Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

mój mtz nie odpali jak jest silnik bardzo rozgrzany np w orce nagle zgaśnie, trzeba chwile poczekać chyba wał jest za bardzo spasowany bo na stary wał poszły nowe panweki 

Miałem kiedys MTZ w okrogłej budzie  i działo sie podobnie tzn jakby puchł gdy zgasł gorący Zaczeło sie po wymianie tuleji tłokuw i pierscieni     Teraz mam   82A rozruch 24 v W mrozy uzywam delikatnie  samostartu  ABC ale skusze sie na grzałke o ktorej kolega pisał

Opublikowano

Też to zauważyłem, po wrzuceniu nowych bebechów pod turbo. Na początku nawet nie chciał zapalić jak był mocno dogrzany. Ale dotarł się, po paru latach. 

Opublikowano

soltys48

Zmieniałeś silnik w 50? Na jaki?

 

 

dalej na 50 bo w starym pękła głowica z niewiadomych powodów a nowa to cena......więc załatwiłem sobie z pokosówki z blokiem o oznaczeniu d240 za 1000,- nie dołożyłem grosza i śmiga już 150h.

Mój ruski teraz ma emeryturę pracuje tylko w kosiarce,zgrabiarce karuzelowej,owijarce i czasem ciągnie rozrzutnik obornika....

Po zmianie jakby zaczął mniej palić i teraz to dopiero dobrze odpala....

 

Opublikowano

Tamten miałeś D50, a ten d240. Jak z pokosówki to może D-242. Chciałem kupić głowicę do 552 z silnikiem d240, ale obdzwoniłem polskie hurtownie, i nigdzie nie było. Masz dalej z głowicą z 50, czy głowica z 80 ?

Opublikowano (edytowane)

męczysz ruska :D dobry tekst haha smarowanie ma chłodzenie ma to dawać ile da rade nic nie może się stać najgorsze jakieś szarpanie jazda po dziurach z ciężarem 

Edytowane przez dawid3p
Opublikowano

Tamten miałeś D50, a ten d240. Jak z pokosówki to może D-242. Chciałem kupić głowicę do 552 z silnikiem d240, ale obdzwoniłem polskie hurtownie, i nigdzie nie było. Masz dalej z głowicą z 50, czy głowica z 80 ?

d240 głowica z 50, jak szukałem głowicy to nowa coś ok 2000,-i podobno jest problem,używki ponad 500,-i to jeszcze nie wiadomo  w jakim stanie,a silnik wyciągnęli mi ze sprawnej pokosówki z przebiegiem poniżej 1000 mth przez cały okres użytkowania u mnie zero dolewki oleju......

Opublikowano

Panowie podpowiedzcie co zrobic. Kupiłem mtz82 z 95roku.u sprzedawcy ciagnik za kazdym razem odpalal bez problemu za pierwszym strzałem. Wczoraj go przywiozlem na lawecie i nie moglem go odpalic zeby zjechac z lawety w koncu go zepchneliamy po 3 godzinach kombinowania wkoncu załapał. Ale dzis znow nie moge go odpalic. Powiedzcie jak wy odpalacie swoje albo co zrobic, sprawdzic zeby mogl zapalic. Dodam ze jest to moj pierwszy mtz i za duzo o nich nie wiem. Czy to prawda ze skrzynia biegow musi byc jakos konkretnie ustawiona czy to nie ma znaczenia. 

Opublikowano (edytowane)

 Świece płomieniową próbowałeś podgrzewać? Sprawdź czy działa. Zimno się zrobiło to mtz zaczyna mieć problemy bez żadnych podgrzewaczy. Dymek jakiś leci jak kręcisz? 

Edytowane przez klama
Opublikowano

Nie wiadomo jaką ma przeszłość  a i z paleniem u nich jest różnie. Jedne palą lepiej a drugie gorzej.

świeca jest przykręcona do kolektora , połączona z małym zbiorniczkiem na ON. Posiada żarnik i elektrozawór otwierający paliwo wraz z załączeniem rozrusznika. Jesli będziesz ciągnik używał w zimie, stoi zawsze koło gniazdka to zainwestuj w grzałkę płynu. 

A na razie weź opalarke lub palnik na propan, rozgrzej kolektor ssący i sprawdź jak odpali.

Opublikowano

ciekawe czy to jest napewno 82 czy moze 552 z naklejką od 82 który potrzebuje grzania świec żarowych by odpalił jak zimny a jak ciepły to na dotyk pali najlepiej zrób foto silnika od strony pompy wtrysowej i będzie wiadomo z czym mamy doczynienia nikt nie wie co kupiłeś

Opublikowano

To że mtz pali dość dziwnie to prawda,mój jak ciepły albo w lato pali super?ale jak postoi to  już gorzej to palenie wygląda 

Musze jeszcze zamontować świece płomieniowa (na razie mam żarowa od c330) i powinien palić lepiej , z moich obserwacji widzę że jakby paliwo opadalo jak się podpompuje to lepiej pali  ,może jakiś zaworem zwrotny by pomógł 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v