Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
tomaszek-c360-3p

problem skrzynia biegów renault 103-54

Polecane posty

Witam, mam taki problem w mojej reni z rewersem. Mianowicie przy włączeniu jazdy do przodu wszystko jest ok, a gdy chcę włączyć wsteczny to nie zawsze się to uda. Wciskam sprzęgło, pociągam dźwignię rewersu do siebie, puszczam sprzęgło i dźwignia odskakuje i słychać zgrzyty a ciągnik stoi w miejscu (czuć że to wszystko w środku wskakuje na swoje miejsce). Co może byś przyczyną? Synchronizator? Jak to naprawić i ile mogą kosztować ewentualnie części? Gdzie można je dostać na terenie wielkopolski? Przez pewien okres w skrzyni był lekki niedobór oleju ponieważ poprzedni właściciel o to nie zadbał, ale teraz poziom jest uzupełniony. Renia to model 103-54, 16x16. Przebieg około 7500 motogodzin.

Oraz z tyłu w zwolnicach lekko ku dołowi są jakby smarowniki, trzeba je smarować? jakim smarem i co ile?

Jaki olej wlać do przedniego napędu i czy ten traktor posiada blokadę na 4 koła? bo na tył napewno.

Z góry dziękuję za pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzikidaniel    36

A więc odpowiadając od końca: nie ma blokady przedniego mostu chodź zdaje się że jest sprzęgło cierne, smarowniczki są od łożysk półosi, by zdiagnozować rewers trza by było otworzyć w podłodze blachę i pokrywę od skrzyni pośredniej i może wtedy będzie cokolwiek widać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    483

zwolnice wystarczy posmarowac takim samym smarem jak do lozysk (zielony)

synchronizator czy niski poziom oleju zapewne nie wplynal na rewers, jest on umieszczony w skrzyni posredniej, zaraz za silnikiem

sproboj skrocic cieglo od dzwigni,

 

a jeszcze z ciekawosci skrzynia 4x4 bez polbiegow?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

4 biegi normalne, polowe-szosowe i 1 półbieg mechaniczny

 

sproboj skrocic cieglo od dzwigni,

 

 

skrócić? tzn. skręcić trochę te linkę? już próbowałem i to nic nie pomaga...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PIOTREK79    1

to polecial synchronizator , przesowka i pewnie widelki do wymiany lepiej zajrzec bedzie mniej do roboty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    61

Raczej z żadnej skrzyni zębatki nie wyciągniesz jeśli nie rozpołowisz. A szkoda, bo nieraz wystarczy minimalnie przesunąć aby coś zrobić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janosik32    0

Kabinę uniesiesz na pół metra, i to wystarczy żeby zajrzeć do skrzyni. Podciągnij ją na na jakiejś wciągarce + zabezpiecz np. pasami. Nie polegaj na samej zapadce we wciągarce.

Do części skrzyni z rewersem można zajrzeć od dołu przez okno (spuścić olej, ale mimo to go jeszcze trochę poleci), tylko niewiele tam zobaczysz. Więc zostaje zajrzenie od góry.

A po odłączeniu linki, samym ramieniem przy skrzyni można poruszać ( powinny być wyczuwalne położenia P-luz-T).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzikidaniel    36

Po co podnosić kabinę i kombinować jak w podłodze masz "okno", czyli metalową płytę przykręconą śrubami m6, by zajrzeć w skrzynię pośrednią?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
massey3085    0

miałem te same objawy i nie pociesze cie koszty spore cały rewers to koszt czesci około 8000zl plus robota umnie były zle wyregulowane widły

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Tadeusz1212
      Co może być przyczyna zakleszczania sie w C-360 na wsteczym biegu ??? Na innych sie nie zakleszcza ( raz w roku na 2 ). Kilka razy tak sie zakleszczył ze było trzeba cały lewarek rozbierać. Problem z tym zalkeszczaniem na wsteczym jest od nowości, jak tylko wyjechał z fabryki
    • Przez fendt1992
      Witam. Mam problem ze skrzynia w Traktorze Valtra 8450. mam pytanie czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem i czy coś z tym dało się zrobić?. podczas przełączania pół biegów słuchać wyraźne trzaski w skrzyni.a na pierwszym pół biegu coś wyraźnie puka w skrzyni.najmocniej słuchać to gdy szybko sie przełącza z drugiego na trzeci pół bieg i na odwrót(z trzeciego na drugi i tak w kółko) .Dzieje sie to na postoju nawet gdy skrzynia mechanicznie jest zluzowana. dzieje sie to juz od samego kupna. dodam ze skrzynia była naprawiana na zachodzie.prawdopodobnie kosze był spalone. Skrzynie miałem rozebrana i wszytko wygląda na sprawne. nie ma żadnych wyraźnych luzów.po złożeniu nie ma poprawy dodam ze na jednym z koszów był wyraźny luz po zmienieniu jednej z tarczki luz zniknął. Czekam za jakas podpowiedzia, bo juz brakuje mi siły.Może kostka sterująca albo komputer?? co myślicie. czekam za jakimiś pomysłami. Fendt1992.
    • Przez Rolnik1111
      Witam
      Co sądzicie o przekładni Direct?
    • Przez Adek123rolnik
      Witam forumowicze, bardzo prosze o porade... mam wyciek w Reni-cieknie na laczeniu skrzyni I sprzegla (zalaczam zdjecie, oznaczone rozowa strzalka) myslalem ze poszedl uszczelniacz na walku sprzegla ale najciekawsze jest to ze nic nie kapie z "zawleczek" ktore sa zaraz pod sprzeglem... po popuszczeniu dekielka oznaczonego zielona strzalka wyciekal olej (zeszlo 20l I lecialo dalej) mysle ze tam oleju nie powinno byc bo nad tym dekielkiem jest dojscie do docisku sprzegla, jesli sie myle to mnie poprawcie... dodam ze cala akcja z wyciekiem na laczeniu skrzyni I sprzegla zaczela sie od wyniany oleju w skrzyni (starego bylo 35l wlalem swiezy 58l)

      jutro wyjade w pole sprawdzic czy ze sprzeglem wszystko ok a puki co prosze o jakies porady...

      Dlaczego cieknie olej (rozowa strzalka)?
      Co jest za dekielkiem (zielona strzalka)?
    • Przez mario17_1989
      Witam! Jestem nowym posiadaczem Renault 61.14  rs problem ze skrzynia.
      Mianowicie wyskakuje rewers jadąc z górki oraz półbiegi dodam również że biegi strasznie ciężko wchodzą .
       
      1.czym to może być spowodowane i jakie to koszty ?
      2.od jakich innych renault pasuje skrzynia? 
      3.jak mam szukać części do tego traktora i gdzie ? 
      4.oznaczenie Rs  to jest model kabiny, wersja 4x4 czy jak?
      z góry dziękuje za pomoc
×