Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Potwierdzam, tarcza pierwszego stopnia idzie kolnierzem tym dlugim do silnika, a jak ktos niema pojecia, zapomnial lub niewie to nie udziela sie w temacie, bo tylko zbedne jest nabijanie postow jak w wiekszosci tematow na tym forum. pozdro.

Opublikowano

Już to napisałem w tym temacie w tym temacie ale po krutce powtórzę.

Ja zakładam zawsze oby dwie tarcze sprzęgłowe dłuższym kołnierzem w stronę silnika. Reguluje łapki jeszcze przez zjechaniem silnika ze skrzynią. Ewentualnie poprawiam w razie potrzeby po zjechaniu.

Przy zjeżdżaniu warunek jest jeden ,nic na siłę bo bardzo łatwo skrzywić tarcz sprzęgłową a wtedy są problemy bo nie działa tak jak powinno i nie wiadomo dlaczego.

Z tym drugim stopniem jest tak ze tarcza nie pracuję całym swoim frezem na wałku co objawia się szybkim zerwaniem frezów przy dużym obciążeniu.Rozbierałem 3-4 60 właśnie z tak założoną i oberwanym frezem średnio 4/5 piasty.Niby nie wiele ale frez nie wytrzymał a 1/5 frezu została.

Opublikowano

Witajcie mam pytanie czy ślizganie się sprzęgła może być przyczyną zła regulacja łopatek sprzęgła pierwszego stopnia? Po wymianie tarczy drugiego stopnia ustawiliśmy 1 milimetr pierwszy stopień i 10 milimetrów drugi stopień teraz widzę jak łopatki pierwszego stopnia się trochę dalej odsunęły.

Opublikowano

Nie wiem czy moje pytanie tu pasuje? W mojej 60-ce po uruchomieniu przy obecnych mrozach z okolicy sprzęgła słychać jakby bzyczenie, syczenie. Dźwięk wyraźnie słychać tylko w kabinie a na zewnątrz bardzo ciężko usłyszeć. Im szybsze obroty tym głośniejszy hałas. Przy bardzo wolnych obrotach hałas ustaje. Po rozgrzaniu czyli kilkunastu minutach hałas cichnie. Ze sprzęgłem wszystko w porządku, skrzynia biegów także, pompa hydrauliczna jest w tym czasie wyłączona. Silnik po remoncie kapitalnym 3 lata temu i od tamtej pory przepracował może 100 mtg. Sprzęgło też wymieniane kompletne muszę tylko wyregulować dźwigienki I stopienia.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Może łożysko wyciskowe daje taki dźwięk. Może zdejmij klapkę od sprzęgła i podpatrz czy się nie kręci łożysko

Opublikowano

Łożysko na pewno się nie kręci. Ciągnik pracuje mało w ciągu roku, więc nawet nie jest zużyte.

Opublikowano (edytowane)

Aleś to ustawił niech cię drzwi ścisną he he.

https://www.google.p...7.html;731;1111

Co prawda do puki się ciepło nie zrobi nie będę tego ruszał, problem występuje pod obciążeniem np podczas ruszania z pełną przyczepą gabarytów D50 na dwójce chwilę poślizgał a jak jechałem to już nie, z moją przyczepą D44 z ładunkiem 1,5 wszystko jest w porządku. Przy wyrywaniu śliwki w ogóle nie zakopał i trzeba było szarpać. Jak to najlepiej to poprawić czy poluzować np. nakrętki na łapkach o pół obrotu? Edytowane przez DK94
Opublikowano (edytowane)

Dłuższa strona do skrzyni chyba . A nie masz starego wałka ja zawsze starym wałkiem centruje.

W c-360 jest zasada dłuższym końcem frezu w strone koła zamachowego

Co do luzu łapek nie róbcie chłopakowi zamentu w głowie bo różnica między 1 a 2 stopniem wynosi 6mm!!! Przy składaniu sprzęgła łapka 1 stopnia od pokrywy sprzęgła 25mm a łapki wom 19mm dane z Instrukcji napraw Ursus C-360. Książka z roku 2012 na wzór tych z lat 80 i 90

Edytowane przez UrsusCzesio
Opublikowano

Panowie pomocy.

W ciągniku był przeciek olej z silnika przez simmering na sprzęgło, rozjechaliśmy ciągnik. Okazało się, że jedna z tarcz dociskowych popękana, oprócz tego rysy na kole zamachowym. Koło zamachowe zostało przetoczone, natomiast tarcza dociskowa, pokrywa tylna (na odrzutnik) oraz tarcze sprzęgła zostały wymienione na nowe. Wszystko ładnie się zjechało, po czym przy próbie regulacji sprzęgła okazało się, że kołem ciężko się obraca, a w jednym miejscu/położeniu wręcz się blokuje. Co może być przyczyną?

Robiąc rozbiórkę jednego przy okazji rozjechaliśmy drugi ciągnik (były problemy z wysprzęglaniem) wymienione były tarcze sprzęgła i sprężyny trzymające łapy i drugi po zjechaniu chodzi bez zarzutu. Obydwa to C 360.

Opublikowano

A dobrze złożyłes tarcze ?? i czy dobrze przykreciłes docisk ? albo moze wałek skrzywiłes przy zjeżdzaniu i tez tak bedzie sie dzialo

Opublikowano (edytowane)

Okazało się, że wszystko ok - po kilkunastu obrotach kołem opór znikł - przypuszczam, że odrzutnik musiał się ułożyć.

Edit. Poza tym jestem kobietą, czasowniki w języku polskim mają odmianę przez osoby ;)

Edytowane przez askakonik
Opublikowano

U mnie było to samo po założeniu nowego odrzutnika.Kołem zamachowym przez okienko było ciężko kręcić a rozrusznikiem to już w ogóle nie było mowy.Miałem już na nowo rozbierać ale spróbowaliśmy go odpalić na zaciąg. Odpalił,pochodził pół godziny i później już kręcił bezproblemowo za każdym razem ;)

Opublikowano

Siema mam problem ze sprzegłem w zetorze 4011 silnik jest na cześciach od zetora7711 i opony 16.9-28 i na 2 biegu sprzegło sie slizga panowie czym się różni sprzegło od stara do c-360 ??http://www.youtube.com/watch?v=4vndqvgkoRM&list=UUIsrogEAS95PiMaBk0I2rTA

Opublikowano

Potrzebuję rady ;) Gdy kilka dni temu kończyłem siew moją 60-tką to pod koniec po wciśnięciu pedału sprzęgła dopiero po 3 sekundach ciągnik się zatrzymywał , podczas zmiany biegów zgrzytało a czasami ciężko było wrzucić bieg :/ dodam że od kąt ją mam a jest już ponad 10 lat i przez ok. 5 lat sama pracowała na 20 ha ornej ziemi do sprzęgła nie zaglądaliśmy.

 

Co może jej dolegać i jak usunąć usterkę ?? ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Gość
      Przez Gość
      Witam. Chciałbym kupić sprzęgło przeciążeniowe do rębaka. Producent podaje, że zalecana moc ciągnika powinna wynosić 35kM i sprzęgło przeciążeniowe powinno mieć wartość 1000Nm. Na forum znalazłem temat w jaki sposób można wyliczyć wartość w Nm wałka wom w ciągniku. I w moim przypadku wychodzi tak:
      W ciągniku maksymalny moment obrotowy silnika wynosi 160Nm przy 1500obr/min.
      I teraz 1500:540=2,77
      160x2,77=443Nm Tyle wynosi u mnie w ciągniku moment obrotowy wałka WOM.
      Czyli, żeby nie uszkodzić czegoś w ciągniku powinienem zastosować sprzęgło wom o wartości mniejszej niż 443Nm ? Bo jak wstawię sprzęgło 1000Nm to ciągnik po prostu zdechnie, ponieważ nie będzie miał takiej siły, żeby zadziałało sprzęgło ? 
      Mam zamiar kupić sprzęgło przeciążeniowe cierne, myślę, że to by był najlepszy wybór. Czekam na odpowiedź kogoś kto się w tym orientuje.
      A obliczenia wziąłem z tego tematu:
       
    • Przez robertrolnik27
      Witam, rok temu wymieniałem sprzęgło w zetorze forterra 11441 teraz czuje że się ślizga jaka może byc tego przyczyna? Nie ma tam żadnej regulacji? 
    • Przez zaxson
      Witam forumowiczów
      Jest tutaj jakiś na forum szpec od skrzyń powerschift (dwusprzeglowa) 
      Mianowicie mam jeden problem w ładowarce teleskopowej manitou , skrzynia po rozgrzaniu oleju(przejechanie jakiegoś dystansu ok 5 km) nie chce ciągnąć na biegach nieparzystych czyli 1,3,5 Na biegach parzystych(2.4.6) jest ok I na wszystkich wstecznych  też, obstawiać zużyte tarczki I przekładki sprzegieł? Czy może to coś innego , dodam że olej zmieniony w tamtym roku I filtr skrzyni *org manitou 
    • Przez Kondzio55
      Witam. Wlasnie zrobiliśmy remont sprzęgła ponieważ łożysko poszlo sie.. Wymienilismy cale tuleje, oby dwie tarcze i 3 lopatki. Oke zlozylismy, wysprzeglik odpowietrzony a biegi nie chca wejść. Nacisniemy sprzeglo a biegi zgrzytaja tak jak wgl by sprzęgła nie bylo. Gdzie szukac przyczyny bo 3 raz rozjezdzac sie nie chce zbytnio. Tarcze oczywiscie dłuższym do silnika, lopatki wyregulowane.
    • Przez Krystian2152
      Błąd T87? 
      Co to za błąd??
      Wyskakuje mi czasami
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v