Skocz do zawartości

Polecane posty

mati224    0

Czy opłaca się kupić starego mtz-a 82 powyżej 85 roku z przebiegiem do 5000 mth za 10-13 tyś i zrobić mu remont czy lepiej opłaca się kupić nowszego za ok 25 tyś? I jeszcze ile mógłby kosztować tak w przybliżeniu remont generalny takiego starego mtz-a.

Edytowano przez mati224

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piterwx2    0

ja kupiłem massey feruson 592 z turem (totalny złom) za 20 tyś i za remont dam jeszcze 8-10 tyś i będzie perełka i wiem co mam. Więc lepiej kup Starego MTZ 82 i zrób remont za 6-7 tys i bedziesz wiedział co masz, a jak kupisz odmalowanego za 25 tys to tylko będzie Ci sie psuł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wszystko leży od stanu. Remont remontowi nie równy i ciężko będzie cokolwiek powiedzieć. Za 10 tyś to już nie ma nic konkretnego ale żeby coś kupić to nie trzeba zaraz wskakiwać na 25. Cierpliwie czekaj a trafiają się za 18-19 tyś które nie wymagają wielkiego wkładu. Te w starej kabinie sobie odpuść bo w środku ciasno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

mani51    57

Ja kupiłem z małą kabiną od znajomego za 15 tys a on kupił sobie z dużą za około 30 tys bo mu nie wygodnie było i śmiem twierdzić że dołożył do niego tyle co ja.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    586

Kabina nie problem jest nawet spory wybór nowych. nie wiem co prawda jak się prezentuje wykonanie w realu ale na foto wygląda całkiem ciekawie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    263

Remont silnika - 2500 - nowy wał, komplety naprawcze, panewki, osiowanie bloku, korbowody, pompa oleju, sprawdzenie pompy i wtryskiwaczy, uszczelki. Bez robocizny, bo robiłem sam z pomoca sąsiada.

Nowa skrzynia - około 5000, remont ze 3000. Opony tył 3100/2szt

Za 10-12kPLN zrobisz ciągnik na tiptop. Jak kupisz za 10 czy za 20 to cena remontu taka sama :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arab1    23

Kabiny te nowe całkiem fajne ,widziałem na ciągniku ,jakbym nie miał fabrycznej dużej ,to nawet bym się skusił ,za 10 tys w małej kabinie ,jak nie zajechany na amen to można się skusić ale wymiana kabiny i remonty to może 15 tys wyjść

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    304

Kup złoma w dużej budzie najdroższe w MTZ to są po prostu obudowy. Jeżeli chodzi o MTZ kup złoma i wyremontuj byle by odlewy skrzyni mostu silnika itp były dobre wyremontujesz na oryginalnych częściach i masz nowy treker za 1/5ceny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Różnie to bywa. Wyłapie złom który 10 lat harował jak wół i jest cały porozrywany to mu remont bokiem wyjdzie. Widziałem traktory za 20tyś które nie wymagały najmniejszego wkładu finansowego. Ale wiadomo, że jak zrobisz po swojemu to wiesz co masz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arab1    23

Z tymi remontami i częściami to też różnie bywa ,jak chcesz nim jechać minimum 10 lat to można pchać się w remonty ,a jak nie wiesz ile chcesz nim jechać to lepiej nowszy rocznik ,a najlepiej ,nowszy rocznik i mały przebieg ,czasem trafiają się MTZ z roczników początek lat 90 tych i przebiegiem 3 tys mth od pierwszego właściciela i takiego bym szukał osobiście

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    586

Ja dokładnie rok. I kupiłem za 25 koła z 92 rok. Mechanicznie zero poprawek, kilka uszczelnień wymieniłem w tym roku pomalowałem bo od solenia rdzewiał i goni.

nawiasem mówiąc nie liczył bym na to że kupisz dwudziestoletniego mtz-ta w dużej budzie która jeszcze nie jest zgnita. na bank do wymiany ramki okien czy drzwi, spokojnie można się spodziewać dziur pod uszczelkami okien. Nie jestem przekonany czy czasem nie lepiej było by szukać dziadka z kabina do wymiany. Mechanika w nich nie jest taka droga.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    57

Jak na kilka ha to też bym wolał w małej budzie bo kilka tysięcy mniej a będzie w podobnym stanie jak ten z dużą.

W małej kabinie to wystarczy dobry fotel kupić i będzie bajka a jak komuś za głośno to nauszniki :)

Ja mam 10 ha i trochę szwagrowi pomagam to przez rok nie całe 100 motogodzin nabiło. Myślałem nad nową kabiną ale jednak szkoda 5 koła żeby ładniej w polu wyglądał bo wygodniej to będzie tylko wsiadać i wysiadać a i to nie bardzo dopóki nie przerobisz dźwigni zmiany biegów na bok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    586

Jeśli w zimie nie jeździsz to możesz odpuścić chociaż ja osobiście wolał bym dać te 5 koła na kabinę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja mam dokładnie to co @seweryn pisze wszystko pięknie ładnie ale ramki boczne okien koniecznie do wymiany w trybie pilnym. Reszta się dość dobrze trzyma. W sumie to nie wiem czemu te ramki tak w nim poszły. Muszę gdzieś kupić ale coś ostatnio widziałem, że coś koło 300zł wołali.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    57

W zimie to co najwyżej do lasu czasem, nigdzie daleko więc nie ma sensu. A w lesie to nawet lepiej z beretką :)

Ty jak odśnieżasz to co innego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    586

No właśnie nie są one tanie. Troje okien, dwoje drzwi to już prawie połowa wartości nowej kabiny. do tego jeśli kupisz ruska w małej jest z tego tytułu trochę tańszy. Jak policzysz to zamiana starej w tańszym ciągniku na nówke może wcale nie być droższa niż remont dużej w trochę młodszym i droższym z tego tytułu.

No właśnie sprawa potrzeby.

Edytowano przez seweryn20

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jest to jakaś kalkulacja. Wszystko kwestia gustu i pieniędzy. Mi osobiście duże oryginalne kabiny się podobają i ładnie komponują się z całością. Remontu głównych podzespołów jeszcze nie robiłem także tu się nie wypowiem. Ale nowa to zawsze nowa nie ma co się oszukiwać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    304

Ja dokładnie rok. I kupiłem za 25 koła z 92 rok. Mechanicznie zero poprawek, kilka uszczelnień wymieniłem w tym roku pomalowałem bo od solenia rdzewiał i goni.

nawiasem mówiąc nie liczył bym na to że kupisz dwudziestoletniego mtz-ta w dużej budzie która jeszcze nie jest zgnita. na bank do wymiany ramki okien czy drzwi, spokojnie można się spodziewać dziur pod uszczelkami okien. Nie jestem przekonany czy czasem nie lepiej było by szukać dziadka z kabina do wymiany. Mechanika w nich nie jest taka droga.

Moja kabina jest rok 84 i żadnego zgnicia nie ma :) Chyba jedna z pierwszych dużych kabin

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    263

Kabina leci, jeśli cągnik pracuje w oborze - opary amoniaku robią swoje. Często są też zjedzone te z Irlandii i Anglii z rejonów nadmorskich.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arab1    23

Gniją te ramki w tych kabinach oryginalnych ,a tanie to fakt nie są .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gores    0

Moja z 85r na razie nie gnije tylko dzwi raz za mocno mi się otworzyły :lol: pospawałem i git.Znajomy też ma w dużej 78r z Francji(nie wiem czy to orginalna od niego) robił nim w szopie teraz tylko brona i rozsiewacz i zeby tylko każdy tak się trzymał,a co do sportowej (małej) kabiny jeżeli nie ma się sporej nadwagi też nie jest zła :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez bzykuu
      Witam
      Nadszedł czas na zmianę ciągnika, trzeba w końcu przesiąść się z C-360 poczytałem parę postów, parę możliwości już odrzuciłem, finalnie muszę wybrać któryś z ciągników: Deutz Fahr DX4.50(lub wersje poboczne), Fendt 108, MTZ 82 lub jeszcze Landini 7550. Szukałem postów o dostępności części i ich ceny, awaryjności itp lecz bardzo ciekawi mnie wasze zdanie w porównaniu tych ciągników co wy byście wybrali. Czy wy mieliście styczność z tymi ciągnikami czy w sklepach są dostępne części a jak są to czemu tak drogo Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi. Pozdrawiam.
    • Przez RotarT25A
      Witam panów , mam problem , po podłączeniu przełącznika zespolonego z samochodu , wchodzą w skład tego , kierunkowskazy , światła krótkie długie .Podpiąłem i grzeje mi przełącznik , lub kable , zastosował bym przekaźnik , tylko nie wiem jak się do tego zabrać , jakies rady ? . W tych sprawach jestem ciemny

    • Przez SnapOn22
      Witam wszytskich. Mam pewien problem z mtz 1523.4. Pekła obudowa tylniego mostu i zabralem się za wymiane. Okazało sie że łożyska stożkowe na tależu są zużyte wiec je wymieniłem. I teraz chciałbym prosić o pomoc w ustawieniu talerza do ataku. Z tego co wiem to reguluje się to tymi blaszkami które podkłada się pod kadłub do ktorego mocuję się chamulec ale jestem w tym zielony i nie za bardzo wiem co i jak. Jesli były ktoś tak miły i podowiedział mi jak to sie ustawia byłym bardzo wdzieczny, a może ktoś posiada jakąś instrukcje. Z góry dziekuję.
       
      Dodaję zdjęcia jak to wygląda.


    • Przez DarekFi
      Witajcie, Posiadam Belarus 1221 z 2003 roku, chcę podłączyć czujnik prędkości,(poprzedni właściciel odłączył) zauważyłem przewód pasujący złączem pod zbiornikiem paliwa z lewej strony, natomiast nie wiem gdzie ten czujnik mam wkręcić
    • Przez emergency12
      Witam, Planuje kupić belarusa 952.6 (identyczny jak 952.5 tylko z podwójnym wtryskiem ad blue). Jak oceniacie ten ciągnik? 952.5 kosztował 123 tys brutto, 95km. warto dokładać pieniędzy do lepszego ciągnika na 20ha?
×