Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Erdienc3603p

Podkręcenie pompy paliwowej zetor 6245

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

Witam.Czy jak podkręce na pompie paliwowej zetora 6245 to osiągnę taka moc jak 7245 czy muszę wymieniać tuleje i tłoki ?I czy wogule taki zabieg ma sens przybędzie mocy jak go podkręcę ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja w 60 podkręciłem pompe do oporu to idzie 40 na normalnej skrzyni powyrzej 24 obr. jak jej dam do 28-30 obr to jak by miała 2 tyle mocy za***iste ma przyj**anie :P tylko pamiętaj żeby pompa olejowa miała dobre tryby wszystkie ząbki bo może się przytrzeć silnik. Ale mówiąc szczerze to i tak traktora nie będziesz tak cisnąć w polu ale na droge np. do ciagania przyczepy czy w trudnej sytuacji w polu na blokadzie to mu mocy nie zbraknie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romek6340    203

Ta jasne... Zwiększenie obrotów nie oznacza zwiększa mocy silnika.

7245 różnił się pojemnością silnika w porównaniu do 6245.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

ale 600 obr więcej to jest dużo jak dla starego silnika. moc będzie ta sama to proste bo pojemność skokowa silnika ta sama zostaje ale większa dawka paliwa i odrazu lepiej chodzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    95

a potem remont silnika, 62 ma mniejsza srednice cylindra a o rozwiercaniu silnika to nawet nie mysl.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50

a potem remont silnika, 62 ma mniejsza srednice cylindra a o rozwiercaniu silnika to nawet nie mysl.

Co tu rozwiercać? Tuleja 6211 i 7211 średnicę zewnętrzną ma taką samą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To mówicie ze mocy nie przybedzie tylko bedzie wiecej krecił a mi wlasnie o moc chodzi bo kupilem 4 bometa i nie wiem czy da rade i dlatego tak myslalem zeby go toche podkrecic bo jak trojka orałem na jesien to wgl nie pusci dymka chodzbym mial go dusic ale nie pusci dymka wgl a on wlasnie przyduszony powinien puscic dymka i sie zebrac tak jak 60 a on wezmie i sie zdusi i juz nie pojdzie czeba redukowac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    125

A skok? :D

Czytaj ze zrozumieniem! kolega pisał o śred. zew. tulei w środku czyli śred. cylindra ma 100 mm a w7211 ma 102 mm, skok jest ten sam.

 

To mówicie ze mocy nie przybedzie tylko bedzie wiecej krecił a mi wlasnie o moc chodzi bo kupilem 4 bometa i nie wiem czy da rade i dlatego tak myslalem zeby go toche podkrecic bo jak trojka orałem na jesien to wgl nie pusci dymka chodzbym mial go dusic ale nie pusci dymka wgl a on wlasnie przyduszony powinien puscic dymka i sie zebrac tak jak 60 a on wezmie i sie zdusi i juz nie pojdzie czeba redukowac

 

Dla zwiększenia mocy trzeba podkręcic (zwiększyć) max. dawkę paliwa. Żeby to zrobić trzeba odkręcić pokrywkę z tyłu pompy, będą tam trzy podobne śrubki, trzeba wykręcić tą w lewym dolnym rogu ok, pół obrotu- śrubka FI 6 na śrubokręt zakontrowana nakrętką, efekt będzie zauważalny, sam mam podkręconego.

Swoją drogą trzeba było kupić 7245. 6245 i pochodne mają opinie bardzo oszczędnych ze względu właśnie na nie co inny sil. dlatego jak się chce mocny to 72xx a jak oszczędny to 62xx.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mds212    150

To mówicie ze mocy nie przybedzie tylko bedzie wiecej krecił a mi wlasnie o moc chodzi bo kupilem 4 bometa i nie wiem czy da rade i dlatego tak myslalem zeby go toche podkrecic bo jak trojka orałem na jesien to wgl nie pusci dymka chodzbym mial go dusic ale nie pusci dymka wgl a on wlasnie przyduszony powinien puscic dymka i sie zebrac tak jak 60 a on wezmie i sie zdusi i juz nie pojdzie czeba redukowac

 

Podejrzewam ze zetor ma inne fazy rozrzadu i dlatego 60 bedzie kopcic a pojdzie a zetor sie przydusi a kopcic nie bedzie. Tak samo 60 na wolnych obrotach sie nie przydusi a zetor juz predzej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mds212    150

Co tu rozwiercać? Tuleja 6211 i 7211 średnicę zewnętrzną ma taką samą.

 

Jezeli 6245 i 7245 maja taka sama srednice zwnetrzna tulei to nie bedzie problemu do 6245 zalozyc tuleje od 7245?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DAREK    22

62XX i 72XX mają rózne bloki silnikowe ,przynajmniej numery katalogowe są inne

Edytowano przez DAREK

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Zwiększenie samej dawki nie daje wielkiej korzyści. Minimalnie większa moc nie jest proporcjonalna do zużycia paliwa. Musi być też więcej powietrza. Wymiana kompletów jest jedynym rozsądnym wyjściem. Zwiększanie obrotów również mija się z celem. Maksymalny moment jest niżej a większe obroty jedyne co dają to magazynują w masie wirującej większą ilość momenty obrotowego. Czyli po prostu dłużej spada z obrotów gdy obciąży się go ponad siłę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mds212    150

Czyli jezeli wymienimy komplety to juz mamy 7245 czys a jescze jakies roznice?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mds212    150

tak pytam bo przymierzam sie do remontu swojego 6245 i jakby sie dlao to bym go zrobil na 7245 bo KM nigdy za malo a i lepiej jak ciagnik ma zapas mocy niz go katowac ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Trzeba by katalog części przelecieć. Zawory trudno powiedzieć. Różnica w pojemności niewielka. To samo tyczy wtryskiwaczy. Ustawienie pompy głównie dawka paliwa. najmniejszy problem.,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    95

wasze "fachowe"porady maja jedna wade-wystarczy zajrzec do katalogu czesci i mozna was spokojnie wysmiac-kazdy rodzaj zetora 52-62-72-77 ma inny kompletny silnik,inna pompe wtryskowa, mozna ja oczywiscie podkrecic ale przy tej cenie paliwa nie wiem czy sie oplaci dla paru km ja rozregulowywac ,wtryskiwacze i zawory sa takie same

powtarzam 62 ma inna srednice tulei i bez rozwiercania bloku nie da sie wlozyc od 72.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Inna wewnątrz a na zewnątrz? to może powiedzieć numer kat. samego bloku. To normalne że ma inny numer. Jest inaczej skompletowany jako cały silnik to i numer musi być inny. Jeżeli przelecisz numery części w detalu to kupa jest wspólna. Pytanie które i czy maja wpływ.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DAREK    22

pompa wtryskowa nie jest inna , tylko ustawiona na inną dawkę i dlatego jako całość występuje pod innym numerem katalogowym. Jak tuleje na zewnątrz miałyby te same wymiary to reszta przaktycznie identyczna w obu modelach ( poza dawką paliwa ) .62-ki mają 58KM a 72-ki 62,5KM -czy to aż tak duża róznica ?

Edytowano przez DAREK

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlamaj1    34

No za tą moc 72xx to Cię tu niektórzy mogą "zjeść" :) chociaż jest prawidłowa. Mnie zastanawia inna rzecz: jaki był sens wytwarzania takich samych ciągników różniących się mocą tylko 5 KM? Wydaje mi że związane to było z wymaganiami konkretnych rynków zbytu bo np. w Polsce wersja 62xx nie była oficjalnie sprzedawana.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×