Skocz do zawartości

75-14 MWM d226-4 peknieta głowica lub uszczelka


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Mam tak samo, kabelki z dolnej cewki są połączone z czujnikiem w termostacie i myślę że jest to po to by zimny silnik miał dodatkowego "kopa" dla łatwiejszego startu a gdy sie rozgrzeje to się rozłącza. Są to moje domysły, które jakby potwierdzają się w praktyce, dokładnie na jakiej zasadzie to działa, nie wiem, próbowałem "zaciągnąć języka" tu i tam ale nikt nie umiał mi tego wytłumaczyć. Jak ciągnik dobrze pali i chodzi to nie ma co szukać dziury w całym :) .

Opublikowano

Hmm może i masz racje, ciekawe czy można to odłączyć żeby cały czas kopa miał ;)  Ale silnik po rozgrzaniu jest mułowaty w sensie po dodaniu gazu gdzieś ok 2 tyś obrotów , puszczam pedał silnik schodzi do niskich obrotów i znowu gwałtownie dodaje gazu i po woli się wkręca. Albo gdy rozpędzam się z pierwszego biegu dodając gazu wbijam dwójkę no i mułowato się wkręca;/

Jeszcze wymienię filtr paliwa ( tam jest jeden filtr tak ?) i zobaczę jak bedzie chodził. Podsyłam zdjęcia pompy.

post-144588-0-43020900-1418671522_thumb.jpg

post-144588-0-17089200-1418671539_thumb.jpg

Opublikowano (edytowane)

Mam Aresa ale silnik dokładnie ten sam TRT 4045 też z 2001r, pompa wydaje się identyczna, czujnik widać na pierwszym zdjęciu nad pompą (dwa krótkie kabelki i wtyczka), możesz rozpiąć wtyczkę i zobaczysz czy coś się zmieni. Z tego silnika wyciągali do 110km, mój ma 102km a twój jest zduszony na 87km, być może stąd to odczucie ale przez neta to ciężko porównać.

Filtr paliwa jeden po prawej, puszkowy, tak jest u mnie, jest jeszcze odstojnik z siateczką na wyjściu ze zbiornika ale to pod zbiornikiem, w Twoim przypadku to nie wiem jaki masz zbiornik ale warto poszukać i sprawdzić.

Edytowane przez ptaszyna
Opublikowano

Wielkie dzięki Ptaszyna ;) mam jeszcze jedno pytanie jak pokazuje ci temperaturę bliżej czerwonego czy pośrodku powinna być strzałka? przy zwykłej jeździe w moim przypadku to wwożenie bel, kiszonki itp U mnie temperatura utrzymuje się taka i nagrzewnica nie grzeje.

post-144588-0-64208100-1418763170_thumb.jpg

Opublikowano (edytowane)

W Aresach są inne wskaźniki, normalnie pali się 5-6 kresek czyli ok. w połowie  trzeciej białej kreski (blisko czerwonego) jak na zdjęciu;

post-30311-0-91072400-1418765020_thumb.jpg

 

Doszedłeś do czegoś?

Edytowane przez ptaszyna
Opublikowano

Filtry zamówione po wymianie zobaczę jak z tym wkręcaniem się na obroty ;) A co do temperatury to jaka powinna być bliżej czerwonego czy po środku ? Może jak jeździ się na pusto to termostat się nie otwiera bo dogrzewa silnik ? czy może być jakaś usterka ?

Opublikowano

Witam problem z obrotami rozwiązany :) był zapchany filtr a na dodatek w zbiorniku było kupę syfu, przez to ciągnik dostawał za mało paliwa i był mułowaty. Co do temperatury to jeszcze tego nie ruszałem ale raz jest na środku zielonego pola raz bliżej czerwonego.

Opublikowano

Co do temperatury to wczoraj ciągnąc po asfalcie swoja cereską 2 przyczepy siana ciągnik się zagotował. Na dworze była ujemna temperatura. Poziom płynu był prawidłowy. Panowie co to może być ?? Dodam że  ruch płynu w chłodnicy jest praktycznie nie dostrzegalny na niskich jak i na wysokich obrotach. Chcę ten problem rozwiązać bo jak ruszą wiosenne prace to nie bedzie czasu na naprawy. Pozdrawiam 

Opublikowano (edytowane)

Wina może stać po stronie termostatu (bo wirniki w pompach są raczej metalowe a nie z tworzywa) pewnie się termostat całkowicie nie otworzył. Wąż w chłodnicy (ten od powrotu) był gorący czy letni?

Jak silnik jest zimny to żadnego ruchu płynu w chłodnicy nie powinno być, dopiero po rozgrzaniu się płynu (ponad 80 st.C) termostat zaczyna się otwierać i puszcza płyn na chłodnicę ale też nie wielką siłą.

Jest jeszcze najgorsza opcja że walnęła ci uszczelka (lub pękła głowica) i kompresja idzie do układu chłodzenia - wtedy też może się przegrzewać

Edytowane przez Wojtek987
Opublikowano

Zaraz się zabieram za termostat, i oby problem stał po jego stronie bo taka głowica pewnie sporo kosztuje. Ale jak by była walnięta uszczelka to pewnie by w chłodnicy pojawiały się bąbelki powietrza?. Wieczorem dam znać co i jak.

Opublikowano

Gdyby głowica była nie coś to też by szło powietrze. Jeśli nie ubywa ci płynu ani nie idzie powietrze to na 99% termostat. W temp koło 0 jeśli nawet było by zabite połowa chłodnicy to też nie powinien sią grzać. A skoro u ciebie przy lekkich pracach wskazówka jest przy czerwonym to powinien być termostat.

Opublikowano

Wyjąłem termostat był zacięty na próbę nie wkładałem go i temp nadal jest wysoka przy zwykłej jeździe po podwórku ;/ Zauważyłem że podczas pracy silnika po odkręceniu korka chłodnicy wydobywa się para nawet gdy silnik i płyn jest zimny to zaraz po odpaleniu po nie długim czasie pojawia się para. Czy wina może być po stronie zapowietrzonego układu ? bo nagrzewnica wgl nie grzeje , z termostatem czy bez. 

post-144588-0-79331400-1420225632_thumb.jpg

Opublikowano

Kolego a woda szła na chłodnicę, bez termostatu powinna w chłodnicy aż wrzeć (z prędkości przepływu a nie temperatury). Jeśli nawet na zimnym idzie para to niczego dobrego to nie wróży.

Jak sprawdzałeś termostat, podgrzewałeś wodę i sprawdzałeś kiedy się otworzy???No chyba że masz tą chłodnicę całkowicie zapchaną....???

Jeśli nic nie wymyślisz to daj głowice do planowania i sprawdzenia szczelności. Jakie w tym silniku są cylindry (suche czy mokre)??? Bo jeśli mokre to słyszałem że może pęknąć cylinder (zdarza się to rzadko) i kompresja też idzie do płynu. To masz problem z tym silnikiem - jak dawno masz ten ciągnik???

Opublikowano

Bez termostatu nie było widać oszałamiającego ruchu wody w chłodnicy praktycznie wgl nie widać ruchu może jakiś minimalny jest. Co do cylindrów to nie wiem bo dopiero kupiłem ten ciągnik jest to silnik JD 2001 rok. Silnik chodzi idealnie ładnie odpala poziom oleju ok. Dodam że z przodu silnika tutaj gdzie jest pompa wody wentylator itp zaczyna się pocić tak jak by był to płyn chłodniczy. W chłodnicy nie po pojawiają się pęcherzyki powietrza ani nic w tym stylu. Już nie mam pojęcia za co się brać.

Opublikowano

Ja bym darł pompę wody, jak dla mnie nie robi obiegu.

Może turbinka nie trzyma się na osi, albo jest za daleko od korpusu i nie ciągnie wody tylko miesza.

Póki zima rozbieraj.

 

Opublikowano (edytowane)

Tylko gdzie jest pompa?W tym modelu może nie być pod wentylatorem tylko osobno , na dole po prawej, może ktoś wymieniał i coś skopał, jak była wymieniana będzie miała inny kolor.Przydało by się zdjęcie prawej przedniej części sil.

Pompa o której pisze wygląda tak; http://allegro.pl/pompa-wody-wodna-john-deere-renault-re505980-i4879553836.html

Edytowane przez ptaszyna
Opublikowano

To coś masz z obiegiem nie tak, sprawdź tą pompę a jak nie to wykręć chłodnicę i sprawdź czy nie jes zabita (czy ma swobodny przepływ cieczy. Bez termostatu wąż na dole chłodnicy powinien być ciepły albo nawet gorący.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez corrado
      Wiecie może jaki to model uszczelki ? Nie mogę jej dostać pochodzi od szyby w drzwiach Deutz-e DX 120 

    • Przez karoleeeq
      Strasznie mi sadzi dym z pod głowicy w t25 i patrzylem to nie ma uszczelki pod glowica czy to by była wina że tam nie ma uszczelki i traktor strasznie strzela nie choddzi tak jak powinien Pomocy Bardzo ważne. Z góry dziękuję za odpowiedz
    • Przez piotrekbial1
      witam mam rozebrany  silnik mwm 226-6 na cienkich, suchych  tulejach
      dwie z nich sa pęknięte,  co mogło być  przyczyną  ? przegrzanie/ zalanie gorącego  układu  zimnym płynem? 
      przegrzanie  wydaje sie być  najbardziej  prawdopodobne
      co o tym sadzicie ? może  sa jakies wady tego silnika ? 
    • Przez Dewro
      Jestem w trakcie wymiany uszczelek pod głowicami i mam mały problem. Czy zaznaczone na zdjęciu blaszki po bokach uszczelki mają przylegać do bloku czy do głowicy? Są tylko po jednej stronie uszczelki.

    • Przez maslo200
      witam  mam  opone  pęknieta  miedzy protektorem 5cm  da sie coś z niej zrobić opona jest jak nowa  dostałem ją za darmo i zastanawiam sie czy da rade załatać ja 


×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v