Skocz do zawartości

Porównanie opon


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano
ja proponuje Klebera lub Firestony. Mam Klebera i 1500 tys godz zrobione na nich a opony wygladaja na ponad 90% ciagnik chodzi tez troche po drodze w transporcie na trasach do 30 km w jedna strone.

Klebery jakoś faktycznie słabo sie zużywają :o

 

Nie chce chwalić dnia przed zachodem słońca ale jak narazie jestem bardzo zadowolony z tureckiej taniochy, czyli opon Petlas :D szokują mnie przyczepnością, zapewne dość miękka guma i wysokie klocki dają tak dobry efekt. Narazie nikomu nie polecam bo za krótko mam i nie wiem jak z trwałością osnowy ale licze że troche posłużą ;)

 

PS: Używał ktoś kiedyś węgierskich RumaGuma? Jak szybko sie przewietrzyły? :D Dodam że kiedyś szły na pierwszy montarz do ciężkich Ursusów.

Opublikowano
Klebery jakoś faktycznie słabo sie zużywają ;)

 

Nie chce chwalić dnia przed zachodem słońca ale jak narazie jestem bardzo zadowolony z tureckiej taniochy, czyli opon Petlas :o szokują mnie przyczepnością, zapewne dość miękka guma i wysokie klocki dają tak dobry efekt

 

mam Petlasy przy C330. 560 zł/szt. bodajże :D

Opublikowano

ukrainskie dnieproszina i turecki bkt-na wysypisko.wegierskie taurus-bdb,francuskie danubiana-srednio,izraelskie alliance dobre polskie kormorany radialki przecieraly detki i pekaly boki a bieznika zostalo sporo.wszystko z wlasnego doswiadczenia,rocznie robie ponad 1000 mtg w roznych warunkach-asfalt,las piasek glina.

Opublikowano

Piszecie ze jedne się zużywają szybciej a inne wolniej, według mię to nie zależy od marki,znam gości który ma JD nakręcił 2000mg i opony do wymiany a jeździł w transporcie a ja mam MTZ mam 2900mg i opony maja jeszcze 50% wiec to zależy od tego jak kto eksploatuje swoje pojazdy kto jeździ więcej po polu temu dłużej będą służyć,taka jest moja opinia.

Opublikowano

Dla mnie michelin.Ale w swoich ciągnikach mam Stomil-olsztyn i Dębice.W c 360 po 1700 mtg tylne opony an 21 praktycznie wcale sie nie zuzyly,wiec dla mnie to tez porządne opony,i jeszcze współpracuja z Michelin hhehe.

Opublikowano

Ja przy c-330 mam jedną opon która ma jak się nie myle 25 lat. Ciągnik nabił przez ten czas ok 6500 mth ale bardzo mało jeżdzi po ulicach. Praktycznie od 10 lat rocznie to moze pare km po asfalcie przejedzie. Bieżnika jest już co prawda bardzo mało ale opon nadaje się jeszcze jak najbardziej do użytku. Guma jest popękana ale płutna trzymają. Nie to co w nowych oponach które kupuje do c-360. 4-5 lat i opon trzeba wymienic. Ale nie dlatego że jest "łysa" tylko dlatego że cała opon popęka tak że dętka wychodzi na wieszch.

Moim zdaniem opony rolnicze które są aktualnie produkowane nie mają żadnego startu do tych z przed kilkudziesięciu lat.

Opublikowano

ja w mf mam mitasy i jak dla mnie są na pewno lepsze od Dębicy

Opublikowano

Jak dla mnie michelin wolno się zdzierają, dobra jest na nich przyczepność. Na nich mój kolega przepracował 2000 mtg i jeszcze są w dobrym stanie.

Opublikowano
Jak dla mnie michelin wolno się zdzierają, dobra jest na nich przyczepność. Na nich mój kolega przepracował 2000 mtg i jeszcze są w dobrym stanie.

Jeśli ktoś ma ciągnik, który jeździ z prędkością 40 i więcej to niestety ale trzeba patrzeć na komfort jazdy, a tym bardziej jeśli się jeździ nie tylko w polu ale także po drogach:) Tzw kwadratura koła nie jest wtedy wskazana...czasami nawet amortyzacja kabiny lub przedniej osi nie pomoże;d Osobiście posiadam w ciągniku JD opony Good Year z tyłu a z przodu Michelinki....z opowiadań kolegów wiem, że najlepsze opony to Pirelli:)

Opublikowano

Jakie opony polecicie do URSUSA 914 na przód, tam idą opony o wymiarach 12.4 24R Tylko byśmy dobrze się zrozumieli chodzi mi o markę opon bo miałem nowe Barumy i pękały potem MITASY i to samo opony były 8 płócienne, aha traktor chodzi przy turze wiec jest obciążenie na te koła spore. Polecano mi jeszcze jakieś izraelskie, ale marki już nie pamiętam niby 12 płócienne. Może wiecie coś więcej o nich. Pomóżcie wybrać coś dobrego bo średnio co 1,5-2 lat zmieniam opony z przodu ale nie z powodu zużycia tylko pęknięć.

Opublikowano

@farmer40

W zetorze z turem mam opony Kormoran AN25 od 5 lat i wszystko z nimi w porządku, ładowacz służy do usuwania obornika z chlewni więc jest mocno obciążony i opony bez problemu wytrzymują.

Opublikowano

farmer40 właśnie musisz zwrócić uwagę na ilość płucien 8 to standard ale bez tura ,tur daje obciążenie i nie wystarcza te 8 płucien. Miałem podobnie na tyle ciągnika 3 opony po 8 i co popękały po bokach ( w 1 rok) po założeniu 12 płuciennych problem zniknął (a raczej się nie pojawił)

 

PR-oznacza liczbę płucien

 

np 8 PR-oznacza 8 płucien

 

Więc nie kieruj się marką ,a ilością PR

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez adikpl1
      Czy wiecie jak porównać opony zwykłe do niskoprofilowych na podstawie numeru np czemu będzie odpowiadał rozmiar 13.6R24
      w niskoprofilowych, albo 14,9R24
    • Przez Czarek525
      Witajcie. Planuję zakup nowych opon o rozmiarze 16,9R34 (420/85R34). Zastanawiam się nad takimi modelami : Alliance Agristar II, SEHA AGRO 10, Ascenso TDR 850 i ewentualnie BKT AGRIMAX RT855.
      Posiada ktoś takie opony ? Jak trzymają rozmiar ? Jak z samooczyszczaniem się z gliny i ziemi ?
      Jakie polecacie opony z niższej ewentualnie średniej półki cenowej ?
    • Przez Radek11111
      Witam, potrzebuje pomocy. Prowadzę firmę budowlaną, która zajmuje się również robotami ziemnymi. Do transportu urobku zakupiłem ciągnik new holland t7550 oraz przyczepę wywrotkę meiller kipper 18t ( potrzebuję wywrot na trzy strony z racji pracy na drogach). W przyczepie opony ciężarowe 385/60 r22,5 piasta 280mm. Wystarczy że jest trochę mokro albo miękko i ciągnik z przyczepą zakopuje się. Z jednej strony usłyszałem że przyczepa samochodowa za mało naciska na ciągnik ( z tym nie jestem w stanie nic zrobić ), z drugiej usłyszałem że problemem są opony ciężarowe. Moje pytanie jest takie czy da radę założyć oponę rolniczą do felgi ciężarowej i czy przy mojej feldze 11,75 szerokości da coś założenie opony rolniczej szerokości 400 czy może przy tej dmc przyczepy ta opona i tak jest za wąska ? Zastanawiam się jeszcze nad kupnem felg 22,5x14 i wtedy opona 500/60 ? Czy może ktoś miał taki problem i podpowie jak sobie z tym poradzić ? Z góry dziękuje za podpowiedzi. 
    • Przez Dawix321
      Cześć, czy ktoś w was może ma u siebie w ciągniku któryś z wymieninych opon: 
      - Kabak 
      - Ozka 
      - MRL 
      Zaoferowano mi takie do Zetora potrzebuje je w rozmiarze 16.9 R34 i zastanawiam się, na które się zdecydować. Może sami macie u siebie takie założone, lub ktoś z waszej rodziny czy znajomych i moglibyście krótko opisać czy warto na któreś z nich się zdecydować.  Dodam, że wszystkie są 14-sto płucienne. Pozdrawiam! 
    • Przez kuna9977
      Czy ktoś ma doświadczenie z tanimi oponami np. Oska, ascenso. Jaką tanią firmę byście polecili do KOMBAJNU za oske 2500 netto, petlas 2600  a np. używana trelleborg 1500-2000 tyś sztuka bieżnik mniej niż 50% jak uważacie lepiej kupić używaną markową czy tanią nową. Używek jeszcze nie byłem jechany oglądać więc też nie wiadomo jak wyglądają czy nie są popękane kupując nowe dołożę 1000-2000 za dwie. Petlas mam w rozrzutniku 3 rok i nic się nie dzieje 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v