Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Czy nowe ciągniki z są wrażliwe na olej w skrzyni biegów, który obsługuje hydraulikę wewnętrzną i zewnętrzną? Jak wiadomo w skrzyni znajduje się olej hydrauliczno przekładniowy np. agrol ale podpinając wywrotki czy inne maszyny wymagające hydrauliki ciągnika można trochę zmieszać olej z olejem z innego ciągnika np. typowo przekładniowy hipol. Czy taka mieszanka jest szkodliwa?

Opublikowano
Czy nowe ciągniki z są wrażliwe na olej w skrzyni biegów, który obsługuje hydraulikę wewnętrzną i zewnętrzną? (...) Czy taka mieszanka jest szkodliwa?

Tak, są wrażliwe na oleje o innych parametrach niż dopuszczalne i hipolu napewno nie lubią.

 

Niektóre ciągniki (Fendt, MTZ, ...) mają oddzielny olej hydrauliki zewnętrznej, ten w skrzyni pozostaje czysty i nie ma problemu...

Opublikowano

ja bym nie mieszał jeśli masz przyczepe to spuść olej z tłoków i przewodów i wtedy podłącz do ciagnika i będziesz miał taki sam a jak masz czym innym ciągać przyczepe i ją wywracać i często porzyczasz przyczepe to lepiej nie zmieniać i nie podczepiać do nowych ciągników np. mamy już lambo od 2 lat i jeszcze ani jednej przyczepy nie wywrócił

Opublikowano

W dwóch zetorach mam agrol w skrzyni więc chyba raczej nic się nie powinno stać jak podłącze te maszyny do deutza z 2000r bo chyba agrol nie jest jakimś syfiastym olejem?

Opublikowano

Ja mam DF k100, olej jaki leje do hydrauliki to Akros i zdarza się że raz MTZ wywraca a raz DF tą samą przyczepkę to faktycznie filtry się zapychają...u mnie to czuć strasznie bo widzę jak ładowacz zaczyna wolniej chodzić.

Opublikowano

Dolałem kiedyś przez pomyłkę (lub chwilowe zaćmienie umysłu) hipol do hydrauliki kombajnu Claas. Po chwili zrobiła się "bita śmietana" i powoli przestało działać wspomaganie i siłowniki. Wylałem te mieszankę i wlałem olej hydrauliczny żeby można było kosić dalej. Po roku musiałem jeszcze wymienić uszczelnienia w rozdzielaczu a z orbitrola też cieknie.

Myślę więc, że mieszanie tych olejów szkodzi (szczególnie kieszeni właściciela). Mam teraz podobny dylemat : kupiłem DF, a do tej pory używałem U 914 i C 330. Siłowniki i węże w przyczepach, pługu i innych maszynach opróżnię z resztek hipolu i mogę działać DF-em, ale żeby użyć czasem do kiprowania C330 (której na razie nie sprzedam) może wymienić jej olej na taki sam jak w hydraulice DF-a (tylko czy to nie zaszkodzi C330? ) Co o tym sądzicie ? A może jest olej, który nadawałby się do hydrauliki DF-a i do skrzyni C330 ?

Opublikowano
Mieszanie olejów jest absolutnie niedopuszczalne.

 

Absolutna racja- no chyba że chcesz sprzęgła od połówek spalić a to już będzie bolało.

Opublikowano
Ok hipolu nie można mieszać a co z agrolem? To chyba olej zbliżony parametrami do arkosa?

Jeśli spełnia wymagania producenta (jakość, lepkość, itp.) to nie powinno być problemu.

Opublikowano

Znajomy nowym Same Ironem jak wywracał pożyczone przyczepy to mu półbiegi przestały działać. Owszem filtry poszły do wymiany a czy olej również wymieniał to nawet nie wiem ale wszystko możliwe.

Opublikowano

u mnie się nic nie dzieje bo nie wywracam moim deutzem przyczep robi to ursus 902 albo c-360 a on ma narazie tylko pług i agregat uprawowy to tylko te dwie maszyny które chodzą przy pomocy hydrauliki deutza i wszystko jest ok

Opublikowano

Olei w skrzyni biegów nie powinnni sie mieszac! a w agrotronach zwłaszcza! do skrzyni biegów w agrotronie lejesz pół syntetyczny olej wiec jesli bedziesz go rgularnie mieszał z bełtem z ursusa to twoja skrzynia długo nie pochodzi. jak przyprowadziłem MK3 to poszedł do przyczepy HL pług i wszystko co z nim bediz echodzic nie bedzie juz wiecej podłaczane do 360(niektóre maszyny wspópracowały wczesniej z 1634) a poniewaz własniejestem przed wymiana oleju w skrzyni i nie ma teraz na niego duzo pracy przepłuka układy maszyn współpracujacych. ale jakspuszcze z niego olej zaleje skrzynie w 360 bo to jedyne co mi zostało z polskich. nie chciał bym wymineiac filtórw przed wczesnie bo to nie jest tani interes a skrzynia jest czuła

Opublikowano

Olei w skrzyni biegów nie powinnni sie mieszac! a w agrotronach zwłaszcza! do skrzyni biegów w agrotronie lejesz pół syntetyczny olej wiec jesli bedziesz go rgularnie mieszał z bełtem z ursusa to twoja skrzynia długo nie pochodzi. jak przyprowadziłem MK3 to poszedł do przyczepy HL pług i wszystko co z nim bediz echodzic nie bedzie juz wiecej podłaczane do 360(niektóre maszyny wspópracowały wczesniej z 1634) a poniewaz własniejestem przed wymiana oleju w skrzyni i nie ma teraz na niego duzo pracy przepłuka układy maszyn współpracujacych. ale jakspuszcze z niego olej zaleje skrzynie w 360 bo to jedyne co mi zostało z polskich. nie chciał bym wymineiac filtórw przed wczesnie bo to nie jest tani interes a skrzynia jest czuła

Opublikowano

Ja właśnie się przymierzam do zmiany oleju w skrzyni bo już wszystko co na hydraulikę to tak wolno chodzi jakby chciało a nie mogło...olej mam, filtry też teraz tylko czekam na serwis który już od paru miesięcy mówi że już jest w drodze do mnie :(

Opublikowano

A ja ze 3-4 dni temu przyprowadziłem CX-75 i teraz DF stoi umyty i czeka na przegląd, który ma przyjechać w najbliższą Sobotę tj. 08.03.2008 ;), a oleje z przyczep i belarki już pospuszczałem więc spoko ;) A Dzięki za radę.

Opublikowano

Ja mam DF k100, olej jaki leje do hydrauliki to Akros i zdarza się że raz MTZ wywraca a raz DF tą samą przyczepkę to faktycznie filtry się zapychają...u mnie to czuć strasznie bo widzę jak ładowacz zaczyna wolniej chodzić.

a gdzie ten Akros dostac? masz jakies namiary? bo ja potrzebuje te oleje a nie wiem gdzie dostac. pytalem ale w moich okolicach strasznie ciezko go dostac.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez hiper81
      mam problem z prawidłowym pomiarem temperatury oleju w silniku. Wskaźnik się ustawił na MAX... wymieniłem czujnik, i mam wrażenie że odczyty nie są prawidłowe bo dość szybko licznik zaczyna wskazywać maksymalną temperaturę. Szukam przyczyny dalej... 
      Rezystancja czujnika rozpoczyna się na pokojowej temperaturze od ok 1,8 kOhm i leci w "dół" w miarę ogrzewania czujnika. 
      Czujnik uszkodzony ma rezystancje w temperaturze pokojowej ok 7,5 kOhm - zakładam że uległ uszkodzeniu skoro nowy ma niższą. 
      ALE.. 
      w liczniku wymieniałem również żarówkę od kontrolki i musiałem go zdemontować i otworzyć - na jego płytce jest przełącznik nie dostępny bez rozebrania - ale nie ma opisu od czego on jest - to jest jedyny przełącznik na tej płytce elektronicznej licznika. 
      Macie może wiedzę co to? 
       
      Nie zrobiłem zdjęcia - ale rozbiorę ponownie i zrobię fotkę, na ten moment pokazuje tylko jaki to typ licznika (znalazłem w necie wygląd) - ale mój ma "nie cyfrowy" wskaźnik motogodzin reszta wygląda tak samo. 
      https://pl.aliexpress.com/item/1005004460813453.html
       
       
       
       
       
       
    • Przez asus921
      Witam.
      Co moze byc przyczyna wycia hydrauliki? Swieci sie kontrolka od hydrauliki i wyje. Podnosnik dziala normalnie. Jak deliktnie nacisne na sekcje to wycie ustepuje, jak cofne dzwignie to wyje. Olej dolalem, bo bylo malo, ale podnosnik i wyjscia hydrauliczne dzialaja normalnie tylko na luzie cos wyje jakby sie jakis zawor zacial?
      Ciagnik nie uzywany 2 lata, potrzebny teraz na kilka godzin do podciagania przyczep. Stal i sie zepsul xD.
    • Przez daizor
      Tak jak w temacie kompletna serwisów-ka w języku angielskim.
       
      Instrukcja do pobrania :
      http://www.wrzucaj.com/518069
       
      Proszę o wciśnięcie "głosuj na post do góry"
      W sprawie hasła do archiwum pisać na PW
    • Przez arty
      Jak prawidłowo używać tzw sprzęgło pięciominutowe WOM w ciągniku Deutz/Same/lamborghini?

      Mam z lewej strony dźwignie z pozycjami - Wałek WOM zależny od prędkości jazdy/luz/wałek zależny od obrotów silnika.
      Aby przełączyć dźwignię z luzu na zależne od prędkości jazdy mogę to zrobić przy pracującym silniku - nic nie zgrzyta - aby przełączyć z luzu na zależne od obrotów murze zgasić silnik bo w przeciwnym razie jest zgrzyt.... (sprzegło pieciominutowe cały czas wyłączone). Aby wałek zaczął się obracać muszę jeszcze przekręcić elektryczny przełącznik....  -nie znam sie na tym ale to chyba to sprzęgło pięciominutowe.... - tym też wyłanczam WOM np na nawrotach...
      Gdzieś słyszałem ze  aby nie zużywało się jakieś tam łożysko powinno sie po skończonej pracy z WOM wyłączyć sprzegło pieciominutowe - właczyć luz na dzwigni i następnie sprzegło pieciominutowe znow przelaczyc na pozycję załączone tak jak w trakcie pracy WOM. Nie wiem czy ta instrukcja dotyczy konkretnej marki czy w ciagnikach SDF też powinno sie tak robić???
    • Przez tomek3105
      witam mam problem z ciagnikiem lamborghini premium 1060 
      mianowicie problem polega na tym że ciezko wrzucic bieg roboczy szybkie wolne każdą serię jak przerzucę na jadę do przodu to jest troszkę ciszej tak samo do tyłu na luzie na rozłączonej skrzyni jest najciszej jest to wersja bez połbiegów
      pompa hydrauliczna nowa
      nie wiem już czego się złapać
      kalibracja zrobiona 
      tarczki sprzęglowe zrobione 
      brak błędów na komputerze
      jest taki objaw e stuka po lewej stronie skrzyni przy silniku na wysokości jak kończy się kosz sprzęgłowy ale w samym koszu nie  było nic uszkodzone poszły nowe uszczelniacze  nie wiem co jest 
      już dużo kasy włożone i nie wiadomo o co chodzi 
      proszę o pomoc 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v