Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich. Mam belarusa 920.4 i mam pewne pytanie, jeśli ten temat był sory nie widziałem. Wiec nie wiem jaki powinienem wlać olej do skrzyni biegów i ile go tam powinno być. Jeżeli moglibyście to powiedzcie co ile MTH powinno sie zmieniać olej. Z góry dziękuje i pozdrawiam. :)

Opublikowano (edytowane)

Zalezy ile ma mth i czy byl juz wymieniany, u mnie na 1 albo 2 przegladzie byl wymieniany to to co zlecialo oleju nie przypominalo, skrzynia poprostu w poczatkowych godzinach sie dociera. Teraz mam zalany hipol (poprzednio terz podobno byl) i jest dobrze.

Edytowane przez Junkers
Opublikowano

mialem przypadek , znajomy wymienil olej w belarusie 820 w skrzyni. po 3 miesiacach skrzynia padla, zdziwieniem bylo to ze tylko górne tryby i wal poszedl do wymiany , po zrobieniu skrzyni pojezdzil pol roku i znowu to samo, co sie okazalo ze hipol ma za slaba lepkosc przy rozgrzaniu i z oleju robi sie woda a skrzynia w ruskim jest wysoka i olej niedostaje sie po trybach do samej gory i przez to byly klopoty, znajomy sciagnal oryginalny olej z białorusi i problemu juz nie ma 4 lata,,,

Opublikowano

Jeżeli olej ma gęstość i lepkość taką jak zalecana to co ma do znaczenia marka? Trochę to nie logiczne. Raczej skłaniał bym się ku zbiegowi okoliczności a nie winie oleju.

W rusku po jakimś czasie a trzeba na to na pewno lat olej robi się brudny od taśm womu. Może nie tyle wymiana ale zlać, dać do odstania jest jak najbardziej na miejscu.

Do skrzyni 920 wchodzi 40 litrów a zalecany to bez względu na sezon olej przekładniowy Parus GL4 SAE80/90 lub odpowiednik.

Opublikowano

Ja w belarusie 1221.3 skrzynia 24/12 wymieniłem olej po 1200 g, a filtr ten gdzie jest tak dużo tych siateczek był taki zaj.... ( ze 2 godz zeszło nad czyszczeniem ) mimo że odśrodkowy filtr był czyszczony przy każdej wymianie oleju w silniku. Ta pierwsza wymiana jest ważna bo tyle opiłków małych i dużych jest w tym oleju i to raczej nie przedłuży żywota skrzyni, a później to można np przy 3500 g

Opublikowano

Też mam ten problem czy zmienić czy nie od nowości jest orginał bardzo gęsty ale przejrzysty ,niepokoją mnie opiłki od docierania skrzyni ale po wyjęciu miarki nie widać aby był zanieczyszczony ,a w dotyku nie jest szorstki .

Opublikowano

Opiłki powinny na magnesie siąść. Tak że średnio bym się nimi przejmował. Gregorius po jeździe ciągnikiem gdy olej jest zmieszany odlej szklankę oleju i zostaw do odstania. Zobaczysz co z tego wyjdzie i zadecydujesz.

Opublikowano (edytowane)

@Tomasz na miarce zawsze olej bedzie najczysciejszy. Ja mialem olej wymieniac na drugim przegladzie czyli 125h ale wymienilem cos kolo 200h i nie zaluje wcale ze tak niby wczesnie, na miarce nie dalo sie za bardzo tego poznac ze jest zle.

Dlatego kto jeszcze nie wymienial oleju od nowosci niech zrobi to jak najszybciej i zobaczy dopiero ze to co zleci olejem ciezko nazwac.

Warto by sie pokusic o cos lepszego niz Hipol 80w90 ale minimum 80w90 musi byc, tylko zeby w zime smar sie nie robil.

Edytowane przez Junkers

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez damianzb9613
      Witam, co może być przyczyną mokrego kolektora wydechowego i całego tłumika aż do samej góry (podstawiłem puszkę pod tłumik to nakapało oleju z paliwem czy coś takiego )zostały wymienione pierścienie tłokowe , uszczelki pod głowicą i pompa paliwa i wtryski były sprawdzone.
    • Przez kwiat82cch
      Witam. Mam pytanie. Otóż tak, posiadam problem przy moim fohn deere 3140, wyciek jest pod tylnym mostem, olej kąpię z rurki na zdjęciu i pytanie brzmi, jak uszczelnic ta rurkę, co trzeba wykręcić... 


    • Przez Luki1988
      Witam, czy jest jakiś olej hydrauliczny do skrzyni power quad na dolewkę? Nie wiem jaki jest zalany. Kupiłem jd 6300, na bagnecie olej jest czysciutki ale stan na minimum.Chciałem chociaż trochę jeszcze na nim przepracowac.
    • Przez kzt1736
      Witam, ile doleju do silnika Deutz Fahr 6.30tt 7.2 l ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v