Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Jako że w moim lamborghini (660 f plus, rok 2004) nie posiadam elektronicznego licznika obrotów wałka , więc chciałem taki zamontować, gdyż jest mi bardzo potrzebny do określenia obrotów 440 przy drugim biegu ciągnika. Instrukcja nie umożliwia odczytania obrotów wałka gdyż jest kompletnie nieczytelna. Byłbym wdzięczny gdyby ktoś mi pomógł w wybraniu/ znalezieniu w sieci takiego licznika, musi on pokazywać obroty na minute. Sam myślałem czy nie zamontować licznik rowerowy, ale to chyba nie będzie miało sensu. Pozdrawiam ;)

Opublikowano

Kup sobie pierwszy z linku który podał kolega ustal jakie obroty silnika odpowiadają tym 440 na drugim biegu i po sprawie. Licznik rowerowy może nie zadziałać przy takich obrotach bo jest on przystosowany do niskich prędkości obrotowych (duża średnica koła) i może mieć górny limit zliczanych obrotów grubo poniżej 400. Ponadto pewnie dość kłopotliwe byłoby zainstalowanie magnesu wyzwalającego na wałku.

Opublikowano

Licznikiem rowerowym spokojnie zmierzy gdyż swego czasu nawet badałem obroty max bębna w kombajnie i zadziałał bez problemu.

 

Fakt instalacja montażu magnesu kłopotliwa, trzeba by było czujnik indukcyjny + optotriak - ale to już robią się koszty.

Opublikowano

Co wy gadacie... Zamiast tego magnesu co dają z licznikiem dajesz mały (np. o srednicy 8mm) magnes neodymowy. Kontaktron (to na kabelku licznika) czepiasz gdzieś do obudowy tak by magnes przelatywał obok niego i potem tylko jak inni pisali ustawiasz obroty.

Mam tak prędkość ciagnika mierzoną. Tylko obroty faktycznie mogą być za wysokie i może nienadarzać zczytywać. Spróbuję u siebie i dam znać

 

Opublikowano

Wykorzystując licznik rowerowy i poniższe rozwiązanie, można mieć trwały i stale działający licznik obrotów B) . Pod warunkiem, że to rowerowe ustrojstwo się do tego nada :) .Na końcówce WOM ciągnika po założeniu wałka zostaje zawsze około 2cm luzu. Można wykorzystać ten fakt i wytoczyć pierścień o minimalnie mniejszym wewnętrznym fi niż końcówka WOM, oraz z nacięciem lub nawierconym otworem na magnes neodymowy (najlepszy byłby krążek). Pierścień osadzamy na końcówce na gorąco, co do magnesu też można by się pokusić o osadzenie go na gorąco w nacięciu. Wtedy mamy pewność, że pierścień z magnesem nam nie odleci w siną dal. Co do osadzenia czujnika to już zależy od marki ciągnika i odległości otworów mocujących, u mnie zdała by egzamin zwykła nakładka z poliamidu roztoczonym miejscem na pierścień i z nawierconymi otworami na czujnik i montaż. Myślę, że w 10mm grubości spokojnie można by się zmieścić.

Opublikowano

Dzięki koledzy, spróbuję z tym licznikiem obrotowym. Dziwię się tylko dlaczego w takim ciągniku z 92r (steyr) jest już licznik obrotów wałka,a w takim lamborghini z 2004r nie ma ;(

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Nie wiem po co kombinować z magnesami, skoro wałek ma frezy. Wystarczy zwykły czujnik indukcyjny wyciągnięty np. z malucha na złomie, do tego prosty układ formujący impulsy i licznik rowerowy. Koszt całej inwestycji to praktycznie koszt samego licznika.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez rabit500
      Witam Forumowiczów
      Zwracam się do was z pytaniem  odnośnie wskazań obrotów w dominatorze 88s, poprostu ich nie ma (ani silnika ani młockarni wskazówka od obrotów poprostu umarła). Na przycisk zmiany wskazań też nie reaguje. Gdzie szukać przyczyny? jak sprawdzić czy obrotomierz wogóle działa. Jakiś schemat  wiązki od obrotów czy coś podobnego. Albo jak pospinać żeby były na ten moment żeby przynajmniej pokazywał obroty młockarni.
      Jeśli był taki temat proszę o podrzucenie linku, bo osobiście ni nie znalazlem co pomogłoby rozwiązać problem.
    • Przez 12145
      Witam, nigdzie nie mogłem znaleźć tego tematu więc postanowiłem utworzyć nowy. Zwracam się do Was z prośbą/ zapytaniem gdzie znajduje się regulacja obrotów prędkości nagarniacza w Claas'ie Mercator'ze 70/75. W katalogu nic nie mogę znaleźć, w internecie też nic nie zobaczyłem. Pozdrawiam, i proszę o w miarę szybkie odpowiedzi.
    • Przez BartoszWitusik
      Mik problem polega na tym iż pewnego dnia podczas belowania swoim deutzem dx 6.05 na wyświetlaczu pokazywało mi ok. 4600 obrotów na wałku więc stuknołem pięścią w ten wyświetlacz (zawsze to pomagało)i nagle wyświetlało mi tak jak powinno tylko że na środku nic nie było widać po wyłączeniu ciągnika i włączenia go od nowa pokazywało mi na 2300 obrotów (pasek od obrotów jest w prawej części wyświetlacza). I na tym polega muj problem i mam pytanie czy da się coś z tym zrobić. (Jutro wżucę zdjęcie ja to wygląda po przekręceniu stacyjki
    • Przez Theprzemo205
      Witam! Posiadam kombajn claas cosmos z silnikiem cztero cylindrowym perkinsa. Do tej pory wszystko było ok. Z tlumnika zaczął lecieć bialawo niebieski dym jakby coś sie palilo. Po zgaszeniu musiałem poczekać trochę by go odpalic. Po odpaleniu silnik ładnie zaczol chodzić. Nic nie dymił ani nic aż po około 15 minutach znów zaczol schodzić z obrotów i dymić. Gdzie szukać przyczyny?
    • Przez stiepan
      Hey mam renówkę 103.54 i ostatnio wpatrzyłem się że na wskaźniku obrotów silnika w miejscu gdzie zmienia się liczba motogodzin to na ostatnim miejscu (licząc od lewej) zmienia się na trójkącik lub kwadracik co to oznacza?


×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v