Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Panowie po części macie rację ale to jak na razie przyszłość w obecnych ciągnikach sprzedawanych do końca tego roku SRC nie występuje , i tak naprawdę to nie wiadomo czy w ogóle do tego dojdzie , żaden producent tak do końca nie opracował jeszcze idealnej konstrukcji i sami nie wiedzą w jakim kierunku zmierzać, JD zazwyczaj stara się tworzyć własne trendy i raczej nie kopiuje innych , pożyjemy zobaczymy.

A tymczasem dla wszystkich najlepszego w nowym 2014 roku .

Edytowane przez wjanusz23
Opublikowano (edytowane)

kiedyś byłem na pokazie jd i przedstawiciel walną karństrem o ziemie od ad blue i powiedział ze to g------o i że jd nigdy na to nie pójdzie :D :D :D :D pożyjemy zobaczymy :D

 

co to jest te SRC? ;)

Edytowane przez kozulek2
Opublikowano (edytowane)

7310R będzie miał oprócz EGR i DPF także SCR.

Zetor w celu spełnienia następnej normy planuje zastosować również SCR i common rail.

Panowie może wiedzą w jaki sposób silnik Deutz TCD 3.6 oraz AGCO 33AWI spełniają normę 3B mając EGR i DOC bez użycia DPF i SCR. Czy katalizator DOC naprawdę jest bezobsługowy, nie może się zepsuć i nie trzeba go wymieniać?

Edytowane przez adikpl1
Opublikowano

Nie wiem co znaczy SRC może to jakąs nazwa układu z dodatkowym wtryskiwaczem i dpf jak ktos wyżej pisał. Ekspertem nie jestem z takim skrótem nigdy się nie spotkałem.

Jeśli chodzi o filtr DOC (Diesel Oxidation Catalyst, czyli z ang. katalizator utleniający silnika wysokoprężnego).jest to katalizator utleniający. Nic w nim się nie dopala, wypala itd. Katalizator ten może pracować w niższych temperaturach. Gdzieś widziałem,że niby tylko 180 st C wystarczy. Nie wiem czy to prawda. Zadaniem tego katalizatora jest neutralizowanie weglowodorów i tlenków węgla. O redukcję tlenków azotu w przypadku silników tylko z DOC dba EGR. Producenci np mf podają, że DOC jest katalizatorem bezobsługowym, który wystarczy na tak długi czas jak sam silnik. Jak to będzie zobaczymy podobnie jak z dpf. Ciagniki z EGR i DOC są już oczywiście oferowane na rynku. Są to przeważnie modele do mocy około 100KM. Które są często eksploatowane na małych odcinkach, lekkich pracach z małymi obciążeniami gdzie często silnik odpalany jest na kilka minut. Uwżam, że i tak jest to system bardziej sprzyjający oszczędzaniu paliwa niż DPF i EGR. Mieszanka wzbogacona jest na tyle, aby dopalić spaliny z EGR oraz osiągnąc odpowiednią ilość tlenków azotu w spalinach. W silnikach DOC i EGR nie trzeba łapac sadzy w specjalne filtry (DPF) i jej spalać. Wniosek skoro nie ma filtra DPF sadzy w spalinach jest mniej, mieszanka paliwo powietrze jest trochę uboższa. Radzi sobie z tym katalizator DOC. O dodawaniu paliwa do wypalania nie wspominam.

Patrząc na konstrukcje jd dochodze do wniosku, że przy lżejszych pracach gdy filtr DPF nie osiągnie 350 st C. Paliwo bedzie częściej dodawane dodatkowym wtryskiwaczem. Co pomimo lekkiej pracy jakoś tam zużycie paliwa podniesie. Oczywiście w niewielkim stopniu.

Poważniejszą wadą silnika z EGR I DPF jest koniecznośc pracy na bogatszej mieszance paliwowo powietrznej. Ze względu na tlenki azotu. Spalanie uboższych mieszanek powoduje wzrost zawartości tlenków azotu w spalinach. Co już bardziej przekłada się na wyższe zużycie paliwa przez silnik.

I tak dochodzimy do układu SCR. Silnik może pracowac na uboższej mieszance. Nadmiar tlenków azotu z takiego spalania zneutralizuje katalizator SCR i ad blue. Jest tam też katalizator DOC, który zneutralizuje weglowodory i tlenki wegla. Jest to konstrukcja najbardziej sprzyjająca oszczędzaniu paliwa. Dlatego co niektórzy do tego wracają. Jazda/praca jest tańsza pomimo zakupu ad blue niż ciągnikiem z EGR i DPF.

 

http://www.rpt.pl/index.php?content=1390

 

http://www.korbanek.pl/spolka/pl/massey_ferguson/ciagniki_33315_km/seria_7600_140_255/katalizator_adblue.html

 

Massey ferguson oferuje układy SCR od 2008 r. Obecnie stosuje już drugą generacje tego układu.

Opublikowano (edytowane)

To jest dyskusja na poziomie co by było gdyby. A tak na poważnie podziękujmy przede wszystkim zielonym, że fundują nam coraz ostrzejsze normy emisji spalin co przekłada się na bardzo skomplikowane systemu oczyszczania spalin. Ciekawe co będzie po DPF, DOC, SCR itd? Może ciągniki na wodór, może napęd elektryczny a może atomowy a może wrócimy do konia (lepiej nie bo koń także produkuje CO2, metan o tlenkach azotu nie wspomnę - chyba, że "zieloni zastosują system oczyszczania powietrza zużytego przez konia).

Niestety śmiem twierdzić, że cała ta zabawa w ograniczenie emisji spalin sprowadza się do jednego - zarabianiu pieniędzy na nowych technologiach.

 

 

P.s. Nie wiem czy to prawda, ale energia zużyta na powstanie wiatraka jest równoważna z energią którą ten wiatrak wyprodukuje przez cały żywot. Pytanie warto?

Edytowane przez krowka62
Opublikowano

Może ciągniki na wodór, może napęd elektryczny a może atomowy a może wrócimy do konia (lepiej nie bo koń także produkuje CO2, metan o tlenkach azotu nie wspomnę - chyba, że "zieloni zastosują system oczyszczania powietrza zużytego przez konia).

 

 

Mówisz i masz..

 

http://gazeo.pl/na-biezaco/wiadomosci/2008/Krowy-a-metan,wiadomosc,94.html

 

Pewnie niedługo urzędasy z Brukseli będą kazali to zakładać - jak nie, to zapomnij rolniku o dopłatach

Opublikowano

Oszczędności w spalaniu to też efekt nakładania coraz ostrzejszych norm czystości spalin. Konstruktorzy sa zmuszani aby robić silniki jak najmniej trujące sirodowisko a przy tym jak najmocniejsze, rośnie więc sprawność silników.

Co do samej ekologi z jednej strony coraz bardziej wszystko sie komplikuje z drugiej środowisko jest czystsze. Własciciele róznych zakładów przemysłowych też nie chcieli by spełniac zadnej normy w zakresie ochrony środowiska Więcej by zarobili.

Przyjemnie jest jechać za starym gratem i wdychac kłeby śmierdzącego dymu siedząc w swojm aucie? To jest jak z czystością saplin i normami. Tylko w przypadku grata bardziej widać i czuc róznice.

Osobiście dla mnie cięzko jednoznacznie stwierdzić co lepsze. Ale uważam, że kogoś kogo stac na ciągnik za 200 tys i więcej będzie też stać na jego obsługe i eksploatacje. Filtr dpf w jd się oczywiście nie zapcha ponieważ jak wyżej było pisane w przypadku zbyt niskiej temperatury jego pracy będzie podawane dodatkowe paliwo do jego wypalenia.

Opublikowano (edytowane)

Hooyah! Czy to JD, czy Fendt, czy NH i inne, gdyby nie normy emisji spalin "narzucone" prze UE, wszyscy producenci stosowaliby silniki o dużych pojemnościach, z pojedynczą turbosprężarką i bogatą mieszanką, ku uciesze wszystkich z Nas. Ciągnik spaliłby swoje, ale z werwą! Jeden producent wybiera AdBlue, inny DPF i EGR. Osobiście uważam, że trudniej jest doposażyć silnik w technologię DPF z EGR, szczególnie EGR, bo recyrkulacja spalin wpływa na cały silnik i wymianę ładunku (powietrza, paliwa i spalin), temperatury, przepływy, itp.. Przewagą tej technologii jest użycie tylko jednego paliwa (ON), ale konstrukcja samego silnika się komplikuje. Wątpliwości, więc można poddać awaryjność. AdBlue to także trudny temat, bo jego przechowanie, czy to poza maszyną, czy w zbiorniku maszyny jest problematyczne. Nie może być za zimno, ani za ciepło. Sama konstrukcja systemu SCR jest prosta, ale magazynowanie staje się wymagające.

 

Producenci są, jakby "postawieni pod ścianą" i muszą przestrzegać norm emisji spalin. Nie wydaje mi się, żeby robili to dla sportu, czy z nudów ... Za rok, czy dwa i jedni i drudzy będą mileli i AdBlue i DPF z EGR. Wszystko zależy od mocy silnika. Od mocy zależy, czy norma emisji obejmuje dany silnik, czy nie, a sama konstrukcja silnika pozwala wykorzystać tylko SCR, tylko DPF z EGR lub dwa systemy jednocześnie.

 

Moim marzeniem jest zakup Forda Mustanga w wersji Shelby GT500, V8 5.7 litra. W 2030, kiedy wszyscy będziemy użytkować auta i maszyny z napędem elektrycznym, pozwolę sobie zakłócić niedzielny, cichy poranek, rykiem amerykańskiej V ósemki ... :P

 

Pozdrawiam. WHPL.

Edytowane przez WhiteHawkPL
Opublikowano

Ja tam nie zachwycał bym się silnikiem z bogatą mieszanką. Wolał bym możliwie najuboższą potrzebną dla uzyskania danej mocy. Co do przechowywania d blue może i jest z tym trochę roblemów. Ale myślę, że nie jest to nie wiadomo co. Kierowcy tirów nie zabierają na zimną noc zbiornika z ad blue do kabiny ani go pierzyną nie owijają czy ogniska pod spodem nie palą. Widziałem na agromachinie test 2 Nh z scr i bez jakichś pare lat temu. Ciągniki wstawiono do chłodni z -30 czy tam -20 nie pamiętam. Odpaliły oba bez problemu.

Opublikowano

Panowie skomentujcie proszę.

Diler od korbanka jedzie strasznie po john deerach i filtrze cząstek stałych że to porazka, pokazuje filmiki z nowymi johnami z filtrem cz. które wyglądają jak by się paliły pod maską, chmura dymu!!

Diler od john deera moze nie krytykuje tak bardzo adblue jak konkurencja ich, ale mowi że ich filtr cząstek jest znacznie lepszym rozwiązaniem, a adblue jest awaryjny i ma juz starszą technologię, argumentuje jeszcze tym ze nowe masseye od czerwca będą miały poza adblue zamontowany jeszcze dodatkowo filtr cząstek stałych.

I bądź tu mądry który rozwiązanie jest lepsze..

Opublikowano

nie jedzie po ad blu bo juz też je wprowadzają w większych modelach, także niebawem raczej wszystkie marki będą miały adblue a niektóre jeszcze filtr

Opublikowano

Mf nie będzie miał żadnych nowych filtrów ponieważ modele obecnie oferowane spełniają obecne normy czystosci spalin. Nie wiem aby w najbliższej przyszłości wchodziły nowe normy, które wymagał by zamontowania dodatkowych filtrów. Nawet małe mfy bez ad blue i scr nie mają filtra cząstek stałych tylko katalizator doc.

Opublikowano

Podobnie jak mf który jak miał scr tak ma go dalej. W największym modelu 87xx, który napewno ta norme spełnia do scr dodlali tylko egr. Układ scr mf a wyposazony jest w katalizator doc, który nie ma nic wspólnego z dpf. Nawet w małych modelach mf nie wprowadza dpf. Jedynie doc i egr. Jd jak się okazuje będzie miał wszystko pod jednym dachem. Widac lubią komplikować życie i sobie i użytkownikom.

Opublikowano

Witam, może jakieś opinie użytkowników claas z filtrem cząstek stałych? Wiem że w ofercie ciągniki te pojawiły się dopiero jakiś rok temu ... ale może już są pierwsze spostrzeżenia i wyrobione opinie na ten temat.

Opublikowano

Skończy się hasło jedno paliwo. Pod maską jd będzie jeszcze więcej ustrojstwa. Inni robią to prościej przy pomocy samego ad blue. Dpf nie potrzebują. Jak choćby mf w silnikach sisu.

Opublikowano

Nie wiem czy ma to coś wspólnego z DPF w ciągnikach rolniczych ale w tym filmie dobrze jest pokazane działanie (Od strony użytkownika) filtru DPF w ciągniku siodłowym który też ma duży silnik jak ciągniki rolnicze.

 

 

Kolejne samochody firma kupiła z AdBlue.

Opublikowano

Ad blue to mniejsze spalanie z uwagi na uboższą mieszankę jaką może spalać silnik. Dodatkowo nie ma procedury wypalania jaką trzeba przeprowadzać nawet na postoju. Jak widzimy nawet nie wielkie obroty bo nie całe 1200 powodują podwojenie spalania. A to dlatego, że oddaje się więcej paliwa w celu wypalenia filtra. Paliwo dodawane jest bezpośrednio do filtra dpf lub przez wtryskiwacze silnika w suwie wydechu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez rutek22kret
      Witam wszystkich użytkowników:) Jestem nowy na forum ale liczę na wszą pomoc:) Posiadam MF 3060 o roku czasu i na koniec sezonu zapaliła mi się kontrolka od filtra skrzyni, okazało się że znajduje się w nim dużo opiłków takich mikroskopijnych, po wymianie oleju i filtra spokój był na dwa tygodnie a potem to samo i teraz już nie mogę nadążyć zmieniać filtrów. ogólnie wszystko działa tylko w ostatnim czasie zginęły hamulce nożne (ręczny jest) może wiecie co mu jest . Za dwa tygodnie jestem umówiony z mechanikiem ale czekam na waszą pomoc z góry dzięki Rutek
    • Przez 3060mm
      Proszę o pomoc, jaki można założyć zamiennik.
      Ktoś kiedys pisał, że od DAFa nadaje się ???
       
       
      Do MF 3060
    • Przez kravter
      witam chcialbym dowiedziec sie czy w mf 3630 jest filtr od wspomagania??i gdzie on sie znajduje poniewaz wolno chodzi mi wspomaganie i ehr (pompa wymieniona i dalej to samo)
    • Przez Kubek95
      Witam, panowie mam pewien problem, niedawno kupiłem John Deera 3140, z uszkodzonym pierwszym biegiem (wyskakujący) rozebralem go, wymieniłem widełki bo były bardzo utarte, gość od którego kupowałem widełki stwierdził że muszę wymienić jeszcze filtry hydrauliki po takiej rozbiórce ciągnika, no okej, ale mówił że w tym ciągniki są 3 sztuki filtrów. Ja znalazłem tylko 1 filtr, jest on z lewej strony ciągnika (stojąc przed maska i patrząc na niego) przy tylnim kole, jest on w obudowie, jak się ją odkręci to filtr jest jako wkład wymienny. Teraz mam pytanie czy ten ciągnik faktycznie posiada 3 filtry? Ten jeden znalazłem, a gdzie jest reszta? Prosiłbym o pomoc, ewentualne nakierowanie gdzie jest reszta (jak będzie zaznaczone na zdj to byłoby super ), z góry dzięki za pomoc... :-) 
       
    • Przez Arek
      Chcę założyć filtr wody i reduktor na linii pojenia, głównei dla zminimalizowania strat wody w poidłach. Co byście polecili?
      Czy np. http://allegro.pl/reduktor-cisnienia-wody-1-2-manometr-honeywell-i6745752717.html
      reduktor ciśnienia wody honeywell z manometrem będzie ok ? Mosiężny chyba lepszy niż ocynk? Jakie ciśnienie powinno być ustawione ?
      Filtr wody http://allegro.pl/filtr-do-wody-obudowa-korpus-narurowy-1-2-10-cali-i6361493851.html#
      czy http://allegro.pl/honeywell-filtr-do-wody-ff06-1-2-z-oplukiwaniem-i6976072232.html
      Plastikowy lepszy bo nie skoroduje ale znowu mosiężny ma opcje wypłukania osadu. Który lepiej wybrać ? I jaka gęstość wkładu ?
       
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v