Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano (edytowane)

Sam zawór to nic trudnego. Gorzej jak przeciek jest wewnątrz rozdzielacza. Ty masz jak pamiętam konstrukcyjnie 1601, ale w blachach rv157 więc masz rozdzielacz z cewką czy dwoma pokrętłami? Pytam bo handlarza stała rv 157 ze sterownikiem autoform, ale rozdzielacz miał 2 pokrętła i nie miał chyba cewki.
W katalogu od 1601 ten zawór ma symbol VGWA00808. Cewka ma oddzielny numer. Podaj ten numer, może coś dopasują. Mi po numerze katalogowym w sklepie hydraulicznym znaleźli zestaw naprawczy siłownika zgniotu.

A cewka jak jest wyłączona to zamyka przepływ. A może to na niej na iglicy jest przeciek?

Edytowane przez Gość
Opublikowano (edytowane)

Mylisz się kolego, siłowniki od klapy da się sprawdzić, bo sam to ostatnio zrobiłem i spadek ciśnienia nie ma znaczenia. Po nabiciu ciśnienia i odkręceniu dolnego węża w po kolei, raz w jednym siłowniku, raz w drugim wystarczy obserwować czy jest wyciek oleju. Jeżeli ciśnienie spada a z siłownika nie ma wycieku tzn, że siłownik jest szczelny a spadek ciś. jest spowodowany czym innym.

 

Właśnie wykręciłem zawór i nie ma w nim wielkiej filozofi (wersja bez cewki) Jego oznaczenie to: Flutec DB4E-012, właśnie jestem na etapie poszukiwania nowego, może ktoś pomoże? http://www.technologie.com.pl/flutec/flutec21.html Znalazłem tylko coś takiego, jutro dzwonię.

Wracając do tematu zaworu, wygląda to tak:post-30311-0-42873000-1498144660_thumb.jpg

Po rozebraniu w środku wyglądają identycznie:post-30311-0-67626400-1498144751_thumb.jpg

Przyczyną nieszczelności jest ten mały tłoczek/iglica a w zasadzie rowek wytarty na stożku:post-30311-0-90986700-1498144852_thumb.jpg

 

Po założeniu nowego zaworu ciśnienie przestało spadać. Koszt naprawy 350zł z dostawą.

Edytowane przez ptaszyna
Opublikowano

No to w 1601 siedzi inny zawór. Jak i gdzie znalazłeś zawór?

Opublikowano (edytowane)

W tym powinno być pokrętełko, ale miałem utrącone(może dlatego wygląda inaczej) i regulowałem ciśnienie imbusem. W tym też będę regulował imbusem i to cała różnica, z pokrętełkiem był o 40euro droższy.

Zawór jest oryginalny, kiedyś był "Flutec" ale przeją go "Hydac" i tak się teraz nazywają: https://www.hydac.com/pl-pl/firma/kontakt.html Siedziba w Mikołowie. Znalazłem dzięki życzliwości jednego kolegi z tego forum

Edytowane przez ptaszyna
Opublikowano

mam do was pytanie a minowicie zauwazyłem ze cisnienie ostatnio było ustawione  na około 160 bar a wczoraj cisnienie zaczeło skakac do 200-250 bar i tak trzymało. co moze byc przyczyna takiego czegos? dodam ze prese podpiełem pod inny ciągnik niz zawsze ciągam to moze byc przyczyna takiej sytuacji?

Opublikowano

Jeśli hydraulika jest mocniejsza/wydajniejsza może tak się dziać z racji zaworu ciśnieniowego w prasie. Ciśnienie z ciągnika nabija w hydraulikę prasy i taki efekt będzie. Więc do rzeczy pomiar będzie nam podsuwał czy to tylko hydraulika ciągnika jeśli ciśnienia będą różne czy problem tkwi w zaworze jeśli będą zbliżone, a zbiegiem okoliczności będzie zmiana ciągnika.

Opublikowano

@mariuszd93 ma rację. Jak zawór na prasie będzie ustawiony np; na 140 bar to ciągnik nie nabije więcej, choćby jego hydraulika dawała i 250 bar. Dlatego że zawór ciśnieniowy będzie przepuszczał i ciśnienie (olej ) będzie wracał drugim wężem z powrotem do ciągnika. Podobnie dzieje się w drugą stronę, tzn; nawet gdy ciągnik nie ma 200 bar (bardzo częsty przypadek) to prasę można ustawić na takie i większe ciśnienie i takie będzie.

Opublikowano

Ja swój zawór wykręciłem i jest całkowicie inny, od tego wyżej. W moim na zewnątrz jest cewka. Jutro może wrzucę zdjęcia. Pewny nie jestem, ale prawdopodobnie wykręciło się gniazdo iglicy zaworu. Iglica chyba nie sięgała do gniazda i olej uciekał. Na razie nie mam w czym wypróbować.
Podjechałem innym ciągnikiem i nabijałem ponad 200 bar, ale wskazówka zaraz schodziła na 150 bar i na razie tyle trzyma. Wcześniej spadało do 80. Muszę wymienić jeszcze uszczelniacze na siłownikach komory, ale to raczej nie ma wpływu na zgniot.

Opublikowano

Obiecałem wrzucić numery uszczelniaczy na siłownik. To na początek, potem zawór.

 A więc uszczelniacze wyglądają tak jak na foto.post-6718-0-87876200-1498424264_thumb.jpg

Ten największy to Pierścień 55.00x39.00x18.40 K18 Compact

Numer katalogowy K180550391

2 niebieskie to jeden simmering a drugi to zgarniający

Simmering ma wymiary UN 20x28x5,5

Zgarniający to 20-28-4/7

Oringi mają wymiar 48x3 oraz 52x3

 

Zawór miał oznaczenia, jedno schowane pod cewką-ES1056 a w miejscu na klucz-PD806020

Na pokrętle od regulacji zgniotu jest numer SO1143

Jakby kogoś interesowało to cewka ma numer 913820 400 2,4 ohma. Co zauważyłem i widać na zdjęciu to na zaworze jest dziurka jakby wada materiału, ale to raczej nie ma wpływu na zgniot bo iglica jest dalej a tym otworem wylatuje nadmiar.

post-6718-0-49106000-1498424818_thumb.jpg

post-6718-0-98356700-1498424855_thumb.jpg

post-6718-0-55435600-1498424967_thumb.jpg

post-6718-0-35136200-1498425001_thumb.jpg

post-6718-0-32665100-1498425024_thumb.jpg

 

Opublikowano

Po zdjęciach zaworu widać że można go zastąpić ręcznym który ja wstawiałem wcześniej. Są zamienne zależnie od wersji sterowania ręcznego lub ze sterownika. Warto to widzieć bo w razie problemów z elektrozaworem można przejść na tańszą, ręczną wersję.

Opublikowano

W tym Twoim tylko "dzyndzelek" wystaje, ale to chyba bez znaczenie, bo blok rozdzielacza jest taki sam.

Opublikowano

witam mam pytanie za 100pkt ;d moj vicon 186 jest bez rotora i siatki moge kupic wydaje mi sie ze tanio  siatke + caly podbierakk z rotorem i pytanie jest takie czy moge  zamienic podbieraki i dolozyc siatke?????????? 

Opublikowano (edytowane)

Siatke to raczej założysz (ona chyba z tyłu jest mocowana), troche bedzie pewnie magika od elektroniki\elektryki potrzebne. I pasy tylne musisz mnieć "szorstkie" coby siatkę wciągało - chyba pisał o tym @ptaszyna.

 

Z rotorem hmm, na upartego, ale to już chyba większa filozofia dla mechanika.

Nie wiem jak z rotorem w marce i pochodnych Vicon, ale w DF1.8V - chyba jakieś pierwsze modele - to na rotorze, przy mokrzejszym sianie\sianokiszone rotor tak się owijał, że d..... Dopiero dorobili skrobaki do rotora i jest OK.

Edytowane przez onczyono
Opublikowano

Na który wałek? W 1601 jest chyba tak samo i zero problemów a zbierałem od zielonego po suche.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez szymek784
      Witam, jestem nowym użytkownikiem forum, więc proszę o wyrozumiałość. 
      Czy ktoś posiada instrukcje obsługi do wyżej wymienionej prasy (Vicon RV 2160 2009rok) bądź posiada prasę z podobnym sterownikiem i podzieli się ze mną wiedza o obsłudze tego sterownika? dołączam zdjęcie sterownika. 


    • Przez bizonzo56
      Co sądzicie o Deutz-fahr 10006 czy warto go kupywać 
    • Przez Crazyalert
      Witam!
      Problem dotyczy deutz fahr 5120c gs 5 biegów 3 zakresy z 2015r przebieg 500 godz.
      Liczę na odpowiedź użytkowników właśnie tego modelu.
      Jestem ciekaw w ilu przypadkach wystąpiła wada skrzyń biegów objawiająca się silnymi drganiami i hałasem przenoszącym się przez dźwignię zmiany biegów, w tym przypadku na biegu 4. wodzik ewidentnie chodzi po kole przesuwnym. Dodatkowo serwisanci twierdzą, że zastosowane zostały odchudzone wadliwe synchronizatory.
      Mimo iż wada występowała od nowości, brak reakcji serwisu ponieważ jak twierdzą, te skrzynie tak pracują.
      Kontakt z przedstawicielstwem sdf również kończy się odbiciem piłeczki.
      Nie wydaję opinii odnośnie marki i modelu tylko chcę wiedzieć czy to odosobniony przypadek czy norma.
    • Przez Pawel3443
      Witam.Mam problem z ciągnikiem Deutz Fahr Dx85,w zbiorniku olejowym robi się piana z oleju i podnośnik wolno działa,czy może ktoś miał taki sam problem,czego może być to przyczyna?
    • Przez Nasters
      Witam tak jak w tytule szukam Ciągnika 110-130 km do 75 tys jako główny Ciągnik.Z góry dzięki za odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v