Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam !!!

Mam problem z ciśnieniem oleju w silniku MWM na zimnym pokazuje 6 bar jak sie rozgrzeje spada poniżej 1 bara silnik jest po remoncie wymienione sa uszczelniacze na zaworach panewki wal po szlifie i reszta uszczelek wymieniony olej filtry pompa wizualnie sprawdona nie ma żadnych uszkodzeń silnik pracuje ładnie a problem z ciśnieniem jest nadal Co to może być za przyczyna ???

Opublikowano (edytowane)

Wtrącę się w temat, przy jakim ciśnieniu powinna się zapalić kontrolka oleju ??

Jeśli przez bagnet pluje olejem na rozgrzanym silniku i przez wlew oleju do silnika też m,ocno dmucha to znaczy że pierścienie się skończyły ??

Edytowane przez frankoo
Opublikowano

W większości przypadków jeśli się wykluczy że silnik jest zjeżdzony, to przyczyny trzeba szukać w odpowietrzniku silnika(odma). Może być przytkany i gazy wychodzą innymi otworami wyrzucając olej.

Opublikowano

zawór przelewowy podkręcony i na podkręconym pokazuje 6 bar i spada poniżej 1 też stawiam na pompe olejową a wie ktoś czy opłaca sie regenrować czy lepiej wymienic na nową

Opublikowano

Odnosnie szlifu wału, to moje zdanie jest takie ze lepiej tego unikac. W moim przypadku traktor po szlifie chodził rok i pekł wał pomiedzy 3 a 4 tłokiem. fakt ze przez ten rok zrobił 1500 mth. dowiadywałem sie z róznych źródeł, ze "zachodznie" wały tak mają po podczas szlifu sie rozgrzewają i spada im wytrzymałosc. A nowy wał do renówki orginalny to koszt 21 tys zł:) tak, tak 21 tys.

Opublikowano

Kolego MAGIK Pierwsze co powinieneś zrobić to wymienić pompę (nie będzie droga, są tanie) Następnym powodem może być zbyt przyszlifowany wał (wystarczy na jednej panewce choć mało prawdopodobne) Następnie nie trzymający ciśnienia zawór (nie wiem czy on czasem nie jest w pompie) a na końcu wytarty wałek rozrządu (w niektórych modelach są tulejki na wałku). Przy takiej naprawie wymiana pompy na nową to podstawa, jakie miał ciśnienie przed remontem????

Opublikowano

Na rozgrzanym ciśnienie nie powinno spaść poniżej 1atm wtedy można jeszcze spokojnie spać. Ciśnienie nie powinno przekraczać 6atm chyna że gęsty olej to można troszkę poczekać aż się rozgrzeje i spadnie ciśnienie i dopiero jechać.

Zauważyłem że jak dobry silnik to ciśnienie pomiędzy rozgrzanym a zimnym dużo się nie różni, u mnie w perkins 6cyl przed remontem różnica była 2atm, po remoncie 0.9atm, teraz po 8 sezonach różnica jest 1,4atm. Natomiast w mtz na zimnym mam 2,9 a na rozgrzanym 2,4 (wszystko sprawdzane na tych samych obrotach) ale w rusku mam tak że nawet na min. obrotach (ledwo się kręci) nie spadnie poniżej 2.

Opublikowano

Pierwszym powodem może być rozerwanie filtra, nadwyrężanie pompy. Gdy robili mi jeszcze w pomie silnik do c360 to byłem przy odpaleniu - miał 7atm. Bez zastanowienia odkręcali misę i obniżali do 4. Czy jest jakiś konkretny powód nie przekracznia 6 atm to nie wiem ale o tej granicy ciśnienia słyszałem od nie jednego mechanika, nawet w silnikach przy autobusach (ok 280km) nie przekraczają 6atm.

Opublikowano

ja mam silnik po kapitalce , i pompa po regeneracji i zawór mam ustawiony na 4,5 na zimnym a na cieplym mam 3,8 bo zegar mam w kabinie , duże ciśnienie powoduje szybsze zużywanie się " oleju , zawór jest w podstawie filtra oleju taka śruba na płaski śrubokręt i pod nią jest zawór

Opublikowano (edytowane)

Koledzy gdzie w tym silniku jest zawór bezpieczeństwa-przeciążeniowy pompy??

dzisiaj pojawil sie prblem ze cisnienie przestało reagorwać na zmiany obrotów - diagnoza telefoniczna, padło na pękniętą sprężynkę tego zaworu - gdzie jej szukać??

Edytowane przez accu
Opublikowano

jak mowe jedyny zawór jaki był to w podstawie filtra przynajmniej w moim 120.54 , pompy praktycznie nie regenerowali kazali ją dać razem z innym częsćiami do sprawdzenia, rozebrali ją i była bez rys i dali nowe uszczelnienia i złożyli od cała regeneracja. szlif wału etc miałem robione w AutoWache w Poznaniu w Wysogotowie. także firma naprawde konkretna

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez damianzb9613
      Witam, co może być przyczyną mokrego kolektora wydechowego i całego tłumika aż do samej góry (podstawiłem puszkę pod tłumik to nakapało oleju z paliwem czy coś takiego )zostały wymienione pierścienie tłokowe , uszczelki pod głowicą i pompa paliwa i wtryski były sprawdzone.
    • Przez Piotrek106
      Witam, mam pytanie z jakiego samochodu podchodzą klocki hamulcowe do ciągnika renault 106.14?

       
    • Przez mumin0121
      KOLEDZY KTO POMOZE CO TO ZA KONTROLKA POD NUMEREM 10 ZASWIECILA SIE NA GORACYM SILNIKU I PISZCZAL SYGNAŁ
    • Przez BartekCiszek
      witam mam problem a mianowicie pólbiegi nie chca sie przelaczac jak pojezdze troche to wtedy sie przelaczy ale to dopiero po polowie dnia gdy przelacze z polbiegu 2 na 3 to kontrolka przeskakuje jak by sie przelaczyl a zaraz wskakuje spowrotem na 2 to samo z 1 póbiegiem
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v