Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Panowie :) Zmieniał ktoś w/w synchronizator? Który to jego numer; bo na tym wałku kilka ich jest? Zmienia się jeden (ten mosiężny) czy razem z tym drugim, takim bezzębnym, w parze?

post-65016-0-50057400-1392912453_thumb.jpg

Jak mniemam jest to numer 7.

7700038182 ?

Edytowane przez janosik32
Opublikowano

Witam ;Powinno sie zmieniac pare .Czyli ta czesc ktora jest wykonana z brazu i pierscien stozkowy ktory jest osadzony na trybie.Niewiem ktory to bedzie numer dokladnie od 2 biegu gdysz z tego urywka katalogu nie wywnioskuje.

Opublikowano

witam tak jak kolega napisał powinno się zmienić ale wiadomo każdy szuka oszczędności tu masz na tym obrazku oznaczone nr biegów na każdym trybie to czarne kółko z białym numerkiem a 7 to jeden z trzech części pierścienia komplet to 7.8.9

Opublikowano

Tak wertuję katalog i nie jestem pewien które to "tryby", bo na wałku pośrednim przednim takie same oznaczenia biegów (kół zębatych).

Z drugiej strony, numery synchronizatorów takie same jak na poprzednim zdjęciu.post-65016-0-12300600-1392970238_thumb.jpg

Czy to na nim jest 2-ka?

Zaglądaliśmy w zeszłym roku do skrzyni w związku z wałkiem pośrednim napędu i ta strona skrzyni nas za bardzo nie interesowała....

Tematu nie zamykam, jak zajrzymy, udokumentuję fotograficznie...

Opublikowano

No i zajrzeliśmy do skrzynki biegów...

Chcieliśmy skrzynię oddzielić od sprzęgła ale coś ją trzyma(odeszła na centymetr) i daliśmy na spokój. Odjechaliśmy mostem od skrzyni i wyciągaliśmy wałki do tyłu. Ten schemat z postu powyżej jest prawidłowy dla wałka biegu 1 i 2.

A oto i winowajca zgrzytów przy wbijaniu dwójki: post-65016-0-12954900-1395310115_thumb.jpg

Ten pierścień z warstwą mosiądzu z obu stron. Ten zębaty i ten gładki nie wykazują oznak zużycia. A ten "mosiężny" widać gołym okiem, że jest starty. Nawet po podmianie z tym od jedynki widać różnicę na +; nie wchodzi tak głęboko i co za tym idzie zdąży wyhamować koło zębate.

I teraz kwestia finansowa. Pierścionek (sztuk 1) złotych polskich 800.

Dodatkowo zdjęcie wałka biegu 1i2. Dwójka z prawej. post-65016-0-71730100-1395311162_thumb.jpg

Opublikowano

Ja bym nie drutował. Przez jakis czas pewnie będzie działać potem będzie to samo .

Za dużo pracy przy tym żeby zrobić fuszerkę

pozdr

Opublikowano

Przyznam że w ciągniku za dużo roboty żeby ryzykować i sam też kupił bym nowy. Ale praktykowałem takie rozwiązanie w paru busach na zgrzytającą 5kę i chodzi to po parę lat.

Opublikowano

Tutaj dwójka, więc bieg najpotrzebniejszy wręcz. Już nawet był zamiar by zmienić synchronizatory dwójki z jedynką, ale ostatecznie pomysł upadł :mellow: . Synchronizatory z jedynki niemal niezużyte.

W ogólnej cenie ciągnika to są koszty akceptowalne i tyle można "wsadzić" żeby mieć spokój na lata.

 

Dodam jeszcze, że przy wcześniejszym zaglądaniu do mostu/skrzyni włożone zostały trzy magnesy z głośników, i nałapały "co nieco"...

Opublikowano

kolego janosik32  po czym widzisz zużycie synchronizatora?  ja przymierzam się do rozbiórki ale w case , wyskakują szosowe, i trudności w redukcji z wyższego na mniejszy bieg, 

Opublikowano

Biegów (tu akurat dwójki) nie wyrzucało, tylko zgrzyty przy załączaniu w górę i w dół. Pozostałe biegi chodziły i chodzą jak w osobówce. Dodam, że nie mam nic z elektrohydrauliki w skrzyni. Full mechanik. Może masz zwiększone luzy na "wodzikach/wybierakach"? Pewnie jak nie rozbierzesz to nie stwierdzisz.

Opublikowano

wiesz rozebrać na części pierwsze i złożyć bez problemu zrobię, problem w rozpoznaniu zużytych części, podejrzewam ze rozbiorę godzinami będę się wpatrywał w skrzynie i nic nie stwierdzę, u mnie tez fool mechanik, podobnie jak w twoim modelu ty masz ulepszoną wersje renault 110,14, ja mam ulepszoną wersje case 959 czyli 1056, i w twoim i moim ciągniku głównie ulepszyli załanczanie przodu przyciskiem, i na tej samej zasadzie,  

Opublikowano

Wiesz, różnica w grubości między starym i nowym pierścionkiem była ( nie pamietam dokładnie) 0,8mm-0,9mm. Widać było przy rozbieraniu już, że ten mosiężny nieco głębiej wchodził w sąsiadujący pierścień. Ale żeby coś spiłowane lub ewidentnie starte -zero  śladów. Trzeba przyjżeć się dokładnie, który to synchronizator i porównać z braćmi jego....

Opublikowano

Witam panowie posiadam renault 120.14 i  mam awarie skrzyni biegów na wstecznym działają wszystie biegi do przodu zaden  orientuje się ktoś co moze być uszkodzone?

Opublikowano

Synchronizator rewersu , być może tylko widełki albo mechanizm blokujący .

Opublikowano

To wiem chce się tylko zorientować jakich kosztów mogę się spodziewać bo jeżeli duzych to zrobie to blizej wiosny.

Bez rozpoławiania ciagnika przez samą pokrywę da się zdiagnozować wszystkie usterki?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Gość
      Przez Gość
      xxxxxxxxxxxxxxx
    • Przez StreetSoldier
      Witam, od kilku dni już przeglądam to forum, czytałem już tu mnóstwo tematów i tak mnie jakoś naszło ;p żeby napisać, a raczej zapytać, czy wie ktoś może jak odblokować 5 bieg w Renault Ceres 85X ?? Żółw- jest 5 + półbiegi, zając-4 + półbiegi (5 nawet nie da rady włączyć). Skrzynia to Twinshift, a ciągnik z Francji więc nie dziwne, że zablokowany. Jężdżę tak już kilka lat, ale od tego lata muszę dużo jeździć ulicami... więc przejeżdżając jednego dnia kilkadziesiąt km, będzie różnica od tego jak szybko będę się przemieszczał...
       
      Pozdrawiam, Marcin
    • Przez Damian2807
      Mam w MF skrzynie Dynashift 32/32 i nie wchodzi w miej 4 bieg i żółw/zając.Przy próbie włączenia 4 słychać zgrzyt, a gdy się już włączy i puści sprzęgło wyskakuje. Ten problem pojawił się po powrocie od belowania.
    • Przez bogp
      Mam pytanie jakie filtry kupujecie i jak często je wymieniacie. Oryginalnie mam filtry Mecafilter FA1371 i FA1372 podobno to oryginał w Renault.
    • Przez tomaszek-c360-3p
      Witam, mam taki problem w mojej reni z rewersem. Mianowicie przy włączeniu jazdy do przodu wszystko jest ok, a gdy chcę włączyć wsteczny to nie zawsze się to uda. Wciskam sprzęgło, pociągam dźwignię rewersu do siebie, puszczam sprzęgło i dźwignia odskakuje i słychać zgrzyty a ciągnik stoi w miejscu (czuć że to wszystko w środku wskakuje na swoje miejsce). Co może byś przyczyną? Synchronizator? Jak to naprawić i ile mogą kosztować ewentualnie części? Gdzie można je dostać na terenie wielkopolski? Przez pewien okres w skrzyni był lekki niedobór oleju ponieważ poprzedni właściciel o to nie zadbał, ale teraz poziom jest uzupełniony. Renia to model 103-54, 16x16. Przebieg około 7500 motogodzin.
      Oraz z tyłu w zwolnicach lekko ku dołowi są jakby smarowniki, trzeba je smarować? jakim smarem i co ile?
      Jaki olej wlać do przedniego napędu i czy ten traktor posiada blokadę na 4 koła? bo na tył napewno.
      Z góry dziękuję za pomoc.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v