Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Ostatnio zakupiłem nowy nabytek Ursuska 912 rok 83 ładny stan , silnik po remoncie bardzo ładnie chodzi ale nie bede sie rozpisywał przejde wiec do rzeczy. Problem jest tego typu że jak jade na biegu czy na luzie jak zwalniam to w prawej zwolnicy coś jargoli.

Opublikowano

rozkręć to zobaczysz

 

tylko ostrzegam, potrzeba dwóch silnych chłopa plus jakąs mocną rure i trzeciego do trzymania równowagi elementu przy wkładaniu i wyciąganiu.

to nie jest żadna skomplikowana robota.

 

ps

na sam początek, to mozesz spuścić olej ze zwolnicy i po jego stanie (czy bedzie pływało dużó opiłków) da sie juz sporo powiedzić o tym, co dzieje się w srodku.

 

spuść tez olej po tej stronie co jest cicho i porówaj.

 

(i tak nikt tego pewnie przez lata nie ruszał, to należy sie wymiana)

Opublikowano

W c-360 lewe kolo bardzo slabo hamowalo. Sprawdzilem olej w zwolnicy i okazalo sie,ze nie ma oleju wiec wyjalem zwolnice I okazalo sie ,ze olej poszedl na szczeki hamulcowe chyba z tej zwolnicy.Co robic ZEBY OLEJ NIE PRZEDOSTAWAL SIE NA SZCZEKI HAMULCOWE?

Opublikowano

Obstawiam brak oleju, zużył się symering, rowek na wale piasty, a prawe koło dlatego ponieważ podczas orki pługiem zagonowym traktor jeździ prawym kołem w bruździe i potrafi prawie cały olej wychlapać. Skoro to nowy nabytek to pewnie został umyty.

Opublikowano (edytowane)

Witam kontynuuje temat zwolnicy gdyż wczoraj dokonałem diagnozy , podlewarowałem cały tył ciągnika i sprawdzałem koła prawe później lewe najpierw na luzie potem na biegu i nawet gdy ruszam lewym kołem na biegu to prawa zwolnica mi się odzywa tak w tym miejscu gdzie znajduja sie satelitki jakoś dziwnie chroboli i teraz mam pytanie jak by mi przyszło wymieniać te satelitki z koszykiem to czy muszę też koło koronowe wymienić nawet jeśli będzie ono dobre ? Oczywiście sprawdziłem też stan oleju i jest pomiędzy min. a max. i widać że ten olej był świeżo dolany. Proszę o szybką odpowiedź

Edytowane przez tomek912e
Opublikowano

weź zdejmij tą zwolnice i rozbierz.. bo może łożysko któres się skończyło. Rozbierz i będzie po sprawie dzień czasu i bedziesz miał jasne co imoże mniejszym kosztem niż miałbyś jeździć i się domyslac....

Opublikowano

kontynuuje temat zwolnicy rozebrałem ją, koło koronowe wydaje się niezużyte, na satelitkach jest lekki luz, satelitki są na wałeczkach. Czy ten lekki luz może mieć jakieś znaczenie ?

Opublikowano

Witam wszystkich moje pytanie brzmi tak jak zdemontować prawą zwolnice w ursusie 902 co trzeba odkręcić potrzebuje wymienić uszczelniacz piasty ??? a drugie moje pytanie co może być przyczyna cieknącego oleju z wałka wom czy tylko uszczelnienie <zimering> jest uszkodzony czy słyszałem że jakaś manzeta jest w środku i tęż może być nie szczelna ??? Pozdrawiam 

Opublikowano

Żeby ściągnąć zwolnice należy odkręcić koło, podstawić kabinę, odkręcić podstawę kabiny z zwolnicy i odkręcić wszystkie śruby mocujące zwolnicę. Potem wysunąć ją w odpowiednią stronę, najlepiej na wózku lub przez 3 osoby. Pozdrawiam :)

 

Opublikowano (edytowane)

na WOM-ie masz uszczelniacz :)  uszkodzona  manżeta nie przecieka na zewnątrz  

nic nie wypadnie  ;)  chyba że zwolnica podczas wyjmowania :P

Edytowane przez black_shadow
Opublikowano

Wiadomo musisz zacząć od koła :) musisz odkręcić uchwyt od kabiny (ja odkręcam zawsze cały, można odkręcić tylko tą śrube długą co siedzi w tej gumie ale przeważnie konczy się na jej urwaniu bo lubi zardzewieć w tulejce ) później koleno wszystkie śruby i zdejmujesz zwolnice ( na tyle roboty to warto zajrzeć i do hamulców więc możesz zostawić takie dwie mniejsze śruby wtedy ładnie wysunie Ci się cała zwolnica  ) Jak już zdejmiesz to musisz wiadomo wyciągnąć koło centralne odbezpieczyc  odkręcić śrube znajdującą się pod nim zdjąć kosz satelit i wysunąć półoś z łożysk może troche ciężko iść ale wyjdzie :) masz stary czy nowy typ zwolnicy ? jak stary to musisz odkręcić 4 śrubki i wyjmujesz uszczelniacz :) Jak już wymienisz i będziesz skręcać to warto te śrube co trzyma kosz satelit posmarować kropelkami żeby sie nie odkręciło bo mi kiedyś w c385 zmieliła się ta podkładka nie wiem w jaki sposób odkręciła się ta śruba i przy kukurydzy na zakręcie półoś się wysunęła i ciągnik stanął naszczęście nie całkiem tylko z frezu :) 

A w przekaźniku to pewnie tylko uszczelniacz kiedyś zachciało mi się kercherem myć i musiałem wymienić :)

Opublikowano

ok dzięki bardzo za informacje to juto zabieram się za rozkręcanie 

 


hm a powiedz czym to się różni nowy typ od starego typu zwolicy ja mam ursus 902 z 1982 roku to nie wiem jakie jest typ bo dopiero zakupiłem ten ciągnik 

 

Opublikowano

to jest niewielka różnica w starym typie te śruby co trzymają uszczelniacz są widoczne w nowym wygląda to tak jakby obudowa zwolnicy dochodziła do samego koła, jest jeszcze jedna różnica do 6 cylindrowych wsadzali na szerszych trybach tj szersze koło koronowe satelity itp:) nowy typ to prędzej w 912 chyba że poprzedni właściciel już coś kombinował :) nie chce robić tu reklamy ale kupiłem sobie z okolic przasnysza dokładnie to kranse (ogłaszają się w necie mają tam używane częsci to tych właśnie traktorków) 2 zwolnice prawą i lewą przejżałem postawiłem w garażu i teraz w razie czego jak siądzie mi w 385 czy 1014 to tylko kwestia przełożenia :)

Opublikowano

a jak wygląda to czasowo wymiana tego uszczelniacza ?? a jeszcze jest potrzebne jakie uszczelka czy coś do montażu zwolnicy czy tylko uszczelniacz a to wszystko ????

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v