Skocz do zawartości
przemal_1989

Akros 10w30 & Agrol 10w30

Polecane posty

Witam. Mam sprawę odnośnie olejów które są w temacie ponieważ do same roller był do przekładni zalany akros 10w30 a teraz jak dzwoniliśmy do firmy gdzie kupujemy to powiedzieli nam że jest nie akros a kronos . Czy ma tu jakieś znaczenie jaki olej się wleje przy wymianie?? Są takiej samej lepkości

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samex69    31

Jeśli olej spełnia normy :jakościową i lepkościową to nazwa oleju nie powinna mieć znaczenia.Polskie oleje nie są gorsze od zachodnich a cenowo są trochę lepsze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Ferdek07    62

Witam. Mam sprawę odnośnie olejów które są w temacie ponieważ do same roller był do przekładni zalany akros 10w30 a teraz jak dzwoniliśmy do firmy gdzie kupujemy to powiedzieli nam że jest nie akros a kronos . Czy ma tu jakieś znaczenie jaki olej się wleje przy wymianie?? Są takiej samej lepkości

zmieniasz na ten orlen agro UTTO, czy warto dopłacać za oleje platinum, są dużo droższe, czy wystarczający jest ten zwykły agro UTTO 10w30, no i czy zmieniać tak jak instrukcja przykazała co 1 tyś mtg czy zmienić tylko filtr skrzyni biegów i jeździć dalej na fabrycznym oleju tak do 1,5 tyś mtg? a jak zmieniać filtr to tylko ten od skrzyni czy trzeba by wszystkie 3 od wspomagania i hydrauliki, bo na przeglądzie po 200mtg serwis zalecał zmianę tego filtra od skrzyni tylko, niby że się powinno no i ciekawe co tam fabrycznie zalane było bo olej już jest trochę szary a to dopiero 800kilka mtg i 2 lata

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MDSikor    6

Ja ostatnio zmieniałem olej w Lamborghini R4 105 olej w skrzyni. Miał 1020 mth i ma ponad 4 lata. Do skrzyni zalałem FUCHS HYDRAMOT 10W30 + wymiana 3 filtrów od hydrauliki i jeden od power shift. W instrukcji pisze żeby wymieniać olej i filtry co 1000 mth lub co rok, a filtr od power shift co 600 mth. Od razu zmieniłem olej w przednim moście i w zwolnicach.

Koszty: olej (80 litrów) 1000zł, filtry (4 sztuki):570zł, wszystkie ceny brutto.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

od kilku serwisantów z różnych firm słyszałem że do skrzyni do sdf i w ogóle do nowych ciągników można śmiało lać ten orlenowski agro UTTO czy lotos agrol U utto, że w skrzyni marka oleju nie jest ważna jak w silniku co o tym sądzicie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    113

A czy w silniku jest ważna marka oleju czy raczej jego klasa jakości?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ja tam się nie znam. B) Jednak... nie bez powodu inżynierowie ustalają pewien poziom oleju w układzie hydraulicznym. B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

a ja mam pytanko czy ten agrol z akrosem miesza się czy nie bardzo i czy ogólnie jak już o akrosie to o sdf czy w skrzyni na wizjerze może być troche pianki, sam już nie pamiętam jak to było czy była pianka czy nie ale jest i pytam może poziom oleju mam za wysoki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    113

Oleje tej samej klasy jakości i gęstości są mieszalne ze sobą. Piany nie powinno być, jak jest piane to zmieszałeś różne oleje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

@Arek najprościej nie mieszać i mieć święty spokój... bo wiadomo, co się dzieję jak się pomiesza płyny. B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

Oleje tej samej klasy jakości i gęstości są mieszalne ze sobą. Piany nie powinno być, jak jest piane to zmieszałeś różne oleje.

nic piany nie powinno być ani warstewki w końcu to wszystko pracuje a jak zgasze to zaraz znika ale po odpaleniu zaraz się pojawia także nie wiem w końcu? podejrzewam że to olej z pracy bo była podpinana pod belarusa a tam jest inny olej ale holera go wie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

no ale jak jest ta warstewka piany na poziomie oleju to można spokojnie pracować czy to jakieś niebezpieczne będzie?

w sumie spóściłem trochę oleju z szybkozłącza to normalny jest nie ma piany na poziomie w butelce, jeszcze 170mtg do wymiany chyba nie poszkodzi nie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pestus123    3

U mnie w tej szybce też jest warstewka piany podczas pracy, i po zgaszeniu znika, a ma ponat 70h, więc się nie przejmuj B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel03    0

Koledzy proszę o radę. zalałem do skrzyni Hipol 6 bo taki mi polecił sprzedawca do mojego ciągnika (Labmorghini Formula 135 z 94 r). coś tam wiem, czytałem fora ale do eksperta mi daleko dlatego pytam. na ramie ciągnika mam naklejkę ze ma chodzić na olejach Akros. tylko ze nie mogę w moich okolicach za nic dostać tych olejów no i wlałem jaki mi wcisnął. do silnika wlałem Turdus. cena na pewno jakoś siś ma do jakości ale z własnych doświadczeń Koledzy, jakie oleje lejecie i co polecacie?

Pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    113

Jeśli masz mokre hamulce i/lub półbiegi to powinieneś zalać rzadszym olejem najlepiej utto lub stou (bez problemu można u handlarzy olejami dostać polskie takie oleje), może też być agrol ale nie hipol bo jest za gęsty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel03    0

Jeśli masz mokre hamulce i/lub półbiegi to powinieneś zalać rzadszym olejem najlepiej utto lub stou (bez problemu można u handlarzy olejami dostać polskie takie oleje), może też być agrol ale nie hipol bo jest za gęsty.

a czy to że zalałem hipolem może być przyczyną tego że te półbiegi nie chodzą? przypuszczam ze to od oleju ale czy to da się jeszcze uratować czy już trzeba rozjeżdżać ciągnik?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    113

Tak, winny może być olej. Ale czy przed wymianą wszystko działało? Jak się ciągnik rozgrzeje to też nie działają?

Jeśli po rozgrzaniu działa to wina oleju, jeśli nie to trzeba szukać przyczyny gdzie indziej i nie koniecznie trzeba rozpoławiać ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel03    0

Tak, winny może być olej. Ale czy przed wymianą wszystko działało? Jak się ciągnik rozgrzeje to też nie działają?

Jeśli po rozgrzaniu działa to wina oleju, jeśli nie to trzeba szukać przyczyny gdzie indziej i nie koniecznie trzeba rozpoławiać ;)

przed wymianą wszystko śmigało jak należy. nie wiem czy jak się rozgrzeje to idzie. sprawdzę przy najbliższej okazji. Tata jak jeździł to chyba szedł bo mówił że nie chce mu jechać a zapomniał że półbiegi są :D ale nie jestem pewien więc sprawdzę. olej postaram się wymienić jak najszybciej i będziemy widzieć. tylko jak to zrobić żeby go spłynęło jak najwięcej przy spuszczaniu? przeleje tym nowym ale może są jakieś lepsze sposoby ;> nie chciał bym grzebać przy nim bo jak już go rozpołowie to minimum 10 tys trza mieć a są przecież inne wydatki. patrzyłem teraz na ceny to dobrze że siedziałem bo bym się przewrócił ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    113

Jak przed wymianą było ok to na 100% wina oleju. Musisz trochę pojeździć żeby olej się rozgrzał, i spuścić jak będzie ciepły żeby wszystko zleciało. Nalewasz świeżego i wszystko powinno działać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel03    0

dzięki Kolego! trochę mnie pocieszyłeś bo już myślałem że sprzęgło od tych półbiegów siadło. filtry też wymienię i będzie śmigać mam nadzieję. a z tych co poleciłeś to który najlepszy olej do tego ciągnika? Pozdrówka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    62

a nie masz instrukcji najważniejsza nie marka tylko parametry może na tej ramie jeszcze coś jest typu GL-x i koniecznie parametry jak w silniku np te 10W/40 (ok od-30 do +30) bo ja wziołem letni i w zimę musiałem czekać aż się rozgrzeje

 

a nie masz instrukcji najważniejsza nie marka tylko parametry może na tej ramie jeszcze coś jest typu GL-x i koniecznie parametry jak w silniku np te 10W/40 (ok od-30 do +30) bo ja wziołem letni i w zimę musiałem czekać aż się rozgrzeje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel03    0

instrukcji nie mam bo to stary ciągnik aja go kupiłem z 5 lat temu dopiero. jest napisane że do silnika Akros jakiś tam 15w40, do skrzyni Akros jakis tam i do hamulców Akros jakiś tam. Kolega mi przywiezie te oleje wszystkie i filtry prosto z włoch mam nadzieję jeszcze przed zimą i wymienię.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×