Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

można smiało montować na zewnatrz. Ja w farmtracu (silnik ford) właśnie na zewnatrz jest podgrzewacz, jeden przewód idzie do nagrzewnicy a drugi powrót z bloku tam gdzie płyn sie spuszcza. W zetorze mam w bloku ale dopieru tak po 5-8 latach grzania uszczelka troszke zaczyna przepuszczać....jedno i drugie równie super grzeje, mróz -25 , godzinke grzania i pali jak latem bez świec no i zdrowiej dla silnika :)

Opublikowano

Biebrzak masz racje. Po co grzać płun w nagrzewnicy, zanim to przeleci do góry a z tamtąd w dół do silnika to trwa i wytraca po drodze ciepło. Montuj tam gdzie zaślepka. Przywal jej przez jakić pobijak, wegnie się troche do środka i wyjmiesz na zewnątrz.

Opublikowano

Potwierdzam,zaślepkę w bloku wybiłem bez problemu,z przykręceniem podgrzewacza też nie miałem problemów.Wczoraj u nas na podlasiu było w nocy -30 stopni,wystarczyło 40 min. grzania i mój MTZ 82 z 1990r.zapalił bez problemu.Grzałka ma moc 1800w i wbudowany termostat,dwa lata temu zapłaciłem za nią 180zł.W moim przypadku efektywność działania tego podgrzewacza bardzo podnosi orginalny pokrowiec na maskę i boki silnika,który był na wyposażeniu ciągnika.

 

Opublikowano

Dzięki za konkretną odpowiedz. A oprócz zwarcia w świecy nie paliło się nic innego?

Co do podgrzewacza płynu chłodzącego to mi serwisant kiedyś tłumaczył żeby nie wsadzać go tam w blok gdzie ta zaślepka tylko lepiej wpiąć w przewód który idzie do nagrzewnicy w kabinie. Tak mówił, że jest najlepiej i najprosćiej. Z wywalaniem tej zaślepki mówił że potem problemy są z uszczelnieniem i dopasowaniem 3-ciej śruby, no i ciasno tam jest. Ja też myślę poważnie nad tym podgrzewaczem, dopytam się jak to jest z jego montażem na gwarancji.

Nie,zawsze wystarczyło wymienić tylko świecę.

Opublikowano

Tak tylko, że t-25 jest chłodzony powietrzem. W zime robie kilka motogodzin tylko, a na wiosne zawsze zmieniam olej w silnikach tak że nic sie nie powinno stać. Bardziej samostartem można zaszkodzić jak sie przesadzi troche wink.gif

Ja zawsze przed zimą wyminiam olej, filtr oleju i filtr paliwa.A czy ktoś pomyślał o wymianie tulejek rozrusznika ,bo jak kręci to po co ? A jak przestanie kręcić rozrusznik to koszt naprawy jest dużo większy od ceny tulejek.Przy okazji można obejrzeć szczotki rozrusznika , bo za krótkie lubią się zawieszać.Sprawdzenie gęstości elektrolitu areometrem , jest tanim sposobem na poznanie stanu każdej celi akumulatora.Gęsty olej nie ułatwia rozruchu zimą .Zużyte panewki też słychać czasem przy porannym rozruchu .

Opublikowano

Witam też posiadam Mtz od marca tamtego roku:0

Ja paliłem przy mrozie -15 stopni swiecę podgrzałem i aby raz obrucił i zapalił:)

Jak bym miał kamerę to mym wam pokazał muszę sobie zrobić prezent:)

POZDRO:)

Opublikowano

Gratulacje mój ma problem już na jesieni a powiem szczerze zamontowałem mu grzałkę w misce olejowej coś dało ale w zimie nie daje rady. Najlepszy sposób to odpalanie na pociąg pali zawsze oczywiście jeśli zapali drugi traktor. Powiem jedno ten typ tak ma i nic nie poradzisz.

Opublikowano

witam, czy ktoś wie czemu w Belarusie 952.3 kontrolka świec żarowych nie zapala się po przekręceniu kluczyka tylko po chwili ok 20s od przekręcenia kluczyka zaczyna migać i nawet po zapaleniu jeszcze miga przez ok 1 min. Pali dobrze ale wcześniej kontrolka zapalała się po przekręceniu kluczyka świeciła ok. 20s następnie zaczynała migać dając sygnał do odpalenia ciągnika, jak zapalił to przestawała migać. Może ktoś się z tym spotkał? Mam nowy ciągnik i chciałbym aby było dobrze.

Opublikowano

Mam instrukcje obsługi ale tam nie ma o tym nic. Jest tylko procedura odpalania czyli najpierw dioda ma świecić a jak zacznie migać to znaczy żeby odpalać. Co do świecy to także to podejrzewam i nawet wczoraj miałem sprawdzić ale czasu mi zabrakło. Ogólnie pali nieźle, ale w nowym ciągniku może to normalne że bez 1 świecy pali dobrze. Jeśli się uda to sprawdzę jutro i napisze.

Opublikowano

Dziś sprawdziłem i okazało się że jedna ze świec żarowych robi zwarcie i pali bezpiecznik. Tylko że są dwa bezpieczniki jeden od pierwszych dwóch świec a drugi od pozostałych dwóch i do jednej pary idzie jeszcze kabel do kontrolki (właśnie od tej pary świeca się zepsuła). Ciekawe, że gdyby tylko druga para nie działała to kontrolka pokazywałaby że wszystko dziła.

Opublikowano

Witam.

Moja mtz82 też ciężko odpalała. Mój nie ma świec żarowych. Walczyłem z tym 3 lata.

Na początku wymieniłem alternator na taki z wbudowanym regulatorem (od opla astry pasował), a nie potrzebne kable wyrzuciłem. Następnie poprawiłem kabel masy (drugim kablem) grzałkę w bloku, rozrusznik szybkoobrotowy. Jeden akumulator nowy kupiłem od bizona pasował. Wyłącznik masy wymieniłem na inny i nadal to samo. Za każdym razem musiałem dostawiać rozruch żeby odpalił aż gniazdko 230V spaliło i

"es" wysadziło nawet świece od Fendta wstawiłem. Ciężko i wolno kręcił a czasami podczas jazdy jak zgasł to wcale nie chciał przekręcić. Stacyjkę wymieniłem.

Powiedziałem sobie że kupię całą instalację od 60-ki jak będę zmuszony i wstawię do mtz.

Więc na początek kupiłem grube kable(komplet) od rozrusznika od c-360 zrobiłem skrzynkę do akumulatora pod schodami gdzie się wchodzi do kabiny. Połączyłem + z rozrsznikiem a - z śrubą która się przykręca rozrusznik i jak ręką odjął wszytko na krótkich kablach. Pomogło.

Teraz pali na dotyk tak jak moja c-360

Opublikowano (edytowane)

Popieram kolegę :) Mi również pronar w zimę dobrze pali (posiada grzałkę), niektórzy mówią, że nie spełnia ona swojej roli ale u mnie w zeszłą zimę było -25stopni i 1h grzania i maszyna gra B) ( dodam, że nie ładowałem aku i nie używałem świecy ani samostartu podczas rozruchu).

Edytowane przez Luc826421
Opublikowano

Powiem krótko z posiadanych 4 ciągników gospodarstwie to MTZ zapala najcieżej. Najprędzej zapale zetora 5211, fakt że przy mrozach ponad 20 stopni trza z 30-45 min grzac ale zapala od strzała. w MTZ załatwiłem juz 2 rozruszniki z czego jeden był zwykły a drugi planetarny już ledwie zipie. teraz nawet zastanawiam sie nad założeniem rozruchu na 24 wymiana aku i wstawieniem mocniejszego 24 watowego rozrusznika. Ale czy to coś pomoże????

Opublikowano (edytowane)

@Krystian86 zamontuj grzałkę, ja mam w pronarze akumulatory od nowości ( 8lat, 2x12v ) i nawet mimo, że są słabe to do minus 10. stopni odpalę go tylko przy użyciu świecy płomieniowej, ale teraz jak mam grzałkę to go już nie forsuję i nawet przy 0 st. podłączam ją do sieci na 20min. Pozdrawiam.

Edytowane przez Luc826421
Opublikowano

Zastanawiam sie czy u mnie ie bedzie winny rozrusznik?? Ponieważ chciałem sprawdzić czy nie mam padnietych akumulatorów i podłączyłem jeden od Claasa (12 175AH) to ledwie, że kręcił, a w kombajnie kreci bez problemu. Wiem, że grzałka ułatwia rozruch ale on ma ciężko zapalić przy ok 10 stopniach.

Opublikowano (edytowane)

A może coś dolega układowi paliwowemu? Mój oryginalny rozrusznik 24V kręci wolno ale ten typ tak ma, w Zetorze mam szybkoobrotowy to kręci jak szalony. Najlepiej to wykręć rozrusznik, może wystarczy go tylko przeczyścić :) bo sąsiad ma szybkoobrotowy w traktorze i pomogło czyszczenie jak słabo kręcił.

Edytowane przez Luc826421
Opublikowano (edytowane)

Układ paliwowy jest ok. Wydaje mi się jakby ten rozrusznik się stawiał. trzeba będzie go wyjąć i zobaczyć co i jak. Koledzy mam pytanie czy ktos z was ma zamontowany u siebie rozrusznik marki JUBANA???? Jeśli tak to jak się sprawuje???? Oraz moje kolejne pytanko czy warto kupować rozrusznik 24 VAT, czy wystarczy tylko zamontować przekaźnik na 24 a rozrusznik zostawić na 12Vat??? Z tego co widzę rozruszniki na 24 v są mocniejsze i maja lepszy moment obrotowy.

Edytowane przez Krystian86

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v