Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ale na łańcuch jest zle poniewaz dziadek kiedys chciał tak rzerobic ale powiedzieli ze jak cos sie stanie to ubiezpieczenie tego nieuzna poniewaz nie jest to orginalne.A co do tego sprzegła to juz jest kwestja przyzwyczajenia ja tez mam 13 lat i juz sie do tego przyzwyczaiłem i mi sie wciska lekko:):rolleyes:

Opublikowano

ja kiedyś w moim przedłużyłem ramie które jest na korpusie i chodzilo tak jak w osobowym aucie i syn mial 9 lat i lekko wysprzęglał

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Przedłużenie ramienia chyba nie jest dobrym pomysłem ponieważ zmniejsza się wtedy skok łożyska wyprzęgającego i mogą być problemy z drugim stopniem. C 360 ma mocne sprężyny docisku i sprzęgło nigdy nie będzie chodziło tak lekko jak w np mf 255.

Opublikowano

Przedłużenie ramienia chyba nie jest dobrym pomysłem ponieważ zmniejsza się wtedy skok łożyska wyprzęgającego i mogą być problemy z drugim stopniem. C 360 ma mocne sprężyny docisku i sprzęgło nigdy nie będzie chodziło tak lekko jak w np mf 255.

u mnie jest zastosowana ta technika ale przedłużyć ale o ile? praktycznie ok.10 cm

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Nie da go się jakoś wyregulować?

 

P.S. To mój 100 post!!!

Opublikowano

u mnie jak robili silnik w mf 255 to też zmienili jakieś spręrzyny od sprzęgał niby miało być lepiej ale stawałem obiema nogami na sprzęgło a ono nawet nie drgneło pózniej jeszcze raz go rozbierali włoirzyli jakieś inne spręrzyny i jest ok

Gość Profil usunięty
Opublikowano
NO ja też mam problem z tym sprzęgłem

Jak zbieraliśmy snopki to tak cięzko wchodziło mi sprzęgło że już nie dałem rady puściłem i snopki spadły:PP

A nie mogłeś biegu wyłączyć, gdy się zatrzymywałeś, wtedy byś nie musiął tak długo trzymać sprzęgła.

Opublikowano

Mam ciągnik właśnie z tego roku i jak pracuje ciężko(prasa kostkująca, rozrzutnik obornika, kosiarka rotacyjna) to co 5 lat wałek sprzęgłowy się psuje. Objawia się to tym, że nagle wyłącza się wałek wom(ciągnik jedzie ale wałka nie idzi włączyć). Żeby wałek sprzęgłowy wyjąć trzeba przepołowić ciągnik.

Mój tata ma już w dorobku 6 takich wałków. Jeśli ktoś z was ma ten ciągnik napiszcie co ile lat go wymieniacie.

Opublikowano

ja mysle ze to nie jest wada fabryczna :rolleyes: skoro robi duzo to mysle ze po prostu ta czesc sie zwyczajnie zuzywa i nie ma nic w tym dziwnego-a po za tym ten material z ktorego robione sa czesci zamienne nie jest najlepszy ;) ale to zalezy ile robi z womem...

Opublikowano

Tata tarcze sprzęgła też wymieniał kilka razy

 

ja mysle ze to nie jest wada fabryczna :rolleyes: skoro robi duzo to mysle ze po prostu ta czesc sie zwyczajnie zuzywa i nie ma nic w tym dziwnego-a po za tym ten material z ktorego robione sa czesci zamienne nie jest najlepszy ;) ale to zalezy ile robi z womem...

Wiesz Tommy, w tych czasach to był jeden ursus na całą wieś. Przebiegu ma ponad 14300mtg. Silnik był 16 lat temu remontowany.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

U nas też C-360 chodzi z rozrutnikiem i kosiarką i nic się nie psuje ten wałek....

Opublikowano
Tata tarcze sprzęgła też wymieniał kilka razy

 

 

Wiesz Tommy, w tych czasach to był jeden ursus na całą wieś. Przebiegu ma ponad 14300mtg. Silnik był 16 lat temu remontowany.

 

Mój ma ponad 15000mtg i ostatni remont (generalny) 95 rok.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

może masz jakieś luzy na którymś z łożysk. Ja jak w c-360 wymieniałem wałek sprzęgłowy to wymieniłem wszystkie wałki doprowadzające i wszystkie na nich łożyska i niemam problemu. :rolleyes:

Opublikowano

mójciapek chyba z milion mtg i dostaje ostro w rozrzutniku ze aż się zadusi czasami i nic, ale znajomemu w rotacyjnej m-ka zo roku miałą problem z ukręcaniem się wałka

 

ps. mój ciaper z 79r ma problem od nowości z tym że na wstecznym biegu strasznie jęczą zwolnice taki pisk czy buczenie czy miarczenie nie wiem jak to nazwac podobnie jak zawór w chydraulice przeciążeniowy piszczy, od nowego tak ma i nic się nie dzieje na gwarancji powiedzieli że niektóre tak mają 30 lkat mineło i dalej piszczy czy ktośteż to ma?

Opublikowano
mójciapek chyba z milion mtg i dostaje ostro w rozrzutniku ze aż się zadusi czasami i nic, ale znajomemu w rotacyjnej m-ka zo roku miałą problem z ukręcaniem się wałka

 

ps. mój ciaper z 79r ma problem od nowości z tym że na wstecznym biegu strasznie jęczą zwolnice taki pisk czy buczenie czy miarczenie nie wiem jak to nazwac podobnie jak zawór w chydraulice przeciążeniowy piszczy, od nowego tak ma i nic się nie dzieje na gwarancji powiedzieli że niektóre tak mają 30 lkat mineło i dalej piszczy czy ktośteż to ma?

Mój ze zwolnicami ma wszystko w porządku. Jak często zmieniasz w nim olej w kołach, bo ja co 800mtg.

Opublikowano

po prostu trzeba wyregulowac łapki. Co drugą łapkę mocniej się przykręca, robią się wtedy dwa stopnie . P ierwszy wysprzęgla biegi a drugi wom. Ja tak mam i szprzęgiełko wciska się lekko. Aha tylko tzreba sprawdzic które co wysprzęglają. pierszy nie może byc wom.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Gość
      Przez Gość
      Witam. Chciałbym kupić sprzęgło przeciążeniowe do rębaka. Producent podaje, że zalecana moc ciągnika powinna wynosić 35kM i sprzęgło przeciążeniowe powinno mieć wartość 1000Nm. Na forum znalazłem temat w jaki sposób można wyliczyć wartość w Nm wałka wom w ciągniku. I w moim przypadku wychodzi tak:
      W ciągniku maksymalny moment obrotowy silnika wynosi 160Nm przy 1500obr/min.
      I teraz 1500:540=2,77
      160x2,77=443Nm Tyle wynosi u mnie w ciągniku moment obrotowy wałka WOM.
      Czyli, żeby nie uszkodzić czegoś w ciągniku powinienem zastosować sprzęgło wom o wartości mniejszej niż 443Nm ? Bo jak wstawię sprzęgło 1000Nm to ciągnik po prostu zdechnie, ponieważ nie będzie miał takiej siły, żeby zadziałało sprzęgło ? 
      Mam zamiar kupić sprzęgło przeciążeniowe cierne, myślę, że to by był najlepszy wybór. Czekam na odpowiedź kogoś kto się w tym orientuje.
      A obliczenia wziąłem z tego tematu:
       
    • Przez robertrolnik27
      Witam, rok temu wymieniałem sprzęgło w zetorze forterra 11441 teraz czuje że się ślizga jaka może byc tego przyczyna? Nie ma tam żadnej regulacji? 
    • Przez zaxson
      Witam forumowiczów
      Jest tutaj jakiś na forum szpec od skrzyń powerschift (dwusprzeglowa) 
      Mianowicie mam jeden problem w ładowarce teleskopowej manitou , skrzynia po rozgrzaniu oleju(przejechanie jakiegoś dystansu ok 5 km) nie chce ciągnąć na biegach nieparzystych czyli 1,3,5 Na biegach parzystych(2.4.6) jest ok I na wszystkich wstecznych  też, obstawiać zużyte tarczki I przekładki sprzegieł? Czy może to coś innego , dodam że olej zmieniony w tamtym roku I filtr skrzyni *org manitou 
    • Przez Kondzio55
      Witam. Wlasnie zrobiliśmy remont sprzęgła ponieważ łożysko poszlo sie.. Wymienilismy cale tuleje, oby dwie tarcze i 3 lopatki. Oke zlozylismy, wysprzeglik odpowietrzony a biegi nie chca wejść. Nacisniemy sprzeglo a biegi zgrzytaja tak jak wgl by sprzęgła nie bylo. Gdzie szukac przyczyny bo 3 raz rozjezdzac sie nie chce zbytnio. Tarcze oczywiscie dłuższym do silnika, lopatki wyregulowane.
    • Przez Krystian2152
      Błąd T87? 
      Co to za błąd??
      Wyskakuje mi czasami
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v