Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jeśli chcesz słuchać często radia, to radzę kupić starego kaseciaka blaupunkta czy pionieera, dużo lepiej będzie zbierał stację od tego "no-name".

Dobrze by było, jeśli znalazł byś aukcję z obciętą wtyczką ISO (często oznacza to, że radio jest kradzione, ale nie zawsze) wtedy jest łatwiej podpiąć kabelki zasilania i głośników.

+ (często czerwony kabelek) podpinasz pod masę ciągnika (jeśli masz prądnicę), jeśli alternator to pod + z akumulatora

- (często czarny kabelek) podpinasz pod masę (jeśli masz alternator), jeśli prądnicę to pod - a akumulatora.

Ważne, jeśli masz prądnicę, żeby radio nie dotykało obudową masy ciągnika - robi sie zwarcie.

Kabelki od głośników obojętnie jak podepniesz to i tak będzie grało ;)

I przy zakupie anteny patrz jakie masz gniazdo w radio, bo są różne.

 

 

Czy gdzieś nie było podobnego tematu??

Opublikowano

ja w 1224 wlasnie zamontowalem radio Blaupunkta i tez mam ISO i jest czerwony kabel do stacyjki (po wyciagnieciu kluczyka radio sie wylacza), niebieski do + z akumulatora, po to ze jak wyciagniesz kluczyk to staly prad podtrzymuje napiecie w pamieci radia i nie kasuje stacji zapisanych (jesli masz na pokretlo ustawiane stacje to nie ma takiego kabelka) i czarny to masa.

Opublikowano

Na radiu lub w instrukcji będzie rozpisane jak podłączyć głośniki, żółty (w samochodach jest podłączony pod stacyjke) i czerwony (główny plus) możesz razem pod jeden plus podłączyć, czarny to masa.

Co do wyboru radia , to popieram wypowiedź wsk125ccm, kup starego blaupunkta niż ten nowy badziew. Ja w fergusonie mam kaseciaka blaupunkta i najtańszą antenę i lepiej ściaga fale niż nowy wujasa JVC za który wybulił 350pln

Opublikowano

A więc tak mam audio ze skutera czyli x2 głośniki 140V i wzmacniacz 240V w zabudowaniu czyli obity skórą i chcę to jakoś zamocować czy przebudować aby pasowało do c 330 z kabiną bartesko i nie wiem jak prosze o pomoc :rolleyes: nie chciał bym tak bardzo rozcinać tego zabudowania ale jeśli będzie trzeba... aaa i żeby to było nie tak daleko od akumulatora bo krótki kabel... ;/ ale jeśli trzeba będzie to i dokupie no i żeby to tak choć trochę wyglądało :D

Z góry dzięki

Opublikowano

Odradzam pomysł wkładania radia do ciągnika C330 bo to nie jest klasa pojazdów przystosowana do takiego urządzenia. Jak ustawisz na przyzwoitą głośność to nic nie usłyszysz a jak będziesz chciał zagłuszyć głos silnika to tylko dorobisz się szybszego ubytku słuchu.

Opublikowano

w c330 radia nie slychac tak samo jak w 360 a wogule po co komu radio a co to tych wat patrz na RMS to sie liczy a nie wat i moc szczytowa może miec 1000 vat a RMS tylko 100 czyli gówno

Opublikowano

Czemu do nowej kabiny Bartesco ja bym założył radyjko :) przecież nie jeden kto ma nową kabinę na ciapku mówi że jest cichutko. No ale chyba że wy macie wieś tuning zrobiony i macie porozwiercane tłumiki tak żeby było słychać we wsi położonej dwa kilometry dalej to ja się nie dziwię że radia nie usłyszycie ;)

Opublikowano

A więc już wiem... W głośnikach są magnesy i położe to na częśc maski przed kierownicą w kabinie i to sie trzyma tylko problem czy głośnikom się coś nie popsuje a dokładnie czy się np. nie rozmagnesują a i jeszcze to jakoś przykręce do kabiny ale i jeszcze nie wiem pod który bezpiecznik podłączyc??? ale spoko już se z tym poradze tylko żeby się nie rozmagnesowały czy coś

Opublikowano

beczka57 po twoim glupim pytaniu czemu po pierwsz emagnes jest poto aby poruszał cewka jesli mu zabierzesz troszke mocy to bedzie tak jakbys go obrócił do góry nogami i położył zeby membrana nie miała ruchu czyli sie spali po drugie do głośnik 10 cm musi miec skrzynie ok 2 l pojemnosci zeby wszystko dzialalo jak ma byc a nie jakies za magnesy przyczepie na maske buahhaha nie moge ile koles ty masz lat 13 ? i u w dziadka w 30-tce chcesz audio zrobić ? po co pod bezpiecznik osobno ciągniesz instalacje do radia i na + dajesz bezpiecznik (na kablu)

ja bym to zrobil tak kupil malutki wzmacniacz z wyjsciem na 2 glosniki jako jednostka sterujaca mp3 i tyle ale i tak bedzie lipa bo to c330 a nie deutz fahr

 

słówko do tego co pisze ze mamy tłumiki porozwiercane zagladałeś kiedys do tłumika ? od c330 i widziałes tam wkład bo ja nie , :) to jest tylko rura a dzwięk tłumi sam kolektor to nie jak a aucie katalizator wstepny tłumik srodkowy i końcowy

Opublikowano (edytowane)

Słuchał cwaniaku gówno cie to obchodzi ile mam lat i w czyjej c330 (akurat w mojej) to robie odpisałeś OK ale nie popisuj się jakimś głupim postem ŻAL i tyle

Edytowane przez beczka57
Opublikowano (edytowane)

Widze żu tu co niektórzy sie do kolegi uczepili <_< chyba w pierwszym poście wyraźnie napisał o co mu chodzi i nie pytał tam o rade w takiej kwestii czy wsatwjac audio czy nie, chyba jego prywatną sprawą jest co tam se wstawi i ma do tego prawo. Sam mam u siebie radio i nie narzekam.

A ty kolego Ursus328 troche wuluzuj bo nie ma głupich pytań, tylko są głupie odpowiedzi :lol: , a forum jest chyba po to aby pytac jak ktoś czegoś nie wie :)

Edytowane przez Roki212
Opublikowano (edytowane)

beczka57 po twoim glupim pytaniu czemu po pierwsz emagnes jest poto aby poruszał cewka jesli mu zabierzesz troszke mocy to bedzie tak jakbys go obrócił do góry nogami i położył zeby membrana nie miała ruchu czyli sie spali po drugie do głośnik 10 cm musi miec skrzynie ok 2 l pojemnosci zeby wszystko dzialalo jak ma byc a nie jakies za magnesy przyczepie na maske buahhaha nie moge ile koles ty masz lat 13 ? i u w dziadka w 30-tce chcesz audio zrobić ? po co pod bezpiecznik osobno ciągniesz instalacje do radia i na + dajesz bezpiecznik (na kablu)

ja bym to zrobil tak kupil malutki wzmacniacz z wyjsciem na 2 glosniki jako jednostka sterujaca mp3 i tyle ale i tak bedzie lipa bo to c330 a nie deutz fahr

 

słówko do tego co pisze ze mamy tłumiki porozwiercane zagladałeś kiedys do tłumika ? od c330 i widziałes tam wkład bo ja nie , :) to jest tylko rura a dzwięk tłumi sam kolektor to nie jak a aucie katalizator wstepny tłumik srodkowy i końcowy

Nie udawaj takiego cwaniaczka bo nie raz już widziałem że jesteś takim kozakiem że co wstawiłeś sobie pierścienie bez napisów do swojej 28 to co kozak jesteś??? Po przeczytaniu twojej wypowiedzi widać że ty masz 13 lat. Kup lepiej sobie słownik ortograficzny jak nie umiesz korzystać w opcji podkreślania błędów. Widać że masz mały iloraz inteligencji jeżeli mówisz że kolega beczka ma 13 jak on nie robi tyle błędów co ty po prostu oczy bolą jak czyta się twoje posty <_<. Jak tłumik to zwykła rurka to po jaki h*j ludzie kupują tłumiki to nie lepiej pójść na złom i jakąś rurę kupić i wstawić i przecież to samo będzie. I nie gadaj że ktoś nie widział tłumika bo chyba ty tylko nie widziałeś tłumika. Dobra chyba że się mylę ale wyjaśnij mi jedną rzecz dlaczego kiedy przewróciłem swój tłumik to wyleciały druty?? Co poprzedni właściciel wrzucił drut żeby lepsze dociążenie było??? No pewni każdy gram w orce się liczy.

Edytowane przez damjan15
Opublikowano

Nie udawaj takiego cwaniaczka bo nie raz już widziałem że jesteś takim kozakiem że co wstawiłeś sobie pierścienie bez napisów do swojej 28 to co kozak jesteś??? Po przeczytaniu twojej wypowiedzi widać że ty masz 13 lat. Kup lepiej sobie słownik ortograficzny jak nie umiesz korzystać w opcji podkreślania błędów. Widać że masz mały iloraz inteligencji jeżeli mówisz że kolega beczka ma 13 jak on nie robi tyle błędów co ty po prostu oczy bolą jak czyta się twoje posty <_<. Jak tłumik to zwykła rurka to po jaki h*j ludzie kupują tłumiki to nie lepiej pójść na złom i jakąś rurę kupić i wstawić i przecież to samo będzie. I nie gadaj że ktoś nie widział tłumika bo chyba ty tylko nie widziałeś tłumika. Dobra chyba że się mylę ale wyjaśnij mi jedną rzecz dlaczego kiedy przewróciłem swój tłumik to wyleciały druty?? Co poprzedni właściciel wrzucił drut żeby lepsze dociążenie było??? No pewni każdy gram w orce się liczy.

 

 

fakt może i mam mało lat i robie dużo błędów co do tłumika chyba mówisz o płaskim a nie o okrągłym za 60 zl

a co do pierscieni tak jeste kozak bo posłużą 2 razy dłużej niż te Prima

Opublikowano

A telewizor da się zamontować?z jakąś np. cyfrą + :rolleyes: Moim zdaniem ciągnik raczej jest do prac polowych a nie słuchania muzyki , której i tak mało słychać w stukocie ciapka.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Patryk6
      Dzień dobry czy posiada ktoś instrukcje do opryskiwacza tecnomy ( nie wiem jaki model będzie na zdjęciu) chodzi mi najbardziej o instrukcje do sterownika. Lub zajmuje się ktoś naprawianiem tych opryskiwaczy w szczególności chodzi mi żeby można było zmieniać dawkę a nie pryskać cały czas na jednej. Od kad kupiłem w Francji jest jedna stała dawka.



    • Przez DonPadre
      Witam,
      Wiem że to forum rolnicze ale kierunkowskazy w mszynach też są. Mam problem w moim peugeocie 208gti z kierunkowskazem ledowym w przedniej lampie od strony pasażera. Po przekręceniu zapłonu ale nie odpalaniu dioda jak i kierunkowskaz działają poprawnie ale gdy odpalę samochód to nagle dioda na desce zaczyna migać szybko jak przy spalonej żarówce a taśma ledowa w lampie niewyraźnie o równie szybko miga. Jak to naprawić, może zamontować opornik w jakiś sposób żeby zmniejszyć napięcie gdy samochód jest odpalony?
      Proszę o pomoc nie jestem orłem z elektroniki.

    • Przez Wiktorrrr
      Czy polecacie taką instalację do C-360?
      https://elmot-swidnica.pl/produkt/instalacja-c-360-laczona-kompletna-alternator-elmot-premium-line/
    • Przez gruber9
      Witam, mam problem z ciągnikiem. Ursus C-328 z silnikiem C-330. Akumulator 12V, 62Ah, rozrusznik szybkoobrotowy. Problem jest tak jak na filmiku, raz pali normalnie, a potem ciężko mu przekręcić i przełamać się, winny jest akumulator, czy co? Zrobiłem dotychczas tak
      -wyjąłem rozrusznik, zdjąłem i sprawdziłem czy nie ma luzów na łożyskach i brak luzów, na imadle bez obciążenia kręci jak oszalały
      - akumulator padł w sobotę mi, choć palił wcześniej dobrze, podładowałem go i założyłem i przy rozruchu jak tak ciężko kręci ma spadki na akumulatorze do 10v a i niżej typu 6-8V, i co ciekawe z zacisku alternatora podczas pracy silnika wychodzi napięcie 14V, a na samym akumulatorze na 1600 obrotach dopiero łapie 13,9V, więc trochę lipne ładowanie, czy może być winny przewód zasilający temu? Czy sama akumulator jest wyeksplatowany i nie ma siły rozruchu i nie przyjmuje ładowania? Choć trzyma, bo od soboty do dziś trzymał w granicy 12,7V. Co polecacie? Zmiana akumulatora?
      Filmik poniżej: 
      481796126_9719509461406820_9059274403169755457_n.mp4
    • Przez YeLoN3
      Witam. Założyłem czujnik ciśnienia powietrza dd20e z mtz i taki wskaznik https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-powietrza-mtz-60-mm-0-10-bar-12v-z-kontrolka-15832259774 i zawór mam ustawiony na 6 barów a ten wskaźnik dochodzi do 10 a go zamyka. Przy 5bar pokazywał ponad 8. Podobny problem mam z czujnikiem i wskaźnikiem ciśnienia z c385 po odpaleniu odrazu go zamyka 10bar a w rzeczywistości ma 5 bar ciśnienia oleju. https://allegro.pl/oferta/czujnik-cisnienia-oleju-c-385-zetor-oryginal-ursus-5035392031
      https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-oleju-c-385-elektryczny-89352931-4959889766 
      Wiem że czujnik musi być sparowany ze wskaźnikiem ale jak widać jest z tym problem przy takich ilościach producentów? Można to wyskalować za pomocą rezystorów?
      Podłączenie i masa są dobre.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v