Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Bryllu1

Merctor 60 - wyrzucony tawot

Polecane posty

Bryllu1    0

Witam.

Od niedawna jestem właścicielem Claasa Mercatora 60. Po zakupie został odpalany kilka razy.

W trakcie jednej z przejażdżek z prawej strony maszyny pojawił się "dymek". Po zgaszeniu i otwarciu pokrywy okazało się że jest ona zawalona smarem (tawotem). ( Nie widać było starych śladów podobnego zdarzenia)

Pytanie brzmi: Co spowodowało że tawot został rozrzucony ?

 

W załącznikach:

1. Koło z którego został wyrzucony smar

post-102286-0-47006500-1393355206_thumb.jpg

2 . Miejsce z którego został wyrzucony smar

post-102286-0-35591000-1393355230_thumb.jpg

3. miejsce gdzie znajdowało się najwięcej smaru

post-102286-0-99551900-1393355253_thumb.jpg

 

Z góry dziękuje za pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianraki3    6

Była temperatura na łożysku? U mnie w protectorze jak dużo nabiję i się zagrzeje to trochę wyrzuci wkoło. Trzeba zwrócić uwagę na temperaturę elementów. Można zajrzeć do łożyska puki wcześniej przed sezonem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmervip    78

Wyrzuciło bo za dużo ktoś naładował u mnie w 50 tak samo sie dzieje jak dam w miare mało to spoko ale jak troche więcej to rzuca po wszystkim

  • Like 1

:) :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Bryllu1    0

Niestety nie wiem jaka była temp. na łożysku ( później znalezione było miejsce wyrzucenia ). Zaraz po tym jak maszyna puściła dymek gruby pas był ciepły.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    46

Witam, jeśli tam puszcza dymek to pewnie z ułożyskowaniem coś się złego dzieje, bo inaczej trochę może się grzać, ale nie tak aby dym szedł ;) Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmervip    78

Niestety nie wiem jaka była temp. na łożysku ( później znalezione było miejsce wyrzucenia ). Zaraz po tym jak maszyna puściła dymek gruby pas był ciepły.

Ten pas zawsze jest ciepły a dymek miałeś bo pewnie ci sie naprzyklejało duzo syfu i tarło o coś, najlepiej zapal kombajn niech pochodzi chwile i sprawdz łożysko


:) :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bryllu1    0

Ok jutro sprawdzę łożysko.

 

Dodam jeszcze że Kombajn przyjechał na kołach ok. 15km i nic się nie zadziało. Smar wyrzuciło po tym "dymku"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pedro2    378

A smar był na pasie jezdnym?? Jeśli tak to mogło dymić z pasa bo się mocno ślizgał, może być że łożysko grzeje i roztopiło smar... I tak jak kolega wyżej pisze lepiej codziennie a po trochu smarować niż nawalić z nadzieją że cały sezon przechodzi...


KUPIĘ DOJARKE PRZEWODOWĄ POMPA MINIMUM 8setka. WYCINAK KISZONKI PIŁOWY 1.4-1.7m

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    432

Może być już rozszczelniony tłok od przyśpieszacza lub łożyskowanie zasilania, olej rozrzedza towot i siłą odśrodkową chlapie wszędzie, jak jechałeś to nie musiałeś go co jakiś czas "przyśpieszyć" ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bryllu1    0

@pedro2

Na pasie nie było smaru

@pawel885

Nie, nie przyspieszałem go.

 

Czy np. za długie trzymanie przyspieszacza (na rozdzielaczu) mogło by spowodować taki efekt ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bryllu1    0

Wyciek pojawił się. prawdopodobnie na rozdzielaczu. Olej ścieka pod platformą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    46

Witam,a może w cześniej już był wyciek na rozdzielaczu jak tylko kupileś tylko nie zauważyłeś, a sprzedający wszystko wyczyścił aby nie było tej usterki widać :rolleyes: Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bryllu1    0

Nie, raczej nie. Czyszczony nie był. Sam go czyściłem w domu.

 

Wyciek z tłoczka na rozdzielaczu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmervip    78

Tym to się akurat nie przejmuj ( no chyba że się leje a nie poci?) ale to i tak nie ma nic wspólnego z twoim problemem


:) :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    46

Witam,sprawdż poziom oleju w zbiorniku hydraulicznym albowiem, bardzo niski poziom oleju powoduje to że pompa zasysa powietrze z olejem i wówczs nasila to przecieki gdyż powstaje piana powietrzno olejowa, bo dziwne aby tak nagle pojawił się dość duży przeciek,może też dlatego siłownik przyśpieszacza jazdy puscił też olej i wypchneło smar razem z olejem, a co za tym idzie to zaczeło to się palić na kole pasowym, i z tąd ten dymek z tamtąd jak wcześniej wspomiałeś, choć ja bym obstawiał że któreś tam właśnie łożysko nawaliło, bo wyciek oleju z reguły powstaje niewielki , który z czasem się nasila ;[ Pozdrawiam.

Edytowano przez wieslaw16

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bryllu1    0

Ok dziękuje za Wasze odpowiedzi. Postaram się posprawdzać wszystko to o czym pisaliście.

Kiedy znajdę usterkę dam odpowiedź.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bryllu1    0

Odświeżam temat.

 

Sprawdzaliśmy łożysko na kole napędowym przyspieszacza. Wszystko jest w porządku.

 

Puszczenie dymka z lewej strony kombajnu najprawdopodobniej spowodowało pęknięcie paska napędowego wytrząsaczy (zerwał się, zaklinował i tarcie zrobiło swoje).

 

Kombajn bardzo fajnie pracuje, wszystko ładnie pracuje.

 

Jedynym niepokojącym fantem jest piszczenie, zgrzytanie na kole napędowym podczas gdy pasek jest maksymalnie naciągnięty przez przyspieszacz no i to wyrzucanie tawotu.

 

Pozdrawiam.

Edytowano przez Bryllu1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bazalt50    9

Mam inny model kombajnu, ale ogólne zasady w każdym są takie same. Zatem - jeśli piszczy - to pas jest brudny i łapie poślizg. Kiedyś przez nieuwagę zasyfiły mi się pasy od silnika do przyspieszacza i drugi do sprzęgła. Nie było wyjścia - myłem w gorącej wodzie z detergentem, a bieżnie pasów jałowa benzyną. Poskutkowało. Gdzieś już na forum pisałem - pasy i bieżnie pasów muszą być idealnie czyste. Żadnego oleju, smaru i - broń Boże - lepiku również.

A wyrzucanie smaru - koledzy wyżej napisali - ktoś załadował w przyspieszacz smaru do bólu i teraz wyrzuca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez kuboWe
      Witam! 
      Poszukuję osi głównej (konstrukcyjnej, rury pomiędzy zwolnicami) do Mercatora 60 (pasuje także z niektórych 50); oś ma długość ok 181 cm. Wygląda jak na załączniku. Mam problem ze znalezieniem tego konkretnego rodzaju a w Merkatorach 60 występują dwa rodzaje osi. Poza tym takie elementy najczęściej trafiają na złomowisko.
      Charakterystyczne jest mocowanie skrzyni biegów. Mieszkam na podkarpaciu.
      Pozdrawiam
       
       

×