Skocz do zawartości

Polecane posty

PiotrM1234    0

Witam wszystkich.

Szukam ciagnika tak mniej wiecej o mocy od 120 do 150KM. Tylko nie wiem za czym sie rozgladac. Znalazlem lamborghini champion 135 ale nie wiem jak jest z awaryjnoscia, jak chodza te silniki. Prosze o wasze opinie. Z gory dziekuje. Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam nie jestem posiadaczem zadnej z tych marek ale jak szukalem ciagnika to tez chcialem kupic sama,lamborgini,deutz fahr.Niewiem czy tylko ja mialem takiego pecha bo w sumie ogladalem z 6 samuw laser i jednego galaxy i kazdy z nich mial problem z skrzynia bieg ato nieszlo przelaczyc reduktora albo biegi cieszko wchodzily lub zgzytaly. A jeszcze ogladalem lamborgini 150 wczasie orki ktora gosc wykonywal u siebie w trakcie ktorej cos sie rossypalo w skrzyni i mosieli go z ciagac.Co do silnika to niemialem zastrzezen ale potym jak zobaczylem to z twierdzilem ze tzeba sobie dac spokuj i szukac czegos innego.Pozniej sie okazalo jeszcze ze jest problem z dostepem do czesci.Takze wybor ciagnika nalezy do ciebie .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcelix    52

Szwagier kupił w ubiegłym roku właśnie Lamborghini Champion 135 DT. W takiej klasie i mocy ciągników nie ma co za bardzo się martwić o silnik, bo trzeba się postarać żeby go zajechać (Tak wiem, Polak potrafi) Bardziej trzeba się przyjrzeć skrzyni biegów i innym podzespołom. U szwagra w Lambo jest skrzynia półautomatyczna i troszkę szarpał podczas zmiany biegów, ale przyjechał człowiek z Rawy Mazowieckiej zrobił kalibrację i jest OK. Trzeba również liczyć się z tym, że to nie nowy i jakieś pierdółki z czasem się pojawiają i trzeba coś poprawić albo i wymienić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

PiotrM1234    0

Tam jest skrzynia powershift 18x18 a slyszalem ze powershift lubi sie popsuc choc nie mam wyrobionego wlasnego zdania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcelix    52

U "nas" jak dotąd nic się nie popsuło. Gość, który robił kalibrację mówił, że skrzynia w nim niebyła kalibrowana od nowości i to jest jej pierwsza kalibracja. Powershift'em to ja bym jej nie określił, bo powershift to raczej bezstopniowa ala Vario w Fendt, a ta jednak jest zestopniowana, tylko ma tryb automatyczny i manualny. Nie ma co się bać takich sprzętów, zwłaszcza jeżeli jest dla nich zastosowanie w gospodarstwie. Prędzej czy później na siebie zarobią.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcelix    52

My zapłaciliśmy okrągły 1000 zł. tak się umówiliśmy z tym gościem i ni mniej ni więcej. ...ale było warto.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

brzydko podepnę się pod temat ale mam problem z lamborghini formula 135.

Problem polega na tym, że po zagrzaniu się silnika ok 30 min od zapalenia, przestają działać ramiona. W ogóle nic nie działa ani nie drgnie zawory się nie otwierają. Nic nie można podnieść ani opuścić. Ktoś wie, gdzie szukać przyczyny? Spięcie elektrozaworów "na krótko" rozwiązuje częściowo problem, tzn elektrozawory i ramiona działają, lecz nie ma spowolnienia na opuszczanie i nie ma wyłączników granicznych, co powoduje wyrwaniem osłony pompy, co już na własnej skórze przerobiłem. Proszę o pomoc jeśli ktoś się spodkał z takim problemem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mic01    0

Również podepnę się pod temat. Posiadam od niedawna agrotrona 150 mk3 chcę się dowiedzieć od użytkowników czy pod czas hamowania załącza się przedni napęd i czy jest to sygnalizowane kontrolką. Z góry dziękuje za odpowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcelix    52

Ja myślę, że nie załącza się przedni napęd, tylko masz po prostu hamulce na 4 koła tak jak w wielu innych ciągnikach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mic01    0

Właśnie dlatego oczekuje informacji od kogoś kto ma podobny ciągnik. W dwóch pozostałych ciągnikach które posiadam przy hamowaniu załącza się przedni napęd i jest to sygnalizowane kontrolką.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Od 2002 roku posiadam taki ciągnik ma zrobione ok.7500 mtg. i musze przyznać że sprawuje się dobrze nie było większych problemów ;) Skrzynia biegów działa bez zarzutów, trzeba ją co jakieś 2000 skalibrować i dbać o to aby oleje i filtry były wymienione w czasie. Jest bardzo wygodny i komfortowy przy pracach polowych. Podnośnik ma dobry udźwig i przy tym dobrze pracuje, dokładnie się ustawia. Ciągnik godny polecenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcelix    52

Szwagier posiada instrukcję Do Championa, bo sam kupił traktor, a potem potrzebna była instrukcja. Zamówił w firmie ROLSAD z Rawy Mazowieckiej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    115

Właśnie dlatego oczekuje informacji od kogoś kto ma podobny ciągnik. W dwóch pozostałych ciągnikach które posiadam przy hamowaniu załącza się przedni napęd i jest to sygnalizowane kontrolką.

 

Włącza się napęd ale kontrolka nie zapala się.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janus1len    0

 

Marcelix dziękuje ci z podpowiedz 

 

pytałem się w firmie euromasz lipka w jastrzębiu - stwierdził że nie da się załatwić 

 

a swagier ile dał za instrukcje???

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piozz    1

koledzy własnie planuje zakup lamborghini champion 135 , pelecicie go czy lepiej szukac cos innego ( wynegocjowałem cene 70 tysi z 2001 r sprowadzony i ma ok 5000 motogodzin ) 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcelix    52

Witam. Czy ktoś wie jaką rolę pełnią te dwa okrągłe "pojemniki" widoczne na dołączonych fotkach? W instrukcji jest napisane, że z tej strony traktora są dwa filtry z wymiennymi kartuszami, a tym czasem po zdjęciu zbiornika paliwa okazuje się że żadnych filtrów nie ma. Te "pojemniki" odkręciłem w celu weryfikacji i kontroli i nic tam w nich nie ma. W środku był tylko olej i nic po za tym. Ogólnie są wykonane z grubego żelastwa i ciężkie jak na swoje gabaryty. Czy w Deutz Fahr też są takie cuda? Proszę o podpowiedzi.

 Pacjent to Lamborghini Champion 135.

post-21487-0-79067600-1490135231_thumb.jpg

post-21487-0-61405500-1490135244_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piozz    1

ktos mi podpowie kupiłem lambo champion 135 i chciałbym wiemin filtry i oleje ktoś pomoże jakie oleje jakie ilości jakie filtry i czy da sie to samemu zrobić ?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcelix    52

Kolego, da się zrobić to samemu. Ja to zrobiłem 2 tygodnie temu. Do silnika wchodzi 15L (chyba, jutro sprawdzę dokładnie w książce, to Ci napiszę, bo teraz to zmieniałem w skrzyni) Do silnika zalałem Turdus 10W30. (Jest OK) Żeby spuścić cały olej z silnika, trzeba wykręcić dwa korki. Jeden po lewej i drugi po prawej stronie miski. Co do filtrów to można kupić oryginalne SDF w sklepach Grene (Czasem niema od ręki i trzeba zamawiać, lub internet) Ja kupiłem wcześniej w lokalnej Agromie  z firmy Donaldson i były bardzo dobre (ceny nie pamiętam)

Do skrzyni wchodzi 113L tak (sto trzynaście litrów) Ja zalałem 100L, traktor jak narazie nie współpracuje z maszynami, które pobierają dużo oleju. W przypadku skrzyni za bardzo nie da się przeskoczyć i zalać coś innego. Musi być olej zgodny z wymaganą specyfikacją, a skrzynia za to się odwdzięczy w czasie. W książce jest napisane 10W30 Utto. Ja zakupiłem w pobliskiej firmie Agrotechnik olej Shell Spirax 10W30. Oni mają tam serwis Valtry i leją taki, więc i Lambo będzie chodzić. Cena: 15zł/L czyli 1500zł za 100L. Jak bym wziął całą beczkę 207L to wtedy cena 13,5zł/L. Co do filtrów do skrzyni, to jest ich tam trochę a dokładnie 5. Wszystkie są usytuowane z lewej strony ciągnika za zbiornikiem paliwa. Żeby wymienić wszystkie, trzeba zdjąć zbiornik. Bez zdejmowania baku można wymienić od spodu cztery filtry, z czego w jednym jest tylko wymienny wkład. Co do piątego filtra to trzeba zdejmować bak i jeszcze jest trochę odkręcania rur zasilających olejem owe filtry i pompy. Ten filtr jest przepływowy i chyba najdroższy z nich, bo ogólnie wszędzie wołają za niego grubo ponad 200zł. Ja zamówiłem w firmie z częściami do ciężarówek i zapłaciłem 98zł za filtr firmy "Mann" (Bardzo dobra firma) Żeby spuścić olej ze skrzyni trzeba odkręcić 7 korków. 5 korków na klucz 24, a 2 korki w tylnym moście są na klucz imbusowy 9,5mm - ja dorabiałem sam bo nie maiłem takiego. Pod wszystkimi korkami są podkładki miedziane i warto je wymienić. W książce jest napisane, że jak zalewa się nowy olej, to powinno się zalać najpierw w przednią część skrzyni (od strony sprzęgła) 43 litry. Żeby dostać się do korka wlewowego po prawej stronie traktora, trzeba zdjąć drugi bak jeżeli posiadasz. Za bakiem na wysokości schodków znajduje się korek, a jakieś 8cm niżej znajduje się szklane oczko w którym widać poziom oleju. U mnie było zamalowane fabryczną farbą zarówno oczko jak i korek wlewu i chyba nikt tam nie zaglądał od fabryki. Pozostałą część oleju 70 litrów trzeba zalać w tylnej części traktora po lewej stronie jak staniesz za traktorem na obudowie mostu z góry widać dość duży korek na klucz imbusowy 20mm. Ja takiego nie miałem, więc na szybko wykonałem ze śruby 12ki z łbem na klucz 19mm przyspawałem osiowo kawałek grubszej przedłużki i kawałek uchwytu do kręcenia i to się spisało.

 Ogólnie jest trochę roboty, ale czego to Polak nie zrobi. Mam nadzieję że w miarę jasno to opisałem, jak coś to pisz tutaj lub na PW jeżeli będę mógł i miał czas to odczytam i odpiszę. Powodzenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piozz    1

Dzieki Marcelix za wyczerpujace info bede pomalenku bral sie za te lambo .a powiedz mi jeszcze olej do skrzyni to jakis specjalny do przekladniowy ten 10W30?
powiedz mi tez bo skoro tyle wiesz o tym lambo jakim biegiem i jakim plugiem wykonujesz orke ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez pierniczek
      Witam,
       
      Chciałbym kupić ciągnik o mocy 80 KM, max 90KM. Niestety kwota jaką w chwili obecnej dysponuję to 40 - 50 tys. Za te pieniążki można znaleźć ciągnik o tej mocy, ale nie można też wybierać za bardzo.
       
      W związku z tym proszę was o pomoc w podjęciu decyzji jakiej maszyny szukać? Można za taką kwotę kupić MTZę, albo jakiś zagraniczny ciągnik np. MF - choć będzie dużo starszy.
       
      Zakupiony ciągnik będzie pracował głownie przy gnieceniu pryzmy z kukurydzy, transporcie, być może przy sianokiszonce po założeniu ładowacza czołowego.
       
      Pozdrawiam
    • Przez Piotrus89
      Ludzie, opiszcze co wiecie na jego temat, ile pali, na co trzeba zwrócic uwagę podczas eksploatacji, czy awaryjne są i komfort pracy. Pozdro !!
    • Przez pawel03
      witam.
      mam problem z moim lamborghini z 93 roku. posiadam go od niedawna i nie moge znalezc zadnego korka do wlewu oleju hydraulicznego i tak samo do spuszczenia azeby go wymienic. nie trzyma mi cisnienia. kiedy jest zimny mam 4 bary (co i tak wedlug mnie jest malo bo powinno byc 6) a jak sie rozgrzeje do spada nawet do 2 i trzeba go trzymac na obrotach zeby dalo sie normalnie skrecac i obracac plug czy podnosic... mam pewne przypuszczenie ze ten korek znajduje sie nad walkiem. jest tam jakis korek ale nie mam pojęcia czy to jest to. z gory dziekuje za podpowiedzi.
    • Przez KrzychuM
      co to za traktor ile ma koni??? jezeli jest podobny temat to przepraszam i prosze o wyrozumiałość???
    • Przez look9023
      Czy do prac na łąkach lepiej wybrać r2 86, czy r3 100?
×