Skocz do zawartości
vitoma

C330 by vitoma

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
C330
vitoma    51

Witajcie

Zapowiadany remont C330 rozpocząłem wczoraj.

C330 z 1985r, od nowości u nas.

Modyfikacje do tej pory:
-maszt POM Rawa Maz. T267 (kupiony w 85r. , zaraz po zakupie Ciągnika)
-alternator AGTech
-rozrusznik szybkobieżny MAGNETON
-pałąk z 4szt lamp roboczych + kogutem.

Teraz przybęda dodatkowo:
-wspomaganie Agricola
-opony z przodu 7.50-16 lub podobne
-dodatkowy rozdzielacz hydrauliczny 2 sekcyjny + 4 gniazda hydrauliczne z tyłu

No i oczywiscie wymiana wszystkich lamp, malowanie calości, wymiana wielu detali i grubszych części, cynkowanie pierdół, nowa instalacja elektryczna, itp itd.

Ciągnik był już raz malowany, było to chyba w 2004 lub 2005r - wtedy malowanie trwało ok tygodnia - ciągnik nie był rozbierany - tylko oklejany, blachy pomalowane z jednej strony, felgi także - generalnie - robota na szybko.

Ciągnik miał zmieniane opony jakies 3 lata temu - tył MITAS, przod Cultor.

Kolor byl orginalnie bursztynowy, jest bursztynowy i zostanie bursztynowy :).

Korpus oczywiscie szary tak jak byl i jest.

Tak ciągnik wygladał w 2011r.

Zaczeło się od checi posiadania wspomagania w tym ciągniku - wiec skoro montuje wspomaganie to "przy okazji" odnowie reszte.


Kupiłem juz najpotrzebniejsze narzedzia do malowania - czyli pedzle - gdyż cały ciągnik planuje nimi pomalowac.

































No dobra, zartowałem :-P.


Lakiery/podklady mam juz w znacznej większości zakupione. Lakiery akryle PPG Selemix + czarny Inter-Troton. Dla ciekawskich : poszlo na to 970 zł.

Ostrzyłem sobie ząbki także na koła 10x15 - tu widac efekty przymiarki moich kół z C360 (w miniony poniedziałek) - przod był szerszy od tyłu o 20cm, a przod dało by się zwęzić góra 4cm/strona z powodu kolizji kół z konstrukcja widlaka przy max skrecie ...poszerzenie tyłu nie wchodzi w gre (ciągnik do sadu). Wiec byłem zmuszony zrezygnować z 10x15 :( :( ...chlip...chlip...chlip :( .

Wyciety na plazmie i wyspawany wspornik do 4 szybkozłączek hydro - aktualnie jest już nawet pocynkowany.

Ogólnie mam plan tym razem pod detale które będa pomalowane proszkowo najpierw dać cynk galwaniczny.


Klucze przygotowane, ciągnik także - godzina około 7.00 wczoraj - zaczynałem.


Zdjęcia wad ciągnika - zebyście nie powiedzieli że był taki piękny, że po co go maluje ;).


Odrazu rozpocząłem podział cynków ;).


Rolki karetki na maszcie stały w miejscu i ścierały się - nakretki byly odkrecone, a żeby to dokrecic trzeba było wszystko rozebrac. Wiec 2 rolki są do wymiany - ktoś wie gdzie kupie takie rolki do tego masztu ?


Rolki górne także rozebrałem na części pierwsze. Łożyska pójda wszystkie nowe.


Silownik pojedzie do uszczelnienia do serwisu wózków widłowych - troche się "pocił".


Przymocowałem solidnie slizgi masztu gdyż ledwo co sie trzymały na alu nitach.


Troszke syfku było.


Kolega doradził mi by koniecznie zajrzeć do piast - ale na szczęście było pięknie. Dałem nowy smar ŁT-43 Lotos w pięknym niebieskawym kolorze ;).


Założone już sa także ramiona do drążka poprzecznego z obu stron.


W widałachy było kilka wywierconych po coś kiedyś otworów - zaspawałem je.


Ogołociłem błotniki tylne.

Rame widlaka trzeba było podrzeźbić lekko by drążek poprzeczny z nią nie kolidował.

Silownik zostanie z boku tak jak jest ori w tym zestawie, gdyż naprawde nie widze sensu pchania go równolegle do osi w ten gąszcz który aktualnie już tam jest.

Na chłodnicy jest jeszcze nawet ori roletka :). Kupie gdzieś taka nową ??

Jaki ona ma wogole system zaciągania ? Bo nie było zadnych lineczek do niej...


Wyjazd ze wspornikiem osi przód - miał luz ale odziwo dużo mniejszy niż ten z C360 . Nie trzeba obrabiać wspornika (roztaczać żeliwa) gdyż tutaj tylko mosiężne tulejki były ruszone.

pozdro !

---------------------

EDIT- finish 20.04.2014:

Modyfikacje:

-maszt POM Rawa Maz. T267 (kupiony w 85r. , zaraz po zakupie Ciągnika) + rozdzielacz 2 sekcyjny "joystick" Badestnost
-alternator AGTech
-rozrusznik szybkobieżny MAGNETON
-pałąk z 4szt lamp roboczych WESEM + kogut włoskiej firmy
-wspomaganie na orbitrol Agricola
-opony z przodu 10x15.3
-rozdzielacz hydrauliczny 2 sekcyjny + 4 gniazda hydrauliczne "euro" z tyłu + system odzysku oleju FASTER
-haki CBM kat. 2S
-tłumik przelotowy ze stali kwasoodpornej srednicy 2 cale + polerowana zagięta końcówka Ulter

Edytowano przez yacenty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TheMariko12    409

Alternator proponuje coś krajowego np, expom, bo ten agtech to nic innego jak made in china

 

Co do koloru lakieru, to będzie żółty ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert812    51

No, no vitoma... Nie mogę się już doczekać bo wiem na co Cię stać po remoncie c-360. Będę obserwował ten temat na pewno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

vitoma    51

Tak wiem że AGTECH = Chiny, ale juz taki alternator zostanie gdyż był kupiony 2 lata temu i póki co działa bezawaryjnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz12321    6

Rolki do masztu raczej nie dokupisz ;)

Ja też szukałem wszędzie i nie znalazłem nawet w necie ;)

Dotaczał mi je tokarz na zamówienie i wyszły idealnie ;)

PS. To ja Ci wysyłałem zdjęcia wspomagania c330. I jednak montujesz wspomaganie inaczej niz ja mam i ty w c360? Dlaczego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty
Na chłodnicy jest jeszcze nawet ori roletka :). Kupie gdzieś taka nową ??

 

Jaki ona ma wogole system zaciągania ? Bo nie było zadnych lineczek do niej...

 

10a7.jpg

 

Nie było lineczek, żaluzję podnosi się ręcznie w te wycięcia w chłodnicy, a z kupnem nowej nie ma żadnych problemów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AdeXZet    41

skoro chciałeś wstawić z przodu szersze koła to zsuń przednią oś i rozstaw tył na równo z przodem i nie powinien być szerszy od 60, jeśli z suniesz przód o te 4 cm na stronę to zostaje tył rozstawić po 6 cm strona i gędzie git. Pomyśl nad tym i pokombinuj, 12 czy 14 cm szerzej to nie tragedia, a i nie będziesz miał kolein na wiosnę

 

Pozdrawiam i podziwiam twoje prace :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vitoma    51

skoro chciałeś wstawić z przodu szersze koła to zsuń przednią oś i rozstaw tył na równo z przodem i nie powinien być szerszy od 60, jeśli z suniesz przód o te 4 cm na stronę to zostaje tył rozstawić po 6 cm strona i gędzie git. Pomyśl nad tym i pokombinuj, 12 czy 14 cm szerzej to nie tragedia, a i nie będziesz miał kolein na wiosnę

 

Pozdrawiam i podziwiam twoje prace :D

 

Poszerzanie tyłu nie wchodzi w gre, teraz jest 153cm i tak musi zostac, na szerszym rozstawie pewnie ok 165cm by było, to juz za dużo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
artursz89    454

A mogę zapytać od strony finansowej ile kosztują części do wykonania wspomagania w c-330? (bez widłaka i malowania).

 

Opłaca ci się tyle kasy w trzydziestkę czy wcześniej w sześćdziesiątkę ładować? Wyglądać to ta twoja trzydziestka wygląda super nawet przed remontem ale po rmoncie dalej pozostaie tą trzydziestką a nie innym sprzętem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vitoma    51

skoro chciałeś wstawić z przodu szersze koła to zsuń przednią oś i rozstaw tył na równo z przodem i nie powinien być szerszy od 60, jeśli z suniesz przód o te 4 cm na stronę to zostaje tył rozstawić po 6 cm strona i gędzie git. Pomyśl nad tym i pokombinuj, 12 czy 14 cm szerzej to nie tragedia, a i nie będziesz miał kolein na wiosnę

 

Pozdrawiam i podziwiam twoje prace :D

 

Poszerzanie tyłu nie wchodzi w gre, teraz jest 153cm i tak musi zostac, na szerszym rozstawie pewnie ok 165cm by było, to juz za dużo.

 

Rolki do masztu raczej nie dokupisz ;)

Ja też szukałem wszędzie i nie znalazłem nawet w necie ;)

Dotaczał mi je tokarz na zamówienie i wyszły idealnie ;)

PS. To ja Ci wysyłałem zdjęcia wspomagania c330. I jednak montujesz wspomaganie inaczej niz ja mam i ty w c360? Dlaczego?

 

Ile placiłeś za dotaczanie rolki 1szt ?

 

Wiem, dzieki za te zdjęcia - wczoraj na nie lukaliśmy jak cieliśmy widlaka z kolegą. Tylko nie wiem po co wycinałeś ceownik na dole pod drażek poprzeczny - przeciez i tak do niego nawet sie nie zbliży przy max wychyleniu bo blokuje to odkos od masztu - w sumie to nawet dobrze wypada. My tego nie cielismy.

 

A silownika tam nie pcham bo i po co ? Ty robiles wspomaganie od 0 sam to rozumiem - ale ja mam gotowy zestaw z gotowymi mocowaniami silownika. Jedyny racjonalny argument ktory tu ktoś przedstawił w tej kwestii to możliwość wycięcia wpustu na wasie zwrotnicy przy silowniku z boku - jednak raczej w to nie wierze - skoro wpust nie ma luzów to nie widze opcji na jego sciecie, no chyba ze komus dobija do ograniczników a pcha kierownice dalej zeby silownik napierał tylko na wpust. To moze i wtedy zetnie, ale i tak skok silownika pewnie jest taki ze nie dobije do ograniczników.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz12321    6

Własnie gadałem z tatą i z tego co pamięta to rolki go wyszły 300 zł.

Na początku zapłaciliśmy 250zł ale poźniej okazało sie że trzeba je poprawić i dopłaciliśmy 50 zł :)(Oczywiście ta kwota to za komplet rolek - 4 sztuki)

Źle wymierzyliśmy rolki i dotoczył zbyt szerokie ale zawsze trzeba zostawić 0,5 milimtera luzu :)

Jak będziesz chciał to zrobię zdjęcia tych rolek ;)

A to wspomaganie jakie ty będziesz miał, będzie możliwość że z czasem złapie troche luzu ;)

A to że jest wycięty ceownik to już nie ingerencja ponieważ tak pomyslał mechanik i tak zrobił ;)

Ale raczej robił przymiarki i widocznie wyszło że może napierac os na rame widlaka - nie wiem. :D

Edytowano przez Lukasz12321

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vitoma    51

Własnie gadałem z tatą i z tego co pamięta to rolki go wyszły 300 zł.

Na początku zapłaciliśmy 250zł ale poźniej okazało sie że trzeba je poprawić i dopłaciliśmy 50 zł :)(Oczywiście ta kwota to za komplet rolek - 4 sztuki)

Źle wymierzyliśmy rolki i dotoczył zbyt szerokie ale zawsze trzeba zostawić 0,5 milimtera luzu :)

Jak będziesz chciał to zrobię zdjęcia tych rolek ;)

A to wspomaganie jakie ty będziesz miał, będzie możliwość że z czasem złapie troche luzu ;)

A to że jest wycięty ceownik to już nie ingerencja ponieważ tak pomyslał mechanik i tak zrobił ;)

Ale raczej robił przymiarki i widocznie wyszło że może napierac os na rame widlaka - nie wiem. :D

 

Aha - myslalem ze robiles to osobiscie, a nie mechanik Ci robił.

 

To powiem Ci ze zupelnie niepotrzebnie Ci osłabił ta rame w tym miejscu, no ale trudno.

 

A oczko do montazu silownika od strony koła masz dospawane do ramienia zwrotnicy ?

 

Jak nie znajde taniego wykonawcy rolek to sie odezwe do Ciebie - bylaby opcja aby Twoj tokarza mi wytoczyl za Twoim pośrednictwem 2szt? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlus224    1477

Będziesz zmieniał felgi pod opony 7.50-16 ? Na tej feldze mają takie opony tendencję do wypukłości na środku bo felga jest za wąska .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vitoma    51

Będziesz zmieniał felgi pod opony 7.50-16 ? Na tej feldze mają takie opony tendencję do wypukłości na środku bo felga jest za wąska .

 

 

Licze się z tym, felg zmieniac nie bede. To w takim razie jakiej szerokosci felgi maja C360 exportowe gdzie 7.50-16 szly fabrycznie?

Edytowano przez vitoma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ładnie się zapowiada remoncik :) Nie powiedziałbym że ciapek potrzebował malowania :D U mnie w okolicy jest wiele ciapków 100 razy gorszych niż twój żaden z właścicieli do remontu się nie szykuje :P Oczywiście będe obserwował ten temat :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz12321    6

 

Aha - myslalem ze robiles to osobiscie, a nie mechanik Ci robił.

 

To powiem Ci ze zupelnie niepotrzebnie Ci osłabił ta rame w tym miejscu, no ale trudno.

 

A oczko do montazu silownika od strony koła masz dospawane do ramienia zwrotnicy ?

 

Jak nie znajde taniego wykonawcy rolek to sie odezwe do Ciebie - bylaby opcja aby Twoj tokarza mi wytoczyl za Twoim pośrednictwem 2szt? :)

 

No jak nie znajdziesz to będziemy kombinować :)

Zawsze przecież mogę Ci dać nr do niego i wtedy ty mu możesz przesłac on ci dotoczy na wymiar i odeśle :P

Ale radzę ci dotoczyć komplet i bedziesz miał spokój chyba że te drugie nie są tak zużyte?

A tak wogóle to nie wiem czy to nie są wogóle nowe rolki, bo tamte to się do niczego nie nadawały ;)

A nie rozumiem tego pytania z oczkiem do siłownika - nie za bardzo wiem o co Ci chodzi :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dany9587    5

Co do tej roletki chlodnicy. U mnie w C-360 chlodnica(nowa) nie ma tych zazebien i roletka jest regulowana linka z kabiny. A na gorze(przy korku) chlodnica posiada specjalna rurke wyprofilowana do przełozenia tam linki. A dostepnosc jej w sklepach jak ktos juz wspomniał jest duza. Pozdrawiam

Edytowano przez Dany9587

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Dosieg
      Witam formułowiczów!
      Otoż był już podobny temat, lecz chcę go wznowić i zadać ponownie to samo pytanie. 
      Mam Ursusa 3512 już tyle lat i niestety, ale jego moc już mi nie wystarcza i pomyślałem tak o zamianie silnika też z rodziny Perkinsa, coś z modelu 5312/14 lub 5714. Słyszałem, że mocowania są takie same a tył wzrokowo wygląda identycznie jak w 3512 tyle co na kołach jest wyższy. Ten zmodyfikowany ciągnik pracował by z belarką do kręcenia rocznie ok 700bel i w paszowozie 10m3 z przekładnią dwu biegowo, dodatkowo jeszcze to co jest w stanie zrobić 3512, rotacyjną, kultywator, talerzówka itp.
      Główne moje pytanie brzmi, czy to wytrzyma tak dużą moc bo niemalże 80km w ostateczności. No ten most, cały środek i skrzynia biegów jest identyczna. Wydaje mi się, że taniej jest właśnie z zamianą silnika niż kupować całkowity 53 bądź 5714
      W miarę doświadczenia i nabytej wiedzy, proszę o odpowiedź! 
    • Przez Podol000
      Panowie, jakiej długości i grubości siłownik muszę zastosować, aby przerobić tura z linki na siłownik?
    • Przez kiro67
      Witam, zastanawiam się nad zamontowaniem w swoim ttaktorze-Ursus c328 wspomagania elektrycznego. Widziałem na Youtube filmiki z takimi modyfikacjami w c330, gdzie ludzie wstawiali do ciągników wspomaganie elektryczne z scenica II. W związku z tym mam kilka pytań:
      -Czy w c328 również będzie można takie coś zamontować?
      -Czy będzie trzeba przyciąć zbironik paliwa? A może też coś innego?
      -Czy będzie z tym dużo zabawy? Czy komuś z Was udało się tego dokonać właśnie w c328?
      -Od jakiego samochodu najlepiej wykorzystać wspomaganie-scenic II czy może jakieś inne?

      Z góry dziękuję za odpowiedzi i rady.
      Pozdrawiam serdecznie!
    • Przez Damian71311
      Moja mała modyfikacja  

    • Przez Chochlik
      Witam, posiadam C-330, jakiś czas temu pękło mi łaczenie skrzyni z silnkiem więc kupiłem skrzynie od c-328 ale ona nie posiada wyjścia na licznik obrotów. Posytanowiłem że przewierce się przez skrzynię i wyprowadzę linkę ale okazało się że jest ona za krótka, może ktoś wie od czego mogę dopasować inną linkę albo podpowiedzieć inne rozwiązanie.
×