Skocz do zawartości

Polecane posty

WHATEVER

LukasG55    0

W Fendt'cie 711 padłu mi czujnik poziomu płynu chłodniczego i co 120s pojawia się komunikat, Po odłączeniu go komunikat pojawia się tylko przy odpalania . Da radę jakoś sztucznie zastąpić czujnik aby nie wyświetlało komunikatu ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


LukasG55    0

Zapominałem dodać że mam zrobioną zworkę :P

Na jakiej zasadzie działa taki czujnik ? Może trzeba dać jakiś opornik itp ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


kosti68    16

Oczywiscie ze trzeba dac opornik, przeciez bez tego nie dzialala by funkcja diagnozy. Jednak zastanawiam sie czy nie lepiej wymienic jest czujnik na nowy. Jesli wszystko ze wzgledow oszczednosciowych czy moze i innych bedziemy omijac, to nie widze sensu kupna takiego ciagnika gdzie poprzez diagnoze mozna natychmiast wykryc usterke i zapobiec powazniejszym awaria.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


kosti68    16
Napisano (edytowany)

Ile by nie kosztował... w końcu chodzi tutaj o zapobieżenie przegrzaniu i kompletnej awarii silnika. Wtedy z pewnością koszty będą niewspółmiernie większe. Niestety ale przy kupnie każdego urządzenia trzeba się liczyć z naprawami a co za tym idzie z kosztami. A co będzie jak "padnie" skrzynia Vario? Wtedy ze względu na koszta zaprzężesz do ciągnika konia?

poza tym najpierw dokonał bym pomiarów czy to aby na pewno wina czujnika. Z dużym prawdopodobieństwem tak jest, ale mogą być to również problemy związane w wiązkami przewodów, szczególnie jeśli chodzi o ciągniki z lat 2000-2001.

Edytowano przez kosti68

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

LukasG55    0

Fendt własnie jest z 2000r . Miałem też problem, że nie chciał załączyć elektromagnesu rozrusznika, dawał prąd a widocznie za słaby, działo się to głównie jak był ciepły. Założyłem tam przekaźnik i teraz nie ma tego problemu . Widocznie może coś jest z tą wiązką, jeżeli możesz to opisz mi jak bym mógł to posprawdzać i jak sprawdzić czy czujnik jest dobry - miernik uniwersalny posiadam .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kosti68    16

Chyba jednak nie wiesz jak złożona jest instalacja w tym ciagniku, tego nie da sie tak po prostu opisać, do tego potrzebne są schematy i położenie poszczególnych podzespołów, abyś w ogóle wiedział o czym mówię. Poza tym z cały opis zajal by pare godzin a ja niestety tego czasu nie posiadam.

Co do napraw, to moje zdanie jest takie, w razie awarii, zamiast przeróbek i improwizacji warto zlokalizować dana usterke i ja usunąć. Takie myślenie funkcjonuje tylko przez pewien czas, przy jeszcze większej ilości przeróbek pogubisz sie i juz trudno będzie określić co jest sprawne, co przerobione a co niesprawne. Tak wiedz najlepiej będzie wziąć materiały, schematy i doprowadzić ciągnik do jego oryginalnego stanu. Ale to jest tylko moje zdanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sadek    448

Tak jak mówi poprzednik wymień czujnik bo takie omijanie to na krótko bo za X lat okaże się że aby doprowadzić ciągnik do stanu oryginalnego przewyższa wartość ciągnika, a co za tym idzie omijanie czujników może doprowadzić do większych kosztów aniżeli zakup czujnika jeżeli oczywiście on jest winowajcą całej sytuacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rolnik1973    1272

Puki jest temp w normie to jest i płyn. Ten czujnik to po to by kasę zarabiać przez fabryki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach



LukasG55    0

-- połączono --

 

Witam

Mógłby ktoś zmierzyć jaki opór ma czujnik poziomu płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym w momencie kiedy jest odpowiedni stan płynu ?

Dotyczy fendtów Vario.

Z góry dziękuje

 

Potrzebuję tej rezystancji aby sprawdzić czy to na pewno awaria czujnika. Prac w polu nie mam wiec zabrałem się trochę za ciągnik, znalazłem kilka poprzecieranych kabli , np przyczyną nie działania rewersu przy kierownicy był właśnie zerwany kabelek . I muszę się upewnić zanim kupię nowy czujnik (około 250 zł ) czy to właśnie on :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

asharot    176

Nie mam Fendt-a ale czujniki poziomu płynu przeważnie są to tzw. wyłączniki kontraktonowe sterowane polem magnetycznym które nie posiadają rezystancji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach




Sadek    448

Jak ktoś pisał jest kontaktron który jest sterowany magnesem i 2 rezystory które wnioskując z pomiarów mają wartość 120 om i 390 om, 390 om jest połączony równolegle z kontaktronem zaś 120 om w szereg (więc aby za symulować dobry stan do kostki trzeba podpiąć rezystor 120 om). Więc twierdzę jeżeli posiadasz czujnik to jest do naprawienia za kilka złotych i kilka minut pracy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

LukasG55    0

Czyli wnioskując z tego czujnik jest dobry bo wskazywał właśnie 120 om. Teraz będzie trudniej, sprawdzić jaka jest przyczyna wyświetlania błędu .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sadek    448

Trzeba odnaleźć te przewody przy sterowniku i sprawdzić ich ciągłość.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach



Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez lukaskurp
      Witam, do podobnego tematu się nie dokopałem a sprawa pilna więc, kilka dni temu padła mi pompa wodna więc przy jej wymianie postanowiłem naprawić wskaźnik wody bo fałszował. termostat był uszkodzony więc go wymieniłem na nowy lecz nieco inny. stary miał sprężynę u dołu, od strony pompy a klapka otwierała się do góry zgodnie z kierunkiem tłoczenia wody do chłodnicy. W nowym termostacie aby klapka otwierała się do góry trzeba go zamontować sprężyną do góry i tu moja wątpliwość, bo przecież wtedy woda z małego obiegu niema kontaktu bez pośrednio ze sprężyną która odpowiada za otwieranie i zamykanie go. Więc jak ktoś montował niech się podzieli swoimi wnioskami.
      Następna sprawa, mianowicie wymieniałem owy czujnik od temperatury i w agromie dali mi drugi troche inny ale gwint pasował, jednak skala się nie zgadzała, czujnik miał 50 stopni a na zegarze 100 ale dołożyłem opornik i grało. ale przy montażu zerwałem gwint i kupiłem drugą kopułkę i nowy czujnik od c385 w grene i jak go podłączyłem to jeszcze gorzej, w 30 stopniach zegar pokazuje 100 stopni. A to tego tu opornik za bardzo nie pomaga bo skrajne wartości rezystancji są dość blisko i jak dołożę odpowiedni opornik to zegar jak zimna woda to pokazuje 70 stopni, jak gorąca to 90 stopni więc ciężko rozróżnić kiedy jest ok a kiedy się przegrzewa.
      proszę o jakieś rady
       
      ciągnik ursus c-385
    • Przez tata1
      Witam
       
      Kupiłem nowy czujnik poziomu paliwa do baku w 914 i jak testowałem "na sucho" to ruch pływaka pokrywał się z ruchem wskazówki, ale jak założyłem do baku to chodzi jak chce, najczęśniej na pełnym dochodzi do 2/3 a pozatym to najczęściej 1/3, gdzie szukac przyczyny?
    • Przez grzesiek1524
      Witam ;)Może ktoś miał juz taki przypadek w tym typie fendta, otóż w zbiorniczku płynu chłodniczego zbiera mi się olej gęsta brązowa i tłusta maź, ciągnik temperaturę płynu trzymą dobrą, nie tworzy się cisnienie w zbiorniczku wyrównawczym, ostatnio tez sprawdzałem chłodniczkę od filtra oleju bo słyszałem że to może tez ona puszczać olej ale chłodniczka jest dobra, więc co waszym zdaniem może być za przyczyna????? Uszczelka pod którąś głowicą?(i jak to sprawdzić?) Czy coś innego? i powiem jeszcze że zrobiłem juz z ponad 100 mtg i musiałem dolać z 3,5 litra oleju Proszę o jakąś podpowiedź bo nie wiem co robić... Z góry dziękuję
    • Przez macko25
      czy ktoś wie gdzie mozna kupić czujnik od obrotomierza bo zegar mi nie pokazuje obroty silnika jakie mam a nie wiem gdzie szukać a numer katalogowy jest taki RE23375 i nigdzie w internecie nie moge źnaleśc a pisałem do serwisu john deere i zaden mi nie odpisał a napewno w jakiś ciągnikach jest taki sam silnik czy czujnik
    • Przez Klubowicz52
       
      Mam taki problem w ciągniku Deutz Fahr Agrotron K420:
      Po odpaleniu włącza się alarm i wyświetla się komunikat błąd czujnika siedzenia, nie można w ogóle ruszyć ciągnikiem gdyż komputer na to nie pozwala... probowalem pompowac fotel i opuszczac , odpalajac potem ciągnik na nowo błąd zniknął , ale potrafi się na nowo pojawić w najmniej oczekiwanym momencie i wtedy znow nie idzie jechac ciągnikiem... Dzisiaj pojawił sie jeszcze nierozpoznany alarm : "code CA"
      Ciągnik jest z 2011r. Czy wie któś co może być powodem tych błędów i jak to usunąć? POzdrawiam i z góry dziękuję
×