Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

-Hipol6 do skrzyni i tylnego mostu 25l. W instrukcji piszę ze jak przy pracy podnośnikiem w terenie górskim to 31l :)

Opublikowano (edytowane)

Witam.

Wywiało mi trochę oleju w skrzyni w moim 3p po dziadku i pojechałem do sklepu go dokupić. Śp. dziadek lał orlenowski olej agro gl-4 i tu jest problem bo w mojej okolicy nie ma takiego oleju i pan w sklepie dał mi też orlenowski tylko jakiś expand oil powiedział że te oleje można śmiało mieszać. Czy tak naprawdę jest, można mieszać te oleje? Parametry mają niby te same.

Dla uproszczenia wrzucam zdjęcie tego nowego oleju.

Przy czym parametry mają te same lepkość 80w90 norma gl-4, ale z tyłu na etykiecie niem nic wspomnianego o maszynach rolniczych.

post-18118-0-81683900-1368632234_thumb.jpg

post-18118-0-08987200-1368632352_thumb.jpg

Edytowane przez Magiko
Opublikowano

Podobnie mówił waść ze sklepu, z tyłu tam na etykiecie jest napisane że do samochodów osobowych i ciężarowych a nic nie jest wspominanie o maszynach rolniczych. Czyli mówisz że na dolewkę może być?

Opublikowano (edytowane)

OK. Dzięki wszystkim za pomoc. Jak to mówią kto pyta nie błądzi ale jak coś się spieprzy to tu wrócę :)

Edytowane przez Magiko
Opublikowano

Koledzy właśnie kupiłem Hipol do skrzyni biegów , (teraz mam tylko ok16 l oleju zmieszanego z tawotem :P taką miksturę sporządził mój dziadek kiedyś ale że połowa wyciekła przez wałek sprzęgłowy to przestało podnosić) więc wkońcu chcę wymienić. Problem w tym że nie wiem czy poprostu spuścić olej i wlać nowy, czy przed tym jakoś wypłukać resztki mazi która jest na dnie skrzyni i dopiero wlać nowy, jakieś pomysły ? :wacko:

Opublikowano

pod skrzynia są dwa korki spustowe.jednen w skrzyni a w drugi w tylnym moście.Wypłukać by się przydało do taki syf jaki tam jest to mała bania! A i jeszcze dobrze jest wymienić filtr pompy bo na bank jest zasyfiony.

Opublikowano

filtr pompy jest czyściutki bo ostatnio wszystko rozbierałem i czyściłem, teraz zalałem nowy olej i dalej nie chce podnosić,jak stane na belce to ładnie podnosi no i szybciej niż wcześniej,ale kosiarke musze dużo gazować i ledwo dźwignie. Pierścienie w tłoku mam nowe i tylko leciurtko opada jak zgasze ciągnik. Oringi w pompie mam wymienione i zawór wyczyszczony. Jedyne co mnie martwi to ten króciec co wczodzi do tależa pompy, wcześniej był sklepany i nie było oringa,teraz go wyprostowałem i wstawiłem nowy oring ale nie mam pewności co do tego. Kiedyś i na takim sklepanym podnosił więc nie wiem co może być,chyba pompa by tak ''nagle'' nie padła

Opublikowano

niestety manometra nie mam jak załatwić, gniazdo hydrauliki wcześniej nie działało,teraz jak sprawdzałem okazało się że daje ciśnienie, pompa wyje i troche przydusza silnik na wolnych obrotach, pompe oleju mam starą wiem że już jest zużyta ja tylko ją wyczyściłem i wymieniłem oringi, dzisiaj ściągłem plecak troche samemu ciężko ale jakoś dałem rade, zabrałem się za wymiane oringów w rozdzielaczu ale jutro musze kupić komplet żeby zrobić jak należy, jutro sprawdze też kompresorem czy przewody są całe. Jak czyściłem zawór przy pompie to go rozkręciłem i przedmuchałem powietrzem a później dobrze dokręciłem, teraz już nie wiem czy może go przestawiłem bo wyczytałem w książce Sam naprawiam że trzeba go wyregulować

Opublikowano

Chciałem się zapytać czy po wlaniu superola do skrzyni coś mogło by się stać ? Te pytanie zadaje bo wujek mechanik mówił mi że jak był pierwszy przegląd techniczny po zakupie c-360 mechanicy mówili że hipol jest zły i lepiej zalać superolem Bo chciałbym wymienić olej i się pytam co by było dobre HIPOL czy SUPEROL

Gość Profil usunięty
Opublikowano
Te pytanie zadaje bo wujek mechanik mówił mi że jak był pierwszy przegląd techniczny po zakupie c-360 mechanicy mówili że hipol jest zły i lepiej zalać superolem

Znam dobrze tamtejszych mechaników gwarancyjnych, byle co mówili i byle jak robili. ;[

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Zgadza się, zawsze to olej, kiedyś też te oleje nie były takie jak teraz, ale polecanie oleju silnikowego do przekładni przez mechanika gwarancyjnego, no przepraszam ale zakrawa na kretynizm.

Opublikowano (edytowane)

I tu się sprawa zamyka. Niech się ten olej nazywa jak chce byle był olejem przekładniowo-hydraulicznym.

Te ciągniki maja dzisiaj po 40 lat, hulały na hipolu i jakoś dotrwały. To prosta, toporna skrzynia. Do niej został stworzony hipol czy podobne.

Podaj konkrety. Które ciągniki?

Edytowane przez seweryn20

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Ursusc385
      Zeby chodziło leciutko wystarczy załozyc przedłouzke do tego co wychodzi od silnika
      i załozyc łancuch jutro przesle zdjecia
    • Przez silver90
      Witam mam pytanie czy ktoś z was wlewał do ursusa c360 do skrzyni olej Jasol utto 10w30. Chciałbym go tym zalać żebym mógł wywracać  przyczepy nim i moim drugim ciągnikiem który chodzi na tym właśnie oleju. Co wy o tym sądzicie? Proszę o odpowiedzi. 
    • Przez Davidastra
      Witam panów mam następujący problem w moim 3p podczes pracy z womem np . prasą czy rotacyjna powyżej 1000 - 1200 obrotów silnika słychać dziwny odgłos przypomina odgłos pracujących bębnów kosiarki rotacyjnej no może jest troche tępszym odgłosem .Tylko podczas cięższej pracy WOM - em Kolega stwierdził że tak ma ten typ Ale mi się to niepodoba Dodam że wszystko sprawnie działa i lekko wskakuje WOM .
    • Przez Facundoo
      Witam. Panowie potrzebuje porady. Zrobiłem remont kapitalny skrzyni biegów w swoim 3P. Remont robiłem sam, wymienione zostały wszystkie koła zębate,wałek głowny i pośredni oraz oba wałki sprzęgłowe i wszystkie łożyska. Części pochodziły z czasów PRL. Po złożeniu wszystkiego pojawił się problem stuków na biegu jałowym. Obstawiałem,ze problem był w kole podwójnym od wstecznego biegu, rozjechałem ciągnik,wymieniłem to koło ale problem pozostał. Pytanie do was, miał ktoś może podobny problem i jak go rozwiązał? Tylko nie piszczcie, że łożyska sie rozleciały,albo igiełki na wałku sprzegłowym itd bo nie w tym jest rzecz. NA biegu jałowym oprócz wałka sprzęgłowego 1 stopnia pracują jeszcze koło stałego zazębienia, oraz dolna 2 z kołem podwójnym od wstecznego biegu. Koło podwójne wykluczam bo wymieniłem i nic to nie dało. Zostaja 2 koła i wałek. Ktoś miał podobnie ?
    • Przez kacperdw
      Witajcie,
      Mam problem ze skrzynią biegów w ciągniku ursus c360. 
      Początkowo myślałem że to wina łożysk ale gdy wymieniłem wszystkie łożyska w skrzyni to pojawiło się głośnie grzechotanie. Wszystkie łożyska wydawały się być w niezłym stanie, z wyjątkiem łożysk na trybach biegu wstecznego. Myśle że grzechotanie pojawiło się w momencie wyeliminowania luzów między trybami (po wymianie łożysk). 
      Następnie, aby nie rozbierać skrzyni w nieskończości, postanowiłem wymienić wszystkie wałki i tryby w skrzyni. Zgrzytanie zostało. Pojawia się ono na biegu jałowym a ustaje w momencie wciśnięcia sprzęgła. Po uruchomieniu skrzyni da się wyczuć (przykładając rękę do obudowy), że drgania pojawiają sie w okolicach trybów biegu wstecznego.
      Wszystkie części są nowe i oryginalne firmy ursus.
      Proszę o nakierowanie na ewentualną przyczynę hałasu, szczególnie tych którzy uporali się z podanym problemem.  
      Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v