Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam dziś wymieniłem oring w pompce zasilającej (na spodzie tej pompki jest taki duży korek na śrubokręt płaski )bo zauważyłem że ciekł i po tej wymianie ciągnik ciężko pali jakby się zapowietrzył , ale gdy go odpalę i zacznę pompować paliwo pompką ręczną to silnik chodzi bardzo dobrze . Co może być przyczyną tego zachowania?

Opublikowano (edytowane)

Musi być zachowana bezwzględna czystość przy tego typu rzeczach. Są tam dwa zaworki w tej pompce. Najczęściej podczas rozbiórki podejdą jakieś paprochy i zaworki nie domykają się i paliwo wraca do baku i układ zapowietrza się. Trzeba odkrecić pompkę i wymyć wszystko w czystym ON i przedmuchać spreżonym powietrzem i złożyć w odpowiedniej kolejności i powinno byc ok. Zetor jest bardzo wrażliwy na wszelkie nieszczelności ,jak gdzieś złapie powietrze to tak sie dzieje i paliwo schodzi do baku i lipa.

Edytowane przez Radekk
Opublikowano

ze swojego doświadczenia doradzę ci abyś wymienił wężyki, nawet te na przelewach i przeczyścił ostojnik z zaworkami co ci koledzy podpowiadają

oraz zaworek za pompa

i kup sobie filterek uniwersalny na przewód oraz zaworek zwrotny

zamontuj najpierw filterek (nawet dwa na zapas, zależy jaki masz czysty bak) a pomiędzy filterek a pompkę wstaw zaworek

masz spokój na dłuższy czas

umnie w starym zetorze 100% pomogło na nieustanne problemy z okładem paliwowym

Opublikowano

znalazłem przyczynę . na wyjściu z filtrów zamontowany był taki zaworek z kulką i sprężynka jaki jest z tyłu pompy tylko że trochę większy (na klucz 14 a z tyłu jest na 12) po wymontowaniu sprężynki i kulki ciągnik pali dobrze ale to oznacza że pompka zasilająca jest już słaba bo nie miala siły przepchnąć paliwa przez ten zaworek . Jak sądzicie , trzeba już wymienić pompkę zasilającą?

Opublikowano

witam

 

ja mam podobny problem otóż w moim zetorze zabrakło paliwa i nie mogę go odpowietrzyć a dzieje się że pompka nie chce zaciognoć z baku.Jak dmuchnę w bak to pójdzie jak nie to nie ciągnie. Dałem już na krótko i też nie chce ciągnoć nawet z bańki.To wziołem to wężyka lejek i lałem przez niego ale jak odkrecę przewód końcowy od filtrów to idzie ale jak zakrece przewód to stoi.

 

Czy to może być wina pompki ??

Opublikowano

Mam mały problem ze swoim 5211. <_< Jak postoi 2-3 dni bez odpalania ma ciężko zapalić,kręci z 1-2 min i zapali ale jak zapali nie chce wejść na obroty tylko trzyma się na poziome 800 obr/min ale po 1 min jest już dobrze.Kiedyś zauważyłem że paliwo się cofa do baku po zgaśnięciu bo słychać bulgotanie w baku.Co może być przyczyną takiego zachowania?

Opublikowano

nieszczelność układu... może pompka zasilająca gdzieś przepuszcza powietrze, lub gdzieś w układzie jest minimalna nieszczelność... ja mam tak w 7211, przed odpaleniem przepompuje i odpala bez problemu..

Opublikowano (edytowane)

Zaworek pompki zasilającej to ok. 15 zł

http://www.sklepdlar...656/produkt.htm

Akurat mam jeden w szafce w garażu :D Możesz od razu wymienić tłoczek i sprężynkę. Koszt też z 15 zeta.

Nie zaszkodzi wymiana zaworku w pompie wtryskowej. Tego z tyłu co przewód od wtrysków idzie. Coś takiego:

http://www.sklepy24....1-93009080-/589

Najlepiej, jeżeli masz dawno nie zmieniane przewody paliwowe, to powymieniaj wszystko. Koszt nie duży a spokój na lata.

Sam w tym roku to przerabiałem, a jak się okazało problem był dużo bardziej "błachy" B)

 

EDIT

Zamiennik pompki ok 60 zł. Masz wsadzony. Problemu póki co nie sprawia ale jak co to mam stary, sprawny oryginał w zapasie.

Edytowane przez romek6340
Opublikowano

Też kiedyś zaworek wymieniałem ale bez rezultatu. Powymieniałem przewody (w pierwszej kolejności przelewowe a potem to już wszystkie) ale w ten sposób, że końcówki zostawiałem a zakładałem nowe dobre wężyki i zaciskałem opaskami. Przewody kupowane wyglądały jak oryginalne ale spełniały swoją rolę bardzo krótko. Ręcznej pompki używam tylko jak wymieniam filtry paliwa. Od ładnych paru lat mam spokój, ciągnik (5211, około 8400 mth) odpala bez problemu nawet po długim postoju.

Opublikowano

@piotruniu, to jest właśnie Zetor... ;) trzeba sprawdzać punkt po punkcie. bo zbiornik ma niżej i zaciąga paliwo a jak jest gdzieś minimalna nieszczelność to wtedy albo się zapowietrza , albo właśnie cofa się paliwo...

Opublikowano

Oryginalne mają na wierzchu ładny zielony oplot a w środku guma, która po tylu latach może być (a prawie na pewno jest) w większym lub mniejszym stopniu skruszała. Paliwa być może nie przepuści ale powietrze jest trochę "rzadsze"...

Opublikowano

Witam.

Co prawda ten wątek już dawno jest założony i dawno nie kontynuowany, ale problem utrudnionego rozruchu Zetora jak najbardziej aktualny, wiem to z własnego doświadczenia.

Miałem podobny problem, kolejnego dnia, a nawet po kilku godzinach Zetor 7211 nie chciał odpalić :( Szukałem na forach, stosowałem wszelkie zalecenia i nic :( aż sam znalazłem przyczynę, a właściwie dwie przyczyny:

1) przepuszczające zaworki pompy paliwowej i zniszczona powierzchnia tłoczka i cylindra pompki;

2) nieszczelność przewodu paliwowego na odcinku filtry-pompa wtryskowa.

Zamierzałem wymienić zaworek oraz tłoczek z zaworkiem w pompie paliwowej, ale powierzchnia cylindra była zniszczona więc nie miałoby to sensu, zrobiłem nieco inaczej.

post-80143-0-59866500-1436467230_thumb.jpg

Jak na zdjęciu wyżej, począwszy od baku:

bak-->filtr paliwa uniwersalny-->zaworek przeciwzwrotny-->odstojnik-->pompa paliwa-->filtry paliwowe-->zaworek przeciwzwrotny-->pompa wtryskowa.

Co mi to dało? Otóż założenie zaworka przeciwzwrotnego pomiędzy filtrami paliwa a pompą wtryskową spowodowało, że paliwo w pompie wtryskowej jest utrzymywane pod określonym ciśnieniem (o ile nie przepuszcza zaworek przelewowy z tyłu pompy wtryskowej) oraz pompa paliwowa nie "miele", tzn nieszczelny zaworek i tłoczek pompki paliwa, powodował, że tłoczone paliwo częściowo cofało się do pompki. Jak to sprawdzić? Zdejmując przewód paliwowy z pompy wtryskowej i podniesienie grzybka pompki ręcznej do góry paliwo nie powinno się cofnąć.

Po ww zmianach zetorek pali od pierwszego strzału :) niezależnie ile czasu stał nieodpalany.

Polecam ten sposób, o ile pompa paliwa i pompa wtryskowa nie są całkowicie "zjechane".

Opublikowano
 

tu obowiązuje jedna zasada ,która eliminuje wszystkie ,dodatkowe zaworki zwrotne : układ paliwowy musi być idealnie szczelny (łącznie z przelewami na wtryskiwaczch ) i odpali od strzała nawet po miesięcznym postoju

 
 
Opublikowano

Tak, zapewne masz rację, ale pod warunkiem, że dosłownie wszystko jest 100% szczelne. W moim przypadku, przypuśćmy, że byłbym w stanie utrzymać szczelność wszystkich połączeń układu paliwowego, ale nie uszczelnię nieszczelności pomiędzy tłoczkiem a cylindrem pompki paliwa, przez które paliwo cofało się z pompy wtryskowej poprzez filtry ponownie do pompki paliwowej, czego efektem było "mielenie" paliwa w pompce. Wiem, że niedługo należy wymienić pompkę paliwa, jednak do póki pompka tłoczy, to niech tłoczy dalej, koszt dodatkowego zaworka jest zdecydowanie mniejszy niż nowej pompki.

Podany przeze mnie przykład rozwiązania problemu jest dla ludzi leniwych :) nie chcących szukać mikro nieszczelności układu, tylko idą na łatwiznę.

Dla bardziej ambitnych polecam dokładne uszczelnienie całego układu, jak to pisze DarekD nie tylko zasilania, ale również powrotu paliwa.

Obydwa rozwiązania w sumie dają ten sam efekt, zetorek ładnie odpala :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Dariusz123456789
      Witam nie mogę uzyskać wysokiego pedału hamulca prawego zetor 72 11 ( nowa pompka,wyrównywacz, przewód cylinderek i szczęki proszę o pomoc
    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
    • Przez Maverick
      Witam. Chciałbym dorobić zaczep rolniczy (dolny) do Zetora 14145 gdyż jest to wersja eksportowa z zaczepem piton fix do której standardowy zaczep z agromy nie pasuje gdyż jest zbyt gruby (30mm). Grubość zaczepu jaki pasowałby w mocowanie piton fix to max 25mm. Zakupiłem odpowiednio gruby płaskownik wycięty palnikiem acytylenowym i teraz stoję przed pytaniem jak bardzo wysunięty był fabryczny zaczep w tym ciągniku. Gdyby był ktoś tak uprzejmy i zmierzył w swoim ciągniku tej serii odległość od końcówki wałka wom do środka oka listwy zaczepu dolnego byłbym niezmiernie wdzięczny. Dodam że ciągnik jest na kołach 20.8 R38 co powoduje że nie mogę umieścić zaczepu zbyt blisko tylnej osi, bo spowoduje to trudności w skręcaniu pod ostrym kątem. Odległość od końcówki wałka wom do środka oka zaczepu (mierzone w idealnym poziomie) uważam za uniwersalny punkt odniesienia w tej serii ciągników. Zdjęcie zamieszczam poniżej. Z góry dziękuję.
      Oto zdjęcie piton fixa. Ta belka pod spodem jest od przedniego tuza która była przykręcona do piton fixa. Interesuje mnie odległość końcówki wałka do środka oka sworznia zaczepu rolniczego (dolnego). Czy ktoś z posiadaczy ciężkiej serii zetora mógłby zmierzyć u siebie i podać odległość?

    • Przez KlimekPL
      Narodził się kolejny problem w Zetorze 5211. Wymienialiśmy pompę wody na nową, daliśmy nową uszczelkę a miejsce mocowania pompy zostało dokładnie oczyszczone i odtłuszczone, śruby dokładnie i równo dociągnięte a podczas zalewania okazało się, że cały płyn zaczął uciekać właśnie w miejscu mocowania pompy. Gdzie należy szukać przyczyny? Czy jedynym sposobem będzie uszczelnienie na silikon? Bo tak właśnie była zamontowana stara pompa a teraz zamiast tego poszła normalna uszczelka, a płyn ucieka pokaźnym strumieniem (nie kropelkami, tylko normalnie wodospad).
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v