Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam wielką prośbę czy może mi ktoś napisać w jaki sposób jest zamontowany czujnik stop w t25 i w którym dokładnie miejscu się go montuje.

Opublikowano (edytowane)

Po prawej stronie do wspornika poduszki kabiny jest przyspawana blaszka (płaskowniczek) z dwoma otworami na końcu. Do niej się przykręca czujnik stopu dwiema śrubkami M5. Języczek czujnika jest połączony na styk do takiej wygiętej blaszki przyspawanej do prawego pedału hamulca.

 

Tak wygląda czujnik:

http://allegro.pl/ro...3073018336.htmlEdit: za długo pisałem i mnie wyprzedziliście...

Edytowane przez zbyszekbrzuze
Opublikowano

Wiem, że gdzieś z prawej strony tylko problem polega na tym że ja go nie mam zamontowanego i teraz chcę założyć tylko zupełnie nie mam pojęcia jak i gdzie się go montuje, fajnie jakby ktoś podesłał mi zdjęcie zamontowanego czujnika w traktorze

Opublikowano

Tylu użytkowników T25 a zdjęcia dalej nie ma :unsure: Jak ktoś potrzebuje fotkę jak zamontowany jest czujnik to jutro wieczorkiem mogę wrzucić.A jak nikt nie potrzebuje to nie będę wrzucał :P Pisać czy są chętni :D

Opublikowano

Witam. Odświeżę temat czujnika STOP we Władku. To mój nowy nabytek 1985 rok na jedna wajchę. Niemal całą elektrykę udało mi się już naprawić, pozostał czujnik świateł STOP. Instalacja na mój gust oryginalna radziecka. W chwili zakupu dwa kabelki od czujnika wisiały sobie oderwane. Kable czujnika wychodzą z wiązki która zasila oświetlenie przyczepy. Jest kabel biały idący w kierunku gniazda i kabel pomarańczowy idący w kierunku kabiny w którym nie ma prądu. Natomiast kabel zasilający lampę stopu biegnie wiadomo z kabiny pod błotnikiem do błotnika tylnego. Tylna lampa jest nowa żarówka dwówłóknowa działa. Prześledziłem listwę zaciskową i pomarańczowe kabelki są na niej skręcone śrubą - niby ok. Pomarańczowy kabel idzie też do lub z tablicy bezpieczników (bezpiecznik pierwszy od góry) ale u mnie nie ma na tym bezpieczniku prądu. Sprawdzałem na kilka sposobów. Bardzo proszę Was o pomoc. Pozdrawiam

Opublikowano

Zasilanie na pierwszy bezpiecznik idzie ze stacyjki.Oczywiście nie bezpośrednio,najpierw na listwę,później do bezpiecznika .Z bezpiecznika na listwę i dalej na czujnik stopu i klakson.Pamiętaj że kluczyk musi być włożony do stacyjki.Do sprawdzenia w pierwszej kolejności przewody od stacyjki,może ktoś grzebał i nie podłączył.

Na próbę podaj zasilanie na bezpiecznik przewodem z aku,wtedy powinien pojawić się prąd na czujniku stopu.

Opublikowano

Dzięki ale sprawdzę dopiero w środę. W kablach od klaksonu tez nie ma prądu :) . A stacyjka moze być walnięta ponieważ odpala ale kluczyk normalnie wypada jak Władek klekoce. Pozdrawiam i dam znać co jak.

Opublikowano

Witam,są dwa typy stacyjek bo ja zmieniałem z powodu że wypadał kluczyk z niej sam i nie było wówczas stopu i sygnału, i kupilem nową, okazało się że ów nowa ma o jedno przyłączenie mniej niż w starej i stop oraz sygnał w niej jest bez kluczyka, a kable trzeba bylo z dwóch miejsc dać w jedno ,teraz nie pamiętam które bo to już kilka lat jak zmieniałem, ponadto pod tą ebonitową obudową jest kabel który doprowadza masę do stacyjki,jest on nakładany na śrubkę co się przykręca obudowę i trzeba zadbać aby dobrze łączył bo inaczej nadal nie będzie sygnału i stopu :rolleyes: Pozdrawiam.

Opublikowano

Kabelek masy potrzebny jest tylko do klaksonu.Na klakson idzie stały plus i wciskając guzik podajemy minus.Nie ma on nic wspólnego ze światłami stop.

Stacyjek faktycznie są dwa rodzaje.Zakładam ( może troszkę nie słusznie ) że skoro kolega ma oryginalną instalację to i stacyjka jeszcze oryginalna.

A jeśli już zmieniana do dajemy przewód od bezpiecznika pod pin stacyjki na którym na stałe występuje plus i problem rozwiązany.

Opublikowano

Mistrzu Voo i Mistrzu wieslaw16  :) bardzo dziękuję za pomoc. Podałem zasilanie na pierwszy bezpiecznik i jest STOP tak samo dzieje się gdy podam zasilanie w stacyjce na biały kabel który właśnie idzie do pierwszego bezpiecznika. Tak na 99,99% to będzie stacyjka. W piątek jadę na zakupy ;[ . Pozdrawiam

Opublikowano

Szary (jasny) to on był 29 lat temu ;) . I przy okazji pytanie jeszcze jedno - chciałem przymocowac czujnik we właściwym miejscu i mały problem jest ze śrubą która wystaje jakieś 2, 3 cm i jest wkręcona w blok czy tam ramę, korpus traktora. Czy mogę ją wkręcić do oporu czy może to jakiś regulator czegoś tam wewnątrz? Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez zxy
      .

       
    • Gość
      Przez Gość
      witam, Mam problem z wadliwym czujnikiem od ciśnienia objawia się to w taki sposób że nie pokazuje ciśnienia na wyświetlaczu ciągnika a rzeczywiście ono jest. Czujnik już był wymieniany 3 razy serwis broni się tym że podobno teraz takie czujniki robią ... Odgłos podczas pracy jest nie do wytrzymania teraz zamierzam złożyć reklamację pisemną i niech się główia. Czy ktoś z Was miał podobny problem?
    • Przez Ppatryk01
      jak sprawdzić czujnik obrotów silnika w ciągniku Fendt 309ci
      model : g931970020042

    • Przez silver90
      Witam. Mam pytanie jak sprawdzić czy czujnik SBA jest sprawny , czy da się go zregenerować i kto sie tego podejmie.Czy są zamienniki tego czujnika?
      Z góry dziękuje za odpowiedz.
    • Przez silver90
      Witam posiadam ciągnik same silver 90 i nie wiem jak działa czujnik sba. Jakby ktoś mi to wytłumaczył byłbym bardzo wcięczny.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v