Skocz do zawartości
pic2ek

Przyczepa i sprężyna

Polecane posty

pic2ek    5

Między przyczepą a dyszlem i nie mam sprężyny. Kupilem taką i śrubę rzymską - ale cholera nie mogę rozciągnąć tak sprężyny żeby można ją było połączyć ze śrubą. Podpowiedzcie jak to zrobić. Pewnie to banalnie proste ale chwilowo brak koncepcji :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pic2ek    5

no tak ale co mi to da? ja chce żeby dyszel był poziomo w górze a nie opadał coby łatwiej można było podłączać przyczepę a nie dźwigać ciężki dyszel.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

tomek73    189

Jak podniesiesz wysoko zaczep to bez problemu założysz, jeszcze luzu będzie z 5cm.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pic2ek    5

no właśnie dyszel podniosłem do samej góry i też mi nia pasowało. Tak mi się przynajmniej wydaje - muszę jeszcze raqz sprawdzić. Dzięki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    350

Musisz pokombinować, dopasować odpowiedni łańcuszek i wyregulować śrubą rzymską. A sprężynę możesz rozciągnąć sznurkiem (lżej niż ręcznie albo kombinerkami).

Edytowano przez michal1993

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pic2ek    5

Ja chcę to połączyć śrubą i spręzyną, bez żadnego łańcuszka. Rozciągnąć sznurkiem powiadasz - no wydawało mi się, że mam bogatą wyobraźnię, ale jakoś rozciąganie tej sprężyny sznurkiem leży poza granicami mojej wyobraźni. :rolleyes: Ale spróbuje - dzięki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol445    32

Zrezygnuj z śruby rzymskiej i zastosuj kawałek łańcucha który dasz podwójnie a ogniwa skręcisz śrubą M10 i napewno będzie dobrze. Przynajmniej u mnie już tak długie lata jeździ i jest dobrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lew908    207

Też uważam ze śruba rzymska jest zbędna. Ja u swojej mam samą spręzyne i łańcuch i dyszel mam w poziomie a w każdej chwili moge skrócić łańcuch i dyszel pójdzie jeszcze do góry to wszystko zalezy od sprężyny jaka jest i tyle. Bez żadnych kombinacji z różnymi śrubami itp :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    485

zacznij od tego jaka to przyczepa

jesli starszego typu to wozki mialy tak robione, ze dyszel i gorna rama wozka byly prawie na tym samym poziomie,

zby sprezyna trzymala dyszel musi byc ok. 15cm roznicy w wysokosci poziomow

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DK94    190

Kolego ja miałem taki problem, że miałem za miękką sprężynę. Sprężynę skróciłem i kupiłem szpilkę z gwintem taką o długości metra, i do końca szpilki dospawałem oko które zaczepiłem do sprężyny, na dyszlu zrobiłem uchwyt i przełożyłem szpilkę przez otwór w uchwycie po czym skręciłem odpowiednio nakrętką i zciołem nadmiar szpilki, dzięki czemu mam ustalone tak jak chcę. Jak jutro znajdę czas to zrobię dokładne zdjęcia, śruba rzymska czy sam łańcuch to głupie rozwiązanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    994

tak jak pisze @izydor, podaj jaki to model przyczepy , a najlepiej wrzuć jakąs fotkę, aby to obrazować, bo dyszel dyszlowi nie równy w każdej przyczepie... a mnoźyc X koncepcji w ciemno to jest bez sensu, bo może wystarczy jedna i będzie po problemie, może lepiej było wrzucić zdjęcie do galerii z zapytaniem i juz dawno miałbyś odpowiedz niż saśmiecać forum...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
junior2000    0

tak jak pisze @izydor, podaj jaki to model przyczepy , a najlepiej wrzuć jakąs fotkę, aby to obrazować, bo dyszel dyszlowi nie równy w każdej przyczepie... a mnoźyc X koncepcji w ciemno to jest bez sensu, bo może wystarczy jedna i będzie po problemie, może lepiej było wrzucić zdjęcie do galerii z zapytaniem i juz dawno miałbyś odpowiedz niż saśmiecać forum...

z pierwsza częscia wypowiedzi sie zgodze ale z teksem o zasmiecaniu to juz nie bardzo ma chłopak problem to pyta proste

 

Dlaczego cytujesz poprzedni post? +1 punkt ostrzeżeń

Edytowano przez MAT912

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    337

zacznij od tego jaka to przyczepa

jesli starszego typu to wozki mialy tak robione, ze dyszel i gorna rama wozka byly prawie na tym samym poziomie,

zby sprezyna trzymala dyszel musi byc ok. 15cm roznicy w wysokosci poziomow

Niekoniecznie wystarczy pionowo przyspawać płaskownik na wózku tak aby mijał się z ramą i na dyszlu to samo ,ja tak zrobiłem przy 3,5t z lat 80tych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pic2ek    5

Przyczepa D46. Dziękuję wszystkim za podpowiedzi.

Finn twój post nie wnosi nic do tematu - po co się wypowiadasz? Zaśmiecasz mi wątek swoimi wypocinami żeby błysnąć? Posty sobie nabijasz? Nic mądrego nie mówisz więc gdzie indziej się doktoryzuj a nie mi piszesz o zaśmiecaniu forum.

Już sobie poradziłem, łańcuch okazał się mimo wszystko niezbędny ale i śruba rzymska też :)

Edytowano przez pic2ek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pic2ek    5

Od strony dyszla założyłem sprężyne, za oczko przy przyczepie śrubę rzymską, a pomiędzy nimi 3 oczka łańcucha (tego chciałem uniknąć). No i tyle.

Jeszcze raz dziekuję za sugestie, temat do zamknięcia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
timo    237

A ja mam pytanie do tych, co piszą, że śruba rzymska niepotrzebna: macie we wszystkich ciągnikach zaczep na tej samej wysokości?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DK94    190

A ja odpowiadam temu który twierdzi, że bez śruby rzymskiej nie da się ustalać wysokości dyszla. Moje rozwiązanie (zastosowanie u mnie nie jest moje tylko podpatrzone) ma prosty plus czyli regulacja napięcia sprężyny szpilką zakres79cm możliwości skręcenia gwintu, a nie około 10 cm jak w przypadku śruby rzymskiej.

 

Zdj%C4%99cie-0146.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol445    32

Nie wiem czy u ciebie takie rozwiązanie mocowania sprężyny jest oryginalne ale tam gdzie ja widziałem to sprężyna idzie pod zaczep i tak nie zrobisz na takim pręcie (poza tym to jak dla mnie trochę chamsko wygląda ale kwestia gustu) zdecydowanie jestem za sprężyna mocowaną za pomocą łańcucha pod spód zaczepu wtedy jak podniesiesz zaczep to sam ją sobie założysz bez żadnych problemów.

Edit. Przyjrzałem sie zdjęciu i widze że to napewno nie jest oryginał tylko twoja doróbka

Edytowano przez Karol445

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DK94    190

Karol445 Nie jest to oryginał, gdyż mocowanie było dorabiane w tym roku, dyszel też jest inny bo przyczepa w latach 80 dostała szczała w tył od Jelcza, po za tym jest dłuższy dyszel bo przyczepa jeździła jako druga. Mój poprzedni post ma na celu zaprezentowania innego sposobu mocowania sprężyny podtrzymując dyszel.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
timo    237

A ja odpowiadam temu który twierdzi, że bez śruby rzymskiej nie da się ustalać wysokości dyszla. Moje rozwiązanie (zastosowanie u mnie nie jest moje tylko podpatrzone) ma prosty plus czyli regulacja napięcia sprężyny szpilką zakres79cm możliwości skręcenia gwintu, a nie około 10 cm jak w przypadku śruby rzymskiej.

 

Chodziło mi o tych, którzy twierdzą, że wystarczy sam łańcuch i nie trzeba żadnej regulacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez RageMan
      Witam. Od pewnego czasu noszę się z pomysłem zbudowania sobie przyczepy na podstawie ramy od przyczepy ciężarowej. Mam jednak kilka wymagań, które być może wyeliminują ten pomysł, nie potrafię tego sam sprawdzić. Interesują mnie jedynie dwuosiówki, wywrotki 3-stronne, maksymalnie 12 ton ładowności. Potrzeba matką wynalazków, a że w ogłoszeniach ciężko trafić na zadowalającą mnie ofertę gotowej przyczepy, chciałem poszperać trochę w internecie i wykonać małe rozeznanie w dostępności takowych podzespołów. Zainspirowany projektem szwagra (objętościówka na tandemie, dlatego nie mogę podpytać o konkrety - inne zapotrzebowania), znalazłem ramy między innymi od przyczep Kassbohrer. Zastanawia mnie jednak, czy nie będzie ona zbyt długa... Chciałbym, żeby burty boczne nie były dzielone, bo może to być problemem przy wyładunku zbóż do kosza zasypowego na gospodarstwie. Stąd moje zmartwienia o długość, bo długa burta może szybko ulec odkształceniom, a następnie rozszczelnieniom (a przyczepa musi być szczelna, bo siejemy rzepaki). Poza tym, wywrot do tyłu też może być utrudniony na tak długiej ramie - trzeba byłoby porządnie wzmocnić górną ramę.
      W związku z tym, zanim zacznę robić sobie zbyt wielkie nadzieje, chciałbym spytać się Was, czy nie widział/słyszał/robił już podobnej modyfikacji? Czy jest to w ogóle opłacalne? Jaką długość ma rama takiej przyczepy ciężarowej (bez dyszla)? Jak to jest z rejestracją przyczep ciężarowych w gospodarstwie? Trzeba je przerabiać na rolnicze?
      Pozdrawiam serdecznie .
    • Przez agromalubosz
      Bruder Traktor Claas Nectis 267 F z ładowaczem i przyczepą
      https://www.olx.pl/oferta/bruder-traktor-claas-nectis-267-f-z-ladowaczem-i-przyczepa-CID88-IDj3FXJ.html
       




       
      Bruder Traktor Claas Nectis 267 F z ładowaczem i przyczepą - 95zł
      Bruder Traktor Claas Nectis 267 F - 55zł
      Bruder Przyczepa Wyrotka - 40zł
      --
      Zapraszamy Państwa do zapoznania się z ofertą dla najmłodszych i kolekcjonerów. Przedsiębiorstwo Handlowe Agroma S.A. jest dystrybutorem zabawek i modeli takich producentów jak Bruder i SIKU. Agroma S.A. to sklep z częściami do maszyn rolniczych i ciągników, elektronarzędziami, narzędziami i akumulatorami. Posiadamy szeroki asortyment i zachęcamy do zapoznania się z naszą bogatą ofertą produktów i części.
    • Przez darekk55
      Burty do przyczep – Producent – Transport na terenie całego kraju
       
      Zychar www.zychar.pl Producent burt do przyczep D35 D47 D50 D55 Brandys BSS HL HW IFA AUTOSAN, akcesoria rolnicze.
      Niskie ceny, wysoka jakość, szybka realizacja zamówień.
      Solidne burty do przyczep w przystępnej cenie. Wykonujemy burty na wymiar do przyczep, rozrzutników, aut ciężarowych, innych pojazdów. Wszystkie nasze burty wykonane są z blachy 2mm (3mm na życzenie).
       
      Produkujemy burty i nadstawki do polskich i zagranicznych przyczep wypełnione blachą 2mm tłoczoną w głęboki trapez. Standardowa wysokość 50cm (możliwość wykonania dowolnej wysokości). Burty są szczelnie spawane. Odtłuszczone i malowane przemysłową farbą podkładową, przygotowane do położenia farby nawierzchniowej. Możliwość umiejscowienia wysypu w dowolnej burcie w przyczepie.
       
      Istnieje możliwość zamówienia burt wraz z zestawem do dolnego otwierania. Posiadamy w ofercie zamknięcia, zawiasy, bolce, sworznie, wysokiej jakości odkuwki w bardzo atrakcyjnych cenach. Sprzedajemy również samą blachę trapezową o długości do 300cm. Blachę na podłogę dociętą na wymiar.
       
      Nie wymagamy zaliczek płatność przy odbiorze lub faktura terminowa.
      Chętnie odpowiemy na wszystkie pytania
      ZAMÓWIENIA PRZYJMUJEMY TELEFONICZNIE
      Tel. 785 833 753
      Tel. 668 040 316
      e-mail: zychar1@o2.pl
      Produkcja Biłgoraj woj, Lubelskie
      Szybki Transport na terenie całego kraju.
      Możliwy odbiór osobisty


      ogłoszenia na OLX:

      https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/zhzb/










    • Przez dzony9203
      Witam, jestem w posiadaniu starego wózka. 
      Po kilku(nastu) latach w końcu planuję przywrócić go do normalnego stanu (podłoga, burty, światła i wywrot - reszta w miarę ok).
       
      Chciałbym go odnowić na wzór oryginału ale nigdzie niema tabliczki znamionowej.
      Dla ułatwienia dodam że tylna klapa otwierała się do góry.
       
      W załączeniu zdjęcia - może ktoś rozpozna.
      Dla mnie to jakiś autosan ale tu moje pomysły się kończą.
       
      Pozdrawiam

    • Przez dzony9203
      Witam.
      Planuje wykorzystać taką przyczepę i przerobić ją na przyczepę do bel.
      Obecnie ma jakieś 1,40m x 2,50m.
       
      Planuję aby miała jakieś 3 m szerokości a długości to zależy.
      W załączeniu zdjęcia, proszę o radę czy warto się za to brać.
      Pozdrawiam
       



×