Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie koledzy zakupiłem ciągnik i ostatnio rozkręciłem pokrywe rozrządu i tam zobaczyłem sam nagar z oleju na obudowie. Przeszłem do wyczyszczenia filtra oleju typ BĄK pojedyńczy tak samo cały zawalony taką maźią. Chce zapytać czy w jakiś sposób można bez kapitalki usunąć w części tę maź z wnętrza silnika.

Opublikowano

Są preparaty do mycia silnika które się leje przed wymianą, potem zalej jakiś lepszy minerał i też będzie czysty , widziałem kiedyś silnik po superolu z prywatnych rozlewni - szpachelką można było skrobać

Opublikowano

Tak się dzieje jak się jeździ na najtańszym oleju rozlewnym z dużej beczki w małym sklepie. Takie płukanie może mu bardziej zaszkodzić niż sam nagar. Lepiej przejść na lepszy olej i częściej zmieniać wtedy sam zacznie się stopniowo oczyszczać.

Opublikowano

jeśli już to lepiej półsyntetykiem czyścic.. ale to i tak wiąże się z częstymi wymianami , a po cenach półsyntetyków to chyba tani nie bedzie, więc jak juz tak jak kolega pisze, dobry olej mineralny i częstrze wymiany, nawet niech to bedzie superol, byle nie z jakiejś wiejskiej rozlewni , ale z pewnego źródła i co 100-150 mtg... ale podejrzewam ,że chyba i tak taniej było by rozebrać silnik i go wyczyścić , a przy okazji podreperować to i tamto ;)

Opublikowano

A kiedy ostatnio zmieniałeś olej? taki biały nagar z oleju w samochodach często powstaje jak zmienisz olej szczególnie przed zimą i jeździsz tylko krótkie odcinki kilka km, silnik dobrze się nie rozgrzeje i tym bardziej olej... w ciągniku może być to samo jak niedawno zmieniałeś olej a teraz za długo ciągnik nie pracuje to tak się może zrobić, spróbuj go dobrze wygrzać najlepiej pod obciążeniem i najlepiej przez kilka godzin, właśnie tylko teraz nie sezon na prace w polu, jak byś zaorał kilka ha to ten nagar powinien sam zginąć. A oleju syntetycznego nie lej do starego silnika który chodził na mineralnym bardzo duże prawdopodobieństwo że ci uszczelniacze i uszczelki wypłuka później silnik będzie ci ciekł w każdym możliwym miejscu, ogólnie jest taka zasada że jak silnik pracował na mineralnym to już nie zaleca się zmiany na lepszy(syntetyk czy półsyntetyk).

Opublikowano

Z tą szkodliwością płukanek czy lepszego oleju ze środkami myjącymi to taki sam mit jak z tym że talerzówka zaperza pole - co ona ma na sobie siewnik i rozsypuje nasiona perzu? :) tak samo z silnikiem, słabe uszczelniacze, luzy i zużyte powierzchnie styku powodują wycieki a nie dobry olej. Jak taki silnik jest zasyfiony to czy płukanka, syntetyk czy częstsza wymiana minerału go w jakimś stopniu wyczyści więc po co to robić skoro nagar jest taki dobroczynny i uszczelnia złoma ? Czekać do remontu i tyle

Opublikowano (edytowane)

Ciagnik to c 355 i nagar jest tak jak pisze kolega wczesniej, że szpachelka mozna zdzierać. Wymiana oleju bedzie u mnie dopiero pierwsza a stan jest po ostatnim włascicielu. Zalewał go superolem z beczki, przebiegów dużych nie robił bo ma malo ha i tez sadze ze mógł byc niedogrzany bo nie miał termostatu i użytkował go dziadziuś na wolnych obrotach. Koledzy mam zamiar wymienić stary olej na Turdus czy jakiś inny byście polecili?

Edytowane przez hektor2040
Opublikowano

turdus jest ok

 

@pawel885, poczytaj sobie w necie lu jakieś książce o "perzu" w jaki sposób się rozmnaża... wtedy zrozumiesz dla czego talerzówka to "siewnik" do perzu.. a nie wypisujesz głupoty...

Opublikowano

Z tą szkodliwością płukanek czy lepszego oleju ze środkami myjącymi to taki sam mit jak z tym że talerzówka zaperza pole - co ona ma na sobie siewnik i rozsypuje nasiona perzu? :) tak samo z silnikiem, słabe uszczelniacze, luzy i zużyte powierzchnie styku powodują wycieki a nie dobry olej. Jak taki silnik jest zasyfiony to czy płukanka, syntetyk czy częstsza wymiana minerału go w jakimś stopniu wyczyści więc po co to robić skoro nagar jest taki dobroczynny i uszczelnia złoma ? Czekać do remontu i tyle

 

Tak ale zapomniałeś że w starym silniku właśnie dzięki nagarowi zawory w rowkach maja mniejsze luzy, tak samo prowadnice zaworów, powierzchnia pod odrzutnikiem oleju, nie jedno łożysko ślizgowe czy panewka jest tym bałaganem naklejone. Możesz się domyślić co będzie jak to wypłucze. Najbardziej odczuwalne jest zwiększenie się luzu w rowkach pierścieni.

Nie jeden taki numer wyciął i szubko żałował. To nie jest mit.

Opublikowano

Dlatego najpierw trzeba ocenić stan silnika, jeśli silnik jest w dobrej kondycji a nagar jest przez lichy olej i inne czynniki to zaryzykował bym, jeśli silnik szrot- zostawił bym tak jak jest.

Opublikowano

Dlatego najpierw trzeba ocenić stan silnika, jeśli silnik jest w dobrej kondycji a nagar jest przez lichy olej i inne czynniki to zaryzykował bym, jeśli silnik szrot- zostawił bym tak jak jest.

 

Przecież to już nie młoda maszyna i całe życie zapewne pracowała na mineralnym więc teraz lać tam lepszy olej to od razu trzeba się szykować do remontu albo jeździć z zalanym silnikiem i co za tym idzie liczyć się z częstym dolewaniem.

Lej ten taki olej jaki był wcześniej będzie najbezpieczniej a turdus też minerał więc powinien być ok, jakościowo lepszy będzie turdus jak dobrze pamiętam ma oznaczenie CF a superol CC a a im dalsza litera alfabetu za literą C... to olej ma być lepszy w teorii ;)

Opublikowano

Mógł by zalać syntetykiem ma dość silne właściwości myjące ale może mu to zaszkodzić.

 

Właściwości myjące oleju nie zależą od bazy z której jest zrobiony olej (mineralna, syntetyczna), tylko od zawartości detergentów. Olej mineralny często może mieć więcej detergentów niż syntetyk.

Opublikowano

Wątpię żeby to tyczyło olejów jakie wlewane są przeważnie do 60-ki.

A od bazy jak to określiłeś znów zależy ile olej "produkuje" bałaganu. Więc jak by nie patrzył mineralny pod tym względem daleko odbiega od syntetycznych.

Opublikowano (edytowane)

Właściwości myjące oleju nie zależą od bazy z której jest zrobiony olej (mineralna, syntetyczna), tylko od zawartości detergentów. Olej mineralny często może mieć więcej detergentów niż syntetyk.

Tu się z kolegą zgodzę w 100%,rozbierałem sil. po turdusie i "wnętrzności" miały tak czyste że można było je odłożyć na półkę do sklepu.

Z doświadczenia też wiem że najwięcej nagaru w sil. zostawiał superol CB, popularnie stosowany w 330 i 360, oleje CC i wyższe utrzymują czystość w silniku im klasa lepsza tym czystość większa.

Edytowane przez ptaszyna
Opublikowano

Dzisiaj moj ursus został zalany Turdusem. Różnica w cenie pomiędzy superolem niewielka i sprzedawca tez polecił ten niz superol. Ceny przedstawiały się tak:

Turdus 2x5l 120zł, Superol cc w bańkach 95 zł a z beczki po 7,60 zł za litr. Efekty po następnej wymianie opisze

Opublikowano

Czy moge zalac zetora turdusem jesli dotychczas na superolu cc40, stan silnika oceniam na dobry, nie bierze oleju, ostatnio głowice przeszły regeneracje, przy rozbiorce było troche nagaru na tłokach i nie wiem czy to mu nie zaszkodzi?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez grzegorz0378
      ile powinna wystawac tuleja z bloku silnika.?
    • Przez adasko987
      co zrobić żeby nie grzała się 60.panewki główne nowe,korbowodowe nowe,pierścienie nowe,głowice po regeneracji.Czy może być zużyta pompa wody lub zawalona brudem chłodnica proszę pomóżcie bo tu już niedługo sianokosy a ciągniki można powiedzieć niesprawny
    • Przez wojtasn
      Witam 
      Czy to jest blok silnika c355 był w ostrowku ale ma pompę od zetora 
       




    • Przez Tadeusz1212
      Duzo jest roboty zeby wymienić uszczelka pod głowica w Ursusie C-360 ??? Pobawić sie samu czy lepiej dać do mechanika ??? Musze wymienić bo olejek zaczyna lecieć jeszcze nie wydmuchuje ale czym prędzej tym lepiej.
    • Przez lukano
      Witam co moze byc kopcenia na białawo pompa była robiona wtryskiwacze tez silnik włanie sie skonczył docierac wymieniłem filtr powietrza na nowy i niewiedziałem ile wlac oleju czy zbyt wysoki poziom oleju w filtrze moze byc skutkem kopcenia???
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v