Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.Czy jak podkręce na pompie paliwowej zetora 6245 to osiągnę taka moc jak 7245 czy muszę wymieniać tuleje i tłoki ?I czy wogule taki zabieg ma sens przybędzie mocy jak go podkręcę ?

Opublikowano

ja w 60 podkręciłem pompe do oporu to idzie 40 na normalnej skrzyni powyrzej 24 obr. jak jej dam do 28-30 obr to jak by miała 2 tyle mocy za***iste ma przyj**anie :P tylko pamiętaj żeby pompa olejowa miała dobre tryby wszystkie ząbki bo może się przytrzeć silnik. Ale mówiąc szczerze to i tak traktora nie będziesz tak cisnąć w polu ale na droge np. do ciagania przyczepy czy w trudnej sytuacji w polu na blokadzie to mu mocy nie zbraknie

Opublikowano

To mówicie ze mocy nie przybedzie tylko bedzie wiecej krecił a mi wlasnie o moc chodzi bo kupilem 4 bometa i nie wiem czy da rade i dlatego tak myslalem zeby go toche podkrecic bo jak trojka orałem na jesien to wgl nie pusci dymka chodzbym mial go dusic ale nie pusci dymka wgl a on wlasnie przyduszony powinien puscic dymka i sie zebrac tak jak 60 a on wezmie i sie zdusi i juz nie pojdzie czeba redukowac

Opublikowano

A skok? :D

Czytaj ze zrozumieniem! kolega pisał o śred. zew. tulei w środku czyli śred. cylindra ma 100 mm a w7211 ma 102 mm, skok jest ten sam.

 

To mówicie ze mocy nie przybedzie tylko bedzie wiecej krecił a mi wlasnie o moc chodzi bo kupilem 4 bometa i nie wiem czy da rade i dlatego tak myslalem zeby go toche podkrecic bo jak trojka orałem na jesien to wgl nie pusci dymka chodzbym mial go dusic ale nie pusci dymka wgl a on wlasnie przyduszony powinien puscic dymka i sie zebrac tak jak 60 a on wezmie i sie zdusi i juz nie pojdzie czeba redukowac

 

Dla zwiększenia mocy trzeba podkręcic (zwiększyć) max. dawkę paliwa. Żeby to zrobić trzeba odkręcić pokrywkę z tyłu pompy, będą tam trzy podobne śrubki, trzeba wykręcić tą w lewym dolnym rogu ok, pół obrotu- śrubka FI 6 na śrubokręt zakontrowana nakrętką, efekt będzie zauważalny, sam mam podkręconego.

Swoją drogą trzeba było kupić 7245. 6245 i pochodne mają opinie bardzo oszczędnych ze względu właśnie na nie co inny sil. dlatego jak się chce mocny to 72xx a jak oszczędny to 62xx.

Opublikowano

To mówicie ze mocy nie przybedzie tylko bedzie wiecej krecił a mi wlasnie o moc chodzi bo kupilem 4 bometa i nie wiem czy da rade i dlatego tak myslalem zeby go toche podkrecic bo jak trojka orałem na jesien to wgl nie pusci dymka chodzbym mial go dusic ale nie pusci dymka wgl a on wlasnie przyduszony powinien puscic dymka i sie zebrac tak jak 60 a on wezmie i sie zdusi i juz nie pojdzie czeba redukowac

 

Podejrzewam ze zetor ma inne fazy rozrzadu i dlatego 60 bedzie kopcic a pojdzie a zetor sie przydusi a kopcic nie bedzie. Tak samo 60 na wolnych obrotach sie nie przydusi a zetor juz predzej.

Opublikowano

Co tu rozwiercać? Tuleja 6211 i 7211 średnicę zewnętrzną ma taką samą.

 

Jezeli 6245 i 7245 maja taka sama srednice zwnetrzna tulei to nie bedzie problemu do 6245 zalozyc tuleje od 7245?

Opublikowano

Zwiększenie samej dawki nie daje wielkiej korzyści. Minimalnie większa moc nie jest proporcjonalna do zużycia paliwa. Musi być też więcej powietrza. Wymiana kompletów jest jedynym rozsądnym wyjściem. Zwiększanie obrotów również mija się z celem. Maksymalny moment jest niżej a większe obroty jedyne co dają to magazynują w masie wirującej większą ilość momenty obrotowego. Czyli po prostu dłużej spada z obrotów gdy obciąży się go ponad siłę.

Opublikowano

wasze "fachowe"porady maja jedna wade-wystarczy zajrzec do katalogu czesci i mozna was spokojnie wysmiac-kazdy rodzaj zetora 52-62-72-77 ma inny kompletny silnik,inna pompe wtryskowa, mozna ja oczywiscie podkrecic ale przy tej cenie paliwa nie wiem czy sie oplaci dla paru km ja rozregulowywac ,wtryskiwacze i zawory sa takie same

powtarzam 62 ma inna srednice tulei i bez rozwiercania bloku nie da sie wlozyc od 72.

Opublikowano

Inna wewnątrz a na zewnątrz? to może powiedzieć numer kat. samego bloku. To normalne że ma inny numer. Jest inaczej skompletowany jako cały silnik to i numer musi być inny. Jeżeli przelecisz numery części w detalu to kupa jest wspólna. Pytanie które i czy maja wpływ.

Opublikowano (edytowane)

pompa wtryskowa nie jest inna , tylko ustawiona na inną dawkę i dlatego jako całość występuje pod innym numerem katalogowym. Jak tuleje na zewnątrz miałyby te same wymiary to reszta przaktycznie identyczna w obu modelach ( poza dawką paliwa ) .62-ki mają 58KM a 72-ki 62,5KM -czy to aż tak duża róznica ?

Edytowane przez DAREK
Opublikowano

No za tą moc 72xx to Cię tu niektórzy mogą "zjeść" :) chociaż jest prawidłowa. Mnie zastanawia inna rzecz: jaki był sens wytwarzania takich samych ciągników różniących się mocą tylko 5 KM? Wydaje mi że związane to było z wymaganiami konkretnych rynków zbytu bo np. w Polsce wersja 62xx nie była oficjalnie sprzedawana.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
    • Przez KlimekPL
      Narodził się kolejny problem w Zetorze 5211. Wymienialiśmy pompę wody na nową, daliśmy nową uszczelkę a miejsce mocowania pompy zostało dokładnie oczyszczone i odtłuszczone, śruby dokładnie i równo dociągnięte a podczas zalewania okazało się, że cały płyn zaczął uciekać właśnie w miejscu mocowania pompy. Gdzie należy szukać przyczyny? Czy jedynym sposobem będzie uszczelnienie na silikon? Bo tak właśnie była zamontowana stara pompa a teraz zamiast tego poszła normalna uszczelka, a płyn ucieka pokaźnym strumieniem (nie kropelkami, tylko normalnie wodospad).
    • Przez Azor07
      Jaki wybrać krokodyl do zetora 7245 ? Jakiej firmy i jaka szerokość będzie najlepsza?
    • Przez PiotrUrbaniak
      Witam grono, Chcę podnieść moc w moim Zetor Forterra HSX 110 mr.2013. Obecnie ma 107 km i bardzo dobrze sobie radzi, ale teraz potrzebuje podwyższyć moc do 137 km. Moje pytanie to: Jakie firmy polecacie do tego typu operacji? Ile płaciliście za podwyższanie mocy w Forterce lub Proximie? Jakie są efekty? i czy jesteście zadowoleni? Dodam że mój Zetorek ma mechaniczną pompe paliwa a nie Comon Rail. Pozdrawiam


×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v