Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Napiszę jeszcze raz, kto chce to zrozumie :).

Hamulce hydrauliczne przyczep w ciągnikach typu MF, Fendt i inne importowane z Niemiec i Francji(tam głownie stosuje się takie hamulce) nie mają nic wspólnego z hamulcami hydraulicznymi znanymi z np c 360. W tych ciągnikach ciśnienie w układzie wytwarza pompa zębata (osobna lub główna przez odpowiedni zawór-dzielnik strumienia), sterowanie hamulcem odbywa się za pośrednictwem zaworu, zawór sterowany jest z kolei pedałem hamulca.Wszystko zasilane jest olejem ze skrzyni, a nie płynem hamulcowym.

Tak więc gdyby rozszczelnił się układ hamulcowy przyczepy to ciągnik nadal hamuje, a z układu będzie uciekał olej ale bez konsekwencji dla hamulców ciągnika(aż do momentu gdy wyleci cały olej ze skrzyni :) )

Hamulce tego typu nie zapowietrzają się, jeśli w przewodzie przyczepy będzie powietrze to zostanie ono sprężone do ciśnienia oleju i hamulce zadziałają z opóźnieniem. Nie ma to jednak wpływu na układ hamulcowy ciągnika.

Cała instalacja przyczepy to siłownik i waż, podłączamy go do odpowiedniego wyjścia i hamulce mamy od razu, nie trzeba czekać tak jak w układzie pneumatycznym na napompowanie zbiorników. Nie występują także żadne zawory w przyczepie, które sprawiają problemy w instalacjach pneumatycznych.

Opublikowano

gdybym miał przyczepę z chamulcami hydraulicznymi to łatwiej będzie zrobić taki zawór w ciągniku czy zrobić pneumatykę w przyczepie?

czy w 912 można zrobić taki zawór żeby miał chamulce chydrauliczne?

Gość Profil usunięty
Opublikowano

W ciągniku było by bardzo ciężko zrobić układ hydrauliczny, zdecydowanie łatwiej przerobić przyczepę. Kupujesz zawór za ok 400 zł, 2 siłowniki, butle i węże, 600 zł powinno wystarczyć.

Opublikowano

dzięki Mariusz x ta informacja dużo mi pomogła dddddduzy plus :) . Ma może ktoś zamocowaną taką instalacje w przyczepie albo gdziekolwiek?? jak tak to był bym wdzięczny za jakieś foty.

 

 

 

 

 

ludzie wrzućcie jakieś foto tego układu

 

 

 

 

 

 

 

w ogóle ma ktoś takie hamulce czy wszyscy tylko teoretycy(mówią ale nie mają)??

Opublikowano

Ja nie mam tego problemu z hamulcami, bo mam w traktorze i pneumatyke i instalacje hydrauliczną. Bardziej zaufanie mam do pneumatyki, bo jak jest nieszczelność to ucieka tylko powietrze a nie olej.

Opublikowano

u mnie kolega tez ma hydrauliczna siłownik dwustronnego działania dwie linki zaczepione no i wąż do kipra mówi ze bardzo dobrze mu się to sprawuje.

Opublikowano

http://www.agrikom.pl/index.php?option=com...&Itemid=129 jak to jest w prawie o ruchu drogowym, myślałem że przyczepa powyżej 3,5t nie może mieć chamulców najazdowych a tutaj rozrzutniki do 8t masy wałsnej maja najazdowe a mniejsze do 5 t chamulec ręczny, czy to w polsce zgodnie z prawem można by tym gnój wozić po drogach publicznych?

Rozumiem to tak że przepisy dotyczące wyposarzenia w chamulce maszyn rolniczych inaczej mają się niż do przyczep?

Opublikowano

ale to nie jest do końca legalne, bo jaka kolwiek ingerencja w układ hamulcowy jest zabroniona w kodeksie, ale jak wam przechodzą przeglądy te przyczepy, to w razie nieszczęścia beknie diagnosta a nie Wy :D

Opublikowano

wiem, że temat jest stary ale potrzebuję przerobić hamulce w przyczepie 6tonowej na hydrauliczne.

Co potrzebuje? moglibyście od razu jakieś linki podrzucić?

Z tego co wiem to jakieś siłowniki ze sprężynami oraz przewody trójniki i końcówkę - coś jeszcze?

Jaki będzie koszt przerobienia jednej przyczepy?

Opublikowano

Sam posiadam dwa ciągniki z wyjściami na hamulce hydrauliczne. Przy przyczepie HL 6T założyłem dwa siłowniki od kombajnu (od regulacji prędkości jazdy, są to dwustronnego działania jednak to nie przeszkadza, koszt jednego to 210 zł), 3 przewody, trójnik, 2 redukcje, 1 szybko-złącze, 4 sprężyny od prasy, kontownik i bolce do mocowania siłowników, koszt około 800 zł. Sprawuję się wszystko bardzo dobrze i według mnie jest to lepsze od pneumatyki gdyż odchodzi wiele problemów. Niema problemu z regulacją siły hamowania gdy ciągnik ma wyjście, im mocniej wciskamy hamulec tym większe ciśnienie jest podawane. Oczywiście trzeba dobrać średnicę tłoka aby uzyskać odpowiednią siłę hamowania, żeby nie uszkodzić elementów układu hamulcowego przyczepy lub przy dużych przyczepach za małą siłę hamowania. Ogólnie polecam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Famer21
      Szukam przyczepy 8-10ton na co patrzeć jaką najlepsza bedzie?
      Gdzie mogę znaleźć przyczepe jakąś w necie poza allegro, bo nic nie widać same takie "zrób to sam".
    • Przez Arturo1610
      Witam. szukam przyczepy wywrotki, taka do wozenia obornika zboża cos zeby bylo stabilne głównie przy wożeniu obornika jak jest mokro. Głównie ogladam na olx hl bss i brandys szukam czegos co bedzie mialo minimum 5m dlugosci i 2,3-2,4 szerokosci zeby w zniwa wozić też baloty. I teraz moje pytanie. Czy ktoś by mi mogł podać jakie wymiary ma hl 8011? i jak to jest z tymi czeszkami, ilu sa tonwe? i od jakiego to modelu zależy ? moze ktoś sie orientuje jakie sa rodzaje tych przyczep. bo widze 7,8 i 9 i 10 a nawet 12 ? modeli tez jest mnóstwo bo i p93s i agro i jeszcze inne i sam juz nie wiem czego szukac zeby spełniała moje warunki ;/ podpowie ktoś jak to jest z tymi czeszkami głownie ? danych technicznych tez nie mozna nigdzie znależć. prosze o pomoc.
       
      ps. jakby ktos mial w rozsadnej cenie to kupie tez dokumenty do hl 6011 sztywnej
    • Przez Radan
      Witam.
       
      Miał ktoś styczność z tą maszyną w warunkach polowych.
      Pytam bo zamierzam kupić a interesuje mnie sprzęt zarówno do zastosowań w transporcie sieczki jak i rozrzutnik obornika.
      Fliegl ASW 391 w identycznej konfiguracji jest prawie dwa razy droższy.
    • Przez koyack
      Witam wszystkich. Zastanawiam się nad zakupem przyczepy uniwersalnej  ściana przesówna. Służyła by do transportu zboża, kiszonki z qq oraz jaka rozrzutnik obornika. Przeglądając oferty różnych firm trafiłem na ogłoszenie firmy Agrotechnology z Rzeszowa. Ale nigdzie nie mozna znaleźć informacji o ich produktach. Interesujące jest uniwersalne podwozie do różnych przeznaczeni np można po ściągnięciu zabudowy przyczepy zamontować na podwoziu beczkowoz.  Czy ktoś miał doczynienia z tą firmą? Jakieś opinie? Z góry dziękuję za wszelkie informacje.  Załączam link do ogłoszenia. 
      https://www.otomoto.pl/maszyny-rolnicze/oferta/agrotechnology-przyczepa-ze-sciana-przesuwna-up-pza-27-jedna-rama-wiele-narzedzi-ID6Gg380.html
    • Przez pawi
      Witam kolegów, orientuje się  ktoś  czy  główna  rama  w tych przyczepach  się  czymś  różni? Czy w D55 była inna lub mocniejsza względem przyczep sztywnych? D46 względem d47 to całkiem inna konstrukcja  a jak to wygląda  w szóstkach? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v