Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

ja jak kupowałem tarcze to mnie się zapytał czy te po 30zł czy po 120zł, i ja się pytam co to za tarcze za 30zł

To co to była za tarcza za 120zł skoro chełmnowska już najwyższa półka kosztuje 69zł ?chyba ze złota

Opublikowano (edytowane)

Witam , nie da się wyregulować sprzęgła książkowo, dlaczego? muszę sprzęgło regulować na "oko" , jak wyreguluje sprzęgło książkowo na wymiary to biega nie mogę włączyć czy jest to możliwe że się coś przesuwa? jakiś wał / wałek?

 

wymienione zostały obydwie tarcze sprzęgłowe .

Edytowane przez PIOTREK44
Opublikowano

Ja to już dawno robiłem to nie pamiętam tylko zastanawiam się czy przypadkiem się wałek jakiś nie przesuwa ponieważ od czasu do czasu pedał sprzęgła się robi luźny na początku, ma luz i muszę go naciągać cięgłem, mechanik kiedyś próbował wyregulować i jeszcze gorzej było i właśnie mnie zastanawia czy się coś nie przesuwa czy jest w ogóle możliwość żeby się przesuwało coś np. wał

Opublikowano

Spodkałem cię z przypadkiem że widełki na wału były pęknięte i wciskając pedał zabierały część jego roboczego ruchu. To samo się dzieje gdy która kolwiek łapa jest uszkodzona. Trzeba by to dokładnie przepatrzyć.

Opublikowano (edytowane)

Zawsze wał ma jakiś luz osiowy. Poza tym nawet jeśli goni 2mm to i tak nie ma to znaczącego wpływu na samą pracę sprzęgła. W momencie wciskania pedału zawsze popcha go do przodu. To jego pozycja przy rozsprzęglaniu i do tej pozycji ustawisz sprzęgło. Ciekawi mnie czy łapki są pod odpowiednik kątem. Dla tego właśnie przed zjechaniem ciągnika ustawia się ich odległość do obudowy sprzęgła. I sprawdz podkładki pod nimi na śrubach regulacyjnych. Są dwa rodzaje płaskie i z wypustami. Wytarcie łapek w miejscu styku z łożyskiem. Jak są nie równe też cygani przy ustawianiu i wysprzęglaniu.

Edytowane przez seweryn20
  • Like 1
Opublikowano

Odświeżę trochę temat bo nie znalazłem nic w temacie mnie interesującym,Mianowicie walnęło mi łożysko sprzęgłowe w c 360.Oczywiście rozpoławiam i wymieniam łożysko, łapy, sprężynki łapek,kapturki nie ruszając nic w tarczach sprzęgłowych(sprzęgło robione 7 lat temu kompletnie).Składam do kupy ustawiam pierwszy stopień i drugi na łapkach metodą tzw na oko(zawsze tak regulowałem),odpalam ciągnik i tu moje zdziwienie.Pierwszy stopień działa jak laleczka czyli idealnie ale drugi czyli WOM nie mogę wysprzęglic.Sprawdzam wizualnie i wydaje mi się że wszystko jest ok,odległości od łapek prawidłowe ale jak włączę przekaźnik to wciskając sprzęgło do końca nie wyłącza się wałek WOM.Wygląda to tak jak by tarcza 2 stopnia przykleiła, zapiekła sie do tarczy dociskowej od strony silnika(widac jak sie odsuwa tarcza wom podczas wciskania sprzęgła do oporu).I tu moje pytanie czy ktoś sie już spotkał z czymś takim i jak to naprawił . Pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)

Czy aby nie skrzywiła się tarcz sprzęgłowa podczas zjeżdżania silnika ze skrzynią ? Jak założone tarcze? Tarcze mają być założone dłuższym kołnierzem w stronę silnika.

Bo na to wygląda że coś jest źle ,jak napisałeś ,że łapki odciągają docisk to ja tu innej opcji nie widzę.

Edytowane przez Radekk
  • Like 1
Opublikowano

Nie nie samego sprzęgła nie ruszałem tylko łapy i osprzęt z nimi związany,oraz łozysko bo to było problemem rozpołowienia ciągnika.Na razie nic nie poprawiłem dokręciłem wszystko i jeżdżę.Pierwszy stopień działa jak pisałem i jak włączę WOM na zgaszonym silniku to i z turem nie ma problemów.C 360 jest 3 ciągnikiem więc nie ma wielkiej potrzeby na 100% działanie a rozpoławac i szukac przyczyny nie mam chwilowo czasu(siewy ,orki sami wiecie).Trochę liczę,że samo sie rozrusza w trakcie prac ale mam marne nadzieje.Nadal czekam może ktoś miał podobną awarię i przyczyna okażę sie banalnie prosta :) Kolega Radekk sugeruje skrzywienie podczas składania moze i tak ale czy można to sprawdzic bez rozbierania(rozpołowienia)?

Gość Profil usunięty
Opublikowano

na oko to można przykręcić lemiesz do pługa a nie ustawić sprzęgło.

Opublikowano

I tu się mylisz.Ja zaczynam zawsze od drugiego stopnia ustawiając łopatki na styk do łożyska potem cofam na cięgle na oko na 6-7 milimetrów i ustawiam pierwszy stopień na styk do łożyska potem jeszcze cofam do tyłu łożysko do tyłu aby uzyskać luz i jest zawsze dobrze.Nie zda żyło mi się jeszcze żeby coś się działo albo sprzęgło szarpało. :) Pozdrawiam

Opublikowano

Witam mam problem ze sprzęgłem i moderator skierował mnie tutaj.Mam taki problem ze sprzęgło bardzo lekko mi działa nie mam zadnej przedłużki czy coś w tym stylu jest ustawione tak jak podaje książka a sprzęgło nadal bardzo lekko się wciska można to robić ręką. Sprzęgło robiłem w tamtym roku bo myślałem ze sprężyny są przegrzane ale nie pomogło. Teraz moje pytanie czy mogę zastosować inne sprężyny i czy tarczę docisku można stoczyć po to żeby wyrównać nierówności i koło tak aby było idealnie płaskie bo mam już troszkę nierówną powierzchnię. Interesuje mnie najbardziej pierwszy stopień zeby się nie slizgalo. Proszę was o pomoc.

Opublikowano

Pod sprężynami są podkładki tak jak by ze skóry żeby sprężyny się nie przegrzewały.A zakładałeś nowe tarcze.Jak tak to może masz już stoczone dociski sprzęgła.Jak rozbierzesz musiał byś porównać z nowymi. :D Pozdrawaim

Opublikowano

Tarcze zmieniałem podkładki pod sprężyny wymienione a dociski nie były staczane ciągnik od nowego na tym docisku i moje pytanie czy moge je stoczyć aby wyrównać docisk i koło. A jak z tymi sprężynami można dopasować coś??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Gość
      Przez Gość
      Witam. Chciałbym kupić sprzęgło przeciążeniowe do rębaka. Producent podaje, że zalecana moc ciągnika powinna wynosić 35kM i sprzęgło przeciążeniowe powinno mieć wartość 1000Nm. Na forum znalazłem temat w jaki sposób można wyliczyć wartość w Nm wałka wom w ciągniku. I w moim przypadku wychodzi tak:
      W ciągniku maksymalny moment obrotowy silnika wynosi 160Nm przy 1500obr/min.
      I teraz 1500:540=2,77
      160x2,77=443Nm Tyle wynosi u mnie w ciągniku moment obrotowy wałka WOM.
      Czyli, żeby nie uszkodzić czegoś w ciągniku powinienem zastosować sprzęgło wom o wartości mniejszej niż 443Nm ? Bo jak wstawię sprzęgło 1000Nm to ciągnik po prostu zdechnie, ponieważ nie będzie miał takiej siły, żeby zadziałało sprzęgło ? 
      Mam zamiar kupić sprzęgło przeciążeniowe cierne, myślę, że to by był najlepszy wybór. Czekam na odpowiedź kogoś kto się w tym orientuje.
      A obliczenia wziąłem z tego tematu:
       
    • Przez robertrolnik27
      Witam, rok temu wymieniałem sprzęgło w zetorze forterra 11441 teraz czuje że się ślizga jaka może byc tego przyczyna? Nie ma tam żadnej regulacji? 
    • Przez zaxson
      Witam forumowiczów
      Jest tutaj jakiś na forum szpec od skrzyń powerschift (dwusprzeglowa) 
      Mianowicie mam jeden problem w ładowarce teleskopowej manitou , skrzynia po rozgrzaniu oleju(przejechanie jakiegoś dystansu ok 5 km) nie chce ciągnąć na biegach nieparzystych czyli 1,3,5 Na biegach parzystych(2.4.6) jest ok I na wszystkich wstecznych  też, obstawiać zużyte tarczki I przekładki sprzegieł? Czy może to coś innego , dodam że olej zmieniony w tamtym roku I filtr skrzyni *org manitou 
    • Przez Kondzio55
      Witam. Wlasnie zrobiliśmy remont sprzęgła ponieważ łożysko poszlo sie.. Wymienilismy cale tuleje, oby dwie tarcze i 3 lopatki. Oke zlozylismy, wysprzeglik odpowietrzony a biegi nie chca wejść. Nacisniemy sprzeglo a biegi zgrzytaja tak jak wgl by sprzęgła nie bylo. Gdzie szukac przyczyny bo 3 raz rozjezdzac sie nie chce zbytnio. Tarcze oczywiscie dłuższym do silnika, lopatki wyregulowane.
    • Przez Krystian2152
      Błąd T87? 
      Co to za błąd??
      Wyskakuje mi czasami
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v