Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Oczywiście kolega @balcerek1 ma rację. Wynika to z różnic w rozszerzalności temperaturowej materiału rodzimego i spoiny. Wystarczy raz go przez nieuwagę przegrzać i może zacząć się pocić.

Opublikowano

Koledzy, potrzebuję połączyć silnik 6 cylindrowy z 1212 a w sumie zały przód ze skrzynią i mostem z 4 cylindrowej wersji ursusa, ale nie zgadzają się ilości frezów na wałku sprzegłowym i wałku napędu wom. Co poradzić, co zmienić żeby to jakoś pożenić?

Opublikowano

Koło zostaje. Jest 3 rodzaje sprzęgieł, i 2 rodzaje wałków, 4 i 6 cylindrów, czyli 6 rodzajów tarcz sprzęgłowych.

Tych krzyżaków nie wiem ile jest rodzajów, ale jak nie było takiego jak miałem to kupowałem większy i docinałem żeby pasował.

Opublikowano

Sprzęglo w Ursusie 912 ładowali tzw. słoneczko ale zwykłe sprzegło też sie zdarzało, a do szóstek tylko ładowali sprzęgło na dźwigienkach. Wałek sprzęgłowy napędowy moze być na drobny frez lub na gruby, ten trójkat z trzech płaskowinków co przenosi napęd na wałke wom, tez jest dwa rodzaje z trzema równymi otworami lub z dwoma równymi otworami i jednym większym. Sam remony skrzyni pośredniej przy 912 robiłem to sie za cześciami najeździłem bo zawsze nie to kupiłem:) Najtaniej to chyba samą tarcz sprzęgłową zmienić i tą tulej od womu, bo ten trójkąt to drogawy z tego co pamiętam był.

Pozdrawiam

Opublikowano

Dzięki za sugestie. Przekładka zrobiona. Dla potomnych, jest różnica między obudową skrzyni pośredniej 4 i 6 cylindrów ze względu na podtoczenie na koło zamachowe. Jakby ktoś robił przekładkę to dobrze mieć 2 skrzynię pośrednią, idzie wtedy zgrać sprzęgło z skrzynią.

Opublikowano

W 6 są grubsze wałki sprzęgłowe, ale można odpowiednią tarczę sprzęgłową do sprzęgła dopasować. Można też wałki  zmienić, ale to raczej nie ma sensu.

Zbiornik paliwa z łożem, ramę, ja dospawałem z przodu z innej ramy, powierciłem otwory i nagwintowałem, sąsiad rozcioł na środku i wspawał 30 cm blachy 18mm. Kawałek maski, drążek kierowniczy,rurki z pompy do zbiornika oleju.

Opublikowano

Można tak powiedzieć, ale w 6 jest 50% więcej mocy, o momęncie nie wspomnę i są grubsze wałki z 10mm, ale osobiście dopasował bym tarczę i tak jeździł.

Jeszcze dystansy miedzy wspornikiem a silnikiem 30 mm.

Chłodnica koniecznie z 1222 bo na 912 to na pusto po 3 km wodę wywali.

Filtr powietrza może zostać.

Opublikowano

Założyć turbo, ale lepiej silnik zmienić na 6. Dobry silnik to jakieś 5 tyś może lepiej.

A jeszcze lepiej sprzedać 385 i kupić 1201 w oryginale, i dołożyć z  5-10 tyś i nic nie robić.

Za 18-20 kupi dość ładna 1201.

Opublikowano (edytowane)

Niby to czemu mają być problemy skoro 4 i wolnossące 6 mają tą samą skrzynię, no z kilkoma różnicami.

Edytowane przez Grabcio

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez lukasz2207
      Mam problem z john deerem 1065 kombajn jest słaby brak mu mocy nierówno pracuje a po odpaleniu nawet dymka nie pusci sprawdzona została pompa paliwowa, pompka zasilająca jest nowa, pompka elektryczna działa, przewody zostały sprawdzone sa drożne, filter paliwowy jest nowy, ten zbiorniczek który odpowiada za przelew działa prawidłowo bo na przelew idzie paliwo chociaż według mnie bardzo mało tego paliwa idzie przelewem ma ktoś  jakiś pomysł jeszcze dlaczego dostaje za mało paliwa? PS wiem ze były podobne tematy ale tam nie ma odpowiedzi na mój problem 
    • Przez lukasz2207
      John deere 1065 brak mocy nierowna praca silnika dobrze wkreca sie na obroty ale przy tym nawet dymka nie puści. Sprawdzona pompa wtryskowa, nowa pompka zasilajaca,zbiorniczek odpowiedzialny za przelew sprawny, elektryczna pompka dziala, przewody drozne sprawdzone ,filter paliwa nowy, powietrza czyste, zbiornik wyczyszczony a ciagle dostaje mało paliwa 
    • Przez bazar
      Niedawno miał miejsce kapitalny remont silnika mojego Zetora 7711 (wymiana tłoków, tulei i pierścieni). Spowodowane było to tym, że do komór spalania dostawał się olej. No i problem polega na tym, że po tym remoncie silnik wciąż pobiera olej (stwierdzam to po niebieskim dymie i tłustej klapce). Mechanik, który przeprowadzał remont twierdzi, że na razie tak musi być i dopiero po ok. 50 mth pierścienie się odpowiednio ułożą, przez co olej nie będzie spalany. Po tym czasie również nakazał przeregulowanie zaworów. Jednak mnie przeraża chmura niebieskiego dymu i zastraszające znikanie oleju. Z góry dziękuję za odpowiedź.
    • Przez lukus
      Witam mam taki problem że wymieniłem sprzęgło i teraz nie moge odpowietrzyc przegła. Nie Wiem co sie mogło stać . Proszę o pomoc.
    • Przez kamilekw1221
      witam. Jaki polecacie olej do silnika John Deere i o jakich parametrach, oraz ile go wchodzi do silnika. I jakim olejem zalać przednie zwolnice i jak to zrobić bezproblemowo oraz ile go tam wchodzi? Proszę o pomoc ;)

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v