Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W Fendt'cie 711 padłu mi czujnik poziomu płynu chłodniczego i co 120s pojawia się komunikat, Po odłączeniu go komunikat pojawia się tylko przy odpalania . Da radę jakoś sztucznie zastąpić czujnik aby nie wyświetlało komunikatu ?

Opublikowano

Oczywiscie ze trzeba dac opornik, przeciez bez tego nie dzialala by funkcja diagnozy. Jednak zastanawiam sie czy nie lepiej wymienic jest czujnik na nowy. Jesli wszystko ze wzgledow oszczednosciowych czy moze i innych bedziemy omijac, to nie widze sensu kupna takiego ciagnika gdzie poprzez diagnoze mozna natychmiast wykryc usterke i zapobiec powazniejszym awaria.

Opublikowano (edytowane)

Ile by nie kosztował... w końcu chodzi tutaj o zapobieżenie przegrzaniu i kompletnej awarii silnika. Wtedy z pewnością koszty będą niewspółmiernie większe. Niestety ale przy kupnie każdego urządzenia trzeba się liczyć z naprawami a co za tym idzie z kosztami. A co będzie jak "padnie" skrzynia Vario? Wtedy ze względu na koszta zaprzężesz do ciągnika konia?

poza tym najpierw dokonał bym pomiarów czy to aby na pewno wina czujnika. Z dużym prawdopodobieństwem tak jest, ale mogą być to również problemy związane w wiązkami przewodów, szczególnie jeśli chodzi o ciągniki z lat 2000-2001.

Edytowane przez kosti68
Opublikowano

Fendt własnie jest z 2000r . Miałem też problem, że nie chciał załączyć elektromagnesu rozrusznika, dawał prąd a widocznie za słaby, działo się to głównie jak był ciepły. Założyłem tam przekaźnik i teraz nie ma tego problemu . Widocznie może coś jest z tą wiązką, jeżeli możesz to opisz mi jak bym mógł to posprawdzać i jak sprawdzić czy czujnik jest dobry - miernik uniwersalny posiadam .

Opublikowano

Chyba jednak nie wiesz jak złożona jest instalacja w tym ciagniku, tego nie da sie tak po prostu opisać, do tego potrzebne są schematy i położenie poszczególnych podzespołów, abyś w ogóle wiedział o czym mówię. Poza tym z cały opis zajal by pare godzin a ja niestety tego czasu nie posiadam.

Co do napraw, to moje zdanie jest takie, w razie awarii, zamiast przeróbek i improwizacji warto zlokalizować dana usterke i ja usunąć. Takie myślenie funkcjonuje tylko przez pewien czas, przy jeszcze większej ilości przeróbek pogubisz sie i juz trudno będzie określić co jest sprawne, co przerobione a co niesprawne. Tak wiedz najlepiej będzie wziąć materiały, schematy i doprowadzić ciągnik do jego oryginalnego stanu. Ale to jest tylko moje zdanie.

Opublikowano

Tak jak mówi poprzednik wymień czujnik bo takie omijanie to na krótko bo za X lat okaże się że aby doprowadzić ciągnik do stanu oryginalnego przewyższa wartość ciągnika, a co za tym idzie omijanie czujników może doprowadzić do większych kosztów aniżeli zakup czujnika jeżeli oczywiście on jest winowajcą całej sytuacji.

Opublikowano

-- połączono --

 

Witam

Mógłby ktoś zmierzyć jaki opór ma czujnik poziomu płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym w momencie kiedy jest odpowiedni stan płynu ?

Dotyczy fendtów Vario.

Z góry dziękuje

 

Potrzebuję tej rezystancji aby sprawdzić czy to na pewno awaria czujnika. Prac w polu nie mam wiec zabrałem się trochę za ciągnik, znalazłem kilka poprzecieranych kabli , np przyczyną nie działania rewersu przy kierownicy był właśnie zerwany kabelek . I muszę się upewnić zanim kupię nowy czujnik (około 250 zł ) czy to właśnie on :)

Opublikowano

Jak ktoś pisał jest kontaktron który jest sterowany magnesem i 2 rezystory które wnioskując z pomiarów mają wartość 120 om i 390 om, 390 om jest połączony równolegle z kontaktronem zaś 120 om w szereg (więc aby za symulować dobry stan do kostki trzeba podpiąć rezystor 120 om). Więc twierdzę jeżeli posiadasz czujnik to jest do naprawienia za kilka złotych i kilka minut pracy.

Opublikowano (edytowane)

Ten rezystor 120ohm to będzie dział gdy wsadzę go poprostu w piny  we wtyczce czy musi być podpięty czujnik i w kable przy wtyczce wlutować rezystor? Z tego co patrzyłem u mnie w ciągniku to na wejściu do czujnika jest 8V zgadza się ? Tyle powinno być czy 12V? I z tego co czytałem napięcie na wyjściu z czujnika przy dobrym stanie powinno byc 2.4v a przy pustym coś koło 5v zgadza się? I też uważam że ten czujnik jest potrzebny jak skarpeta w sandałach gdyż jest przecież wskaźnik temperatury. Dodatkowo nie wiem czemu ale mam takie zjawisko że gdy sprawdzam stan przed odpaleniem jest ok a po jest o wiele mniejszy i czujnik się załączał. Dolałem to na nastepny dzień rano wylewało się ze zbiorniczka też tak miewacie? podejrzewam zaworek zwrotny z nagrzewnicy ale chlodnice czyszczw nie grzeje się płyn sprawdzam raz na jakiś czas i nie ubywa ani nie przybywa. Proszę o odpowiedzi

Edytowane przez Groszek87
za mało napisałem

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez silver90
      Witam posiadam ciągnik same silver 90 i nie wiem jak działa czujnik sba. Jakby ktoś mi to wytłumaczył byłbym bardzo wcięczny.
    • Przez ReverS07
      Witam! 
      Mam kilka pytań. Co do czujnika temperatury w t25 to jest problem bo jak włączam masę to wskazówka się porusza, czyli chyba wszystko jest podpięte. Ale znów podczas jazdy wskazówka się nie rusza. Czy to wina czujnika bo napięcie w przewodach jest wszędzie i czy mogę kupić zamiennik w postaci czujnika wody do MTZ-ta?
      Z góry Dziękuje za Odpowiedź
      P.S. To jest czujnik wody do MTZ-ta

    • Przez Kawasaki
      zamiast czujnika orginalnego predkosci w case 5140 czy jest zamiennik oczywiscie dużo tanszy?
    • Przez RenJohn
      Witam, wie ktoś może gdzie znajduje się czujnik prędkości w John Deere 6610?
    • Przez Gamzi
      Dzień dobry. 
      Co to za czujniki? Jeden jest po lewej stronie pod kabina.
      Zdjęcie 1. Wtyczka jest odlaczona i we wtyczce jest włożony kawałek jakiegoś drutu- jakby czujnik pominięty i na krótko wtyczka wspiera. 
      Zdjęcie 2. Drugi czujnik nie wiem gdzie jest ponieważ z tylu wisi tylko wtyczka a czujnika nie widze. Sama wtyczka jest z tylu po lewej stronie wisi na wysokości mocowania górnego lewego silownika


×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v