Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Ja stosowalem klasyczny do ramy VW Lt, po kilkunastu dniach odparowały rozpuszczalniki i nie lepi się. Przed zastosowaniem proponuję wstawienie otwartego już pojemnika z woskiem do gorącej wody , wówczas lepiej się rozprowadzi i czynność powtórz ze dwa razy w odstępie kilku godzin. Przed woskowaniem można wciągnąć instalację elektryczną, unikniesz otarć i zdrapań środka wewnątrz ceownika. Myślę że po lakierowaniu lub nawet przed można uszczelnić szczeliny pomiędzy ceownikami a blachą błotnika środkiem: http://www.diamond.redcart.pl/p/1557/351/novol-gravit-630-poliuretanowa-masa-uszczelniajaca-kleje-i-uszczelniacze.html

Napewno nie zaszkodzi a ograniczy dostawanie się błota do wnętrza, minusem może być brak możliwości późniejszego wypłukania profili myjką ale skoro błoto się nie dostanie to i nie trzeba będzie myć :). Uszczelniacz jest elastyczny i nie pęka, u mnie dopiero po roku pojawiła sie rysa na lakierze naniesionym na uszczelniacz.

Opublikowano (edytowane)

Heh co do uszczelniacza poliuretanowego to tez miałem taki plan ;) technike z grzaniem wosku w goracej wodzie tez juz stosowałem przy remoncie 126p. widze ze podobnie myslimy. pracujesz w "branzy" ?

 

On wiadomo ze jest elastyczny ale lakier naniesiony na poliuretan lubi pekac jesli polaczenie "pracuje". Warto więc dodawać uelastyczniacza do lakieru jesli malujemy wiele spoin wypelnionych poliuretanem. Przy glebogryzarce niestety zapomniałem dolac uelastyczniacza novola choc miałem go na półce :wacko: , sam jestem ciekaw jak tam lakier bedzie sie zachowywał bez niego.

 

Spawac blache bede na styku spawam "ciagłym- przerywanym" ;) - okreslenie autora tego filmu: http://www.youtube.com/watch?v=Odwkhkbs1_Q

polecam dobrze gosciu tłumaczy :) . Moze sie myle ale wg mnie spoina musi byc w miare ciagła w tym miejscu by uniknac pekania szpachli.

Edytowane przez vitoma
Opublikowano

W branży lakierniczej nie pracuję, świadczę usługi róznymi koparkami :) . Wykonałem kilka a może naście remontów maszyn i pojazdów. W czasach kiedy zamiast szpachli używało się talku i farby nitro :D remontowałem WSK-ę CZ-tkę NYSĘ potem już z szpachlą fiata 125 i poloneza, kilka ciągników. W ubiegłym roku remontowałem WV LT35, od podstaw skrzynia ładunkowa, odbudowa skorodowanej ramy no i lakierowanie całości. Jestem w takich sytuacjach prawie pedantem ale Ty jesteś Mega pedantem B) .

Obecnie z powodu pory roku mam zastój w branży i buduję od podstaw opryskiwacz ciągany z pełna hydrauliką. Ja próbował bym te błotniki spawać TIG-iem, jest nie zastąpiony w takich sytuacjach.

Opublikowano

Chyba przy opryskiwaczu skasował za mało. U mnie za pomalowanie 1 felgi alu 16" chcą 120 zł ze szkiełkowaniem. Ale nie podoba mi się robota, a dokładnie lakier.

Ja kupiłem taką taśmę ale z innej firmy 20 mm i jestem zadowolony, będę ją stosował do malowania felg 16 " w samochodzie, ale na 2 kolory będę malował. Tam mam takie wywijasy.

Opublikowano

To jest hobbysta robiący swoje auto, jakby profesjonalista tak robił to musiałby kasować pewnie min. 800zł/element. Sa zakłady które tyle kasuja, tyle ze na ogół robica robote tak samo albo i gorzej jak Ci za 300zl.

Opublikowano (edytowane)

Jak nazywa sie srodek, masa ktora stosuje sie w samochodach do zabezpieczania blachy przek korozja, widac to najczesciej w bagazniku przy kole zapasowym. Widac ze jest tam plolozona jakas masa pozniej polakierowana. Jest to cos podobnego chyba do baranka, moze to by nalozyc od srodka blotnika.

Edytowane przez majes
Opublikowano

Nie spawaj ciągłym bo powygina blachę, punktowo ale ciasno jakby był ciągły, w kilku miejscach to tu to tam , nie tigem metoda tig ma o wiele wyższą temperaturę spawania, i do blacharstwa-lakiernictwa się nie nadaje.Taki mały przykład, czyścimy do czystego metalu, podkład reaktywny cienko, szpachla, na całość epoksydowy, podkład akrylowy, lakier nawierzchniowy kolor ??? akryl, baza+klar, kameleon, brokat kto jak woli. A w profil zamknięty to najlepiej po malowaniu na koniec środek do profili zamkniętych np. HT CAVITY WAX cena troszkę wysoka, cośkolwiek do profili. Na zwykłą maszynę typu pług czy brony można także zastosować farba chlorokauczukowa z podkładem! tez nie głupie. A tego baranka po spawaniu nie będzie spali go i złuszczy temperatura.

Opublikowano

uqas.jpg

 

bzoi.jpg

 

Posegregowane części do cynkowania.

 

k8cu.jpg

 

11r4.jpg

 

Błotnik zespawany.

 

ljsg.jpg

 

n6po.jpg

 

Wszystkie części poza korpusem sa juz pomalowane na szaro :).

 

n9f65.jpg

 

Kolektor wydechowy po piaskowaniu został pomalowany farba Nobiles Termal.

 

vq6l.jpg

 

A tu juz wyszlifowane elementy które będą czarne.

 

9w0x.jpg

 

Tym wypełnie łączenia elementów błotników.

 

hyx1.jpg

 

ce86.jpg

 

2p1o.jpg

 

s3na.jpg

 

Złotko juz gotowe. Części które miałbyć dodatkowo pomalowane proszkiem odrazu "po drodze" zostawiłem do malowania - do srody maja być gotowe.

 

v5nq.jpg

 

Ubiłem kolejna szlifierke mimosrodowa pneumatyczna - ja nie wiem ocb ze te szlifierki mi tak ciagle padaja. mysle ze jest to kwestia wyczyszczenia wnetrza maszynki z pyłu, tyle tylko że nie wiem jak je sie rozbiera - zadnych srub na wierzchu - no nic idzie na gwarancje. Elektryczna Sico także juz nie działa poprawnie . Ehh. Obie musze wyslac. Kupiłem kolejna żeby dokończyć robote, tym razem tania Fobo za 100zł , ma śruby na wierzchu, zobaczymy jak ta sie bedzie sprawdzac.

 

tb79.jpg

 

Błotniki po spawaniu zabezpieczone kolejna warstwa epoksydu + naciągnieta szpachlówka novol fiber.

 

kouj.jpg

 

Maska także będzie skorygowana w kilku miejscach - głównie punkty po fabrycznych zgrzewach.

 

0578.jpg

 

uj72.jpg

 

8x6u.jpg

 

5cwm.jpg

 

Elementy czarne gotowe, elementy szare gotowe.

 

Dziś mam w planach pomalowanie korpusu.

 

gz69.jpg

 

db48.jpg

 

Miejsca skorodowane (pod akumulatorami) potraktowałem środkiem Forch Korroplex.

Opublikowano

Akurat Sikaflex byl w sklepie w ktorym sie zaopatruje . Sika uwazam jednak za lepsza marke niz Novol (dłuższe doświadczenie) i specjalizuja sie wlasnie w klejach/uszczelniaczach. Ten sikaflex jest hybrydowy (jeszcze nie wiem na czym ta jego hybrydowosc polega - moze zglebie temat jak znajde czas) a novol 630 chyba nie jest.

Opublikowano (edytowane)

Jeden wedkuje, drugi uprawia jakis sport, trzeci podrozuje a czwarty mechanikuje i to mi sie podoba :) Przynajmniej mozna sie tez wiele ciekawych zeczy dowiedziec.

@tomn ja mam z Opla Omegi/Vectry 2.0 za 50zl na szrocie tylko mocowanie lekko dorocic trzeba i szajbe zmienic na 1-pasowa. Napewno lepszy taki mam niz te nowe nadziewia za np. 150zl. Poza tym nie w tym dziale takie pytania.

Edytowane przez Junkers
Opublikowano

ogromniasty RESPECT dla wlozonej pracy i samozaparcia :wub: juz podoba mi sie wyglad koncowy .

 

co do twojej szlifierki,podstawa smarowanie czyli olejacz mglowy na wezu,druga sprawa wlasciwe cisnienie czyli reduktor i sprawdzic do jakiego cisnienia jest dopuszczony silnik pneumatyczny.

czytalem tez o lakierach selemix ,nie wiem jakie wybrales ale swietnym lakierem jest seria 7-53xx ,mozna malowac bezposrednio na metal bez podkladu i nie wymaga jakiegos wyjatkowe przygotowania podloza.

i trzyma jak ch..... :)

Opublikowano

Ten polski rozdzielacz to wyrzuć, praca nim to udręka. Ja założyłem bułgara ostatnio. Różnica kolosalna, szczególnie przy opuszczaniu, nie szarpie od razu, tylko powoli i delikatnie opuszcza :)

Opublikowano

Nie wiem co Ty chcesz od tego rozdzielacza RBS, fakt ze teraz juz nie bedzie sluzył do masztu a tylko do tylnych "wolnych" gniazd ale i przy widlaku nie szarpał nic itp itd. po prostu był dobry.

 

Korroplexu kładzie się BARDZO mało, ten 1l to chyba na 20 lat mi starczy. Na tylne felgi nawet jak sa całe zardzewiałe to max 100ml pojdzie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez PatrykDawid
      Kupiłem nowy obrotomierz do C-330M ponieważ stary nie nabijał już motogodzin a traktor przechodzi przegląd i było to potrzebne. 


      Niestety dość znacznie przekłamuje on obroty, o około 400 względem oryginalnego, pokazuje 2400 przy normalnej jeździe zamiast 2000. Efektem jest też to, że szybciej nabija też motogodziny, i w niecałą godzinę nabił 1,2. Czy coś źle zamontowałem, czy jest to wada tego licznika? Jeśli jest to wada licznika, to czy ktoś mógłby polecić jakiś inny licznik?

    • Przez bart3k1998
      Cześć,
      MAm zamiar zrobić w swoim c328 zaczep dolny. W internecie ceny dolnego zaczepu dedykowanego do tego ciągnika wychodzą około 1200 zł. 
      Przeglądałem foty i znalazłem, że można tam zaadoptować wspornik od c355 i dorobić listwę.
       
      Czy ktoś posiada taką modyfikację i mógłby się wypowiedzieć na temat opłacalności wykonania?
    • Przez GrFicner
      Witam zainspirowany pomysłem od pewnego członka grupy o nicku jendrix jeżeli przekręciłem przepraszam i serdecznie pozdrawiam ,  borykaliśmy się z problemami a mianowicie w isarii 6050 3m bolączką była oryginalna skrzynia przekładniowa która była na plastikowych trybach niestety ulegały one uszkodzeniu,  wyłamywały się zęby zmienialiśmy tryby ale nic to nie dawało więc postanowiliśmy zmienić ją na bezstopniowa przekładnie z amazonki d7 zębatka zmieniona na 20 zębów z amazone przy piaście łancuch i super pracuje dalsze testy w polu pozdrowionka dla grupy trzymajcie się 😃


    • Przez torq1906
      Witam, 
      Jako że obecnie jestem na etapie generalnego remontu Ursusa C330 to zastanawiam się czy nie wprowadzić do niego odrobinę "luksusu" w postaci takiego zestawu wspomagania tylko zastanawiam się jak to wygląda od strony prawnej, czy mogą być jakieś problemy podczas badania technicznego? bo jednak jest to dość istotna ingerencja w układ kierowniczy.
      Czy takie zestawy mają jakąś homologację czy coś w tym rodzaju i nie ma się czym przejmować? 
    • Przez Mateusz2006
      Witam, mam pytanie mianowicie posiadam rozsiewacz amazone ZA-V 2200 z 2018 r. Do tego pory rozsiewacz chodził z nowej generacji ciągnikiem z systemem isobus, a teraz mam potrzebę zapięcia go do zetora 12245, ale z rozsiewacza wychodzi tylko kabel z wtyką do isobusa i nie wiem jak to zespolić z zetorem, dodam że oprócz komputera do isobusa, posiadam też komputer do rozsiewacza amatron 3. Proszę o jakieś wskazówki.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v