Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Profil usunięty
Opublikowano (edytowane)

Witam

Mam pytanie dotyczące regulacji sprzęgła. A mianowicie ja przed regulacją zdejmuje cięgno sprzęgła tak, że łożysko oporowe jest cofnięte maksymalnie do tyłu i wtedy ustawiam luz między łopatkami I stopnia na 6mm a II stopnia na 12mm następnie zakładam cięgno i ustawiam tak żeby przy włączonym silniku łożysko się nie kręciło.

Czy to dobry sposób? czy robię może coś źle?

Żle, tak się nie ustawia sprzęgła.PO CO ZDEJMUJESZ CIĘGŁO? Łożysko całkiem aż przy końcu nie musi być, ważny jest luz między łożyskiem a dzwigienkami najlepiej dorób sobie taki szczelinomierz z płaskownika żeby grubosć była 4mm a szer. 10mm. Ustawiając pierwszy stopień wkładasz szczelinomierz miedzy łożysko a czoło dzwigienki musi być 4mm luzu i tak po kolei, drugi stopień tak samo tylko luz 10mm.Trzeba to ustawić bardzo dokładnie, na nie pracującym silniku jak ręką nacisniesz pedał żeby łożysko doszło do dzwigienek musi być słyszalne jedno takie puknięcie bo jak dwa lub trzy to każda dzwigienka ma inny luz a wtedy może sprzęgło szarpać mówię tu o pierwszym stopniu bo drugiego sam nie wysłuchasz. Jałowy skok pedału sprzęgła ma wynosić 35mm.

Edytowane przez MAT912
Opublikowano

Rozumiem ze chodzi tu o luz między dzwigienkami a łożyskiem a próbuje sie dowiedziec w jakiej pozycji nalezy ustawić łożysko przed rozpoczęciem regulacji??

Wcześniej ktoś napisał że odległość dźwigienek od pokrywy sprzęgła powinna wynosić odpowiednio 25 i 19 mm. Ale w którym miejscu mierzy się ta odległość?

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Rozumiem ze chodzi tu o luz między dzwigienkami a łożyskiem a próbuje sie dowiedziec w jakiej pozycji nalezy ustawić łożysko przed rozpoczęciem regulacji??

Wcześniej ktoś napisał że odległość dźwigienek od pokrywy sprzęgła powinna wynosić odpowiednio 25 i 19 mm. Ale w którym miejscu mierzy się ta odległość?

Przecież napisałem Ci że nie musi być na końcu,ustaw na cięgle tak żeby odeszło z 1cm od końca i w tedy ustaw, łożysko nawet przy końcu nie powinno być bo jesli się tarcza trochę zużyje to się zmniejszy luz na dżwigienkach a tym samym jałowy skok pedału sprzęgła i jeżeli dżwigienki są równo to wystarczy cięgłem cofnąć łożysko i luzy są zachowane.

Opublikowano

Witam.Otóż mam problem ze sprzęgłem.Muszę sie dowiedzieć jak poprawnie złożyć całe sprzęgło??Od początku do końca.pokupiłem wszystkie części które uważam za zużyte i teraz czas przyszedł na złożenie tego :( .. I mam kilka pytań do tego

1.Czy zakładać i patrzeć wedle znaków które są pokazane na tarczach dociskowych(mechanik mówił że to jest do wyważania całego docisku aby równy ciężar miał docisk na każdych stronach)są to takie niewielkie otworki z boku docisku.

2I jak mocno skręcać docisk aby nic nie uszkodzić,bo wcześniej miałem problemy z wałkiem odbioru mocy nie mogłem go wyłączyć :( musiałem gasić silnik dopiero wtedy sie wyłączył.

3 i trzecia podstawowa sprawa regulacja jak powinna być ;)

Prosiłbym o szybką odpowiedz bo mam zamiar jutro żniwować A nie mam ciągnika :( Pozdrawiam wszystkich

Opublikowano

Witam,

mam mały problem, otóż wymieniam w mojej C-360 silnik na 3p. Mam już wszystko gotowe, ale zastanawia mnie jedna sprawa. Tarcza sprzeglowa I stopnia w zwyklej c360 rozni sie od tej dedykowanej dla 3p. Roznica polega na długosci tej "kryzy" w tarczy którą nasuwa sie na wałek sprzeglowy. W 3p te kryzy sa z obu stron równe. Nie chce wymileniac dodatkowo tarczy, gdyz sa to dodatkowe koszta, a stara jest w db stanie. I tu mam pytanie, jesli zaloze tatcze odwrotnie niz powinna byc(dluzsza kryza do docisku) to czy bedzie to mialo wplyw na prace i zuzywanie sie sprzegla?

Opublikowano

Jezeli załozysz tą tarcze odwrotnie tzw. dłurzszym koncem do koła, sprzęgło nie będzie działac. Ta tuleja bedzie się zapierac o zamach,

a okładiny wogóle nie bedą dotykały zamachu.

Załuz ją normalnie dłuzszą stroną do srodka, tak jak ma byc i będzie git. :)

Opublikowano

Podczepie się tu :)

Czy to prawda ze docisk powinien byc odpowiedznio załozony, zeby było odpowiednio wyważaone? :huh:

Bo umnie jest tak ze dzwigienki są wyrególowane, ale podszarpuje jak załącza. Sprzegło było naprawiane, nowa tarcza 1 stop.

Opublikowano

Racej nie. Wyważona jest pokrywa, wyważone jest koło zamachowe i obie tarcze docisku.. W jednym i drugim różnice w masie spowodowane błędem obróbki lub różnicom w masie materiału są zlikwidowane. Jak złożysz będzie dobrze. Ważne jest tylko koło zamachowe ze względu na znaki kąta wtrysku ale jego akurat nie da się założyć zle. Jeśli ci szarpie mimo nowej tarczy to przyjrzał bym się samym tarczom docisku, z biegiem czasu lubi pęknąć lub nierówno się zurzyć, powierzchni koła zamachowego i sprężynom.

Opublikowano

@seweryn20 dzięki jeszcze raz wielkie za ten katalog poskładaliśmy to i wszystko elegancko chodzi :P Wcześniej to sprzęgło ciężko chodziło a teraz elegancko leciutko tak jak w zetorze :rolleyes: Dzięki jeszcze raz bardzo pozdro ;)

Opublikowano

witam,zabrałem sie za wymiane sprzęgła w c -36-,bo sie slizgało,okazało sie ze 1 tarcza jest zjechana,a druga w miare dobra,ale wymieniam obie,mam pytanie co jeszcze wymieniacie podczas remontu sprzęgła??spręzyny dzwignie kapelusze??czy radzicie wymieniać czy stare zostawić??

Opublikowano

i łożysko oporowe jeśli szumi, lub ma luz, a odnośnie lżejszego wyciskania sprzęgła to jak się kupuje nowy wałek (ten co przechodzi przez skrzynie i przesuwa łożysko oporowe) to przy nim jest już oryginalnie dłuższa dźwignia przyspawana, przynajmniej u mnie tak właśnie było. pozdrawiam.

Opublikowano

o ile wydłużyć dzwignie aby sie lekko wciskało

U mnie jest wydłużona o drugie tyle co miała prawie. I chodzi lekko jak w samochodzie. ;) Pracy przy tym kilka minut, a ułatwia race niesamowicie. ;)

 

Ale mam takie swoje pytanie. Czy to normalne, że te sprężyny, które ściągają łożysko oporowe są (gdy nie wciskamy pedału sprzęgła) są luźne? Choć z drugiej strony łożysko nie posunie się dalej, bo opiera o ten dekiel od skrzyni. Jakoś wcześniej nie zwracałem na to uwagi, ale teraz robię kapitalny remont ciągnika i wydaje mi się, że powinny być choć trochę naciągnięte, a one normalnie wiszą luźno. Dopiero po wciśnięciu naciągają się ale i to nie znacznie, bo łożysko chodzi przecież jakieś 1cm-2cm. Skrócić sprężyny?

Czy może ktoś sprawdzić mi to u siebie w ciągniku? Sprawdzenie to przecież chwila czasu.

Z góry dzięki. ;)

Gość Profil usunięty
Opublikowano (edytowane)

Podciągnij cięgło , to tuleja z łożyskiem pójdzie do przodu, tylko trzeba wtedy popuścić dźwigienki tak ażeby I stopnia były 4mm od łożyska a II stopnia 8 -10 mm.

Jak masz łożysko na cięgle całkiem do tyłu i dźwigienki naciągnięte też do tyłu, to może nawet pod dużym obciążeniem się ślizgać, bo nie ma praktycznie przerwy z drugiej strony dźwigienki i może nie dociskać do końca tarczy.

Edytowane przez MAT912

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Gość
      Przez Gość
      Witam. Chciałbym kupić sprzęgło przeciążeniowe do rębaka. Producent podaje, że zalecana moc ciągnika powinna wynosić 35kM i sprzęgło przeciążeniowe powinno mieć wartość 1000Nm. Na forum znalazłem temat w jaki sposób można wyliczyć wartość w Nm wałka wom w ciągniku. I w moim przypadku wychodzi tak:
      W ciągniku maksymalny moment obrotowy silnika wynosi 160Nm przy 1500obr/min.
      I teraz 1500:540=2,77
      160x2,77=443Nm Tyle wynosi u mnie w ciągniku moment obrotowy wałka WOM.
      Czyli, żeby nie uszkodzić czegoś w ciągniku powinienem zastosować sprzęgło wom o wartości mniejszej niż 443Nm ? Bo jak wstawię sprzęgło 1000Nm to ciągnik po prostu zdechnie, ponieważ nie będzie miał takiej siły, żeby zadziałało sprzęgło ? 
      Mam zamiar kupić sprzęgło przeciążeniowe cierne, myślę, że to by był najlepszy wybór. Czekam na odpowiedź kogoś kto się w tym orientuje.
      A obliczenia wziąłem z tego tematu:
       
    • Przez robertrolnik27
      Witam, rok temu wymieniałem sprzęgło w zetorze forterra 11441 teraz czuje że się ślizga jaka może byc tego przyczyna? Nie ma tam żadnej regulacji? 
    • Przez zaxson
      Witam forumowiczów
      Jest tutaj jakiś na forum szpec od skrzyń powerschift (dwusprzeglowa) 
      Mianowicie mam jeden problem w ładowarce teleskopowej manitou , skrzynia po rozgrzaniu oleju(przejechanie jakiegoś dystansu ok 5 km) nie chce ciągnąć na biegach nieparzystych czyli 1,3,5 Na biegach parzystych(2.4.6) jest ok I na wszystkich wstecznych  też, obstawiać zużyte tarczki I przekładki sprzegieł? Czy może to coś innego , dodam że olej zmieniony w tamtym roku I filtr skrzyni *org manitou 
    • Przez Kondzio55
      Witam. Wlasnie zrobiliśmy remont sprzęgła ponieważ łożysko poszlo sie.. Wymienilismy cale tuleje, oby dwie tarcze i 3 lopatki. Oke zlozylismy, wysprzeglik odpowietrzony a biegi nie chca wejść. Nacisniemy sprzeglo a biegi zgrzytaja tak jak wgl by sprzęgła nie bylo. Gdzie szukac przyczyny bo 3 raz rozjezdzac sie nie chce zbytnio. Tarcze oczywiscie dłuższym do silnika, lopatki wyregulowane.
    • Przez Krystian2152
      Błąd T87? 
      Co to za błąd??
      Wyskakuje mi czasami
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v