Skocz do zawartości
kcwi

czujnik stop w t25

Polecane posty

kcwi    0

Witam, mam wielką prośbę czy może mi ktoś napisać w jaki sposób jest zamontowany czujnik stop w t25 i w którym dokładnie miejscu się go montuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    91

Po lewej stronie patrząc od przodu nie daleko końca pedałów hamulcowych przykręcany na dwie śrubki m5

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matek896    7

znajduje się z prawej strony przy zwolnicy przy polaczeniu dzwigni hamulca ze zwolnica taki maly mysle ze go znajdziesz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

zbyszekbrzuze    110

Po prawej stronie do wspornika poduszki kabiny jest przyspawana blaszka (płaskowniczek) z dwoma otworami na końcu. Do niej się przykręca czujnik stopu dwiema śrubkami M5. Języczek czujnika jest połączony na styk do takiej wygiętej blaszki przyspawanej do prawego pedału hamulca.

 

Tak wygląda czujnik:

http://allegro.pl/ro...3073018336.htmlEdit: za długo pisałem i mnie wyprzedziliście...

Edytowano przez zbyszekbrzuze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kcwi    0

Wiem, że gdzieś z prawej strony tylko problem polega na tym że ja go nie mam zamontowanego i teraz chcę założyć tylko zupełnie nie mam pojęcia jak i gdzie się go montuje, fajnie jakby ktoś podesłał mi zdjęcie zamontowanego czujnika w traktorze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    91

Dokładnie jest zamontowany koło tej rolki od hamulca ręcznego i powinna z pedała wystawać w duł blaszka od czujnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MichalP    12

hej. możecie wrzucić gdzieś zdjęcie gdzie powinien ten czujnik być zamontowany ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arek10220    1

Czujnik u mnie jest zamontowany na śrubie od korpusu hamulca.Pierwsza z prawej strony jak się patrzy od tyłu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Voo    38

Tylu użytkowników T25 a zdjęcia dalej nie ma :unsure: Jak ktoś potrzebuje fotkę jak zamontowany jest czujnik to jutro wieczorkiem mogę wrzucić.A jak nikt nie potrzebuje to nie będę wrzucał :P Pisać czy są chętni :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel807    96

To nie moje zdjęcie. Ja mam inaczej umieszczony i łatwiej. Te pokazane zdjęcia pochodzą z ruskiej strony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert25a    0

Witam. Odświeżę temat czujnika STOP we Władku. To mój nowy nabytek 1985 rok na jedna wajchę. Niemal całą elektrykę udało mi się już naprawić, pozostał czujnik świateł STOP. Instalacja na mój gust oryginalna radziecka. W chwili zakupu dwa kabelki od czujnika wisiały sobie oderwane. Kable czujnika wychodzą z wiązki która zasila oświetlenie przyczepy. Jest kabel biały idący w kierunku gniazda i kabel pomarańczowy idący w kierunku kabiny w którym nie ma prądu. Natomiast kabel zasilający lampę stopu biegnie wiadomo z kabiny pod błotnikiem do błotnika tylnego. Tylna lampa jest nowa żarówka dwówłóknowa działa. Prześledziłem listwę zaciskową i pomarańczowe kabelki są na niej skręcone śrubą - niby ok. Pomarańczowy kabel idzie też do lub z tablicy bezpieczników (bezpiecznik pierwszy od góry) ale u mnie nie ma na tym bezpieczniku prądu. Sprawdzałem na kilka sposobów. Bardzo proszę Was o pomoc. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Voo    38

Zasilanie na pierwszy bezpiecznik idzie ze stacyjki.Oczywiście nie bezpośrednio,najpierw na listwę,później do bezpiecznika .Z bezpiecznika na listwę i dalej na czujnik stopu i klakson.Pamiętaj że kluczyk musi być włożony do stacyjki.Do sprawdzenia w pierwszej kolejności przewody od stacyjki,może ktoś grzebał i nie podłączył.

Na próbę podaj zasilanie na bezpiecznik przewodem z aku,wtedy powinien pojawić się prąd na czujniku stopu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert25a    0

Dzięki ale sprawdzę dopiero w środę. W kablach od klaksonu tez nie ma prądu :) . A stacyjka moze być walnięta ponieważ odpala ale kluczyk normalnie wypada jak Władek klekoce. Pozdrawiam i dam znać co jak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    44

Witam,są dwa typy stacyjek bo ja zmieniałem z powodu że wypadał kluczyk z niej sam i nie było wówczas stopu i sygnału, i kupilem nową, okazało się że ów nowa ma o jedno przyłączenie mniej niż w starej i stop oraz sygnał w niej jest bez kluczyka, a kable trzeba bylo z dwóch miejsc dać w jedno ,teraz nie pamiętam które bo to już kilka lat jak zmieniałem, ponadto pod tą ebonitową obudową jest kabel który doprowadza masę do stacyjki,jest on nakładany na śrubkę co się przykręca obudowę i trzeba zadbać aby dobrze łączył bo inaczej nadal nie będzie sygnału i stopu :rolleyes: Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Voo    38

Kabelek masy potrzebny jest tylko do klaksonu.Na klakson idzie stały plus i wciskając guzik podajemy minus.Nie ma on nic wspólnego ze światłami stop.

Stacyjek faktycznie są dwa rodzaje.Zakładam ( może troszkę nie słusznie ) że skoro kolega ma oryginalną instalację to i stacyjka jeszcze oryginalna.

A jeśli już zmieniana do dajemy przewód od bezpiecznika pod pin stacyjki na którym na stałe występuje plus i problem rozwiązany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert25a    0

Mistrzu Voo i Mistrzu wieslaw16  :) bardzo dziękuję za pomoc. Podałem zasilanie na pierwszy bezpiecznik i jest STOP tak samo dzieje się gdy podam zasilanie w stacyjce na biały kabel który właśnie idzie do pierwszego bezpiecznika. Tak na 99,99% to będzie stacyjka. W piątek jadę na zakupy ;[ . Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    110

Biały kabel? w moich ciągnikach i na schemacie jest to kabel szary (bardzo jasny :) ) Ale jak zwał tak zwał ważne że działa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert25a    0

Szary (jasny) to on był 29 lat temu ;) . I przy okazji pytanie jeszcze jedno - chciałem przymocowac czujnik we właściwym miejscu i mały problem jest ze śrubą która wystaje jakieś 2, 3 cm i jest wkręcona w blok czy tam ramę, korpus traktora. Czy mogę ją wkręcić do oporu czy może to jakiś regulator czegoś tam wewnątrz? Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63
Napisano (edytowany)

To nie ta śruba  

 

Nie można jej ruszac  jest od ustawienia taśmy

 

Edytowano przez GoRAL1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kapi123    14

Witam nie świeci mi stop chociaż złączyłem te  dwa kabelki razem i nic . Bezpieczniki są wszystkie sprawne światła i kierunkowskazy działają .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×