Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wystarczy jeździć zgodnie z przepisami i nie włączać koguta .

Opublikowano

Gdzie mogę znaleźć tą informację, że nie mogę jechać ciągnikiem rolniczym z włączonym kogutem po drodze publicznej ? Bo ja nie mogę znaleźć jednoznacznej odpowiedzi.

Opublikowano

jak mogła by mi się kabina zapalić przecież jak puszę przed radiem bezpiecznik drugo jest orginalnie po stacyjce nie ma mowy o rzadnym zwarciu no chyba ze bezpieczniki watowane ale u mnie to nie występuję

Opublikowano

kogut w ciągniki maszynie rolniczej jest potrzebny ponieważ każdy środek transportu lub maszyna poruszająca się po drodze przekraczającą 3m powinna posiadać światło ostrzegawcze dostał bym mandat nawet za agregat który ma szerokość 3.30m

Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, MarcinG napisał:

kogut w ciągniki maszynie rolniczej jest potrzebny ponieważ każdy środek transportu lub maszyna poruszająca się po drodze przekraczającą 3m powinna posiadać światło ostrzegawcze dostał bym mandat nawet za agregat który ma szerokość 3.30m

Nawet żebyś miał 5 kogutów , to i tak mandat . Nie daj Bóg jakiegoś zdarzenia drogowego z tak szeroką maszyną , bo wtedy to i kryminał .

Edytowane przez Pafnucy
Opublikowano

Jak do tego radia nie masz kostki to musisz kupić uniwersalną 20 Zł. i w niej masz rozbite na zasilanie i nagłośnienie kable w kostkach. A żeby działało ci w traktorze to musisz połączyć kabel pamięć z kablem zasilanie i jednym już kablem zasilającym podpiąć do źródła zasilania. Nie wiem jak tam masz instalacje czy fabryczna czy sam położyłeś. Ale, żebyś czerpał radość proponuje kupić sobie radio SONY DSX-A410BT , Pioneer MVH-S420BT , Kenwood KMM-BT306 np. Parujesz sobie ze smartfonem mającym internet i słuchasz co lubisz lub oglądasz filmy.

Opublikowano
Pafnucy napisał:

Nawet żebyś miał 5 kogutów , to i tak mandat . Nie daj Bóg jakiegoś zdarzenia drogowego z tak szeroką maszyną , bo wtedy to i kryminał .

a to czemu kryminał możesz mi wyjaśnić??jak się dobrze orientuje to 3.5 metra większych maszyn nie ma w tedy już tylko składane/rozkładane. czy może że rolnik to jakiś gorszy i on mandat ma dostać bo ja tu czegoś nie rozumiem

Opublikowano

Ty masz Prawo Jazdy? Zadajesz pytanie jakbyś nie miał . Ja kursów nie prowadzę , a odpowiedzi na to jakimi zestawami można się poruszać po drogach w Polsce znajdziesz w internecie .

Opublikowano

Z tymi światłami to nie jest tak do końca jasno i precyzyjnie. Z jednej strony prawo o ruchu drogowym art. 54 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r., mówi o tym, że "Pojazd wykonujący na drodze prace porządkowe, remontowe lub modernizacyjne powinien wysyłać żółte sygnały błyskowe. "

oraz, że: "Pojazd, który ze względu na konstrukcję, ładunek lub nietypowe zachowanie na drodze może zagrażać bezpieczeństwu w ruchu drogowym, powinien wysyłać żółte sygnały błyskowe".

Na pewno ciągnik z przyczepą nie wykonujący czynności z pkt. 1 nie może używać tego typu świateł bo nie jest to nietypowy ładunek ale załadowany już czymś wystającym poza pakę, teoretycznie już tak. 

"wszystkie maszyny powyżej 2.5 metra, z osprzętem od tura i jak coś nachodzi mocno przy zakręcie np pług" - w takiej sytuacji policja raczej nie zwróci na ciebie uwagi ale jest cała masa kogucików którzy jadąc samym ciągnikiem włączają drób na dachu 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Patryk6
      Dzień dobry czy posiada ktoś instrukcje do opryskiwacza tecnomy ( nie wiem jaki model będzie na zdjęciu) chodzi mi najbardziej o instrukcje do sterownika. Lub zajmuje się ktoś naprawianiem tych opryskiwaczy w szczególności chodzi mi żeby można było zmieniać dawkę a nie pryskać cały czas na jednej. Od kad kupiłem w Francji jest jedna stała dawka.



    • Przez DonPadre
      Witam,
      Wiem że to forum rolnicze ale kierunkowskazy w mszynach też są. Mam problem w moim peugeocie 208gti z kierunkowskazem ledowym w przedniej lampie od strony pasażera. Po przekręceniu zapłonu ale nie odpalaniu dioda jak i kierunkowskaz działają poprawnie ale gdy odpalę samochód to nagle dioda na desce zaczyna migać szybko jak przy spalonej żarówce a taśma ledowa w lampie niewyraźnie o równie szybko miga. Jak to naprawić, może zamontować opornik w jakiś sposób żeby zmniejszyć napięcie gdy samochód jest odpalony?
      Proszę o pomoc nie jestem orłem z elektroniki.

    • Przez Wiktorrrr
      Czy polecacie taką instalację do C-360?
      https://elmot-swidnica.pl/produkt/instalacja-c-360-laczona-kompletna-alternator-elmot-premium-line/
    • Przez gruber9
      Witam, mam problem z ciągnikiem. Ursus C-328 z silnikiem C-330. Akumulator 12V, 62Ah, rozrusznik szybkoobrotowy. Problem jest tak jak na filmiku, raz pali normalnie, a potem ciężko mu przekręcić i przełamać się, winny jest akumulator, czy co? Zrobiłem dotychczas tak
      -wyjąłem rozrusznik, zdjąłem i sprawdziłem czy nie ma luzów na łożyskach i brak luzów, na imadle bez obciążenia kręci jak oszalały
      - akumulator padł w sobotę mi, choć palił wcześniej dobrze, podładowałem go i założyłem i przy rozruchu jak tak ciężko kręci ma spadki na akumulatorze do 10v a i niżej typu 6-8V, i co ciekawe z zacisku alternatora podczas pracy silnika wychodzi napięcie 14V, a na samym akumulatorze na 1600 obrotach dopiero łapie 13,9V, więc trochę lipne ładowanie, czy może być winny przewód zasilający temu? Czy sama akumulator jest wyeksplatowany i nie ma siły rozruchu i nie przyjmuje ładowania? Choć trzyma, bo od soboty do dziś trzymał w granicy 12,7V. Co polecacie? Zmiana akumulatora?
      Filmik poniżej: 
      481796126_9719509461406820_9059274403169755457_n.mp4
    • Przez YeLoN3
      Witam. Założyłem czujnik ciśnienia powietrza dd20e z mtz i taki wskaznik https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-powietrza-mtz-60-mm-0-10-bar-12v-z-kontrolka-15832259774 i zawór mam ustawiony na 6 barów a ten wskaźnik dochodzi do 10 a go zamyka. Przy 5bar pokazywał ponad 8. Podobny problem mam z czujnikiem i wskaźnikiem ciśnienia z c385 po odpaleniu odrazu go zamyka 10bar a w rzeczywistości ma 5 bar ciśnienia oleju. https://allegro.pl/oferta/czujnik-cisnienia-oleju-c-385-zetor-oryginal-ursus-5035392031
      https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-oleju-c-385-elektryczny-89352931-4959889766 
      Wiem że czujnik musi być sparowany ze wskaźnikiem ale jak widać jest z tym problem przy takich ilościach producentów? Można to wyskalować za pomocą rezystorów?
      Podłączenie i masa są dobre.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v