Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam. ja też mam problem z zapalaniem belarusa ale już na wtrysku CR z silnikiem mmz grzanie świec nie wiele pomaga raz że już przy 0 stopni zapala jak by był zapowietrzony a dwa że parafina zatyka filtry zastanawiam się nad przepływowym podgrzewaczem paliwa monotował to już ktoś?

Opublikowano

Chodziło mi o grzanie grzałką ,o tym pisał Seweryn.

O paliwo staram się dbać i przed mrozami tankuje niby zimowym i nic się nie dzieje złego ,ciekaw jestem co by było jak by zamarzło ,tym bardziej że pompę mam czeską.

Opublikowano

W starszych mtz-tach paliwo w czasie pracy silnika krąży pomiędzy pompą wtryskową, zasilającą i filtrem paliwa. Tylko tyle co z przelewu wtryskiwaczy trafia do baku. Obieg jest mały i szybko rozgrzewa się to co krąży w pompie i filtrze dla tego jest mała szansa na osadzenie parafiny na filtrze. W nowszych powrót pompy wali prosto do baku a zanim rozgrzeje ponad 100 litrów zdąży zakleić filtr. Tak to niby wygląda. Podgrzewacz jest do kupienia. nawet nie jest taki drogi nie wiem tylko jak się to ma do skuteczności.

Opublikowano

z tego co znalazłem na necie filtr wstepny z separatorem wody mann filter który mam założony wystepował też w wersji z pogrzewaczem paliwa i czujnikiem wody ale zaoszczędzili i włożyli najtańszą wersje a kompletny z podstawą nie należy do tanich bo ok 1200zł do tego trzeba by było to podłączyć

Opublikowano

Kabla prawie nie widać leży sobie za silnikiem od strony kabiny,a z grzałką można chyba jeździć cały rok, choć jak zakładałem grzałkę to na wzór uszczelki dorobiłem sobie zaślepkę z blachy 5mm, przykręcaną tak jak grzałka. Grzałka kosztuje ok.200 zł, ciągnik stoi na dworze pod wiatą odpalanie przy -17 stopniach, jak w lecie bezcenne :D

Opublikowano (edytowane)

Witam. Mam pewien problem nagle przestała mi działać świeca płomieniowa. Jeszcze nie zlokalizowałem problemu, nawet bezpieczniki u mnie rozlokowane są w innych miejscach niż w instrukcji.....

ale nie o tym ...

 

Namyślam się nad kupnem grzałki bloku silnika o której tu mowa, ale u mnie nie ma żadnej zaślepki tzn. jest miejsce niby na tą grzałkę ale blok silnika jest cały w sensie nie posiada żadnej przykręconej zaślepki tak jakby trzeba było dopiero wiercić otwory i jak by tego było mało trzeba by zdemontować zbiornik z płynem do spryskiwaczy szyb bo się chyba grzałka nie zmieści.

Wszędzie czytam : założenie grzałki zajmuje ok 10 min odkrecamy zaślepkę i przykrecamy grzałkę .... to chyba nie u mnie.

 

Mój ciągnik to mtz belarus 952.2 sprowadzany bezposrednio z fabryki...

Edytowane przez mariusz85zmc
Opublikowano

Jak szkoda płynu to lepiej go najpierw spuścić.

Dziurawisz zaślepkę np. śrubokrętem i dzięki temu otworkowi próbujesz ja wydłubać. Można także coś przyspawać np. śrubę za którą się ją wyrwie.

Opublikowano

Witam. Mam pewien problem nagle przestała mi działać świeca płomieniowa. Jeszcze nie zlokalizowałem problemu, nawet bezpieczniki u mnie rozlokowane są w innych miejscach niż w instrukcji.....

ale nie o tym ...

 

Namyślam się nad kupnem grzałki bloku silnika o której tu mowa, ale u mnie nie ma żadnej zaślepki tzn. jest miejsce niby na tą grzałkę ale blok silnika jest cały w sensie nie posiada żadnej przykręconej zaślepki tak jakby trzeba było dopiero wiercić otwory i jak by tego było mało trzeba by zdemontować zbiornik z płynem do spryskiwaczy szyb bo się chyba grzałka nie zmieści.

Wszędzie czytam : założenie grzałki zajmuje ok 10 min odkrecamy zaślepkę i przykrecamy grzałkę .... to chyba nie u mnie.

 

Mój ciągnik to mtz belarus 952.2 sprowadzany bezposrednio z fabryki...

Moze w tym ciągniku jest tak jak w moim MTZ1025.3,że otwór do którego przykręca się grzałkę zaślepiony jest przykręcaną przykrywką w której jest otwór zaslepiony z kolei 1/2calowym korkiem.Musisz po prostu odkręcić tą przykrywkę i w to miejsce mozesz przykręcić do bloku grzalkę plynu chłodzącego.Zbiornik z płynem do spryskiwacza szyby musisz przenieść w inne miejsce.Ja mam grzałkę w MTZ82 i jestem bardzo zadowolony.Natomiast 1/2calowy otwór w w/w przykrywce MTZ-a1025.3 wykorzystalem do zamontowania czujnika temp.od MF-a,który jest polączony z dodatkowym wskażnikiem temp.w kabinie.Dlatego,że orginalny wskaznik temp."szaleje" mi od nowości i nie mogę ustalic tego przyczyny.

 

Taką grzałkę mam zamontowaną od kilku lat w swoim MTZ82,sprawuje się znakomicie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v