Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Od niedawna jestem właścicielem Claasa Mercatora 60. Po zakupie został odpalany kilka razy.

W trakcie jednej z przejażdżek z prawej strony maszyny pojawił się "dymek". Po zgaszeniu i otwarciu pokrywy okazało się że jest ona zawalona smarem (tawotem). ( Nie widać było starych śladów podobnego zdarzenia)

Pytanie brzmi: Co spowodowało że tawot został rozrzucony ?

 

W załącznikach:

1. Koło z którego został wyrzucony smar

post-102286-0-47006500-1393355206_thumb.jpg

2 . Miejsce z którego został wyrzucony smar

post-102286-0-35591000-1393355230_thumb.jpg

3. miejsce gdzie znajdowało się najwięcej smaru

post-102286-0-99551900-1393355253_thumb.jpg

 

Z góry dziękuje za pomoc.

Opublikowano

Była temperatura na łożysku? U mnie w protectorze jak dużo nabiję i się zagrzeje to trochę wyrzuci wkoło. Trzeba zwrócić uwagę na temperaturę elementów. Można zajrzeć do łożyska puki wcześniej przed sezonem.

Opublikowano

Niestety nie wiem jaka była temp. na łożysku ( później znalezione było miejsce wyrzucenia ). Zaraz po tym jak maszyna puściła dymek gruby pas był ciepły.

Opublikowano

Niestety nie wiem jaka była temp. na łożysku ( później znalezione było miejsce wyrzucenia ). Zaraz po tym jak maszyna puściła dymek gruby pas był ciepły.

Ten pas zawsze jest ciepły a dymek miałeś bo pewnie ci sie naprzyklejało duzo syfu i tarło o coś, najlepiej zapal kombajn niech pochodzi chwile i sprawdz łożysko

Opublikowano

A smar był na pasie jezdnym?? Jeśli tak to mogło dymić z pasa bo się mocno ślizgał, może być że łożysko grzeje i roztopiło smar... I tak jak kolega wyżej pisze lepiej codziennie a po trochu smarować niż nawalić z nadzieją że cały sezon przechodzi...

Opublikowano

Może być już rozszczelniony tłok od przyśpieszacza lub łożyskowanie zasilania, olej rozrzedza towot i siłą odśrodkową chlapie wszędzie, jak jechałeś to nie musiałeś go co jakiś czas "przyśpieszyć" ?

Opublikowano

@pedro2

Na pasie nie było smaru

@pawel885

Nie, nie przyspieszałem go.

 

Czy np. za długie trzymanie przyspieszacza (na rozdzielaczu) mogło by spowodować taki efekt ?

Opublikowano (edytowane)

Witam,sprawdż poziom oleju w zbiorniku hydraulicznym albowiem, bardzo niski poziom oleju powoduje to że pompa zasysa powietrze z olejem i wówczs nasila to przecieki gdyż powstaje piana powietrzno olejowa, bo dziwne aby tak nagle pojawił się dość duży przeciek,może też dlatego siłownik przyśpieszacza jazdy puscił też olej i wypchneło smar razem z olejem, a co za tym idzie to zaczeło to się palić na kole pasowym, i z tąd ten dymek z tamtąd jak wcześniej wspomiałeś, choć ja bym obstawiał że któreś tam właśnie łożysko nawaliło, bo wyciek oleju z reguły powstaje niewielki , który z czasem się nasila ;[ Pozdrawiam.

Edytowane przez wieslaw16
Opublikowano (edytowane)

Odświeżam temat.

 

Sprawdzaliśmy łożysko na kole napędowym przyspieszacza. Wszystko jest w porządku.

 

Puszczenie dymka z lewej strony kombajnu najprawdopodobniej spowodowało pęknięcie paska napędowego wytrząsaczy (zerwał się, zaklinował i tarcie zrobiło swoje).

 

Kombajn bardzo fajnie pracuje, wszystko ładnie pracuje.

 

Jedynym niepokojącym fantem jest piszczenie, zgrzytanie na kole napędowym podczas gdy pasek jest maksymalnie naciągnięty przez przyspieszacz no i to wyrzucanie tawotu.

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez Bryllu1
Opublikowano

Mam inny model kombajnu, ale ogólne zasady w każdym są takie same. Zatem - jeśli piszczy - to pas jest brudny i łapie poślizg. Kiedyś przez nieuwagę zasyfiły mi się pasy od silnika do przyspieszacza i drugi do sprzęgła. Nie było wyjścia - myłem w gorącej wodzie z detergentem, a bieżnie pasów jałowa benzyną. Poskutkowało. Gdzieś już na forum pisałem - pasy i bieżnie pasów muszą być idealnie czyste. Żadnego oleju, smaru i - broń Boże - lepiku również.

A wyrzucanie smaru - koledzy wyżej napisali - ktoś załadował w przyspieszacz smaru do bólu i teraz wyrzuca.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez kuboWe
      Witam! 
      Poszukuję osi głównej (konstrukcyjnej, rury pomiędzy zwolnicami) do Mercatora 60 (pasuje także z niektórych 50); oś ma długość ok 181 cm. Wygląda jak na załączniku. Mam problem ze znalezieniem tego konkretnego rodzaju a w Merkatorach 60 występują dwa rodzaje osi. Poza tym takie elementy najczęściej trafiają na złomowisko.
      Charakterystyczne jest mocowanie skrzyni biegów. Mieszkam na podkarpaciu.
      Pozdrawiam
       
       

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v