Skocz do zawartości
Kulas

Problem z 3070 2wd... słaby ?

Polecane posty


Kulas    2

Witajcie!

Postanowiłem zapytać Was o opinię odnośnie mojego problemu.. a dokładniej.. posiadam MF 3070 2WD 16x16 92KM i niestety albo mi się wydaje albo ciągnik ma troszkę mało mocy... przy orce jedynie na biegach polowych daje radę (4 bieg- bez żadnego problemu ciągnie 3 pługi Rumpstad obrotowe RSP 2000) ale jeśli chodzi o zwykłe ruszanie nawet na 1 biegu zającu z powershiftem.. .to opornie rusza... ruszyć z przyczepą nie jest lekko czasami.. na żółwiu za wolno... na zającu ledwo co rusza... Z odpalaniem nie ma problemu.. na dotyk pali... chyba ze jest ziiimno to wtedy ledwo co kręci.. mimo sprawdzanego rozrusznika i nowego Aku. Nawet w taką pogodę jak jest teraz kręci już wolnoooo.... i strasznie ciężko mu ruszyć... (olej w skrzyni gesty??? ) Dymi leciutko przy obciążeniu.. pracuje równo... wtryski sprawdzone... może pompę warto sprawdzić???

 

Czy może ten brak mocy efektem jest braku przedniego napędu ???? :)

 

Proszę Panowie o Wasze opinie na ten temat...

- co warto było by sprawdzić.... i ewent. jak.

- jak u Was ruszają ciągniki jak są zimne jeszcze... jest wyczuwalny opór.. chodzi mi o biegi szosowe... np 1 ? czy lekko ruszają ..

 

 

Z góry bardzo dziękuję !!!!

 

Krzysiek

Podlaskie

Edytowano przez Kulas

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mariusz(ZDUN)    167

Brak napędu jedynie uślizgi może powodować a nie duszenie silnika, może turbo się nie steruje, lub podciśnienie sterowania pompy jeśli posiada nie działa i pompa nie przerejestrowuje dawki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kulas    2

Jak sprawdzić to sterowanie się turbo.... ?? czy wyczuwalny będzie ruch tej dźwigienki przy zaworze wastegate ????

Edytowano przez Kulas

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


Kulas    2

Panowie.. jedna wada znaleziona... dziurawa membrana w zaworze Wastegate...;/ da się ją wymienić??? ten zawór jest zgrzany z korpusem turbo i dekielek zagiety jest na obudowie.... rozginał to ktoś i naprawiał??? W niedługim czasie pójdzie też pompa wtryskowa do sprawdzenia....

Edytowano przez Kulas

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


hubertuss    492

Zanieś to do zakładu naprawiającego turbospręzarki. Nawet jak rozbierzesz co ci to da. Załatasz łatką do dentek. Ten model miał wogóle fabrycznie wastegate? Tak czy tak w fachowym zakładzie dobiorą ci odpowiedni zawó bo o ile się nie myle sa to rzeczy nie naprawialne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kulas    2

ale jak sądzisz ta dziura ma duże znaczenie?? Czy te silniki ciągnikowe też sątak wrażliwe na doładowanie?? Czytałem troche o tym temacie ale wszystko odnosi się do samochodów... gdzie przez dziurawą membranę silnik jest przeładowany... a tu?? nie wiem jak bardzo jest to znaczące....

 

Obawia mnie fakt, iż ten wastegate jest na stałe przymocowany do turbo... nie będzie chyba łatwe dorobienie innego... chociaż chyba to mi pozostaje ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

hubertuss    492

Na mój gust ta turbina jest nie orginalna. ten model nie miał wastegate raczej. popytaj innych uzytkowników. Jeśli jest dziura to moze tamtendy uciekać cisnienie. I silnik nie jest przeładowany a nie doładowany. Czy czuć aby wydostawało się powietrze z zaworu w okolicach tego cięgła? Druga sprawa czy ktoś zakładając to turbo wyregulował wogóle to cięgło? Czy klapka wypuszczaąca spaliny bokiem jest wogóle zamknięta? Otwierać sie powinna dpiero na wysokich obrotach. gdy ciśnienie doładowania przekroczy załozoną wartość.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kulas    2

Oto zdjęcie turbosprężarki. Jak widać jest to raczej oryginalna- seryjna... GARRETT. nie ma tu zewnętrznego cięgna tylko wewnętrzne połączone z grzybkiem bezpośrednio. Na zdjęciu jest zdjęty przewód od sprężarki i jak dmuchać w zawór to powietrze wylatuje tym otworkiem - dziura w membranie. Odkręcałem dekielek z lewej strony i grzybek nie jest zapieczony- jest zamknięty więc turbo daje full cały czas... niebieski przewód do kolektora dolotowego twardnieje mocno.... no teraz nic tu się nie steruje... to, że powietrze ucieka troszkę tym otworkiem to chyba nic w porównaniu z pompowaniem powietrza jak ta niebieska rura twarda się robi..

 

1hhs.th.jpgr3tl.th.jpg

 

 

Panowie od 3070/... też tak zbudowane turbo macie ?????

 

PS. wirnik nie ma luzów :)

Edytowano przez Kulas

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kulas    2

Panowie od 3070/... też tak zbudowane turbo macie ?????

 

PS. wirnik nie ma luzów :)

 

Rozumiem, nikt nie ma MF 3070 ;) ;)

Edytowano przez Kulas

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

pawelfrr    0

  1. Mam mf 3070 i miałem kiedyś problem z mocą, okazała się pompka ręczna jest w niej filtr paliwa który się zatkał. Zapalał na dotyk ale w orce lub prasie to tylko na małej skrzyni. Wymieniłem pompkę bo w końcu pękła membrana, pompkę dostałem bez problemu, po wymianie moc wróciła a orkę robię na 3-4 polowej a czasami 1-2 szosowa w zależności od pola obroty 1500-1800 a pług to WIRAX 5 skibowy. Co do turbiny to bym musiał zobaczyć jak jest u mnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kulas    2

Dziękuję za informacje :)

 

wymieniłem niedawno pompkę ( przepuszczała) ...

 

martwi mnie te turbo.. wykręcę je i zawiozę do zakładu... musi być to naprawione...

 

Np. praca z niezbyt dużym kultywatorem też na 1 biegu jest lekko uciążliwa.... czuć, że ciągnik nie ma w miarę lekko... mimo 93KM... a 4 bieg żółw jest wooolny....

 

Nie masz odczucia ze za mało Ci biegów?

 

Jak Ci ciągnik rusza jak jest zimny??? normalnie 1 bieg zając i bez oporów Ci rusza ??? być może za gęsty olej mam.... ale z drugiej strony lepsze smarowanie jest w gorące dni.. jest bardziej tj. gęsty...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

pawelfrr    0

Co do turbiny to wąż od tego zaworu podłączony jest do turbiny na wyjściu powietrza a nie jak w większości silników do pompy paliwa. Co do ruszania z 1 biegu na zimnej skrzyni to ja mogę zimą zapalić i od razu bez problemu rusza i nie ma ciężko. Po zapięciu przyczepy HL 8 załadowana 8 ton rusza z 1 szosowej bez problemu jedynie troszkę czarnego dymu pojawiło się z tłumnika. Olej w skrzyni jak kupiłem zaraz wymieniłem tam musi być olej odpowiedni do skrzyni z tarczami ciernymi, olej jest dość rzadki, ja zalałem agrolem i wymieniłem filtr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

hubertuss    492

Ruszanie na wolnych obrotach nie ma nic wspólnego z turbiną. Nie pracuje ona dostatecznie szybko, aby wytworzyć ciśnienie a co za tym idzie wytworzyć moc. Przyczyna może być w układzie napędowym. Moze hamulce trzymają. Może jakiś inny problem w skrzyni. Kiedyś czytałem, że ktos w zetorze miał problem z elektromagnesami/zaworami. Prowadziło to do włączenia jak gdyby dwóch półbiegów na raz, co obciążało silnik. Nie jestem od tego fachowcem. Ale jeśli ciężko rusza przyczyn trzeba szukac w układzie napędowym. Brak mocy na wyższych obrotach. Może to być turbo. Napewno trzeba naprawić uszkodzenia, aby szukać ewentualnie dalej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kulas    2

Hubertuss.. co to tego ruszania to może trochę moje wymysły... olej się rozgrzeje - problem znika lecz warto jest dowiedzieć się jak wygląda to u innych posiadaczy mf... od tego jest forum .. ;) ;) Zakupiona została już uszczelka pod głowicę, uszczelka pod przedni dekiel rozrządu (lekko olej się sączył) Turbo i pompa pojadą do sprawdzenia. Napiszę jak wygląda sytuacja po naprawie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kulas    2

Witam Wszystkich,

 

Postanowiłem podzilić się ostatnimi dokonaniami z naszym MF.

Tak jak temat się ciągnął o tym, że brakowało mocy w MF, postanowiliśmy zrobić delikatny przegląd silnika.

Do sprawdzenia poszły:

 

- głowica - planowanie, wymiana uszczelniaczy - 250 zł

- turbosprężarka - regeneracja podstaowowa - 900zł

- pompa wtryskowa + wtryskiwacze - 200 zł

 

Jeśli chodzi o głowicę, nie wymagała dużej ingerencji, gniazda jak i zawory nie wymagały naprawy ani wymiany, jedynie ją splanowano i przetarto zawory.

 

Turbosprężarka - również okazało się, że jest w dobrym stanie i nie wymaga dużych napraw - zrobiono podstawową regenerację - czyszczenie, wymiana łożyskowania, uszcz. wyważanie, kontrola vastegate itp.

 

W przypadku pompy również nie było poważnych napraw - przegląd.

 

Wymieniono również uszczelkę pod głowicą, uszczelkę między blokiem a deklem od kół rozrządu.

 

Po zmontowaniu wszystkiego - ciągnik jest nie do poznania. Odzyskał moc, pracuje równiutko, odpala idealnie !

 

Poniżej turbosprężarka po regeneracji - wygląda jak nowa! oraz zdjęcie gołego silnika bez głowicy.

 

 

znsdhw.jpg112fjtx.jpg

 

Wszystkim zainteresowanym służę radą i pomocą.

 

W najbliższym czasie wrzucę film z pracą silnika.

 

Pozdrawiam,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

miroM1984    6

kolego  @Kulas wydaje mi  się że doświadczam podobnych problemów ze swoim MF-em co ty  co prawda ma szybka skrzynię więc są troche inne przełożenia ale i tak np na łace z beczka 3,5 tys litrów jak ruszam z dwojki zajac bez przyspieszacza to gaz do oporu a silnik nie moze sie zebrac, nie da sie orac na biegach szosowych bo zdusi silnik, ciezko jest ruszyc z 1 szosowej z pelna przyczepa 8 ton, jadac samym ciagnikiem na 4 na przyspieszaczu to slabo reaguje na gaz do 1500 obrotów

Na początek wyciągne turbo i zaniose  gdzieś do zakładu zobaczymy co to da, a ta pomka zasilajaca(reczna ) z prawej strony silnika co wczesnej koledzy pisali co ona moze miec do tego??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

RedPower    1

Pompka może nie przepuszczać paliwa (może być zapchane sitko niej) lub słabo pompować paliwo do filtra paliwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez krzysztofz14
      Witam
      Posiadam zetora 11441 od dwóch lat.Silnik słabo reagował na pedał gazu poniżej 1500 obr/min ale znalazłem na to sposób.
      Wszystkiemu winna rurka od kolektora wydechowego do ssącego.
      Ten wynalazek powoduje turbodziurę .Przy niskich obrotach w kolektorze wydechowym jest małe ciśnienie by poruszyć turbinę
      dodatkowo obniżone przez wspomnianą rurkę. Ciągnik dymi czarnym dymem i nie wchodzi na obroty.Najlepiej byłoby zaślepić ?ą rurkę ?
    • Przez asior14
      Witam was wszystkich mam taki dylemat mam do wyboru jeden z nich i nie wiem który byłby lepszy mogli byście doradzić? Wiecie spalanie rozwiązania techniczne itp. Pozdrawiam
    • Przez bondek77
      Witam. Czy posiada ktoś może rozpiskę bezpieczników do MF 3070? Chodzi mi głównie o bezpieczniki odpowiadające za reflektory robocze. A może ma ktoś rozpiskę wszystkich?
    • Przez grisza1985
      Witam!od niedawna jestem posiadaczem MF 3070 i podczas przerzucania z zółw na zajac i odwrotnie ciezko chodzi wajcha trzeba troche szarpnąc mocniej wtedy wszystko wraca do normy co moze byc przyczyną?
    • Przez bondek77
      Witam. Mam problem ze swoim Mf 3070. Otóż od nie dawna mam problem z tym, iż Przed uruchomieniem ciągnika po wciśnięciu sprzęgła nie zapalają mi się kontrolki( czerwona od skrzyni i zielona od napędu) Po uruchomieniu nie działa mi przedni napęd, blokady, wom i reduktor zmiany biegów żółwłw/zając. Nie świecą się te kontrolki od żółwia i zająca. Czasem jak się pojedzie w pole nagle wszystko wraca do normy, potem znowu po zgaszeniu lub postoju dłuższym to samo się dzieje. Wszystkie bezpieczniki przejrzałem, te przy konsoli jak również przy filtrze powietrza. Czyściłem i przeglądałem styki masy i wszystkie kostki wchodzące w sterownik autotronic. I nadal nic. Podnośnik i wspomaganie działają bez zarzutu. Filtr hydrauliki i olej wymieniane w tamtym roku.
      Może ktoś miał podobny problem. Z góry dziękuję za podpowiedzi. Pozdrawiam.
×