Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
koszos1

problem z hamulcami

Polecane posty

koszos1    1

Witam! posiadam MTZ-82 z 1989r. i mam problem z hamulcami. długi czas było tak że hamował mi na jedno koło (prawe) a teraz podczas próby zatrzymania pedał hamulca wpadł w podłogę i nie wiem co to może być. Może coś poradzicie żeby za dużo nie rozbierać. dodam tylko że hamulec ręczny działa bez zarzutu. Jaka może być przyczyna??

z góry dzięki za podpowiedzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
oaxis3333    34

te chamulce pewnie juz od dawna słabo hamowały?

 

hamulec reczny z nożnym maja oddzielne tarcze dlatego działa

 

do hamulca roboczego jedna tarcza w granicach 20 zł

Edytowano przez oaxis3333

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koszos1    1

3 lata temu mechanik robił i działały ale czas robi swoje. a dużo jest roboty z rozbieraniem tego wszystkiego zeby wymienić tarcze??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

jahooo    244

Pol dnia na zrobienie i ze 300 zl. Zalezy od mechanika i odleglosci po czesci. Reczny jest na oddzielnym mechanizmie. Tylko w starych mtz-50 reczny jest tylko blokada hamulc zasadmniczego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    110

A moze tylko wykrecila sie zruba regulacyjna, bo jest ciezkie dojscie do kontry i malo kto kontruje. Sam tez tak zrobilem i po jakims czasie podloga a on jedzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koszos1    1

a mógłbyś mi dokładniej opisac gdzie ta śruba się znajduje?? w dzień pracuje a o tej godzinie już za dużo nie widać, a poza tym ciągnik soti u wujka więc jakbym wiedział więcej to mógłbym szybko looknąć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Proktor    2

no ta śruba nad obudową hamulca co wchodzi w obudowę ... niedawno robiłem u siebie hamulce bo się spaliły to tam 3 tarcze idą x 30zł za szt , a wymienić je to możesz sam trudności tam dużej nie ma i nie pół dnia bo można szybciej to zrobić, ale najpierw zobacz tą śrubę bo może też trzeba ją podciągnąć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamis    0

w moim belarusie 820 koła się blokują, jest to szczególnie uciążliwe podczas manewrowania i zaczepianiu maszyn co tam morze nie grać tak jest praktycznie od nowego . w zeszłym roku robiłem hamulce , hamulce hamują lepiej a blokowanie zostało

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    573

Trudno powiedzieć na tą dolegliwość cierpi chyba prawie każdy ciągnik z takimi hamulcami.

U siebie nie korzystam z hamowania pojedynczymi kołami to zrobiłem blokadę prawego z lewym na sztywni tak by nie było po miedzy pedałami luzy.

Z tego co zauważyłem to mi blokowało hamulce jak się mocno rozgrzały lub jak były nierówno ustawione. Blokowało ten co miał więcej luzu. Najpierw go nie dohamowało tak jak ten ciaśniejszy a potem nagle przekręciło rozpierak i zablokowane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
evolution93    7

ja tak jak wyżej uważam że trzeba wyregulować najpierw skok pedału ile to będzie trwało 15 minut a jak nic potem rozbierać hamulce. jak 1,5 roku temu regulowałem hamulce to nawet nie zauważyłem tej śruby do kontrowania regulacji pedału.ona taka wąska jest.

u mnie hamulce się blokowały jak olej z półośki hamulca ręcznego lał się na tarcze i kleiło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamis    0

hamulce łapią po wciśnięciu pedału na około 10 cm . podczas remontu zostały wymienione wszystkie tarcze , a wycieku oleju nie było tarcze suche

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×