Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Oczywiście, że na oryginalnej.

Wymiar na pewno w milimetrach. W centymetrach to by był cały skok pedału.

Chyba że 1,5-2,5cm. :D

Na przedłużanej dźwigni to normalne, że skok jałowy będzie większy.

  • Like 1
Opublikowano

Witam , dzięki za odpowiedz , właśnie ja mam przedłużoną dźwignię i pewnie wymiar się będzie różnił od oryginalnych wymiarów jeszcze mam wycięty ogranicznik tak więc pedał idzie dalej niż powinien , tylko jest problem szarpie/rwie sprzęgło i nie wiem czego to może być powodem źle wyregulowanego sprzęgła czy coś innego były wymieniane oby dwie tarcze i był problem ze zjechaniem silnika

Opublikowano

Mam takie pytanie: rozpolowilem 60tke, w celu usuniecia wyciekow z zaslepki kanalu olejowego, zaslepki walka rozrzadu i ewentualnych uszczelek pokryw, zauwazylem ze walek glowny ma dosc spory luz w kolnierzu obudowy skrzyni jakies 5-7mm i teraz pytanie czym to jest spowodowane? Na co jeszcze zwrocic uwage gdy juz odkrece obudowe walka? Zaslepka walka rozrzadu ma jakas uszczelke po spodem?

Opublikowano (edytowane)

Na boki czy w przód i w tył? bo jeżeli na boki to wszystko w porządku,koniec wałka jest na łożysku,łożysko jest usytuowane w wale korbowym,zaglądnij w koło zamachowe,powinieneś je zobaczyć.Pozatym proponował bym sprawdzić tarcze sprzęgłowe skoro ciągnik rozpołowiony,szczególnie WOM-u często zrywa nitowany czop.Jakbyś zdjął obudowę wałka to wymień uszczelniacze (są 2,jeden pod pierścieniem ochronnym pomiędzy wałkami),może od nich masz wyciek od skrzyni?Dalej..koło pośrednie WOM-u (czy nie zbite)dalej..wał główny,czy zęby nie zbite,no i uważaj jak będziesz go wyjmował,na jego drugim końcu jest igiełkowe łożysko które może się rozsypać,z tego co pamiętam trzeba dwa wałki wyjąć na raz.Zaślepka wałka rozrządu chyba nie ma nic,nie powiem bo nie wiem,pewnie tylko nabita i nic więcej,kup nową do tego jakiś klej i powinno pomóc.

 

Nie cytuj poprzedniego posta

Edytowane przez MAT912
  • Like 1
Opublikowano

Czyli 2 uszczelniacz jest pomiedzy wałkami? Żeby go wyjąć muszę wyjąć 2 wałki od napędu? Ok tylko jak go się wyjmuję, trzeba odkrecić górny dekiel skrzyni i coś od środka odbezpieczyć? Czy po rozpołowieniu wystarczy go pociagnąć do siebie? 1 uszczelniacz mam w przednim deklu skrzymi, i tylko on tam jest, a jak patrzyłem w katalogu to jescze 2 podzespoly tam są - były różne typy tych dekli?

Opublikowano

Ja wymieniałem wałek II stopnia to robiłem tak: odkryłem pokryrę górną skrzyni biegów, odkręciłem przednią pokrywę skrzyni, odkręciłem dekielek wałka z tyłu ciągnika, odkręciłem widełki tego dużego trybu co napędza ten wałek II stopnia, wsunołem wałek dolny womu w stronę tylnego mostu i zdjołem ten duży tryb, potem odkręciłem 3 śruby od łożyska wałka II stopnia i go wyjąłem trzymając wałek I trzymając wałek I stopnia, żeby się nie wysunął.

Jest uszczelniacz pomiędzy wałkami i musisz zdjąć wałek II stopnia tak jak opisałem. Są 2 typy tych pokryw jedna jest cała 2 ma na dole dekielek do wałka womu na 4 śruby

ja mam tą całościową

Mam nadzieję że ci pomogłem :)

  • Like 1
Opublikowano

witajcie :)

panowie mam mały problem. przy wymianie wałka sprzęgłowego I-ego i II-ego stopnia, wymieniłem też łożysko w kole zamachowym i tarczę sprzęgłową I-ego stopnia, po złożeniu wszystkiego i wyregulowaniu dźwigienek uruchomiłem silnik, próba jazdy niby oki, gasimy silnik, zaglądamy jak dźwigienki i ku mojemu zdziwieniu rozregulowane są te od pierwszego stopnia . ma ktoś jakiś pomysł ?? oczywiście pacjent o którym piszę to 360-3P.

Opublikowano

3P budowę sprzęgła ma taką samą jak c360 no tylko tarcze inne. No aie majle jak regulowałeś sprzęgło na długich śrubach to pierwszą nakrętkę masz tj. normalną a drugą taką wąską do za kontrowania tak? Bo jeśli tak to nie mają prawa się tak od razu popuścić.

Opublikowano

tak, 3P mają takie samo sprzęgło jak zwykła sześćdziesiątka, tylko inne tarcze i wałki sprzęgłowe,

tak, do regulacji mam normalnie jedną szeroką/normalną nakrętkę a drugą wąską do kontrowania.

już nie mam pomysłu, może po prostu nowa tarcza się musi dotrzeć i ułożyć ?

Gość Profil usunięty
Opublikowano

ja mam taki problem że po remoncie sprzęgła nowa tarcza, nowy docisk pierwszego stopnia i przetoczone koło zamachowe teraz sprzęgło ciągnie jak należy nie jak dawniej na 3 biegu już się ślizgał tylko pojawił się nowy problem strasznie jest czułe to sprzęgło trzeba bardzo powoli puszczać pedał bo inaczej szarpie nie ma już czegoś takiego jak półsprzęgło bo jeśli tylko trochę przytrzymam na półsprzęgle to od razu smród się unosi palonego sprzęgłą

Opublikowano

Spróbuj jeszcze raz sprzęgło ustawić, Ja mam taki sam problem, puszczam sprzęgło i też szarpie, wszystko dobrze ustawione, spróbuje jeszcze wymienić sprężyny na łapkach oraz łapki ( które też były nowe) , da to coś ?

Opublikowano

Dzisiaj wreszcie wziąłem się za sprzęgło, ale ciągle jest tak samo, biegi zgrzytają, ustawiłem wszystkie łapki jeszcze raz tak jak maja być i nic, co jeszcze mogę zrobić ?

Opublikowano

ja ostatnio ustawialem to prawie na styk jest i sprzegielko chodzi igielka :)

jak bedzie prawie na styk to bardzo blisko lapki lozyska beda i bedzie maly luz na pedale docisk dobry to nie bedzie poslizgu

Opublikowano

Sprzęgło ustawiałem jeszcze raz, ten luz jak piszesz @Radekk oczywiście jest, na jazdę się trochę poprawiło, ale na wałek, gdy wcisne do końca, jest trochę nie dobrze, bo wałek się jeszcze lekko kręci, ale gdy wezmę dźwignię hydrauliki do góry to już nie, o czym to może świadczyć ? Czy może to być wina sprężyn na łapkach ?

Opublikowano

Ten luz musi tam być. A nie masz przypadkiem przedłużonej zbyt mocno dźwigni sprzęgła aby się lżej wciskało?Może ma za mały skok i przez to nie wy sprzęgła do końca. a gdy sprzęgło szarpie i nie ma pół sprzęgła to albo nierówno łapki wyregulowane i łożysko nie naciska za wszystkie z nich w tym samym momencie,lub przy zjeżdżaniu silnika ze skrzynią wygięła się tarcz sprzęgłowa i jest krzywa.

Opublikowano

Dźwignia jest minimalnie przedłużona, ale przedtem dobrze chodziło, łapki są dobrze na pewno ustawione, czyli musi być coś z tarczą, ale nie jest jeszcze tak żle, jak będzie gorzej, będę musiał rozpołowić i zobaczyć co tam jest, dzięki za pomoc :)

Opublikowano

no i panowie u mnie jest tak, że po pracach myślałem ze coś się dotrze, coś ułoży, ale niestety raz jest dobrze a innym razem szarpie. już nie mam pomysłu co może być :/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Gość
      Przez Gość
      Witam. Chciałbym kupić sprzęgło przeciążeniowe do rębaka. Producent podaje, że zalecana moc ciągnika powinna wynosić 35kM i sprzęgło przeciążeniowe powinno mieć wartość 1000Nm. Na forum znalazłem temat w jaki sposób można wyliczyć wartość w Nm wałka wom w ciągniku. I w moim przypadku wychodzi tak:
      W ciągniku maksymalny moment obrotowy silnika wynosi 160Nm przy 1500obr/min.
      I teraz 1500:540=2,77
      160x2,77=443Nm Tyle wynosi u mnie w ciągniku moment obrotowy wałka WOM.
      Czyli, żeby nie uszkodzić czegoś w ciągniku powinienem zastosować sprzęgło wom o wartości mniejszej niż 443Nm ? Bo jak wstawię sprzęgło 1000Nm to ciągnik po prostu zdechnie, ponieważ nie będzie miał takiej siły, żeby zadziałało sprzęgło ? 
      Mam zamiar kupić sprzęgło przeciążeniowe cierne, myślę, że to by był najlepszy wybór. Czekam na odpowiedź kogoś kto się w tym orientuje.
      A obliczenia wziąłem z tego tematu:
       
    • Przez robertrolnik27
      Witam, rok temu wymieniałem sprzęgło w zetorze forterra 11441 teraz czuje że się ślizga jaka może byc tego przyczyna? Nie ma tam żadnej regulacji? 
    • Przez zaxson
      Witam forumowiczów
      Jest tutaj jakiś na forum szpec od skrzyń powerschift (dwusprzeglowa) 
      Mianowicie mam jeden problem w ładowarce teleskopowej manitou , skrzynia po rozgrzaniu oleju(przejechanie jakiegoś dystansu ok 5 km) nie chce ciągnąć na biegach nieparzystych czyli 1,3,5 Na biegach parzystych(2.4.6) jest ok I na wszystkich wstecznych  też, obstawiać zużyte tarczki I przekładki sprzegieł? Czy może to coś innego , dodam że olej zmieniony w tamtym roku I filtr skrzyni *org manitou 
    • Przez Kondzio55
      Witam. Wlasnie zrobiliśmy remont sprzęgła ponieważ łożysko poszlo sie.. Wymienilismy cale tuleje, oby dwie tarcze i 3 lopatki. Oke zlozylismy, wysprzeglik odpowietrzony a biegi nie chca wejść. Nacisniemy sprzeglo a biegi zgrzytaja tak jak wgl by sprzęgła nie bylo. Gdzie szukac przyczyny bo 3 raz rozjezdzac sie nie chce zbytnio. Tarcze oczywiscie dłuższym do silnika, lopatki wyregulowane.
    • Przez Krystian2152
      Błąd T87? 
      Co to za błąd??
      Wyskakuje mi czasami
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v