Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam,

 

Chciałbym się dowiedzieć jakie macie ciśnienie smarowania silnika w waszych case'ach. Zamontowaem ostatnio manometr w kabinie który wskazuje aktualne ciśnienie smarowania oleju w silniku. Wskazuje mi na zimnym 4 bary przy obrotach 700obr/min zaś na rozgrzanym około 2 bary przy 700 obr/min. Wydaje mi sie że to trochę mało i czeka mnie wymiana panewek i szlif wału :( Czy ktoś wymieniał już łożyska korbowe w case 4230?

Opublikowano

Manometr wkręcasz zamiast czujnika ciśnienia oleju. Jak chcesz mieć jednocześnie obydwie rzeczy musisz mieć odpowiedni króciec który to umożliwi.

Oznacza to, że trzeba znaleźć przyczynę ;) .

Może być zużycie-uszkodzenie pompy oleju lub zaworu przeciążeniowego, zużycie elementów wału i panewek lub inne nieszczelności, zużyty lub kiepski olej.

 

@Komand19 a jakie masz ciśnienie na rozgrzanym oleju na wyższych obrotach?

Ale od razu napisze nie szukaj dziury w całym. Nic nie dłub bo nie ma po co. Ciśnienie dobre. A skąd wiesz jakie będzie po remoncie.

Opublikowano (edytowane)

Na rozgrzanym silniku i obrotach nominalnych tj 650-700obr mam niecałe 2 bary, gdy go przygazuję do 1100obr to podchodzi do 3,5-3,8 bara. Moim zdaniem na wolnych obrotach cisnienie poniżej 2 bar grozi prędzej czy później przycieraniem sie podzespołów silnika. Olej wymieniałem niedawno, obecnie jeżdzę na Turdusie 15W40.

Edytowane przez komand19
Opublikowano

Ok dzięki za odpowiedzi. W ciagnikach typu Ursus cisnienie poniżej 2 bar kwalifikowało się do rozebrania silnika, bynajmniej tak miałem w mf 255. Na rozgrzanym silniku po podłaczeniu manometru miałem 1,8bara, po rozebraniu silnika okazało się że panewki na wale były mocno zuzyte, po remoncie mam nawet na rozgrzanym silniku ponad 3,5 bra ana obrotach jałowych.

Opublikowano

Kolego jest to dobre ciśnienie czujni zapala kontrolkę jak jest poniżej 1 bara, powinno być napisane na odwrocie, przy c 360 jest to 1,2 bara. Możesz też dla spokoju podnieść obroty biegu jałowego, ja przy swoim mam tak na poziomie 800 -840 obr/min. Wszystkie nowe ciągniki z tego co zauważyłem mają na poziomie 900 - 950 obr/min nie niżej. W MF 255 jak i c 360 3p dla dobrego silnika kiedyś miałem dane takie:

UKŁAD SMAROWANIA SILNIKA

Rodzaj: pod ciśnieniem i rozbryzgowy

Ciśnienie oleju przy prędkości obrotowej silnika 2000 obr/min i temp. oleju 77°C: 2,76 bar

Ciśnienie oleju przy prędkości obrotowej biegu jałowego: 1,38 bar

Posiadałem kiedyś też 4240 to przy pełnym rozgrzaniu czyli w czasie ciężkiej pracy spadało do poziomu 1,2 bara i nic się złego nie działo, kontrolka nawet nie za pyłgła. Zauważyłem również różnicę w pomiarze pomiędzy wkręceniem manometru bezpośrednio w blok a za pośrednictwem węża cienkiego przekroju o dł. około 2 m, oczywiście na wężu było niższe,prawdopodobnie powodowała to lepkość oleju i związane z nią tarcie o ściany przewodu, na przewodzie większego przekroju problemu nie było. Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez szop01
      Witam wszystkich forumowiczów.
      Posiadam ciągnik Renault Ares 630 125 km i ostatnio pojawił się problem.
      Po odpaleniu ciągnika z odmy olejowej i korka wlewu oleju leci coś takiego jak para wodna i jest to bezwonne.
      Jaka może być tego przyczyna?
    • Przez kamil000
      witam, potrzebuje pilnej pomocy w sprawie zetora 7211, moim problemem jest wysokie ciśnienie oleju bo wynosi ono 6,5bar na zimnym czy ciepłym silniku/przy wysokich/niskich obrotach nie ma znaczenia, ciśnienie jest cały czas w tej granicy czyli stałe. Zakładałem dwa  zegary na każdym jest to samo, zakładałem nowy zawór ten przy pompie pod misko olejową to się zmniejszyło właśnie na 6,5bar z 7bar(na starym zaworze). Wiem jednak że takie ciśnienie to na zdrowie mu nie idzie, dlatego moje pytanie co może być nie tak? dodam że takie ciśnienie w silniku mam po kapitalnym remoncie.
    • Przez Blusik
      Witam 
      Mam pytania jaka podkładka ma znajdować się pod korkiem zlewu oleju w silniku 1hc102 chodzi mi o średnice.
      Jak również o gwint jaki jest w pompie pz63a ponieważ musze odkręcić wąż.
       
      Pozdrawiam 
    • Przez Manio221
      Mam pytanie znalazłem silnik do MF 2620 od kombajnu class senator typ silnika Perkins A6. 354,4 czy będzie pasował? Proszę o pomoc. Niby takie same typy silników  😉
    • Przez Darek43
      Witam mam problem z ciśnieniem oleju po remoncie zapala się kontrolka od oleju A przed nie paliła się czy to może być wina pompy  olejowej.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v