Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ale to ty wiesz skąd ten odgłos dochodził.

My możemy się domyślać i może być wszystko.

Określ dokładniej i sprawdź co przestało działać. Na dzień dzisiejszy mogę doradzić sprawdzenie powietrza w oponach. :blink:

Patrz tam gdzie było coś robione.

Robiłeś sprzęgło zajrzyj tam.

Robiłeś uszczelkę zajrzyj pod przykrywkę klawiatury i sprawdź poprawność luzu zaworowego jak i same ich działanie.

Powodzenia.

Dobrze ''mtracz'' mowi, mozna sie tylko domyslac, Caly ciagnik w sumie to kupa metalu. Wszystko sie moze tluc, dzwonic itp. Patrzec, lukac i wszystko wyjdzie na jaw. Moga wyjsc tez rzeczy ktore nie byly jeszcze robione badz niedokladnie kiedys zrobione. Szkoda ze te sprzety nigdy nie mowią co ich boli...

Opublikowano

Witam. Mam takie pytanie, czy da się wymienić łapki pierwszego stopnia bez rozdoławiania ciągnika?

Opublikowano

A ja mam taki problem z sprzęgłem w c-360. Ostatnio jak orałem to wszystko było w porządku i działało jak należy, ale dzisiaj coś sie zepsuło i pedał ma strasznie duży skok jałowy. Wysprzęglać I stopień zaczyna ok 2 cm przed tym jak dojdzie do ogranicznika. Zamiast drutu, który ostatnio mi sie zarwał założyłem łańcuszek i widać że gdy sprzęgło jest puszczone to zwisa on luźno, a przedtem tak nie było. Na próbe podczepiliśmy do niej pługi i pojechaliśmy kawałek orać żeby sprawdzić czy sie nie ślizga i wyszło że nie, bo na trójce jest w stanie sie zagrzebać. Biegi ciężko wchodzą. Co to może być? Jestem zielony w tym temacie. Dodam jeszcze że ciągnik był odpalany ostatnoi na zaciąg bo akumulatory są już słabe. To mogło być przyczyną awarii?

Opublikowano

Odkręć okienko z boku skrzyni i zobacz do środka jak wygląda łożysko czy nie zatarte i łapki czy nie są zjechane. Może być jeszcze ,że puścił spaw pomiędzy ośką a tym płaskownikiem co pociąga sprzęgło. Ewentualnie łańcuszek się rozciągnął.

Opublikowano (edytowane)

Panowie co to mogło się stać...? , chcąc wrzucić bieg nacisnąłem sprzęgło i tak jakby coś strzeliło i już nie mogłem wbić biegu..sprzęgło normalnie się wciska ale biegu nie można wbić bo zgrzyta. wiecie co mogło się stać? bardzo bym prosił o odpowiedź

Edytowane przez mercator75
Opublikowano

Panowie Pomocy.

Po wymianie tarcz sprzęgłowych 1 i 2 stopnia i wyregulowaniu łapek mam taki przypadek, że WOM załącza się leciutko bez zgrzytu ale biegi mogę wpinać tylko na wyłączonym silniku za żadne skarby bieg nie wejdzie gdy silnik pracuje. Jeżeli wbije bieg na zgaszonym silniku a następnie go zapalę to sprzęgło sprawia wrażenie jak by było nowe. Pięknie załącza i rozłącza napęd i WOM. Proszę o pomoc co zrobić żeby wkładać biegi na zapalonym silniku. Czy możliwe jest że złożyłem źle tarcze od 1 stopnia? Albo od 2 i ona zaciera o wałek od napędu chyba już zgłupiałem.

Opublikowano

A tarczy czasem na odwrót nie założyłeś? Bo to dokładnie taki sam objaw.

 

No właśnie nie wiem czy nie pomyliłem tych tarcz panowie jeszcze coś piszczy przy wciśniętym do oporu sprzęgle. Napiszcie jak powinny być założone te tarcze bo już sam nie wiem. Dłuższymi piastami w stronę silnika?

Opublikowano (edytowane)

@pamw nie cytuj poprzedniego postu ,

Co do tarcz to dawno tego nie robiłem ale 1 stopień krótszy kołnierz do tyłu nie do silnika , z tego co pamiętam to 2 stopień do silnika , czyli krótszymi kołnierzami do siebie

 

large_1928399008.jpg

Edytowane przez mariuszd93
Opublikowano

myślę że kolega mariuszd93 się myli tarcza od pierwszego stopnia przychodzi dłuższą stroną piastki do silnika jak założymy ją odwrotnie to oprze się na wałku od drugiego stopnia

Opublikowano

@pamw nie cytuj poprzedniego postu ,

Co do tarcz to dawno tego nie robiłem ale 1 stopień dłuższy kołnierz do tyłu nie do silnika , z tego co pamiętam to 2 stopień do silnika , czyli dłuższymi kołnierzami do siebie

Patrzę w katalogu i jest dokładnie odwrotnie jesteś pewien swojego?

Opublikowano

No to dostane ale przed łupaniem traktorka chcę wiedzieć jak go poskładać. Być może pomyliłem (odwróciłem) tarcze tego nie wiem, ale kolejnym razem chcę być świadomy jak to złożyć.

Opublikowano

Już to napisałem w tym temacie w tym temacie ale po krutce powtórzę.

Ja zakładam zawsze oby dwie tarcze sprzęgłowe dłuższym kołnierzem w stronę silnika. Reguluje łapki jeszcze przez zjechaniem silnika ze skrzynią. Ewentualnie poprawiam w razie potrzeby po zjechaniu.

Przy zjeżdżaniu warunek jest jeden ,nic na siłę bo bardzo łatwo skrzywić tarcz sprzęgłową a wtedy są problemy bo nie działa tak jak powinno i nie wiadomo dlaczego.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Gość
      Przez Gość
      Witam. Chciałbym kupić sprzęgło przeciążeniowe do rębaka. Producent podaje, że zalecana moc ciągnika powinna wynosić 35kM i sprzęgło przeciążeniowe powinno mieć wartość 1000Nm. Na forum znalazłem temat w jaki sposób można wyliczyć wartość w Nm wałka wom w ciągniku. I w moim przypadku wychodzi tak:
      W ciągniku maksymalny moment obrotowy silnika wynosi 160Nm przy 1500obr/min.
      I teraz 1500:540=2,77
      160x2,77=443Nm Tyle wynosi u mnie w ciągniku moment obrotowy wałka WOM.
      Czyli, żeby nie uszkodzić czegoś w ciągniku powinienem zastosować sprzęgło wom o wartości mniejszej niż 443Nm ? Bo jak wstawię sprzęgło 1000Nm to ciągnik po prostu zdechnie, ponieważ nie będzie miał takiej siły, żeby zadziałało sprzęgło ? 
      Mam zamiar kupić sprzęgło przeciążeniowe cierne, myślę, że to by był najlepszy wybór. Czekam na odpowiedź kogoś kto się w tym orientuje.
      A obliczenia wziąłem z tego tematu:
       
    • Przez robertrolnik27
      Witam, rok temu wymieniałem sprzęgło w zetorze forterra 11441 teraz czuje że się ślizga jaka może byc tego przyczyna? Nie ma tam żadnej regulacji? 
    • Przez zaxson
      Witam forumowiczów
      Jest tutaj jakiś na forum szpec od skrzyń powerschift (dwusprzeglowa) 
      Mianowicie mam jeden problem w ładowarce teleskopowej manitou , skrzynia po rozgrzaniu oleju(przejechanie jakiegoś dystansu ok 5 km) nie chce ciągnąć na biegach nieparzystych czyli 1,3,5 Na biegach parzystych(2.4.6) jest ok I na wszystkich wstecznych  też, obstawiać zużyte tarczki I przekładki sprzegieł? Czy może to coś innego , dodam że olej zmieniony w tamtym roku I filtr skrzyni *org manitou 
    • Przez Kondzio55
      Witam. Wlasnie zrobiliśmy remont sprzęgła ponieważ łożysko poszlo sie.. Wymienilismy cale tuleje, oby dwie tarcze i 3 lopatki. Oke zlozylismy, wysprzeglik odpowietrzony a biegi nie chca wejść. Nacisniemy sprzeglo a biegi zgrzytaja tak jak wgl by sprzęgła nie bylo. Gdzie szukac przyczyny bo 3 raz rozjezdzac sie nie chce zbytnio. Tarcze oczywiscie dłuższym do silnika, lopatki wyregulowane.
    • Przez Krystian2152
      Błąd T87? 
      Co to za błąd??
      Wyskakuje mi czasami
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v