Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Owszem, choc mysle, ze pompa da sie dokladniej wyregulowac tak jak ma byc. Tez bym wolal sprawdzic znaki na kolach, ale do tego potrzeba troche czasu by wszystko rozkrecic. Jak ciagnik bedzie dobrze pracowal to moze zostawie to tak jak jest, a jak nie to moze sie odkreci pokrywe jak pogoda sie poprawi i bedzie sucho, bo ciagnik jest na dworze.

Opublikowano (edytowane)

Witam was panowie. po wielu latach postoju w garażu postanowiliśmy przeprowadzić remont kapitalny C-4011. Staruszek posiada silnik od C-360. Bierzemy się już powoli za składanie silnika. ale mam pewne pytanie jakie ustawienie rozrządu jest prawidłowe. Podsyłam wam dwa linki z dwoma ustawieniami różniącymi się ustawieniem koła pompy paliwa.

Otóż:

1. http://obrazki.elekt..._1297960480.jpg - znak 0na kole pośrednim wchodzi miedzy znaki na kole pompy paliwa.

 

2. http://www.google.pl...iw=1280&bih=609 - tutaj na tym rysunku punkt 0 na kole pośrednim wchodzi w punkt 0 na kole pompy, wiec koło pompy jest cofnięte w lewo o 1 ząbek.

 

Te ustawienia różnią się tylko ustawieniem koła pompy do koła pośredniego. Jak ustawić u siebie? Tak jak w linku 1 czy w linku 2? Z czego wynika ta różnica? Jest gdzieś jakiś schemat w instrukcji?

 

Panowie pomożecie??? :)

Edytowane przez jaro606
Opublikowano

Dobra dzięki kolego za odpowiedź. Liczę na więcej odpowiedzi i mam pytanie ile kresek jest na kole zamachowym i które służą do ustawienia wtrysku i która to GMP?? Możecie podać jakiś rysunek lu prowizorkę zrobić z kresek??

 

Dobrze, ale na znaki to się ustawia tak jak w ;linku 1 i jak w linku 2. Tylko który jest ten prawidłowy i który zastosować??

Opublikowano (edytowane)

No niestety ale mocno się kolego mylisz pisząc ze pierwszy rysunek jest prawidłowy bo prawidłowe jest ustawieni z drógiego linka, otórz oba kola pompy i wałka rozrządu są identyczne i maja podwójne oznaczenia , na wałku rozrządu schodzą się zęby z podwójnymi znaczkami kropkami, i tu ząb z koła pośredniego z dwoma kropkami ma trafić pomiędzy zęby z dwoma kropkami z wałka rozrządu, natomiast znak O na zębie na kole pośrednim ma trafić na znak O na kole pompy też pojedyńczy a nie pomiedzy zęby z podwójnymi kropkami. bo one są od wałaka rozrządu i tu nie maja znaczenia, a pojedyncza kropka trafia pomiędzy dwie kropki z wałem korbowym , poto są trzy różne oznaczenia , zeby się ze sobą schodziły. Jeśli o ustawinie konta wtrysku chodzi ,i silnik, jak i koło zamachowe są napewno od 360tki to kresek masz dwie i początkiem wtrysu na pierwszym cylindrze powinieneś trafić na dolną albo pomiędzy nie bo to jest tolerancja ,22 to ideał 24stopnie(gorna kreska ) to dopuszczalna odchyłka. znajdziesz też znak (0 I I ) to nie jest ten on chyba oznacza górne martwe położenie tłoka 1 i 4

Edytowane przez mariusz(ZDUN)
Opublikowano

Aha rozumiem jak ustawić juz rozrząd ale nie wiem jak dokładnie ustawić kąt wtrysku. dajcie taki prowizoryczny schemat, nie wiem np za pomoca poziomych kresek. o tak np.

 

------------

 

-----------

Ja nie wiem, wy tak mi podajcie w ten sposób jaki jest ten układ kresek.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Tak, dolna 24 stopnie.

Opublikowano (edytowane)

OK

 

Pnowie. Sprawdzałem i nie moge odnaleźć znaków na kole zamachowym. ten rysunek przedstawia te znaki: http://pokazywarka.p...zdjecie3035667.

 

Czy na kazdym kole zamachowym znaki sa w tym samym miejscu. jeśli tak to możecie mi podac odległości kresek od tego rogu przerwy ( jakis docisk, sa takie trzy, widać na samym dole na zdjeciu). Możecie zmierzyć i podać?? bede wdzięczny.

Edytowane przez jaro606
Opublikowano (edytowane)

Nie są w tym samym miejscu. Znajdz GMP, cofnij się mniej więcej o szerokosć okienka i szukaj. Lub odkręć przewód z pierwszej sekcji jak zacznie podawać paliwo to mniej wiecej to miejsce, szukaj.

Edytowane przez seweryn20
Gość Profil usunięty
Opublikowano

Witam, witam ,kolega Seweryn ma jak najbardziej racje, zrób tak jak radzi.

Opublikowano

No panowie wyczyściłem benzyna koło zamachowe i kreski znalazłem, ale te tylko dwie obok siebie na krawędzi tak jak na rysunku wyżej, ale nie ma kreski GMP. Jak by ktos mół podac odległosc od tej dolnej kreski( tej na samej dole) to mógłbym sobie nanieść punkt GMP- przyda sie przy ustawianiu zaworów.

Opublikowano

Nie przyda ci sie do ustawiania zaworów. W ogóle do niczego ci się nie przyda. Poza tym na GMP ustawił byś tylko 1 i 4 cylinder. A zawory ustawia się na mijanke. Wystarczające, dokładne, zgodne z instrukcją, krótko mówiąc w sam raz.

Opublikowano

Napisze ci tak. jeśli tłoki 1 i 4 są w GMP to oby dwa zawory sa zamkniete( suw sprężania) ale wiemy że 2 i 3 tłok bedzie w GMP jak pokrecimy kołem 1/2 obrotu w prawo. chodzi mi o to ze jak będe maił GMP na 1 i 4 tłoku zaznaczone na kole to łatwo znajde sobie punkt GMP na 2 i 3. poprosu odlicze 1/2 odległości kola od GMP na 1 i 4. Przynajmniej taka zasada jest ja wyczytałem w Dieslach, a 60 to Diesel. Na takich zasadach ustawiałem ostatnio T-25 i wszystko jest OK.

Opublikowano

No tak masz racje. Tyle że na mijanke masz bez kłopotu, bez szukania znaków na kole itp itd. Ogólnie nie jest potrzebny GMP na wale. Ale jeśli taka metoda ustawiania ci pasuje.... też jest dobrze. Tylko musisz patrzyć na którym cylindrze jest wtrysk paliwa bo można pomylić z mijanką lub wyliczać według kolejności pracy 1,3,4,2.

Opublikowano

Nie jestem znawca- dlatego pytam, ale wiem że za pomoca punktów na kole można ustawić luzy na zaworach. jeśli mamy punkt GMP 1 i 4 tłoka (czyli DMP 2 i 3), to po drugiej stronie koła w odległości równej 1/2 obrotu mamy DMP 1 i 4 tłoka (czyli GMP 2 i 3)

 

Chyba dobrze myslę?? A ja tam wole zawory ustawiac idealnie w tym momencie co ma byc to robione, wiem że robicie to nieraz w inny sposów ale chce zrobić to na znaki.

 

Podacie Ile jest równna ta odległość od tej dolnej kreski do punktu GMP??

Opublikowano

Witam

Moją c360 odebrałem z remontu od mechanika w lutym, od tego czasu zaczeła strasznie źle odpalać. Dzwoniłem do mechanika czy on nie przestawił jej przypadkiem na zapłonie, twierdził ze nawet nie ruszał go. Czy pompa wtryskowa może być winna słabemu odpalaniu? Inny mechanik mówił że ta pąpka ręczna może opóźniać paliwo ale raczej to nie możliwe bo podczas odpalania spaliny normalnie wydostają sie z tłumika. Czy gdyby to była wina pąpy wtryskowej to czy na tym mogę jeździć ? ;)

Opublikowano

Weż sprawdz czy Ci paliwo trzyma bo jest tak że paliwo ucieka.A moze zaworek na pompie nie trzyma tak jak u mnie.Możesz na tym jeżdzić tylko że Ci będzie ciążko palił.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez WorguleFarm
      Witam, mam pytanie a mianowicie gdzie są kalamitki do smarowania w Ursusie C-360 
      Znalazłem ich 8 ale może wiecie gdzie są jeszcze ?
       
      Znalazłem:
      -przy przednich kołach po 2 na każde koło = 4
      -na "przodzie ciągnika pod spodem"           = 2
      -na pompie wodnej                                      = 1
      -na pedale sprzęgła                                     =1
       
      Gdzie jeszcze mogą być ?
    • Przez PiotrSadło
      Witam  najpierw mam po zerwaniu sie nitów(chyba) zaczął się psuć 4 bieg i klinuje się 
      podobno wyrwane nity w skrzyni biegów od czego mam zacząć ? 
      Jak zabrać się za to i jaki był by koszt ?
    • Przez brodzik2207
      witam, po zimie mam problem z odpalaniem mojego jd mianowicie ciagnik kreci i nie moze załapac  tak jakby nie dostawal paliwa ale pompka paliwowa podaje, sciagam filtr powietrza psikne troszke samostartu i ciagnik pali od strzała nastepnie gdy sie zgasi odpala bez zarzutu ale gdy postoi z poł dnia znow nie chce zlapac moze ktos cos podpowie ?
      moge dodac tylko ze zima wymieniłem filtr paliwa oczywiscie na orginalny no i nie wiem co jest wygladało by na to ze paliwo schodzi no ale pompka przeciez podaje po przekreceniu stacyjki a i ostatnio zauwazyłem ze ta pompka zasilajoca zaczeła sie lekko pocic.... 
      z gory dzieki 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v