Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam problem ze skrzynia pośrednią, posypały mi się łożyska na trybach od żółwia i zająca.

I pytanie, czy da się wymienić je od strony sprzęgła ? bez rozpoławiania skrzyni pośredniej z główną ?

Opublikowano

http://agrotrade.home.pl/inkontrahent.php?g=310

Witam, mam pytanko do doswiadczonych w temacie przekladni: Czy pokazane w powyzszym linku czesci napedu 2 predkosciowego WOM, Te na dolnym walku da sie wymontowac bez odkrecania sprzegla od silnika? Wiem ze w sprzegle jest troche miejsca, ze walek mozna by przesunac kilkanascie centymetrow...

Rozbieral o ktos?

Zamierzam w swoim 550 zamontowac wlasnie ta funkcjonalnosc (przelozyc z drugiego ciagnika). Mam wlasnie rozpolowiony miedzy skrzynia a reduktorem i sie zastawiam, czy sie da...

Robil to ktos?

Opublikowano

Jeśli chcesz wyciagnśc wałek dolny to musisz odkeęcic reduktor od silnika bo pod dekielkiem masz segier ktory to trzyma i gorna zebatka w tym przeszkadza .

Opublikowano

W moim 550 jest śruba pod tym dekielkiem, 3 lata temu nawet wymieniałem łożysko w tym miejscu bez zdejmowania silnika ;) Tylko, że to łożysko mi wysadziło przy zakładaniu skrzyni i dekielek pogięło.

 

Trochę w tym posiedziałem i uznałem, że dam sobie z tym spokój, bo od strony skrzyni nie wyciągnę też górnego wałka sprzęgłowego (trzeba go wybić), a byłby potrzebny, bo też jest inny. Ja to przekładam z ciągnika dawcy i nie chce mi się teraz 2 ciągników rozkładać na drobne...

Już lepiej by było kompletne pudełko przełożyć, ale nie opłaci mi się to, bo wszystkie łożyska w nim są do wymiany.

Opublikowano (edytowane)

Przepraszam, że tak postuję bez odpowiedzi, ale rozebrałem cały napęd WOM i hydrauliki i wychodzi, że u mnie wszystko jest inne:

-koło napędu pompy hydraulicznej

-nie ma u mnie podkładki dystansowej pod zbiornikiem oleju, bo koło jest inne

-inny wałek i łożyska koła pośredniego pompy

-inne przełożenie, a tym samym prędkość wałka WOM ,dostosowana do silnika wolnoobrotowego czyli 590 obr/min co daje jakieś 700 obr/ min przy silniku D240 2200 obr/min

(nawet licznik motogodzin bym musial wymienic, bo by niewlasciwe obroty pokazywal na WOM)

Dla porównania:

http://www.belarus.c...E552E570572.htm

Sekcja REAR PTO / INDEPENDENT

oraz:

http://www.belarus.c...90592800820.htm

I zdjęcie prezentujące wałek sprzęgłowy:

post-10681-0-73889500-1400655707_thumb.jpg

To mniejsze 'koło zębate' na wałku z prawej to 540

Jak dla mnie to rozwiazanie z MTZ550 jest lepsze, bo mogę przy niższych obrotach pracować WOMem równie wydajnie i mniej paliwa pójdzie, takie 540 ECO.

Do cyklopa, rozrzutnika, kosiarki rotacyjnej itp w sam raz:)

No i nie ma tutaj awaryjnego sprzęgiełka i 2 łożyska mniej i 2 tulejki...

Na pelnych obrotach silnika walek ma 700obr

post-10681-0-31066700-1400656046_thumb.jpg

Edytowane przez zbyszekbrzuze
Opublikowano

Witam, to mój pierwszy post na tym forum. Zwracam się do Was z prośbą o pomoc. Wymieniłem łożyska w skrzyni, w skrzyni pośredniej, docisk tarczę sprzęgła, koło zamachowe i po złożeniu wszystkiego stuka w reduktorze. Z tego co się zorientowałem to przesuwka walka sprzęgłowego. Gdy wyluzuję reduktor jest cicho. Dzieje się tak na małych obrotach na postoju i w trakcie jazdy. Jaką może być przyczna jej głośnej pracy?

Opublikowano

Moze zalozyles ja odwrotnie, jest wyrobiona i musi juz byc jak byla fabrycznie. Moim zdaniem nie ma co rozjezdzac go 2 raz, bo to w niczym nie przeszkadza. Jedynie zdejmij dekielek z dzwignia reduktora i obadaj czy wszystko OK, czy nie spadl pierscien....

Wymieniales lozysko igielkowe na walkyu sprzeglowym?

Stukanie tez nie musi isc z reduktora, moze byc za nim...

Opublikowano

Zmieniłem wałek sprzęgłowy, tryby od reduktora, łożyska w tym te igielki i przesuwke. Wszystko na nowych częściach. Zaglądałam przez dekielek: z góry i jak wcisne sprzęgło i wrzucę reduktor ręką na obojętnie który bieg, puszczę sprzęgło to przesuwką miota jak szatan aż zsunie ja na wałek sprzęgła i wyluzuje. Zaglądałem też przez dekiel z lewej strony skrzyni i jak go na chwilę odpalilem to słychać było dzwonienie od strony reduktora właśnie.

Opublikowano

Jesli wszystko nowe, to musi sie dotrzec, a jak nie to znaczy, ze ta przesuwka jest byt luzna.

Normalnie reduktor nie wyskakuje?

A czemu zmieniales tryby w reduktorze?

Ja bym nie wsadzal reki przy odpalonym ciagniku do skrzyni...

Opublikowano

Tryby zmieniłem bo wcześniej na dolnym wysypalo się łożysko i myślałem że je wyrrobiło i dlatego tarabani. Pewnie zrobię jak mówisz, po jeżdżę trochę i może się uspokoi. Bo jak założę ten dekiel z widełkami to nie wyskakuje, tylko stuka na małym gazie.

Opublikowano

No to kolego czeka cię rozjeżdżanie ciągnika, bo na wałku nie dasz rady wymienić łożyska nie pamiętam jak było z trybem jak chcesz jakieś wskazówki jak najlatwiej rozpołowić to daj znać na priv.

Opublikowano

Zostanie ci tylko obudowa. Gdzieś na YT są filmiki z fotkami, czym się różnią skrzynie w 552 i 82 - w zasadzie poza obudową niewiele da się chyba zaadoptować. Nawet na AF chyba sa fotki, ktoś z forumowiczów to rozbierał na części z 550 do 82

Opublikowano

Z tego co się orientuję, to w sumie w 550 nic tam nie ma poza gumowym sprzęgiełkiem i trzeba prawie cały środek dokładać. Nie wiem, czy obudowa jest identyczna, ale raczej tak.

Opublikowano

W sumie to nie wiem co tam może być inaczej skoro wszystkie biegi są takie same. kwestia przełączania reduktorem. Patrząc na schemat skrzyni od 82 ładnie to widać. Ale niestety trzeba by mieć na stole od 550 i porównać. Tyle co udało mi się podpatrzeć przez boczny dekiel to dużo by się zgadzało. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez rabit500
      Witam
      Mam do Was pytanie przymierzam się do kupna Tm 190 z lat ok 2006. I w związku z tym ze będzie pracował w większości z mulczerem leśnym potrzebuje jeśli ktoś ma rozpiske prędkości na poszczególnych biegach w szczególności jazda do tył w zależności od skrzyni jaka jest zamontowana. Więc jeśli ktoś ma taką rozpiske proszę o wrzucenie.
    • Przez wrodarek
      Witam
      Mam problem ze skrzynią w traktorze władimirec t-25. Otóż po wbiciu biegu szosowego sprzęgło nie odbija do końca, zatrzymuje sie w połowie, po przejechaniu ok 10,15 metrów bieg wyskakuje i słychać tylko zgrzyt. Po rozłożeniu skrzyni okazało sie ze na ruchoma zębatka na wałku głównym nie zazębia sie do końca w tej od przełożenia szosowego. Co może być tego przyczyną ?
    • Przez macius11157
      Witam czytałem trochę o tym ale nigdzie nie ma dokladnie wyjasnionego czy każdy dx posiada blolade 6 biegu po przez zabezpieczenie srubka. Przerabial ktoś taki temat ?chciałbym mieć pewność że nie narobie się na darmo.
      Ciągnik to dx 4.50 1987r
      Z góry dziękuję i pozdrawiam.
    • Przez Piotrekk9540
      Witam, mam problem ze skrzynia biegów w ares 710 2000r rewers mechaniczny. przy zmianie polbiegow słychać uderzenie w skrzyni podobne do uderzenia młotkiem w metal. najsilniejszy dźwięk wydaje przy zmianie z 3 na 2. gdy zmieniam na większe polbiegi uderzenie to jest cichsze. miał ktoś podobny problem ?
    • Przez Maikel1987
      Chce się dowiedzieć jak się spisuje  skrzynia w tym modelu 5120 ? Drogi koszt naprawy skrzyni jak coś siadzie ?  Ona jest na tarczkach  czy jak ? Ogólnie ile wytrzymują ? 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v