Skocz do zawartości
nitek

Skrzynia pośrednia MTZ 82

Polecane posty

nitek    0

Witam, mam problem ze skrzynia pośrednią, posypały mi się łożyska na trybach od żółwia i zająca.

I pytanie, czy da się wymienić je od strony sprzęgła ? bez rozpoławiania skrzyni pośredniej z główną ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

nitek    0

a czy nie da się wyjąć łożysk przez to okienko od strony sprzęgła ? chodzi mi o łożyska igiełkowe ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    111

http://agrotrade.home.pl/inkontrahent.php?g=310

Witam, mam pytanko do doswiadczonych w temacie przekladni: Czy pokazane w powyzszym linku czesci napedu 2 predkosciowego WOM, Te na dolnym walku da sie wymontowac bez odkrecania sprzegla od silnika? Wiem ze w sprzegle jest troche miejsca, ze walek mozna by przesunac kilkanascie centymetrow...

Rozbieral o ktos?

Zamierzam w swoim 550 zamontowac wlasnie ta funkcjonalnosc (przelozyc z drugiego ciagnika). Mam wlasnie rozpolowiony miedzy skrzynia a reduktorem i sie zastawiam, czy sie da...

Robil to ktos?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JacoVR6    1

Jeśli chcesz wyciagnśc wałek dolny to musisz odkeęcic reduktor od silnika bo pod dekielkiem masz segier ktory to trzyma i gorna zebatka w tym przeszkadza .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    111

W moim 550 jest śruba pod tym dekielkiem, 3 lata temu nawet wymieniałem łożysko w tym miejscu bez zdejmowania silnika ;) Tylko, że to łożysko mi wysadziło przy zakładaniu skrzyni i dekielek pogięło.

 

Trochę w tym posiedziałem i uznałem, że dam sobie z tym spokój, bo od strony skrzyni nie wyciągnę też górnego wałka sprzęgłowego (trzeba go wybić), a byłby potrzebny, bo też jest inny. Ja to przekładam z ciągnika dawcy i nie chce mi się teraz 2 ciągników rozkładać na drobne...

Już lepiej by było kompletne pudełko przełożyć, ale nie opłaci mi się to, bo wszystkie łożyska w nim są do wymiany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    111
Napisano (edytowany)

Przepraszam, że tak postuję bez odpowiedzi, ale rozebrałem cały napęd WOM i hydrauliki i wychodzi, że u mnie wszystko jest inne:

-koło napędu pompy hydraulicznej

-nie ma u mnie podkładki dystansowej pod zbiornikiem oleju, bo koło jest inne

-inny wałek i łożyska koła pośredniego pompy

-inne przełożenie, a tym samym prędkość wałka WOM ,dostosowana do silnika wolnoobrotowego czyli 590 obr/min co daje jakieś 700 obr/ min przy silniku D240 2200 obr/min

(nawet licznik motogodzin bym musial wymienic, bo by niewlasciwe obroty pokazywal na WOM)

Dla porównania:

http://www.belarus.c...E552E570572.htm

Sekcja REAR PTO / INDEPENDENT

oraz:

http://www.belarus.c...90592800820.htm

I zdjęcie prezentujące wałek sprzęgłowy:

post-10681-0-73889500-1400655707_thumb.jpg

To mniejsze 'koło zębate' na wałku z prawej to 540

Jak dla mnie to rozwiazanie z MTZ550 jest lepsze, bo mogę przy niższych obrotach pracować WOMem równie wydajnie i mniej paliwa pójdzie, takie 540 ECO.

Do cyklopa, rozrzutnika, kosiarki rotacyjnej itp w sam raz:)

No i nie ma tutaj awaryjnego sprzęgiełka i 2 łożyska mniej i 2 tulejki...

Na pelnych obrotach silnika walek ma 700obr

post-10681-0-31066700-1400656046_thumb.jpg

Edytowano przez zbyszekbrzuze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wygibas    0

Witam, to mój pierwszy post na tym forum. Zwracam się do Was z prośbą o pomoc. Wymieniłem łożyska w skrzyni, w skrzyni pośredniej, docisk tarczę sprzęgła, koło zamachowe i po złożeniu wszystkiego stuka w reduktorze. Z tego co się zorientowałem to przesuwka walka sprzęgłowego. Gdy wyluzuję reduktor jest cicho. Dzieje się tak na małych obrotach na postoju i w trakcie jazdy. Jaką może być przyczna jej głośnej pracy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    111

Moze zalozyles ja odwrotnie, jest wyrobiona i musi juz byc jak byla fabrycznie. Moim zdaniem nie ma co rozjezdzac go 2 raz, bo to w niczym nie przeszkadza. Jedynie zdejmij dekielek z dzwignia reduktora i obadaj czy wszystko OK, czy nie spadl pierscien....

Wymieniales lozysko igielkowe na walkyu sprzeglowym?

Stukanie tez nie musi isc z reduktora, moze byc za nim...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wygibas    0

Zmieniłem wałek sprzęgłowy, tryby od reduktora, łożyska w tym te igielki i przesuwke. Wszystko na nowych częściach. Zaglądałam przez dekielek: z góry i jak wcisne sprzęgło i wrzucę reduktor ręką na obojętnie który bieg, puszczę sprzęgło to przesuwką miota jak szatan aż zsunie ja na wałek sprzęgła i wyluzuje. Zaglądałem też przez dekiel z lewej strony skrzyni i jak go na chwilę odpalilem to słychać było dzwonienie od strony reduktora właśnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    111

Jesli wszystko nowe, to musi sie dotrzec, a jak nie to znaczy, ze ta przesuwka jest byt luzna.

Normalnie reduktor nie wyskakuje?

A czemu zmieniales tryby w reduktorze?

Ja bym nie wsadzal reki przy odpalonym ciagniku do skrzyni...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wygibas    0

Tryby zmieniłem bo wcześniej na dolnym wysypalo się łożysko i myślałem że je wyrrobiło i dlatego tarabani. Pewnie zrobię jak mówisz, po jeżdżę trochę i może się uspokoi. Bo jak założę ten dekiel z widełkami to nie wyskakuje, tylko stuka na małym gazie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zaboludek20    3

Witam mam pytanie do znawców MTZ 82 .Czy da się  wymienić łożyska na walku od WOM'u w skrzyni pośredniej bez rozpoławiania?Proszę o szybka odpowiedź.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotr0224    6

No to kolego czeka cię rozjeżdżanie ciągnika, bo na wałku nie dasz rady wymienić łożyska nie pamiętam jak było z trybem jak chcesz jakieś wskazówki jak najlatwiej rozpołowić to daj znać na priv.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    111

Na pośredniej rozpołowisz z zamkniętymi oczami, mi zajmuje to 2 godziny łącznie z odkręceniem kabiny. Nie wiem skąd kolego jesteś bo chętnie bym pomógł w pracach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    263

Zostanie ci tylko obudowa. Gdzieś na YT są filmiki z fotkami, czym się różnią skrzynie w 552 i 82 - w zasadzie poza obudową niewiele da się chyba zaadoptować. Nawet na AF chyba sa fotki, ktoś z forumowiczów to rozbierał na części z 550 do 82

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Uuuu myślałem, że może nie dali jakiegoś koła do środka a ja go ewentualnie dołożę + od góry pokrywa z dźwignią i po zawodach.


Uuuu to nie dobrze. Myślałem, że będzie to kwestia dołożenia jakiegoś koła + dźwignia od góry i po zawodach. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    263

Z tego co się orientuję, to w sumie w 550 nic tam nie ma poza gumowym sprzęgiełkiem i trzeba prawie cały środek dokładać. Nie wiem, czy obudowa jest identyczna, ale raczej tak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W sumie to nie wiem co tam może być inaczej skoro wszystkie biegi są takie same. kwestia przełączania reduktorem. Patrząc na schemat skrzyni od 82 ładnie to widać. Ale niestety trzeba by mieć na stole od 550 i porównać. Tyle co udało mi się podpatrzeć przez boczny dekiel to dużo by się zgadzało. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez janusz14
      mam ursusa c-360 i nie wiem coo mi się stało z wom ale nie moge go wyłączyć nawet jak na chama pociągne to dźwigienka ani drgnie ,;/ co może byc powodem tej awarii. jak usunąć tą usterkę;]?
    • Przez Tadeusz1212
      Co może być przyczyna zakleszczania sie w C-360 na wsteczym biegu ??? Na innych sie nie zakleszcza ( raz w roku na 2 ). Kilka razy tak sie zakleszczył ze było trzeba cały lewarek rozbierać. Problem z tym zalkeszczaniem na wsteczym jest od nowości, jak tylko wyjechał z fabryki
    • Przez fendt1992
      Witam. Mam problem ze skrzynia w Traktorze Valtra 8450. mam pytanie czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem i czy coś z tym dało się zrobić?. podczas przełączania pół biegów słuchać wyraźne trzaski w skrzyni.a na pierwszym pół biegu coś wyraźnie puka w skrzyni.najmocniej słuchać to gdy szybko sie przełącza z drugiego na trzeci pół bieg i na odwrót(z trzeciego na drugi i tak w kółko) .Dzieje sie to na postoju nawet gdy skrzynia mechanicznie jest zluzowana. dzieje sie to juz od samego kupna. dodam ze skrzynia była naprawiana na zachodzie.prawdopodobnie kosze był spalone. Skrzynie miałem rozebrana i wszytko wygląda na sprawne. nie ma żadnych wyraźnych luzów.po złożeniu nie ma poprawy dodam ze na jednym z koszów był wyraźny luz po zmienieniu jednej z tarczki luz zniknął. Czekam za jakas podpowiedzia, bo juz brakuje mi siły.Może kostka sterująca albo komputer?? co myślicie. czekam za jakimiś pomysłami. Fendt1992.
    • Przez Rolnik1111
      Witam
      Co sądzicie o przekładni Direct?
    • Przez PiotrSadło
      Witam  najpierw mam po zerwaniu sie nitów(chyba) zaczął się psuć 4 bieg i klinuje się 
      podobno wyrwane nity w skrzyni biegów od czego mam zacząć ? 
      Jak zabrać się za to i jaki był by koszt ?
×