Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

-parę obrotów pompie nie zaszkodzi(chodzi o zaciąg)byle by jakieś paliwo w niej było,a jak będzie w niej sucho to i nawet zaciąganie nie pomoże,choćby zaciągał cały dzień i tak się nie odpowietrzy.

co innego z pompami boscha-niektóre modele same ciągną paliwo-nie mają pomp podających,ale to raczej w samochodach.

Opublikowano

Witam. Mam problem z odpaleniem 3p w chłodne dni(już jak jest -1) tzn. puszcza biały dym a nie chce zapalić, jak jest cieplej jest dobrze. Pompa była robiona, pracuje na niej jakieś 10mth, ale tak samo było przed jej naprawą, wtryski też są dobre. Może ktoś poradzi co może być.

Opublikowano

@bobytempelton-nawet z wielkimi chęciami,diagnostyki na odległość nie zrobisz,nie da się.wiesz tylko że jasny dym-i kompresja i wtrysk za późny,albo jedno i drugie,a czy pompa jest na znakach-tam trzeba było jakiś dekel odkręcić(już nie pamiętam).

Opublikowano

Biały dym jest też oznaką zapowietrzonego układu wtryskowego co się wiąże ze zbyt marnym rozpyleniem paliwa, niedostateczną temperaturą samozapłonu związaną z zbyt niskim ciśnieniem sprężania, czyli nieszczelne zawory, a najprędzej wyłechtane tuleje.

na odległość to pewne że nie pomogę, mogę naprowadzić, choć niektórym nawet zdjęcia nie pomogą...

Opublikowano

2Patryk3802-bobytempelton też ma rację,tylko że on zakłada najgorsze,co nie znaczy że źle zakłada.

on coś z pompą wyrabiał,może być że ją źle wstawił-ale nie musi-takie gdybanie.

Opublikowano

tak wiem że zakłada najgorsze ale według mnie samo za siebie mówi skoro robił przy pompie i ma problem teraz to żle zrobił hehe:) wystarczy wystarczy według mnie ściagnąć dekielek na obudowie rozrządu i zajrzeć czy dobrze ustawiona jest a nawet przesunąć pompę górą w strone silnika

Opublikowano

Z tego co dobrze pamiętam to kąt wtrysku w 3p ustawia się poprzez ustawienie na znaki pompy względem obudowy rozrządu. Wiec to widać na pierwszy rzut oka także żadnego dekielka sciągać nie musi. Po drugie jak ten silnik odpalał kiedyś, bo wiem, że jak u mnie w MF 255 zawsze ale to zawsze było go ciężko odpalić przy niskich temperaturach, zawsze musiała być sprawna świeca płomieniowa. Także proponuję zamontować takie cudo do 3p od MF 255. Istnieje również legenda, że w tych silnikach na takie długie kręcenie z białym dymem przy niezuzytych tulejach i tłokach pomaga wymiana wałka rozrządu, ale ja w to osobiście nie wierzę, aczkolwiek sam chyba spróbuję to sprawdzić wymieniając wałek w MF.

Opublikowano

te silniki muszą przy rozruchu mieć" strzała",szybko obrócić-jak kręci nawet długo a wolno to można sobie tylko pogwizdać,także aku i rozrusznik na cacy.

świeca płomieniowa,nawet żarowa nikomu nie zaszkodzi.

a gdzie pompa miała znaki nie pamiętam(coś tam było)-20 lat przy takiej nie grzebałem.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Witam. Mam problem z ursusem c 360 3P. Chciałem go dzisiaj zapalić a on nic żadnego odgłosu nie dał. Akumulator jest dobry. Chciałem go na "krotko" odpalić ale tylko w rozruszniku się ruszy a bendiks nie zaskakuje. Czy bendiks mógł zamarznąć ?

Opublikowano

Z góry ,przepraszam posiadaczy 3p ale to porażka !Tam pompka zasilająca(ręczna)nie istnieje!!! Jak się zapowietrzy to ręce opadają.

Opublikowano (edytowane)

Mam 3P i z pompką zasilającą tak to porażka, jeszcze we dwie osoby to jakoś idzie ale samemu odpowietrzyć cały układ paliwowy to paluszki obolałe od pompowania na dodatek jest po drugiej stronie. No ale tak łatwo do nieba sie nie idzie. :o

Edytowane przez milanreal1
cytowanie poprzedniego posta
Opublikowano

mówicie porażka-może

ja tam nie miałem z odpowietrzaniem żadnych problemów-jak już to się w ogóle zdarzyło to 2 min i odpalałem bez problemu-może do tego źle podchodzicie?

 

w wielu typach silnika(nie tylko perkinsa i to 3p) są pompy membranowe i nie ma z tym najmniejszych problemów.

tylko użytkownicy 3p mają jakieś problemy-jesteście pewni że odpowietrzacie krok po kroku tak jak producent opisywał?

jakoś w kombajnach z silnikami perkinsa jest dokładnie taki sam zestaw(pompka membranowa i wtryskowa typu lukas),z jedną błahą różnicą:zbiornik jest poniżej tego zestawu.

koparko ładowarki-podobnie-i jakoś nie narzekają.

 

według mnie sami robicie sobie problemy-nieumiejętnym odpowietrzaniem.

Opublikowano

Mi też jakoś MF sam odpala po wymianie filtra i innych pierdół. Zawsze odpowietrzam w kolejności: filtr paliwa, dół pompy wtryskowej, góra pompy wtryskowej, którykolwiek wtryskiwacz (luzując przelew nad nim).

Opublikowano

Mi też jakoś MF sam odpala po wymianie filtra i innych pierdół. Zawsze odpowietrzam w kolejności: filtr paliwa, dół pompy wtryskowej, góra pompy wtryskowej, którykolwiek wtryskiwacz (luzując przelew nad nim).

Ja też tak odpowietrzam najpierw filtr paliwa potem pompę z tym że najpierw górę pompy potem dół i znów górę tak wyczytałem gdzieś w instrukci odpowietrzania Perkinsa. Nie chodzi mi że nie mogę odpowietrzyć ale o to że przechlapane go odpowietrzać ta pompka ma słabą wydajność pompowania, w zetorze jak braknie mi paliwa to leję i 5/6 ruchów pompką i pali a w 3P to tsza se troszkę popompować. :P

Opublikowano

Jeśli ktoś ma problem z odpowietrzaniem niech zamiast pompki mechanicznej założy pompkę elektryczną na przewodzie zasilającym.

Przekręci stacyjkę i paliwo samo będzie się pompować.

Niedawno był taki temat na forum. Koszt pompki coś 70zł był. Więc jak komuś padnie oryginał może się pokusić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez WorguleFarm
      Witam, mam pytanie a mianowicie gdzie są kalamitki do smarowania w Ursusie C-360 
      Znalazłem ich 8 ale może wiecie gdzie są jeszcze ?
       
      Znalazłem:
      -przy przednich kołach po 2 na każde koło = 4
      -na "przodzie ciągnika pod spodem"           = 2
      -na pompie wodnej                                      = 1
      -na pedale sprzęgła                                     =1
       
      Gdzie jeszcze mogą być ?
    • Przez PiotrSadło
      Witam  najpierw mam po zerwaniu sie nitów(chyba) zaczął się psuć 4 bieg i klinuje się 
      podobno wyrwane nity w skrzyni biegów od czego mam zacząć ? 
      Jak zabrać się za to i jaki był by koszt ?
    • Przez brodzik2207
      witam, po zimie mam problem z odpalaniem mojego jd mianowicie ciagnik kreci i nie moze załapac  tak jakby nie dostawal paliwa ale pompka paliwowa podaje, sciagam filtr powietrza psikne troszke samostartu i ciagnik pali od strzała nastepnie gdy sie zgasi odpala bez zarzutu ale gdy postoi z poł dnia znow nie chce zlapac moze ktos cos podpowie ?
      moge dodac tylko ze zima wymieniłem filtr paliwa oczywiscie na orginalny no i nie wiem co jest wygladało by na to ze paliwo schodzi no ale pompka przeciez podaje po przekreceniu stacyjki a i ostatnio zauwazyłem ze ta pompka zasilajoca zaczeła sie lekko pocic.... 
      z gory dzieki 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v