w c-330 . Nie mogę załączyć walka odbioru mocy. Wciskam sprzeglo do końca i słychać uczuć jak skacze po trybach. Udaje się wbić ale nie jest tak jak powinno być. I tak samo z zatrzymaniem wcisne sprzęgło do oporu to dalej się kręci. I trzeba na siłę wybić. Biegi normalnie chodzą. Podnośnik też. 

Co może być przyczyną?

Proszę o pomoc

Opublikowano (edytowane)

Jak będziesz  zaglądał do skrzyni pod pompą zobacz w jakim stanie jest wałek 2 stopnia bo może być zdarty na końcu przy przesuwce.  I też przez to ci morze nie działać jak powinien.

 

Edytowane przez milosz010619
Opublikowano

Witam. Mam takie pytanie, czy w c330 pompa hydrauliki może być zależna od skrzyni biegów? Wiem że w niektórych ciapkach wom jest zależny od skrzyni, (wajcha do przodu)ale w większości tych maszyn nie ma poprostu trybu w skrzyni biegów  od tej opcji. Pytanie czy tam gdzie to działa pompa też wtedy jest zależna tak jak to jest np.w c360. Potrzebna mi jest większa wydajność pompy w ciapku do łuparki hydraulicznej którą kończe budować z siłownikiem 500mm x 80 x45mm podejrzewam że z tym siłownikiem poprostu będzie to wolno pracować a gdyby tak dało się zwiększyć wydajność pompy bez gazowania bezsęsownego ciapa była by bomba. Ale coś mi mówi że w ciapku tak to nie działa jak w 60tce, może się myle, dlatego proszę o poradę i opinie znawców tematu z góry dzięki za mądre słowa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez lukasz9741
      Witam.
      Na początek chciał bym się przywita bo to mój pierwszy post na forum.
      Mam na imię Łukasz i posiadam ursusa c330m z1991r.
      W dniu dzisiejszym urwało mi się ramię kierownicze prawe coś takiego: http://allegro.pl/ramie-kolumny-kierowniczej-c330-ursus-oryginal-p-l-i5480372251.html
      Czy mógł by mi ktoś podpowiedzieć jak się do tego zabrać aby samemu to wymienić?
      z góry dziękuję i pozdrawiam.
    • Przez livebird
      Witam mam pytanie odnośnie podłączenia dodatkowego oświetlenia roboczego LED w ursusie c330, gdzie mam to podłączyć, co trzeba zrobić by było to bezpieczne połączenie i jakie ledy najelepiej wybrać, chodzi mi o 2 lampy na tył kabiny umieszczone przy daszku.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v