MIKOLAJ276

Udoskonalenia w Zetorze

Polecane posty

MIKOLAJ276    84

Witam wszystkich.

Postanowiłem założyć taki temat, gdyż każdy z nas ma pewne pomysły by ulepszyć nasze zetorki i poprawić komfort pracy :D

Sam mam kilka pomysłów ale niewiem czy są one wykonalne, a jak sa wykonalne to jak je wykonać ;)

Myślał ktoś z was by zrobić dźwignię od zmiany biegów po prawej stronie ?? ktoś już miał taki pomysł ale niewiem czy to mu sie udało.

Lub podnośnik by działał na potencjometr ?

Mam nadzieje że mnie nie skrytykujecie za ten temat :)


ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
padre1989    10

moim zdaniem Zetor mowimy o modelach 5x11 do 73xx jest zrobiony idealnie i dla mnie do przerobienia tam nic nie ma jedynie moge sie z toba zgodzic co do proby zmiany lewarka biegow to moze by bylo udogodnienie a po za tym wszystko tak jest gitarka i ta prostota wykanania ma swoj urok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MIKOLAJ276    84

Tak chodzi mi o te modele.

Jak ktoś ma jakiś pomysł jak to zrobić to mógł by sie wypowiedzieć.

napewno jest coś co można zmodernizować

Mnie korci żeby zrobić zewnetrzne sterowanie podnośnikiem


ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

jacus    194

to proste-kawalek wygietego plaskownika z otworem, dodatkowa nakretka i po problemie-plaskownik ze starego tapczanu idealnie pasuje :P ,


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sollter    0

czy ja wiem?

z tą dzwignią to tak dokońca nie ma jak mało miejsca żeby ją po prawej stronie mieć.

może nie mam racji ale jak ktoś by rozwiązanie znalazł to chetnie bym popatrzył jak to wygląda.

77xx mają orginalnie sterowanie zewnęczne podnośnikiem, więc do kazdego modelu seri UR1 to podejdzie.

te ciągniki w swej prostocie są genialne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetorki12    5200

Witam.Odnośnie podnośnika ja wyprowadziłem sterowanie ne zewnątrz zwykłym drutem 6 , zakończyłem gałeczką .Duże ułatwienie obsługi.


ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MIKOLAJ276    84

a mógłby ktoś podesłać link lub fotke jak wygląda te orginalne sterowanie na zewnątrz w 77xx ??

@zetorki12 mógłbyś pokazać jak to zrobiłeś ?

A co do dźwigni zmiany biegów to na pewno miejsce by sie znalazło albo by sie zrobiło na nią miejsce.

Edytowano przez MIKOLAJ276

ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetorki12    5200

http://www.fotosik.p...a37ebbea95.html

 

sterowanie w stylu zetorów x320,x340 tylko uproszczone.Przewierciłem dziurę w płaskoniku od podnośnika (trzeba uważać żeby była w odpowiednim miejscu tzn. żeby później nie ograniczała ruchów tego płaskownika czyli nie za wysoko i nie za nisko) drut 6 z jednej strony zagięty na końcach nagwintowany, przewierciłem dziurę w tylnej ściance kabiny przez którą wychodzi drut i w skrócie to tyle.

Edytowano przez zetorki12

ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MIKOLAJ276    84

Dzięki panowie za fotki :D sprawe z podnośnikiem mam już jasną

A co do dźwigni zmiany biegów to ciekawe czy musiał sie pochylać do przodu żeby bieg zmienić ?


ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    1072

z dzwignią od biegów nic nie kombinuj... ma mały skok, a po pierwsze to bedzie się tobie pałętać pod nogami... no i jak zrobisz ją z prawej strony to będziesz ganiał biegi po całej kabinie, bo to tak samo jak ze zmianą dzwigni w ciężkich ursusach od polowych szosowych ( z lewej strony) w C-385 kiedyś były miedzy nogami, mam teraz taką i odnoszę wrazenie, ze wygodniej zmienia się biegi jak jest pomiędzy nogami niż z boku... mały skok, nie trzeba się wyginac i wychylac...


"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil1998    86

Ja mam rewers w 7745 i był po lewej stronie,ale tata uciął i przerobił żeby była na środku. Jest to całkiem wygodne kiedy np podnosze tura (prawa ręka), to drugą ręką zmieniam rewersor. Jeśli kręcę kierownicą (lewa ręka), to rewers zmieniam prawą :D Mogłaby być kapke dłuższa,bo trzeba sie troszkę schylić

Co do sterowania TUZ'em z zew moge wrzucić foty jak to jest u mnie :D

Edytowano przez Kamil1998

Ursus c-330 Zetor Proxima 65 Zetor 7745 Zetor Proxima Plus 100

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MIKOLAJ276    84

Może i macie racje :P jak bym ją przerobił to musiałbym z nią po całej kabinie latać <_<

@Kamil1998 jak możęsz to wstaw :D zamierzam sie w sobote wziąść za te sterowanie tuzem


ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MIKOLAJ276    84

Musze koniecznie zrobić te zewnetrzne sterowanie tuzem :D

jakby ktoś miał jakiś pomysł żeby coś ulepszyć w zetorze to prosiłbym o podzielenie sie pomysłem :D


ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MIKOLAJ276    84

Mam takie pytanko do was :D

Mam w swoim zetorze dwie predkości wałka wom, i chciałbym do niego założyć rewers, wiecie może jak to zrobić i ile to bedzie kosztować ??


ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez krzychu652
      Witam. Mam Pytanie odnośnie przednich mostów w zetorach. Czym się różnią mosty krzyżakowe - zetorowskie od mostów Carraro? W których rodzinach modeli jakie były stosowane mniej więcej? Chodzi mi głównie o serie 52xx-72xx, 33xx-73xx i Proximy te mniejsze.
    • Przez wel
      Witam. Mam pytanie czy miał ktoś do czynienia z zetorem z silnikiem Martin, co to za silnik i z jakiego kraju pochodzi. Czym się różni od zwykłego i czy warto taki kupić?
    • Przez chwiolas
      Panowie sprawa wygląda tak: rano podniosłem podnośnik i za nic w swiecie nie mogę go juz opuścić. Dodam że chciałem kiprować przyczepę z tym podniesionym podnośnikiem i nie da się.
       
      Czy coś sie zacieło?Bo pompa jest chyba ok,bo jak zgasze traktor to oczywiście podnośnik puszcza(tak się działo już od dawna-wiedziałem o tym) i po pewnym czasie opuści sie,ale jak tylko odpale traktor to podnosi sie spowrotem.
       
      Pomoże ktoś????
    • Przez Soltys85
      Witam!! Wiecie moze jak ustawic zapłon w Zetorze 8045?? Jak ustalic GMP? Nie widac zadnych znakow...
    • Przez bopietras
      Panowie mam pytanie czy takie podłączenie tura w moim zetorze 7745 bedzie prawidłowe? Przy podłączeniu do szybkozłaczy z tyłu tych 0,1,2 trzeba bedzie chyba przestawiac dzwignie w kabinie za kazdym razem? Może wie ktos jak to podłaczyc zeby było dobrze?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.